nedávno se to tady řešilo a mě se to natolik zalíbilo, že už ho mám, z nerezu 0,7mm a mám pocit, že to i líp chladí
(vloženo 14.11.11)
je to jen cca3mm zohyb, aby se to nemělo tendenci bortit a uchovalo si to svůj patvar, v jednom místě se to opírá o třmen, celkově to je docela pevné a přitom to váží prd
mozna to udelam jen na stahovaci pasky. folii bych mel mit neco typu na obcanky. prvni to musim taky nejak vymyslet a pak to udelat :)) jsem pozadu. ze strany ze spic mas jaky presah dolu?
Můžeš si udělat malý hliníkový nebo jiný kovový úhelníčky, které přiděláš na ty šrouby a knim třeba přinýtovat fólii. Ale nevím, na kolik to bude pěkné..
honzar. z hliníku jsem si to chtěl udělat hned, ale nebyl žádný vhodný po ruce. Ztím problémy nebyly, tak uvidíme, co na to řekne teplejšípočasí (vyzkoušeno do 12ti stupňů a bezproblému, spíš naopak, jak jsem psal hned dole)
xshreck: tak tak, namísto aby ocenili mojí manuální zručnost, smysl pro detajl a v neposlední řadě…dobrý nápad! :) Té folie bych se ale bál, že by při brždění změkla a povolila třmen.
zase milion kecu aniz by to nekdo vyzkousel. na nadchazejici pocasi parada. ja to budu delat z folie. uvidim co to udela. hlavne ze tu pindaj nekteri,co na kole pomalu nejezdi.)
v receptáři to budou vysílat až příští rok. Ale to už budu mít tuzink v podobě vetrníku na špejli, ten by mohl případné odlétavající fekálie rozmělnit a rozprášit pod orný plášť :)
Ad životnost desek: já taky sjedu zadní dřív než přední (o pár set km teda jen), ale přičítám to tomu že jezdím celoročně do práce a zadní třmen je v daleko větším bordelu
myslim, že by to smysl možná mělo ale u třmenu kde se mění destičky z vrchu… mám brzdy obyč tektra (kde zvrchu není díra skoro žádná) a desticky mi tam vydrží v porpvnání s ostatníma i2× dýl. – jezdíme vesěs to samé.
antt: V praxi je to tak, že sjedu cca troje přední desky na jedny zadní.
Tak jestli ten plech odvádí teplo si můžeš sám vyzkoušet – po sjezdu na to šáhni, jestli bude teplý. Jinak podle mne to na chlazení žádný negativní vliv mít nebude, jak tady všichni říkají. Při rychlostech na kole v tom místě tomu vítr mnoho nepomůže
Ještě tam naletuj ohrádku a nalej tam vodu, pak to bude tepr pochlazeníčko! :D :D Je to naprostá kravina, šup s tim pryč! :D
Nikovlas k předešlému: svádím tedy problém rychlejší smrti zadních desek/špalků na nedůvěru ve špatný přední plášť a svou (ne)schopnost zvládat jej na různém povrchu. Proto bývám možná první dole :)
Já ještě né, za 4 hodiny mi zvoní budík a není nic horšího, než být vyspaný jen na půl. Dobrou! :)
Nedokážu si představit, že bych měl rychle zastavit a přitom použít zadní brzdu třeba jen z poloviny tolik jako přední – to by prostě znamenalo, že přední brzdím málo. Něco jiného je kluzký povrh, kde je riziko usmyknutí předního kola mnohem vyšší…
Díky tomu mám ještě určitou sílu na zadním kole a můžu přibržďovat i zadní brzdou. ale minimálně. V ideálním případě, kdybych mohl 100% důvěřovat přilnavosti předního kola a svým schopnostem, tak nejrychleji zastavím bez použizí zadnií brzdy.
V praxi, když chci mít maximální zpomalení, tak dám těžiště dozadu a dávkuju přední brzdu tak, aby se mi pokud možno nezvedalo zadní kolo. Spíš ještě trochu hlídám těžiště, protože kdyby byo moc vzadu, může se mi usmeknout přední kolo .
