Změna převodníků 44 na 48 prosba o radu

184 nepřečtených
  • Hedus

    Poslední dobou jezdím delší trasy, většinou na zpevněných cestách. Rád bych se zeptal zdejších odborníků, jaký vliv má plánovaná výměna převodníků 44/32/22 na klikách SLX, kdy plánuji koupit nějaké levnější kliky alivio a z nich vyměnit převodníky 48/36/26. Také plánuji vyměnit pláště za něco kolem 1,8" trekové. Jde mi samozřejmě o vyšší rychlost a pohodovější nájezd kilometrů. Kolo mám meridu matse TFS 8OOD. Předem díky všem.

    Anketa: Má výměna nějaký přínos

    Ano
    9x
    64%
    Ne
    5x
    36%
    0 0
    • Georrge  

      převodníky budou imho v pohodě, akorát asi budeš muset o kousek posunout přesmyk nahoru. Taky by možná mohl dělat problém krátký řetěz, ale třeba taky ne. A ty pláště, no teď máš 2.1 se vzorkem, jestli dáš 1.8 bez vzorku tak se ti zmenší průměr kol, takže budeš muset víc šlapat pro stejnou rychlost. Ten rozdíl sice není moc, ale přesto bych vzal radši větší gumy, pokud je to čistě na asfalt tak Schwalbe kojak 2.0 a nebo sammy slick 2.1 i do lehkého terénu, nebo pokud chceš investovat trochu víc tak furious fredy. A všechno předělat na bezduše, pak to pojede myslím hodně pěkně :)

      0 0
      • Hedus  

        Můžu použít na ty bezdušáky stejné ráfky? Poradíš mi nějaký odkaz na popis montáže, tedy pokud to běžně zručný člověk zvládne sám :) Jaké bezdušáky doporučíš?

        0 0
        • Kubiczech  

          Nejlepčí bude bezdušová sada od Rubeny a jejich tmel nahradit tím od Notubes.

          0 0
        • Georrge  

          jj můžeš, doporučuju přečíst téma o rubena tubeless kit, je sice dlouhé, ale myslím že z něho dobře pochopíš jak to funguje a klidně tu sadu můžeš použít.

          Jinak jen tak pro zajímavost, abys měl konkrétní představu.

          Pro kadenci 60 otáček za minutu na klikách, je rozdíl u klik se 44 zuby a 48 zuby 9%. Čili při převodu 44/11 a plášti 2,1" pojedeš rychlostí 30,1km/h, při převodu 48/11 a plášti 2,1" pak rychlostí 32,9km/h. A pokud použiješ menší plášť, ten 1,8", pak při převodu 48/11 bude tvoje rychlost 32,1km/h. Tak teď můžeš popřemýšlet, jestli se ti to vyplatí :)

          0 0
          • nox159  

            nevim jak je na tom borec fyzicky ale jet beznou kadenci cca 90ot/min na 44/11 je celkem sada ( nebudu to pocitat ale vyjde to tak na cca 40–45km/h ne ? mozna jeste vice a to si myslim ze je dostatecny prevod… :)

            pokud ale jezdi bezne roviny pres 50km/h tak to chapu no ;-)

            0 0
            • Hedus  

              Jsem na tom tak, že ve svých 43 letech se sportem již jen bavím a udržuji si váhu a fyzičku. Běžně rozhodně po rovince přes 50 nejezdím. A to se fakt dá ? Takže jak tak přemýšlím, asi si tím moc nepomohu ?

              0 0
              • nox159  

                nevim jak jezdis ale pokud budes podle me tocit nejakou smysluplnou kadenci tak by ti prevody chybet nemely pokud nejsi extra trenovany…

                vymenou klik podle me rychlost nezvysis… neni vlastne kde… nahod FF na no tube a rychlost se ti zvysi ;-)

                nebo pak primo silnicni zaplety na bika – ale to bude mene pohodlne…

                0 0
                • Georrge  

                  fredama sice zvedne rychlost, ale to, že mu třeba z lehkého kopce chybí převody, to tím nenažene :) spíše se mu ten efekt nedostatkových převodů ještě prohloubí. Mám pláště 2,25 čili o chloupek větší kola než on, a občas by se mi těžší převod taky šiknul. Třeba když se člověk courá krajinou rychlostí cca. 25–30km/h stylem co noha nohu mine. Nebo když si chceš trošku přišlápnout z kopce při cca. 40km/h a nechceš moc kmitat nohama protože to z kopce zbytečně unavuje, kdežto s těžším převodem bys hezky rekreačně točil. Má to ale i nevýhody, zaprvý nahodit jen těžší největší placku asi nejde, smyk by asi blbě řadil, a taky by placka byla moc zubatá na to, abys na největší placku pohodlně vystřelil ze semaforů a pokračoval až na nejtěžší převod bez nutnosti měnit přední převod…

                  0 0
                  • nox159  

                    25–30km/h a 44/11 je malo tak to je maso :D

                    0 0
                    • Chaingang  

                      to je kadence tak 3 otáčky za odpoledne…

                      0 0
                    • Georrge  

                      jj, je :)

                      0 0
                      • nox159  

                        a proc to delas?

                        0 0
                        • Georrge  

                          ctes vubec co pisu? Ne vzdycky jezdim tak, abych prijel zpoceny jak kdybych vylezl ze sprchy, nekdy se proste jen pohodove couram krajinou nebo mestem stylem co noha nohu mine, a kdyz to hezky jede (pekny teren, nebo kdyz nefouka vitr) tak neni absolutne zadny problem utahnout to na nejtezsi prevod, a nekdy mam proste pocit ze by tam klidne nejaky tezsi mohl byt… ja obecne nejsem moc kadencni jezdec, ale spise silovy. Asi proto mi zacina lupat v klikach :D

                          0 0
                          • Chaingang  

                            Po takové „pohodě“ na nejtěžší převod bych přijel sedřenej jak kráva…

                            0 0
                            • nox159  

                              asi tak nejak no…

                              0 0
                              • jizby  

                                Pro silaře je takovej režim rege.

                                A pro ostatní je to silovej trénink, co se může hodit i někde jinde, než na kole. Třeba při chození v horách…

                                Z hlediska čistě cyklistické ergonomie máš ovšem pravdu.

                                0 0
                            • Georrge  

                              nejedu tak celou vyjížďku, jen některé úseky… a když člověk jede na pohodu, tak se nesedře a nezpotí na žádný převod, ale proč bych zbytečně kmital nohama, když to v pohodě utáhnu na nejtěžší a nikam se neženu? Nebo vy furt jezdíte podle kadencometru aby jste v každé situaci měli „optimální“ kadenci? Já teda jezdím podle toho jak se mi chce a jakým stylem danou vyjížďku beru. Takže ještě jednou – NEJEZDÍM TAKHLE POŘÁD

                              0 0
                              • winter78  

                                Ja ti rozumiem, pretože jazdím rovnako ako píšeš…občas sa flákam a idem turistickým tempom, občas sa chcem spotiť a zodrať a tak točím naplno, občas vyleziem do kopca pomaličky, občas vybehnem do kopca zo sedla naplno, občas sa dolu kopcom len zveziem, občas aj dolu kopcom krútim naplno a rýchlosť krásne stúpa, občas chytím dobrý vietor od chrbta a tak aj po rovinke točím najťažší prevod a teším sa z rýchlej jazdy.

                                0 0
                          • nox159  

                            prave ze ctu a nechapu to, tocit optimalni kadenci pro tebe znama byt spoceny a hnat se ?

                            vic se dojebes na tezky prevod nez kdybys tocil neco normlaniho…

                            0 0
                          • Joseph de Sax  

                            tak si dej na balkoně jedno pivo a máš to to samý…

                            0 0
                            • nox159  

                              a votomtoje

                              jinak tedka vazne – ten tvuj naboj s tou integrovanou kazetou s 9 zuby na nejmensim kolecku jestli se nepletu je na kolik der?

