chudak yeti, ten v tom je nevinne. taky mam pocit ze tune kliky a predstavec se k tomu biku nehodi, on to je takovej general purpose vehikl. To znamena jak do kopce tak hlavne z kopce. 575 to vydrzi tak zbytek by mel sekundovat :)
Ja nevim, do ted jsem vozil 970 XTR a o vikendu jsem prvne zkusil Tune kliky a s mejma 90ti kilama a hodne silovym stylem jsem zadnou mekkost necejtil tak nejak nechapu odkud tohle prislo..
vis nesmis byt tak vztahovacnej…bylo to spis prirovnanim k blbcum a bylo vseobecne
a hlavne nechapu proc bych mel psat ze ta vidle neni nejlepsi…nejsem ten kterej ma stazeny gate a jeste se mu jeste ani nechce srat…nerikal jsem ani ze je perfektni,protoze jsem ji jeste nevyzkousel
třeba to přirovnání k volům atd, todle je muj poslední koment tady, osočuješ mě že tě urážím, NIKDE jsem tě neurazil ani podobným příměrem nebo náznakem, komunizmus zminuju po tom co tys mi řekl abych mlčel a ejhle
ale nepovidej kdyby ryby…resilo se tady ze to je na hovno,ale nikdo to nevidel ani z letadla,to neni konstruktivni kritika a to slo primarne…
si k tý vidli napsal že možná funkčně není nejlepší, ale že prvořadě bylo kolo stavěný na gramy, navíc že se fakt pohodově vozíš takže to ani nepoznáš tak bys všem zavřel hubu a všichni by s tebou i souhlasili
vim jak zaprdeni lide muzou byt ale netusill jsem ze je najdu v bikove komunite…je to ostuda…ale jak se rika na vola musis opatrne zepredu,na kone zezadu a na blbce ze vsech stran…je to pro me pouceni
že GA leták je mnohem chytřejší, já se mloka zastanu a začneš mě napadat věcma co sem ani nenapsal…ZA MĚ je to kolo zabité, ale ty si sním užij radosti vrchovatě, je to tvuj miláček. Pokud nechceš poslouchat kritiku tak ho neukazuj…imho kdyby
zminil jsi komunismus…ano v te dobe jsme meli vsichni stejny,hadry, auta, televize…asi by se ti to libilo kdyby to bylo zpatky…meli bysme stejny kola,treba bys byl ten kdo by urcoval jak maji vypadat
to ze pisu vulgarne neznamena ze jsem rozcilenej,,,jsem v naprostem klidu,ale nechapu jak nejakej typek z ceske kotliny muze posuzovat na co je ram urcenej lepe nez vyrobce…je to trail bike a ja z toho mam trail bike
myslím že sem tu reagoval na všechny tvoje reakce, nikdo ti nebere radost z tvojeho kola, každej tu píše svuj názor ale přeber si jak tu ta diskuze probíhá mlok ti napíše xkrát proč je normální řešení lepší a ty a bebe ho nakonec urážítě že "hovno ví
ty chces vecne argumenty,ale na druhou stranu vecne neargumetnujes…z meho projevu se snazis zjistit muj emocionalni stav, z toho co mam na kole usuzujes ze vim ze to stoji za hovno ale nemam koule to priznat
porad se mi nekdo snazi podsouvat jak bych to mel mit a co tedy jezdit,nikdy bych ti nevykladal co mas na vych kolech dealt jinak..jsou super,ale ne pro me a rozhodne bych nikoho neurazel tak jako ty
prosímtě vysvětli mi co je za test že lidi se 100kg vozí ty nebo ony kliky..ty kliky se kroutí, čím víc do nich zabereš tím víc se zkroutí…a jak moc ti nic jinýho než test neřekne…a zase kdo to nepozná nepotřebuje…když jsem po octalinku nasadil
chces po me vecne argumenty ale nechapes ze zadne nepotrebuji, vim co na tom mam a jak to funguje a PRO ME to je perfektni…svuj nazor ti nikdo nebere,ale nechapu co tady meles o kdyby…kdyby kdyby tak si ten ram kup a postav si ho po svym
mlokova teorie není teorie ale realita, to že to ty nebo spousta lidí nepozná je věc druhá. lidi co to nepoznaj to nepotřebujou, lidi co honí gramy na ukor funkce to oželí.....
proč je nejezdit? životnost tím netrpí, stejně tak vidle, rst za tisícovku taky vydrží roky.