Nikovlas: no v počasí, jaké bude během následujícího půl roku, si myslím, že spokojený nebudu, ale snad mi to tento udělátor usnadní :) Třeb se do toho bude lépe opírat vítr a já konečně vyjedu gulu
Ale už to tu bylo řečeno – jestli jsi s tím spokojený, tak ti můžeme jen popřát, ať ti tvá spokojenost vydrží co nejdéle při mnoha úspěšných výletech.
Prostě čím víc chci brzdit (při stejné poloze těžiště), tím míň zátěže můžu přenést na zadní brzdu.
trakci, aby bylo zatížené takovým momentem, který by při otáčkách shodných s předním kolem (pokud jsou stejně velká) vykoonal na brzdě práci, která by se alespoň částečně přibližovala té na přední brzdě.
No vzhledem k tomu, že při maximálním zpomalení, jakého lze dosáhnout (myslím pomocí síly mezi pláštěma a povrchem :-) prochází výslednice tíhy a setrvačné síly terénem těsně za předním kolem, takřka nezatížené zadní kolo nebude mít dostatečnou trakc
lam: no jednak už bych měl mít půlnoc a taky to možná bude tím, že jsem desky zatím měnil jen jednou a to právě ty zadní. A to samé, se špalkama na V brzdách a to si nemyslím, žebych přední používal míň jak zadní, naopak! :)
15.11.11 00:16
lukas aka mitro: tak pokud jen vyměňuješ destičky a nic nečistíš, tak beru :)
Nikovlas: Tak třeba máš víc štěstí jak já a zadní desky ti vydrží minimálně stejně jako přední. Ale je pravda že mám ve předu 180 a vzadu 160. I tak mám pocit, že přední brzda má práve proto lepší účinek, že není tolik zatížená jako zadní.
…pokud Ti to vyhovuje a funguje, tak se nenech odradit ostatníma názorama…asi bych trošku zvednul tu přední čás,aby to lépe nasávalo vzduch – ale věřim, že si s tim ještě pohraješ :-)
15.11.11 00:04
kravjec: to doufám, ale snad se neurazí ten, kdo to vymyslel předemnou…
Ruprt2: souhlas:) Podle mě je taky kravina třeba dávat na motor vzduchový filtr, když to bez něj jede mnohem líp a válce s ventilama krom podložky či matky sežerou všechno :)
Jestli je kontakt s brzdou jen v místě šroubů, tak to určitě nechladí principem tepelný výměny. Jestli to tam žene víc vzduchu, to se mi taky nezdá. Podle mě to musí chlazení zhoršovat. Že ti vadne víc zadní než přesní – nechápu.
já byl vždy ujetý na nevšední věci, mě se to líbí a hlavně říkám, že to funguje. Z fotky asi nic moc, ve skutečnosti to vypadá ajímavě a účelně. Odpadlo z toho už i bláto, které by bylo ve třmenu
já to spachtil jen tak z delší chvíle, měl jsem za to, že to opravdu bude brzdit hůř, jak tady všichni teoretizovali, ale ve finále jsem mile překvapený.
Chlazení bych možná i věřil, že bude horší. Lepší určitě ne. Takže tady máš zdůvodnění: „Je to blbost“
bio: to by nešli ani tak .) Při výměně musí třmen dolů, teda aspoň u těchto brzd, jiné jsem zatím neměl a ani neplánuji
tak už jsem zažil chrastění zadních desek, tady s tím tam nic jentak nespadne. Chtěl jsem to udělat z hliníku, al ežádný ve vhodné tloušťcejsem nenašel. Tady si říkám, že se ten nerez tak rychle neohřeje a funguje to tak trochu jako sání :)
14.11.11 23:23
Gramy navic, je to seredny, odvetravani trmenu horsi. Any benefits? :-/
:D no chladit neviem ci to bude, ale ked sa ti to paci tak preco nie:)