                              0 0
                  •  

                    To si děláte p****, nazývat 30 km/h na bajku „noha nohu mine“ :D To jste vážně tak hnusně namakaní?

                    0 0
                    • Georrge  

                      když nefouká vítr tak to na nějaké pěkné rovince není absolutně žádný problém. Nebo z úplně lehoulinkého kopce, který je moc malý na to aby to jelo samo, ale na to aby to jelo stačí přišlapávat jen lehce… a namakaný si teda moc nepřipadám.

                      0 0
                      •  

                        Moje sebevědomí klesá a klesá a klesá… :)

                        0 0
                        • t29  

                          ale simtě ;)

                          pokud se dostanu na asfalt s 1% klesáním a/nebo se mi opře vítr do zad, tak těch 30 km/h na pohodu jedu a klidně si zařadím nejtěžší převod a „jen tak překlápím kliky“ jak kdesi poznamenal Rychlej Turista :)

                          To, že na 100 km trase je takových úseků jen pár a výsledná průměrná rychlost je sotva 20 km/h, je druhá věc ;)

                          0 0
                          •  

                            Dnes jsem na projížďku vzal do podsedlovky HTC Hero a prográmek Sportypal.

                            Příjemný 30 km okruh po asfaltu, tempo bylo takové že jsem se moc nezadýchal, zato nohy už protestovaly. (To je normální, že dech je pořád OK, ale nohy už končí?)

                            A dopadlo to TAK . Nemám nějaké srovnání s jinými a připadám si pomalý.

                            0 0
                            • nox159  

                              to souvisi podle me s tou kadenci ( u me to tak funguje ) zkus tocit vetsi kadence a dech ti dojde drive nez te zacnou bolet nohy… ;-)

                              jinak prumer 26km/h neni spatny podle me…

                              0 0
                              •  

                                Právě že já točím obvykle dost rychle, při silové jízdě mě bolí nohy ještě dřív.

                                0 0
                            • t29  

                              Průměrka 26 km/h na celý výlet je slušná, na MTB bych měl co dělat, abych se ti vyrovnal. Takovou průměrku mívám na 150 km trase na silničce.

                              Záznam jsem si si prostudoval a vybral 1 km úseku kolem elektrárny s 2% klesáním, avg 35 km/h, okamžitá rychlost až 40 km/h – v takových místech se mi nechce motat nohama, tak tam hodím nejtěžší převod co mám a točím sotva 60 otáček. Rád bych viděl Noxe, jak v takovém úseku má na otáčkoměru stovku :)

                              0 0
                              • nox159  

                                co by na tom bylo tak neobvykleho? jinak kdybych tam tocil stovku tak rychlost 40km/h to asi nebude bylo by to daleko vice… ( pocitat to nebudu…) nebo se pletu? ;-)

                                0 0
                                • t29  

                                  buď zařadíš stejně těžký převod jako já a jedeš stejnou kadenci

                                  nebo zařadíš lehčí převod jako já a jedeš vyšší kadenci

                                  vzhledem k tomu, že tu celou dobu tvrdíš, že běžná kadence je 90 otáček, asi jezdíš na jiný převod a rychlost máme stejnou

                                  chceš to v číslech? ;)

                                  0 0
                              • JakeF  

                                Proč ne? Kadenci přes 100 tam mám běžně, když jedu ostřejš. 40km/h na převod 44/14 je docela klasika, z kopců to bývá i víc, dneska jsem na takovým kratším klesání ušlápnul 73km/h na 44/11 (na tom dobře poznám, v jakým stavu mám nohy, po zimě jsem ušlapal sotva 60, pak už se nohám do tý kadence nechtělo).

                                Jinak k tomu okruhu, jestli to je po asfaltu, tak nic extra, převýšení minimální, jde o to, jaký jsi při tom měl tepy. Já bych na takovýhle trase bral jako výzvu průměr 35km/h, pokud není moc rozbitej asfalt.

                                0 0
                                • t29  

                                  Tady jde právě o to, že tepy by měly být celou dobu v ZDV, protože debatu zakládal člověk, co jezdí rekreačně…

                                  0 0
                                  • nox159  

                                    odkud si vzal ce človek co jede rekreacne jede ZDV? vetsinou to tak nebyva…

                                    0 0
                                    • t29  

                                      u mě jo :)

                                      Prostě jsme furt jeden o voze a druhý o koze… ty jsi zvyklý točit 90 ot/min a odpadáš přes 120 ot/min, já jsem zvyklý točit 70 ot/min a odpadám přes 90 ot/min.

                                      0 0
                                  • MlokCZ  

                                    ZDV není problém, tomu přizpůsobíš rychlost. Jinak ale moc nechápu, proč by někdo kdo jezdí rekreačně měl jezdit celou dobu v ZDV.

                                    Takového neznám v mojem okolí tedy naprosto nikoho (a závodník není nikdo).

                                    0 0
                              • MlokCZ  

                                Taky nechápu co je divného na kadenci 100ot./min. Mně přijde naopak hodně divných těch 60ot./min. Takové rozumné minimum vidím kolem 70ot./min.

                                A 44/11 je na biku (s plášti 2100mm obvod) s kadencí 90ot./min 45km/h.

                                Jak jsem psal, tak 44/11 na svojí 29tce neřadím pod 50km/h, tedy vlastně téměř vůbec (sem tam při nějakém povedeném sjezdu na asfaltu).

                                0 0
                          • Rychlej turista  

                            Mno, lehce sis to upravil, můj oblíbená výraz je „lechtat pedály“, „překlápět kliky“ jsem nikdy nikde nepoužil. To trošku (zcela zásadně) mění význam :-)

                            Co se týče převodů, tak už jsem mnohokrát psal, že jezdit těžké převody má význam jen pro toho, kdo je opravdu utáhne. Osobně jsem zastáncem frekvenčního šlapání, ale to není dogma a ani není výhodné za všech okolností.

                            Kdy je výhodné šlapat frekvenčně:

                            • v háku (za jednotlivcem i za autem, v balíku)
                            • při rychlé jízdě z kopce nebo s větrem v zádech
                            • na válcích nebo při přípravě na časovku
                            • první půlku časovky
                            • obecně se dá říct, že se kvedlá na silnici, pokud kolo snadno jederychle a člověk není moc unavený

                            Kdy je výhodné šlapat silověji:

                            • pokud člověk jede sám
                            • do kopce, proti větru
                            • druhou půlku časovky
                            • obecně se dá říct, že méně frekvenčně se jezdí v terénu, pokudkolo nechce jet a když je člověk prošitý

                            Pokud se někomu zdá, že jezdí pomalu a chce zrychlit, musí nejdříve řešit frekvenci šlapání. Teprve pak přichází na řadu laborování s těžšími převody.

                            Kdo nedokáže točit lehký převod, nemá šanci utáhnout převod těžký a tím je nutně odsouzen k pomalé jízdě.

                            0 0
                    •  

                      Ad těch 35, to si radši ani nepředstavuju, to by znamenalo rovinky přes 40, NA BAJKU…

                      Jo a asfalt je v pořádku, místy rozbitý :-D

                      0 0
                      • JakeF  

                        Těch 35 už by byla pro mě fakt výzva. Počítám kdokoliv z český špičky by to dal s přehledem. U mě by to znamenalo prakticky celou dobu v pásmu kolem ANP, což myslím, že by na takhle krátkým úseku ještě mohlo jít zvládnout.

                        0 0
                        • nox159  

                          ja myslim ze by to nemusel byt az takovy problem… zavody co maji do 1,5h se daji jezdit kolem ANP ( aspon mi to tak vychazi…)

                          0 0
                          • JakeF  

                            Jenže v závodě jedeš nahoru-dolů většinou, tohle vypadá na hodně rovinek a tam už je udržení ANP hodně o hlavě.

                            0 0
                      • t29  

                        Vyhrabal jsem kousek svého výletu – hladká silnice, nejtěžší převod 44×11, Maxxis Wormdrive 26×1,9 a silný vítr v zádech. Avg 28 km/h na vzdálenosti 58 km.

                        Při 80 otáčkách jsem jel 40 km/h, ale to byly jenom chvilkové pokusy stačit větru, udržet to nešlo. Ke konci jsem se totálně utavil, na rovinkách jsem se ještě zmáčknul a jel aspoň přes 30 km/h, ale sebemenší kopeček znamenal propad ke 20 km/h.

                        Kdybych měl cross a 48×11, tak těch 40 km/h dávám při 70 otáčkách a vydržím dýl.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Tak hlavně tohle už jsou velké rychlosti, takže užší pláště na crossu mohou už hodně pomoct snížit aerodynamiku. Takže se srovnává velmi obtížně.

                          Musel bys srovnávat se stejným pláštěm (jak typ kvůli valivému odporu, tak šířka kvůli aerodynamice).

                          A dát na bike uzoučké pláště, tak tady už souhlasím, že začíná být s převody problém.

                          Z delšího úseku na biku z větší rychlosti si vzpomínám na předloňskou Korsiku. Supermírný sjezd cca 12km (supermírný znamená, že to na celých těch 15km zklesalo jen 80m), celý odjetý v rozmezí 37–41km/h, nejvíce na rovných 40km/h.

                          A to jsem tam měl RaR 2,25 UST.

                          Sám bych na to fyzicky neměl, jeli jsme to ve 4 a celé odtáhnul o třídu výkonější kamarád (a ten tam měl dokonce NN/RaR s dušemi).

                          Možná spíš o dvě třídy, protože on to jel celé mezi prahy a až na ANP se nedostal. Já to celé odjel v intervalu 10 tepů pod ANP až ANP. Tedy i přesto, že to táhnul, tak tepal vůči svojim prahům níže.

                          A celý ten úsek jsem jel na 44/12 a 44/14. A dost jsem přehazoval sem tam. Jedna z mála situací, kde mi chybělo jemnější odstupňování, potřeboval jsem na tu rychlost a tempo ten převod mezi, tedy 44/13.

                          Z toho mi plyne, že moje optimální kadence při větší zátěži (těsně u ANP) je někde kolem 95ot./min.

                          Tepy jsem měl ± stejné na oba ty převody, na ten lehčí už jsem točil lehce moc než mi sedělo (ale dalo se), ten těžší už byl zase na hranici ho utáhnout.

                          0 0
              • Chaingang  

                Pokud není běžná situace,že máš zařazenej nejtěžší převod a už nezvládáš vyšší kadenci(což vychází tak někde přes 50 km/h), tak si výměnou klik na rychlosti nepomůžeš. Ať uděláš cokoliv, silniční kolo z toho prostě nikdy nebude.

                0 0
                • Hedus  

                  Je fakt, že jsem se chtěl alespoň trošičku přiblížit treku. Nechci investovat do dvou kol (MTB a silnice). Takže jsem hledal nějaký kompromis. Po pročítání komentářů však o moc chytřejší nejsem.

                  0 0
                  • nox159  

                    trek ale nikdy nebude rychlejsi nez MTB na slickach ale to uz se tady resilo kdysi ;-)

                    0 0
                    • winter78  

                      Sedel si už niekedy na kvalitnejšom 28" crosse s hladkými gumami a odšliapal si na ňom aspoň 50 km trať ? Niekedy to vyskúšaj, ale nie štýlom že si počas výjazdu vymeníte s kámošom cross, prejdeš na ňom 3 km a zasa mu ho vrátiš späť.

                      0 0
                      • nox159  

                        uz se to resilo, nevytahuj to zas… je zbytecne to rozebirat znova… kdyz vysledek je jasny ;-)

                        0 0
                        • t29  

                          ano, cross vyhraje ;)

                          0 0
                          • nox159  

                            viz historie :D

                            0 0
                            • winter78  

                              Mal by si zájsť za všetkými výrobcami crossových bikov a povedať im že prevodníky 48×38×28 sú na crossoch úplne zbytočné, že nech tam dávajú klasické bikové , že aj tak nikto tú 48 zubovú pílu neutiahne a že tam bude stačiť 42 zubová (občas 44 zubová, to pre tých najväčších machrov ktorí to utiahnu). A takisto tenšie a väčšie kolesá sú zbytočné, stačia 26" , valivý odpor je aj tak rovnaký, dosiahnutá rýchlosť alebo priemerná rýchlosť je aj tak rovnaká pri 28" ako pri 26".

                              :-)

                              0 0
                              • nox159  

                                staci prece bike a silnice ne :D

                                cros je jen na cestovani s brasnama a nosicem :D

                                0 0
                                • šlapatko  

                                  nox 159: Jdi spát, zase tady hlásáš své pravdy.Každý ať si jezdí co chce:-)

                                  0 0
                                  • nox159  

                                    prave ze tohle je podlozene… :D

                                    ale jo at si kazdy jezdi co chce… ale at netvrdi ze je to jinak… :)

                                    to ze nekomu sedi NN je pekne, ale at netvrdi ma mensi valivy odpor nez FF a to tady jde…

                                    0 0
                                    • šlapatko  

                                      Nechci se hádat, ale radit pohodářům FF je blbost.Většina lidí má jedno kolo na všechno a nezajímá se o nějaké tepy a průměry.Samo že na crosse se sedí jako za stolem:-) Jako rychlé pláště bych dal schwalbe sammy slick.Valí a dokonce vydrží.Taky nechápu ty převody.Převod 44–11 zařadím 2× do roku :-) Nyní na 29er vůbec.Nikomu to neberu.Každý jsme jiní.Toš tak:-)

                                      0 0
                                      • nox159  

                                        ale chtel rychleji kolo tak jsem mu poradilm zmenou klik to kolo nezrychli… v tom snad se mnou souhlasis ne ;-)

                                        0 0
                                        • šlapatko  

                                          Souhlasím, ale málokdo dá za šlupky tipu FF takové prachy.

                                          0 0
                                          • nox159  

                                            no tak cena tech klik/prevodniku taky nebude nejmensi a vysledek nebude vlastne zadny takze i kdyby koupil FF tak si pomuze vic nez kdyz koupi jine kliky/prevodniky ;-)

                                            0 0
                                        • DaSnail  

                                          keď má jedinec nejakú maximálnu kadenciu ktorú dokáže utočit (a je jedno či je to tvojich 180 alebo winterových 60rpm) tak s 48z plackou dosiahne vyššiu rýchlost jak s 42 alebo 44z, ne?

                                          0 0
                                          • nox159  

                                            pokud jezdi na hranici tohoto kadencniho maxima tak ano

                                            na druhou stranu pokud by mel max kadenci 60ot/min a misto novych klik by se naucil slapat tak by byl jiste rychleji aa jeste by se mene nadřel ;-)

                                            0 0
                                            • DaSnail  

                                              keby sa naučil točit namiesto 60rpm napr 90rpm, tak s tou 48z plackou bude furt schopný dosiahnut vyššiu rýchlost jak s 42/44z

                                              takže bez ohladu na to, kolko je daný jazdec schopný utočit, velká placka je rýchlejšia.

                                              problém vyřešen.

                                              0 0
                                              • JakeF  

                                                Tady ale musíš vzít v potaz to, že aby člověk utočil kadenci 90rpm na 48/11 už musí mít v nohách dost wattů ;-). Položme si otázku, proč pořád nejlepší MTB jezdci vozí 42 nebo 44z…

                                                0 0
                                                • DaSnail  

                                                  stačí aby to bola zlahka z kopca alebo po vetre a potreba wattov klesá na prijatelnú úroveň. ale kadencia nepustí… 8o)

                                                  0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Znovu, hezká teorie… Ale kolik potřebuješ jezdit, když při týhle kadenci stačí 44/11 dlouhodobě na 45–50km/h, krátkodobě není problém víc. Já si říkal, že by se mi hodil těžší převod za celej letošek jednou, mírně z kopce po proudu potoka a hodně silnej vítr, počítám většina lidí v takovým větru na kolo vůbec nemyslí. A i kdyby, tak já jel na celopevňáku s hodně rychlejma pláštěma a ještě jenom na lehce přes hodinu, takže jsem ty tepy nešetřil, kdo jezdí na pohodu a zvládne točit rozumný kadence, tak mu 44/11 musí bohatě stačit, jak jsem psal výš, dneska jsem na něj vytáhnul 73km/h na kratším kopci, pak to ještě stihlo skočit na 74,1km/h, vážně někdo potřebuje na cca 10% klesání víc? :)

                                                    0 0
                                                  • DaSnail  

                                                    A i kdyby, tak já…

                                                    si holt dobrej,no…

                                                    kdo jezdí na pohodu a zvládne točit rozumný kadence, tak mu 44/11 musí bohatě stačit

                                                    kopa pohodojazdcov točí nerozumné kadence.

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Chtěl jsem tím říct, že většina lidí nemá stavěný kolo tolik do rychlosti jako já celopevňáka, takže i při stejný výkonnosti by jim to na jejich kole ještě pořád nevadilo.

                                                    Ano, o tom žádná. Ale má se řešit příčina toho, proč jim ty převody nestačí a ne minimalizovat následky. Sám jsem si tím prošel a došel k tomu, že při rozumný kadenci zvládnu jezdit rychlejš a dýl. Svaly jsou prostě stavěný na to, že zvládnou podat vyšší výkon při menší zátěži a vyšší kadenci. Akorát to chce většinou pořídit nášlapy a trochu potrénovat techniku šlapání.

                                                    0 0
                                                  • DaSnail  

                                                    keď nejaká pani na cyklovýletoch nestíha za kamarádkami zkopca a povieš jej že ten problém má dve riešenia- vačšie placky alebo pořídit nášlapy a trochu potrénovat techniku šlapání. čo si asi vybere? ;o)

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Pokud paní nestíhá za kamarádkami z kopce, tak by potřebovala především rychlejší pláště, představa jak parta kamarádek jede z kopce, šlapou co to jde, aby byly u rybníka o půl minuty dřív a chudinka naše se neudrží v háku, protože má jenom 44z placku, mě docela rozesmívá :).

                                                    0 0
                                                  • DaSnail  

                                                    to nebola představa 8o)

                                                    0 0
                                                  • Hedus  

                                                    Ale chlapci, jste naprosto of topic, nás amatéry tohle ani trochu nezajímá. S tou vaší teorií o kadenci, stoupání klesání, watech,rpm běžte do ****** a založte si vlastní téma. Tyhle debilní keci, mi opravdu s ničím nepomohou.

                                                    0 0
                                                  • nox159  

                                                    prave ze v tomhle je ten problem jde o ty otacky… pokud tocis malo zkus pritad, prevod ti bude stacit (budes moct jet rychleji) a unavis se pomaleji takze dal dojedes… a o to myslim ze slo ne ;-)

                                                    0 0
                                                  • DaSnail  

                                                    tak jo. vyargumentován opóštím vlákno… ;o)

                                                    0 0
                                                  • DaSnail  

                                                    jaké debilní keci? keď nerozumieš pojmom, je to tvoja vec. nebreč a šecko to vyblokuj, amatére… 8o/

                                                    0 0
                                                  • nox159  

                                                    avotomtoje – chce poradit lidi se tady kvuli nemu pohadaji a on řekne že jsou to debilni kecy :D

                                                    0 0
                                                  • Hedus  

                                                    Že by se tady lidi hádali kvůli mě, tak to snad ne :) Rozhodně jsem toto téma nazaložil pro počítání kadence a počtu tepů. To se na mne fuckt nezlob.

                                                    0 0
                                                  • nox159  

                                                    tak tim padem nevim co od toho čekas…

                                                    proste tocis nizke kadence v tom je tvuj problem a tim to konci pokud tohle neberes tak je to vlastne jen tvuj problem…

                                                    0 0
                                                  • Hedus  

                                                    Ne nerozumím pojmu, to máš pravdu, asi proto, že dělám dalších 10 sportů. Jsem opravdu cyklo amatér, narozdíl od Tebe. A o tom pláči si můžeme třeba popovídat jako chlapi.

                                                    0 0
                                                  • nox159  

                                                    a to delaš zbylych 10 sportu taky tak tvrdohlave a blbe?

                                                    ja kdyz treba hraju squash tak si necham rad poradit co delam blbe… abych se v tom zlepsil…

                                                    kdyz mi řekne zkušenější hrač at to zkusim jinak že je to tak lepsi tak ho poslechnu a aspon to vyzkoušim… a nebudu rikat ze o radu vlastne nestojim a kdyz se netrefim do mičku ze potrebuju vetsi raketu… ;-)

                                                    zamysli se nad tim…

                                                    0 0
                                                  • Hedus  

                                                    Takže žádost o radu v rámci velikosti a počtu zubů talíře, případně užších plášťů tak, aby nebyla zbytečná pro někoho, kdo s tím nemá zkušenosti. Vysvětlená počtem kadence a dalším bla, bla ,bla. Místo toho, zda je nebo není zbytečné do toho investovat. Myslím, že je opravdu velký rozdíl vysvětlovat princip základního tenisového úderu a cyklistikou v rámci techniky jízdy a technikou kola. Například dělám kiteboarding, který je sám o sobě dost adrenalinový a nebezpečný (v začátcích) sport, který jsem se učil mezi prvními v republice také sám. Tvrdím „hlavně se z toho neposrat“

                                                    Nechci nikoho opravdu urazi a velmi si vážím všech odpovědí, bohužel se některé stali osobními přestřelkami účastníků, na mě amatéra je to opravdu dost odborné.

                                                    0 0
                                                  • nox159  

                                                    vetsi taliř ale tvuj problém nevyřeší.

                                                    ale to ty slyset nechces… i kdyby sis dal dopredu 53 zubový taliř tak rychlejsi v 99% trasy nebudes ;-)

                                                    kup si kvalitni rychle plaste a nahod do nich no tube – to ti pomuze rychlostne dost + nauč se šlapat

                                                    co je na tomhle odborneho a nepochopitelneho ? ;-)

                                                    0 0
                                                  • Hedus  

                                                    To je něco, co můžu jednoduše pochopit a co mi něco řeklo. Díky

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Jenže to další bla, bla, bla úzce souvisí s velikostí těch převodníků a přímo ovlivňuje to, jaké budou lepší.

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Pokud tě nezájímé debata o problém, to proč si zakládal to vlákno?

                                                    Ale aspoň je jasné, že příště ti nemá cenu cokoliv do vlákna psát, můžeš si poradit sám sobě.

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Tak z kopce bych to chtěl vidět to nestíhání. Z kopce se jen zavěsí do háku. A to by ta první musela být sakra nabušená, aby ujížděla té v háku.

                                                    Stát se to může, ale pak ji bude o třídu ujíždět úplně všude.

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    kopa pohodojazdcov točí nerozumné kadence.

                                                    To je pravda a to je jádro problému. Pro tenhle případ se 48/11 hodí.

                                                    Otázkou ale pořád zůstává, jestli by nebylo lepší s tím něco dělat. Ty nízké kadence nejsou dobré dlouhodobě ani na klouby. Samozřejmě, že někdo s tím problém třeba nemá, pak se ale může za dalších 10 let divit…

                                                    0 0
                                    • nooski  

                                      Vy se z té šedé teorie jednou fakt pose..te :-) Svět není jen o testech a číselkách. V zimě jsem byl nucen osedlat crosse od mamy, protože mi na zimákovi odešel plášť a odkroutil jsem na něm nějakých 80km, ikdyž byl posed stavěný na někoho úplně jiného (samozřejmě sedlo jsem měl nastavené na sebe). Jelo to pěkně, skoro jak starý favorit s těžkýma kolama. Naproti tomu MTB, které je komplet nastaveno na mě a má i silniční kazetu, pevnou vidlici, je lehčí a ještě má nabušené pláště, tak prostě po silnici nejede. Můžete si tu argumentovat kdejakou kravinou, ale prostě ten horal na crosse absolutně nestíhá. Možná v rychlostech, kdy má člověk problém udržet rovnováhu. Kol jsem za život sedlal dost a vždycky mi šlo především o to, aby kolo jelo co nejrychleji po cestě. MTB z těchto kol bylo vždy nejpomalejší.

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        A máš na tom biku srovnatelné pláště (nejlépe zcela totožné jen v menším rozměru)? A máš srovnatelný posed?

                                        Pokud ne, tak je celé to srovnání zcela o ničem.

                                        Stejně jako winter78 srovnává z bůhví čím (u biku).

                                        Testy a čísla jsou aspoň objektivní záležitost. Když někdo srovná dvě nesrovnatelná kola a udělá z toho obecný závěr, tak vypadne naprostá hovadina.

                                        Já mám srovnaná velká a malá kola s totožnými plášti včetně totožného osazení zbytku kola a ± srovnatelným posedem.

                                        0 0
                                    • winter78  

                                      Keďže som veci neznalý, vysvetli mi prosím dôvody tých rozdielov medzi MTB a crossom (tenšie väčšie kolesá, väčšie prevody,..). Prečo je to tak ?

                                      0 0
                                • scalar  

                                  Na cestování je s brašnami a nosičem je trekingové kolo:

                                  Crossové kolo je dost široký pojem, může to mýt sportovní univerzál s širokým použitím, záleží, jak se postaví a nastaví.

                                  0 0
                              • MlokCZ  

                                valivý odpor je aj tak rovnaký

                                To taky je.

                                dosiahnutá rýchlosť alebo priemerná rýchlosť je aj tak rovnaká pri 28" ako pri 26"

                                To není, ta větší kola jsou nepatrně pomalejší kvůli tomu, že jsou těžší (naštěstí to je pod 1% rozdílu, jak se rozebíralo jinde, tedy nepodstatný rozdíl).

                                48×11 by téměř nikdo nepotřeboval, kdyby spousta lidí nejezdila zcela nesmyslné nízké kadence. To vidím každou chvíli někoho na trekovém kole (samozřejmě to není jen na trekovém, kolo za to nemůže, ale jezdec; na trekových kolech to vídám ale častěji) lámat kadenci třeba 40ot./min na rovině.

                                Když někdo chce jezdit takhle nesmyslně jeho věc.

                                Rychlost ale nemá cenu rozebírat, ta bude téměř s minimálními rozdíly, pokud budeš srovnávat podobně postavená kola. A největší vliv stejně bude mít aerodynamika a to dle konkrétního posedu (což je zcela nezávislé na typu kola, pouze záleží jak si kdo dané kolo postaví) a dle použitých plášťů.

                                Konkrétní kola se budou lišit i o hodně, ale opět to nebude dané typem kola, ale konkrétním kole, jak je postavené.

                                Větší kola ale nejsou zbytečná, protože pohodlí (proti menším kolům při použití stejných plášťů a tlaků).

                                0 0
                                • winter78  

                                  Ja som ten môj príspevok myslel ironicky ;-)…

                                  0 0
                                • winter78  

                                  …často sa mi napr. stane (a som si istý že sa to stáva každému cyklistovi) že pri jazde chytím fajný vietor ktorý mi fúka do chrbta, čiže napr. 20 km dlhý úsek ma vietor tlačí…Na prevode 42×11 alebo 44×11 som už krútil naprázdno, ale pri 48×11 zaberám a jazdím rýchlejšie. Alebo ak pri jazde z kopca chcem zažiť trošku väčšiu rýchlosť, tak často krútim aj na tom prevode. Takže pre mňa ten prevod 48×11 zmysel má. Mám svoje trate kde ho použijem viackrát a naopak mám svoje trate kde ho nepoužijem ani raz.

                                  0 0
                                  • nox159  

                                    20km usek s vetrem v zadech a prumerem nad 50km/h ty si teda dábel ;-)

                                    0 0
                                    • lidumil  

                                      Ne – jen Contador :-)

                                      0 0
                                    • t29  

                                      převod 48×11

                                      obvod kola 217 cm (pláště 622×37)

                                      při kadenci 60 otáček je rychlost 34 km/h

                                      nevím jak ty, ale já tam žádnou padesátku nevidím ;)

                                      0 0
                                      • nox159  

                                        bezna kladence na roviny je cca 90ot/min ne? ;-)

                                        tak to zkus dopocitat a uvidime cislo – nejsem zbehly v matematice ale pocitam ze kdyz 60ot/min je 34km/h tak kdyz prictu tretinu tzn + 30ot/min = + 17km/h

                                        34 + 17 = 51 ne? ;-)

                                        0 0
                                        • t29  

                                          ty prostě nejsi schopný pochopit, že existujou lidi, kterým 60 otáček stačí :)

                                          0 0
                                          • nox159  

                                            mrkni na to a pak se k tomu vyjadri ;-)

                                            winter78 pise

                                            • Na prevode 42×11 alebo 44×11 som už krútil naprázdno

                                            nechtej mi tvrdit ze 60ot/min a človek krouti naprazdno :D

                                            na prazdno clovek krouti kdyz jede 120ot/min a vice ;-)

                                            0 0
                                            • t29  

                                              Už vidím, jak rekreační cyklista dokáže ujet 20 km při kadenci soustavně přes 100 otáček ;)

                                              0 0
                                              • nox159  

                                                ptam se znova jestli 60 ot/min znamema u tebe kroutit na prazdno ? ;-)

                                                0 0
                                                • t29  

                                                  nějak ti ty otáčky klesají, já mluvil o stovce ;)

                                                  takže:

                                                  60 ot/min + 48×11 + 217 cm obvod = 34 km/h

                                                  tímhle tempem se dá ujet s větrem v zádech na pohodu třeba 40 km.

                                                  90 ot/min + 48×11 + 217 cm obvod = 51 km/h

                                                  do téhle rychlosti si ještě dokážu přišlápnout, ale víc jak 2–3 km nevydržím

                                                  předpokládám, že winter78 to má stejně, ale to musí říct on sám…

                                                  0 0
                                              • JakeF  

                                                Rekreační cyklista taky nepotřebuje jet pořád přes 50km/h, což na 44/11 a 100 kadenci vychází.

                                                0 0
                                                • t29  

                                                  taky ani nejede, jenom Nox to od wintera takhle pochopil :)

                                                  0 0
                                                  • nox159  

                                                    celkove si v tom vlastne udelal gulaš ty :D

                                                    winter pise ze jezdival s prevodem 44/11 s vetrem v zadech naprazdno z toho mi vyplyva ze kdyz jede naprazdno toci takovou kadenci kterou uz nejde utocit, nebudem to teda prehanet a dame teda kadenci 90ot/min ( jde utocit dlouhodobe a uplne bez problemu takze to neni kadence ktera by utocit nesla a clovek by pri ni tocil naprazdno ) z toho usuzuju ze musel tech 20km s vetrem v zadech palit aspon tou rychlosti 50km/h to je cele :)

                                                    ty si pak zacal o otackach 60ot/min coz ale uz nesouhlasi s tim ze winter piše že šlapal naprazdno…

                                                    protoze kdyby pri 60ot/min slapal naprazdno tak by jeho idelani kadence byla tak 35–45ot/min coz je desná blbost…

                                                    tak proto jsem se te ptal jestli 60ot/min vidis jako kadenci co se neda utocit ( sam si zde psal ze mas optilapni kadenci nekde kolem 60ot/min ) z cehoz jasne vyplyva ze to pro tebe ale neni kadence pri ktere by si slapal naprazdno :D

                                                    0 0
                                                  • t29  

                                                    winter pise ze jezdival s prevodem 44/11 s vetrem v zadech naprazdno z toho mi vyplyva ze kdyz jede naprazdno toci takovou kadenci kterou uz nejde utocit, nebudem to teda prehanet a dame teda kadenci 90ot/min ( jde utocit dlouhodobe a uplne bez problemu takze to neni kadence ktera by utocit nesla a clovek by pri ni tocil naprazdno )

                                                    pokud je cyklista zvyklý točit 60 otáček, tak 90 otáček zvládne jenom krátkodobě

                                                    z toho usuzuju ze musel tech 20km s vetrem v zadech palit aspon tou rychlosti 50km/h to je cele :)

                                                    protože 90 otáček zvládne jenom krátkodobě, tak potom přejde na svých běžných 60 otáček a ten 20km úsek s větrem v zádech jede rychlostí kolem 30–35 km/h

                                                    ty si pak zacal o otackach 60ot/min coz ale uz nesouhlasi s tim ze winter piše že šlapal naprazdno

                                                    nikde neříkám že 60 otáček znamená kroutit naprázdno, mluvím o tom jako o dlouhodobě udržitelné kadenci

                                                    protoze kdyby pri 60ot/min slapal naprazdno tak by jeho idelani kadence byla tak 35–45ot/min coz je desná blbost

                                                    souhlas

                                                    považuju za vyřešené

                                                    0 0
                                    • winter78  

                                      Kde som písal že tak preletím celý ten úsek ??? Jednoducho nechceš prijať fakt že niekto má za život nakrútené niekoľkonásobne viac km než ty ;-) a preto aj prevody a celková priemerná rýchlosť je bude preto vždy iná, nech už porovnávame akékoľvek biky či crossy ;-).

                                      0 0
                                      • nox159  

                                        čiže napr. 20 km dlhý úsek ma vietor tlačí…Na prevode 42×11 alebo 44×11 som už krútil naprázdno, ale pri 48×11 zaberám a jazdím rýchlejšie. z tohohle to beru :)

                                        jak pises asi toho mas najeto vice pokud fakt zvladnes 20km s prumerem 50km/h tak si proste dobry neznam z okoli nikoho kdo by si to bezne daval…

                                        ja bych to rozhodne nezvladl to pisu rouvnou ;-)

                                        prumery na silnici mivam kolem 28–30km/h a biku tak 10–25km/h

                                        0 0
                                        • winter78  

                                          …často sa mi napr. stane (a som si istý že sa to stáva každému cyklistovi) že pri jazde chytím fajný vietor ktorý mi fúka do chrbta, čiže napr. 20 km dlhý úsek ma vietor tlačí…Na prevode 42×11 alebo 44×11 som už krútil naprázdno, ale pri 48×11 zaberám a jazdím rýchlejšie. Alebo ak pri jazde z kopca chcem zažiť trošku väčšiu rýchlosť, tak často krútim aj na tom prevode. Takže pre mňa ten prevod 48×11 zmysel má. Mám svoje trate kde ho použijem viackrát a naopak mám svoje trate kde ho nepoužijem ani raz

                                          Prečítaj si to ešte raz a pozorne, to čo som napísal predtým a povedz mi kde som tam napísal že jazdím 20 km úsek KONŠTANTNOU rýchlosťou na najťažšom prevode. Je tam poznámka NAPR. čo značí že som použil príklad. Zbytočne sa tu riešia nepodstatné veci, ktoré s mojím pojatím cyklistiky nemajú absolútne nič dočinenia – nejaké výpočty a iné kraviny. Z mojej strany koniec diskusie na toto téma.

                                          Pozn. pre autora témy : sorry za offtopic, ale týka sa to aj problému pre ktorý bola založená táto téma – výmena crossových prevodov na MTB. Niektorí páni tu sa snažia silou mocou naznačiť že je čistý nezmysel že jazda na crosse je rýchlejšia a ľahšia než na MTB, čiže mi z ich názorov vychádza fakt že výmena crossových prevodníkov na MTB je úplný nezmysel. Ja sa tomu smejem a tvrdím opak – poznať to bude, aj keď málo, ale určite to poznať bude.

                                          Autorovi témy želám veľa príjemných chvíľ strávených na asfaltových výletoch po krajine a nech to jazdí ;-). Ešte raz sorry za offtopic.

                                          0 0
                                          • MlokCZ  

                                            že je čistý nezmysel že jazda na crosse je rýchlejšia a ľahšia než na MTB

                                            Jenže on to je nesmysl, který ty asi nikdy nepochopíš. To, že ty nejsi schopný jezdit vyšší kadence a na biku budeš limitovaný převody na tom nic nezmění.

                                            Jak jsem psal, až vyzkoušíš bike s vhodným pláštěm a převodem aspoň 53/11, aby to ty tvoje extrémně nízké kadence nelimitovali, tak můžeš teprve cokoliv psát o rychlosti bike x cross.

                                            0 0
                                            • winter78  

                                              15 rokov jazdenia na MTB po asfalte na hladkých gumách –VS– 5 mesiacov jazdenia na crosse tie isté okruhy a trate…tam nemám čo chápať . Jednoznačný rozdiel . Škoda že nevozím nejaké GPS kde by som to mal čierne na bielom , kde by bolo krásne vidieť rozdiely v priemerke a v čase, takto to mám len v hlave ( a v cyklocompjutri ) z ktorej to pri toľkých výjazdoch vyprší…

                                              Už fakt koniec na toto téma ;-).

                                              0 0
                                              • MlokCZ  

                                                Záznam z gps netřeba. Nikdo nerozporuje, že teď jezdíš rychleji.

                                                Problémem je pořád pouze v tom proč jezdíš rychleji a že z toho děláš závěr, že cross je rychlejší, i když to obecně není pravda.

                                                Tedy těch 15 let jezdíš stejný typ pláště co teď na crossu a to ve stejné šířce? A při těch uzoučkých pláštích na biku tě nelimitovala kadence, když točíš tak nízké?

                                                Máš zcela srovnatelný posed? Máš teď stejnou výkonnost?

                                                Musí platit úplně vše z toho, abys mohl srovnávat co jede rychleji.

                                                Jediné zcela objektivní srovnání by bylo následovné:

                                                • totožný posed včetně výšky středu
                                                • totožné pláště se stejnou šířkou
                                                • odpovídající osazení (tedy komplet stejné až na to závislé navětší kolech a vhodné zpřevodování na obou kolech, aby danému jezdcistačilo)
                                                • wattmetr a srovnání rychlosti při stejném výkonu a to za stejnýchpodmínek jako třeba vítr (nebo opačně při stejné rychlosti potřebnéhovýkonu)
                                                0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Ale aspoň je jasné, proč pořád tvrdíš, že cross je rychlejší. Je to jen proto, že nejsi schopný točit ani trošku rozumnou kadenci (70ot.+).

                                        Samozřejmě si jezdi kadenci jaká vyhovuje, ale už tu z toho prosím nedělej ty nesmyslné závěry s tím, že je cross rycheljší.

                                        Ty bys musel nejprve vyzkoušet bike s vhodnými plášti (užší slicky) a k tomu si tam dát minimálně převod 53/11.

                                        A ani tak by to to pořád na srovnání bike x cross nestačilo s kadencí 60ot./min (potřeboval bys pořád ještě o malinko těžší převod).

                                        Tedy stručně řečeno s takhle nízkou kadencí vůbec srornávat bike x cross nemůžeš, protože vždy budeš limitem ty, proč ten bike jede pomaleji.

                                        0 0
                                        • nox159  

                                          Tedy stručně řečeno s takhle nízkou kadencí vůbec srornávat bike x cross nemůžeš, protože vždy budeš limitem ty, proč ten bike jede pomaleji. – tohle je ale hnusná ač pravdivá věta :D

                                          0 0
                                          • winter78  

                                            A sme doma…takže ste priznali že aj keď je chyba vo mne, tak na biku pôjdem pomalšie než na crosse . Jasné že ja som limit, však JA hovorím MOJE skúsenosti a nie skúsenosti suseda zo štrvtého poschodia našeho paneláku :-))). Je mi jasné že sú borci ktorí by na MTB so slickami šlapali rýchlejšie než ja na crosse, to je OK, to beriem. Takže čiste teoreticky – prechodom na cross v pohode utiahnem to čo som na MTB neutiahol , vlastne som si tým pomohol a uľahčil jazdenie ? Však to hovorím po celý čas. Je mi jedno akú mám kadenciu, je mi jedno aké mám otáčky…jazdím tak aby som sa cítil fajn, nikdy ma neboleli kolená, nikdy som nedostal kàče počas jazdy , takže si myslím že MôJ štýl jazdenia plne zodpovedá MOJIM potrebám a nie potrebám niekoho iného a už vôbec sa nepodraďujem nejakým tabuľkám ohľadom kadencií a otáčok ;-))).

                                            0 0
                                            • MlokCZ  

                                              Ale i tam to biku by se to dalo vyřešit i pro tebe. Třeba silniční trojplacka s 52–53 zuby na největší placce.

                                              Stačí abys pořád nepsal, že cross je obecně rychlejší než bike.

                                              Tím netvrdím, že je cross pro tebe špatně. Naopak je pro tebe opravdu vhodnější, protože tam nemusíš ty převody řešit tak komplikovaně + to přinese při stejně širokých pláštích tu jednu vlastnost, co tu píšu pořád, že je lepší a to pohodlí.

                                              Pokud bude vše vyřešené pro daného jezdce ideálně, tak rozdíl bike x cross je nula nula nic i přes těch ta těžší kola na crossu.

                                              Takže rychlost je to poslední čím je třeba se zabývat.

                                              S koleny buď rád. Jistě se najdou tací (a nejen ty), kdo nebude mít problémy ani třeba při 100–200tis.+ najetých kilometrech ani při ježdění extra nízkých kadencí.

                                              Ne každý ale takové štěstí mít bude.

                                              Já jsem kdysi jezdil totálně nízké kadence taky a to ještě nižší než se tu řeší.

                                              Ale to jen proto, že to jinak nešlo když jsem měl jen jeden převodník kolem 48 zubů a k tomu pětikolečka s 25tkou nevjětším pastorkem (možná ještě menší, už nevím přesně).

                                              To jsem každou chvíli něco lámal i kadencí třeba 30–40ot.

                                              S koleny jsem problém míval.

                                              Pak jsem se s dostupností lehčích převodů přeučil na větší kadence (a že mi to na začátku také trvalo dost dlouho, možná skoro rok).

                                              A vše se tím zlepšilo, i jsem možná nepatrně přidal. Problémy s kolen zcela zmizely.

                                              0 0
                            • zichis  

                              a dokážeš to v tý historii najít? dej odkaz, pls.

                              0 0
                              • nox159  

                                hledat to nebudu… protoze nevim kde to je ale lidi co tu pisou o tom flamu vi…

                                hadali e tam asi 3 co jezdi na crosech a nemohli se smirit s tim ze to tak je

                                argumentovali tim ze cros ma sportovnejsi geometriji… :D

                                0 0
                          • cagalam  

                            vyhraje ten lepší a je jedno, na čem pojede…

                            0 0
                        • cagalam  

                          dělám to nerad, ale musím s tebou souhlasit! a nemysli si, že je to tím, že ses nechal přešít…

                          0 0
    • Joseph de Sax  

      zcela určitě ten převodník 48z nebude v té správné mentální kondici, ale vřele jej doporučuji zkoušet do té doby, až si zvykne a nebude odmlouvat.

      0 0
      • lidumil  

        Znáš jiný slovo, než mentální? Si myslím, že se adaptuje dřív než Ty dospěješ.

        0 0
        • Joseph de Sax  

          pokud na to máš mentálně, tak mi sděl jiné slovo, kterým bys každému poradil na jakýkoliv problém a nic při tom nepokazil…avo­tomtotuje.

          0 0
          • lens  

            musíš ho pěkně srat,minule tady prudil dva dny.třeba nevi co si představit pod slovem mentalni.

            0 0
            • lidumil  

              ÁÁÁÁÁÁÁ v ústavu zase na víkend zprovoznili net????

              No nevím a snažím se to dozvědět – poradíš?

              Srat ??? to je co za slovo???

              0 0
              • Joseph de Sax  

                zkus někdy řiťou pit a hubou chcat…a budeš konečně v pohodě.

                0 0
                • lidumil  

                  Na to tu máš patent Ty a jsi v tom jedinečný, jen nějak pořád tu pohodu u Tebe nevidím.

                  0 0
                  • lens  

                    zase jsi rano jedl z duchaplné misky,že tady pišeš ta sva moudra, co?

                    0 0
    • lidumil  

      Ještě je potřeba se kouknout na přehazovačku, jestli pobere poměry zubů a taky na kazetu, jestli bys neměl dát s menšími pastorky.

      0 0
      • Hedus  

        No, to tedy nevím, jak to budu checovat :(

        0 0
        • lidumil  

          Jakou máš přehazovačku snad víš – no a pak na stránkách výrobce najdeš údaj o počtu zubů, které přehazovačka zvládne. A jakou máš kazetu?

          0 0
          • jizby  

            Nekomplikuj. Jak píše nahoře, rozsah převodníků je před výměnou i po ní stejnej – 22 zubů. Správně by měl přidat na řetěz 2 články a přehazka to nepozná.

            0 0
    • LukiS6  

      Bude to rychlejší ale budeš si muset zvyknout na jiné zpřevodování.Já právě uvažuji o výměně mých trekových převodníků za mtb.Mám taky slx(najeto do 2000km).Tak by jsme to mohli eventuálně prohodit třeba i s mým doplatkem pokud je máš novější.

      0 0
    • scalar  

      Raději vyměň kola za větší :-)

      0 0
      • Georrge  

        to má levnější ty kliky…

        0 0
        • scalar  

          Nejde o peníze, pro jeho ježdění je jasně lepší krosové kolo.

          0 0
          • t29  

            +0,5

            (pokud je kolo jeho hlavním koníčkem, pak +1)

            0 0
      • Joseph de Sax  

        nebo slez z kola a narvi řetěz na pastorek o dva zuby menší…

        0 0
      • zichis  

        to skutečně někteří lidi se svým bikem dělají. Pokud nemusí mít blatníky, pak se na místo 26" vlezou krosový kola vždycky. Nevýhoda: posed výš nad zemí. Nutná podmínka: kotoučový brzdy.

        0 0
        • t29  

          zakladatel kotoučovky má a blatníky předpokládám nevozí :)

          Druhá nevýhoda: peníze navíc

          Třetí nevýhoda: vlezou se max. 32 mm pláště, někomu to může být málo

          Výhoda: JEDE TO! :)

          0 0
    • winter78  

      V prvom rade by som rád povedal že nie som žiadny odborník, ale napíšem len svoje skúsenosti.

      Na jeseň minulého roku som tiež kúpil crossový prevodník Alivio 48×38×38 na štvorhrannú osku a nasadil som ho na moje MTB (konkrétne rám Leader Fox Maxx na ktorom bol prevodník Alivio 42×32×22 a tiež na štvorhrannú osku ), pretože tiež behám len po asfalte , žiadny terén.

      Takže:

      1. musel som kupovať stredovú osku s inou šírkou, pretože crossové

      kľuky Alivio majú inak uložené prevodníky a keď som ich nasadil na tú moju starú stredovú osku, tak prevodníky „rezali“ rám a navyše šróby ktorými je uchytený najmenší prevodník (38 zubový) mi odierali „domček“ na ráme. Kúpil som dva stredy, jeden o šírke 119 a druhý 127,5 (jeden z nich je správny, ale fakt si už nespomeniem ktorý, myslím že tá 119). Takže neviem aký máš rám a či je to rovnaké na všetkých MTB rámoch, ale možno budeš musieť meniť aj stredovú osku…no a od toho sa potom samozrejme odvíja správne nastavenie reťazovej linky ;-).

      1. nastavenie a posunutie prešmykača smerom nahor po sedlovej trubke … a

      predåženie reťaze budú potom tie ľahké problémy :-).

      Ináč všetko som to mal krásne pripravené, ale nikdy som to nevyskúšal. V zime som kúpil cross na ktorom teraz lietam po okolitých a vzdialených asfaltkách a som spokojný. MTB som dal zasa do pôvodného stavu s MTB prevodníkmi a nechávam ho na zimu ako zimáka.

      0 0
      • Joseph de Sax  

        mentalista…

        0 0
      • t29  

        ad 1. on ale chce přehodit jenom převodníky a nechat kliky.

        0 0
        • Joseph de Sax  

          další mentalista…

          0 0
        • Hedus  

          Přesně tak

          0 0
        • zichis  

          sice se tak vyhne případné výměně středové osy, ale čekaj ho perný chvilky při zjištování roztečí šroubů.

          0 0
        • winter78  

          Tak o tejto možnosti som ani neuvažoval :-). Skombinovať SLX s Aliviom ?

          0 0
          • t29  

            a proč ne?

            SLX má BCD 104/64 mm

            Alivio má BCD taky 104/64 mm

            0 0
            • winter78  

              Však v pohode, ak to bude sedieť tak prečo nie. Ja som to v rozhodovaní mal ľahšie, pretože ja som bol rozhodnutý kúpiť crossa už v tom čase keď som „prerábal“ to moje MTB na crossové prevodníky, takže v prípade že by to nevyšlo, tak nakúpené veci použijem na toho terajšieho crossa ;-).

              0 0
    • winter78  

      …ešte som zabudol spomenúť, že rovnakú tému som riešil inde na Nete a tam ma skúsení bajkeri presviedčali aby som prevodníky nechal tie ktoré som mal, čiže 42×32×22, ale aby som radšej vymenil kazetu za cestnú, ktorá má jemnejšie odstupňované jednotlivé prevody než MTB kazeta. Niečo na tom bude, ale ja som už mal vtedy crossové kľuky Alivio kúpené, preto som to s tou výmenou kazety už nevyskúšal, pretože až tak veľa som do toho zasa investovať nechcel.

      0 0
      • DaSnail  

        keď ti je 42/11 málo, tak ta nijaké odstupňovanie nezachráni. jedine že by nejaký génius vymyslel a patentoval kazetu s 9z pastorkom.

        0 0
    • LukiS6  

      0 0
    • t29  

      tak jsem to pročetl, zahlasoval, okomentoval…

      Vlastní zkušenost – na crossu vepředu 48–36–26, vzadu 11–28 a vylámat většinu kopců na 26×28 jsem zvládl. Když jsem poprvé sedl na MTB s převodníkama 44–32–22 a kazetou 11×32, připadal jsem si jak křeček v kolotoči, 22×32 bylo zbytečné a 44×11 mi občas nestačilo.

      Dneska už mi MTB převodníky vyhovujou – jednak jsem se naučil jezdit pomalej (tzn. nepřišlapávám, když to neutočím:) a jednak zkouším prudší kopce, kde se 22×32 hodí. Ovšem na silniční ježdění mám pořád převodníky 48–36–26.

      Takže za mě jednoznačně ano, výměnou si pomůžeš. Ostatně anketa vychází taky tak :)

      0 0
      • Hedus  

        Tak nějak, ne že bych přesně tohle chtěl slyšet, abych do toho šel. Ale je to pro mne mnohem přínosnější než asi 60% příspěvků mimo téma. Takže díky za těch 40.

        0 0
        • t29  

          Když to slyšet nechceš, neptej se :)

          Tak teda něco proti – výměnou převodníků za crossové získáš jeden nejtěžší převod navíc, ale dva nejlehčí převody ztratíš (na malých převodnících se rozdíl čtyř zubů projeví víc, než na velkých). Pokud nejlehčí převody nevyužíváš, je to jedno, pokud by ti ale v kopci měly chybět, je to horší než motat nohama na lehký převod s větrem v zádech.

          0 0
          • Hedus  

            Nemyslel jsem to vůbec ironicky, ba spíše naopak. Jen jsem chtěl říci, že se také u toho snažím přemýšlet :)S těma kopcema mě to moc nenapadlo, tam je to opravdu potřeba více, zvláště tady u nás. Takže teď už zbývají snad jenom nějaké vhodnější pláště.

            0 0
            • scalar  

              Pozor u plášťů, pokud si koupíš nějaké úzké 26" bez vzorku, počítej s tím, že jsou i podstatně nižší, tudíž mají menší obvod a ještě Ti "zlehčí " převody :-)

              0 0
    • Rychlej turista  

      Jestli chceš zvýšit průměrnou rychlost na delší štrece, tak pokud jezdíš sám, těžší převody nepotřebuješ. Průměrku ovlivňuje pár rychlých úseků, kde by se těžší převod hodil, minimálně. Rozhodující je nejezdit pomalu tam, kde ty převody stačí.

      0 0
      • MlokCZ  

        Zcela souhlasím.

        V tomhle vláknu tahle rada ale opět nepadne na úrodnou půdu díky těm kadencím, co tu někteří a možná i zakladatel vlákna vozí.

        0 0
        • Hedus  

          Jsi na omylu. Pro mne jako zakladatele vlákna je toto daleko srozumitelnější. Pod tímto si to dokážu bez problému představit, narozdíl od kadence, dekadence, výpočtů a propočtů.

          0 0
        • Rychlej turista  

          Nízká frekvence šlapání je obecný problém začátečníků a na kole netrénovaných lidí. Samozřejmě, že jsou typy, co jezdí silověji a typy, co jezdí více frekvenčně, ale oba typy se pohybují v nějakém rozumném pásmu. Točit po rovině nebo z kopce 60 – 70 ot./min. je holý nesmysl, to nejezdil ani Sergej. To svědčí pouze o nezkušenosti a nevyježděnosti dotyčných.

          0 0
    • Freeky  

      nechtěl jsem zakládat nové téma, proto píšu zde. Jen pro potvrzeni. Na Kliky 53/39 nejde vyměnit menší převodník za 36? tedy že bych měl převodník 53/36. Asi už velký skok z 36 na 53, ale zase když se dělají 52/36, tak by ten jeden zub nemusel vadit, nebo? Jedná se o kliky Ultegra 6800. Děkuji za odpověď.

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        http://www.kolokram.cz/…ubu-1-1.html

        Obávám se, že to nepobere přesmykač, je stavěný na rozdíl 16 zubů, resp. by to snad i pobral, ale jen s pár největšími pastorky. Záleží také, jakou tam máš kazetu. A výhodou by také asi byla přehazovačka s delším ramínkem.

        0 0
        • Freeky  

          Jj právě na tady jsme se díval a tam píšou jen na 52/36 :P Mám dlouhé ramínko přehazovačky a přesmýkač mám ultegru FD-6800 (tedy 11 rychlostní přesmyk) A kazeta je 11–28. Jo a oprava, kliky jsou ultegra 6700, ne 6800. Omlouvám se za mystifikaci. Tak co myslíte, šlo by to?

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            FC-6700 má BCD 130 mm x 5. Takže hledáš menší převodník pro BCD 130 mm (novější kliky mají 110 × 4, kompakty 6750 mají 110 × 5). BCD je rozteč šroubů, přesněji průměr kružnice, na které jsou šrouby. Ale třeba Gebhardt dělá nejrůznější kombinace, které originální výrobce nenabízí, nejmenší pro BCD 130×5 ale nabízí 38z.

            0 0
            • Freeky  

              Jj taky jsem to teď zjistil. Takže se podívat po nich, ale je otazka jak by to celé fungovalo. V kombinaci 53/36 a vzadu 11/28. Podívám se po těch Gebhardt.

              Edit: Tak jsem koukal na tu jejich stránku a bohužel v tomto rozměru dělají nejmenší rozměr 38 :/

              0 0
    • Freeky  

      Smazat

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.