nejsem pochybovač, nevidím duvod proč by to nemělo fungovat další roky, že ti to nefunguje tak jak bych já od kola očekával přece je muj problem ne? spouste lidem praskne rám co jiný spoustě nepraskne atd. když tobě nevadí že sou kliky gumový proč je
mě to taky jezdí bombasticky :-) http://bike-forum.cz/…l-12710.html
proč bych měl mlčet? říkám jen pravdu, komunismus už jsme měli a přenesli jsem se přes něj, pokud nechceš poslouchat nazory na svojeho miláška tak ho neukazuj
špatně fungujících už svou konstrukcí..je to něco jako by sis šel dneska koupit auto a ono mělo 4 stupnovou převodovku, je fuk jak je pohodlný a nevím co, bez pětky to prostě dneska už nejde
GA vidlice mě nezajímaj z duvodu že je to prostě gramařina, pominuli ten napikaču offset tak ten její tlumič nemá ani rychlou expanzi(alespon jsem to nevylouskal, pokud ano tak mě oprav) a z hlediska funkce je to udaj kterej tuto vidli u mě řadí do š
s tune komponentama nemám problem, vozil jsme kdysi náboje, sedlovku, kliky..ty šli pryč protože sou prostě měký a aj škaredý
ale rozhodně si nemyslím že tomu nerozumím, odpružení mě zajímá a zajímám se o něj, jako jeden z prvních jsem na bikeforu jezdil tlumic push, ve vidlicích jsem zkoušel aj patrony mojo a bos, pátaky jsem nechávali ladit v tfku už před Xletama
několik rb, yeti, meridu,gianty dokonce 3, authora, intens a nevím co všechno ještě, všechno enduro fully, a to nemluvím o kolech co jsem skládal pro své okolí. nemyslím si že jsem vševědoucí
proč si myslíš že tomu nerozumím? co tě k tomu přivedlo, to že mám jinej názor? že mám v profilu hlavně dh? od 14ti let jezdím na kole furt, od 20 mtb od 24 výhradně enduro fully, vlastnil jsem několik SC, mavericka ml8, specializedy, hot chilly,
si člověk kupuje pro radost a nekupuje ho každý den. Omezení funkce: měký kliky sou dle mýho omezením funkce, vidlice viz muj předešlej názor a všechno co tu napsal mlok
k bluru když jsem si ho před skoro 2ma roky stavěl. nemusíš mě prosit abych žil realitou, vím kde žiju. ano shánět to nemusíš mužeš ho jít a koupit u dovozce pokud ti voní chování svitaváků. řekněme tedy že yeti
dále, nikde jsem nepsal že je něco poddimenzovaný, nikde jsem nepsal že něco praskne, nikde jsem nepsal že tam nemužeš mít to co tam máš, jen že je kliky a vidle(opět jen tyto komp.) to funkčně zabily(ZA MĚ), rám znám dobře, byla to moje alternativa
dál jsem hodnotil vidli o tom se nemá smysl myslím víc rozepisovat, diskuzi jsem četl celou než jsem začal reagovat, že je to tvuj vysněnej bajk chápu, nicmene to nemění nic na tom že ZA MĚ zabite klikama a vidlou(mužu mít svuj názor ne)
a přitom sebou nebudu tahat zbytečný zdvihy. komponenty jsem hodnotil jen kliky a vidli, to že sou tune kjliky měký ví všichni a nejen z testů, mě třeba měkost na kole vadí kdekoliv, předělával jsem si aj věci na svýho blura aby byl torzně tužší
kolo jsem nijak neškatulkoval, napsal jsem že za mě zabite, protože znám ten rám a znám jeho potencial a pokud bych si měl brát něco na pohodové ježdění tak si vezmu něco s menším zdvihem, co bude při těch pohodových vyjíždkách stejně pohodlné ale bu
seš tak rozzuřenej že ti tady kritizujem tvojí hračku že už přestáváš mít věcný argumenty, začínáš akorát kopat kolem sebe, pokusím se ti odpovědět na všechny tvoje reakce popořádku
jo a tune kliky jsou mekky to vime vsichni, ja videl ty testy klik na netu taky ale to je kopa hnoje, teorie, testy, sracky…znam lidi s vahou nad 90 a 100 kg kteri je jezdi a to je teprve test…
uz jsem myslel ze jsem se vykecal, ale neda se to…snad posledni dotaz: co kurna mlok uz vysvetlil?on tu vidlu videl jen na obrazku…svou teorii si muze byt jistej akorat tak jako prase na chudach
a jeste otazka pro vsechny pochybovace:vysvetli mi ***** uz nekdo proc to vsechno funguje uz dva roky kdyz je to vsechno tak na ****?vsadim boty ze za dva roky tady budete prndat ze ta vidle je na hovno a ja ji budu porad uspesne pouzivat
neda mi to hanzi a musim se te zeptat na jednu vec:myslis si ze jsem idiot abych utratil majlant za neco co nefunguje a pak se tim jeste chlubil na internetu?
dale hanzi: napis mi prosim te jake zkusenosti mas s GA a Tune komponenty…testy a podobne sracky me nezajimaji…subjektivni pocit rekne nejvic
dale hanzi:nemluv do veci kterym nerozumis…evidentne vyznavas jiny styl bikovani…ja taky nevykladam freeridistum ze by si meli stavet jiny kola
dale hanzi: vysvetli me jak jsem omezil funkci…az mi to vysvetlis tak mi vysvetli na co konkretne JA tu funkci potrebuji…predpokladam ze me znas a ze to nebude problem
dale hanzi:kde jsi vzal ze jsem slozite tento ram shanel?zij realitou prosim te,zijeme ve 21.stoleti a pokud nejses jen remcal tak sezenes co potrebujes
dale hanzi:ldyz uz chces skatulkovat mrkni na yeticycle.com a precti si na co je urcen tento ram at vis proc na nej muze byt naveseno to co tam je
dale hanzi:kdyby melo „prasknout“ vsechno co uz mi tady bylo predpovezeno tak nemam rafky, naby a kliky jsou srulovany do spiraly
dale hanzi:nic na tom kole neni poddimenzovany, mozna orech rekne nekdy cau, a v tom pripade se uz tesim na titanovej
hanz pise rychleji nez cte co tu bylo napsano…takhze hanzi ori tebe jeste jednou:mam bajk svych snu a skatulkovat ze to je spis na takovej styl jedeni nez na makovej, a proto by to melo mit jiny komponenty,nema smysl..
majitele a pak jeste vysledek testu nemeckeho casopisu – Sehr gut :-) bohuzel jsi to co jsi napsal totalne zabil tvrzenim o gumovych klikach.
Hanzi s tim co jsi napsal bych klidne mohl souhlasit, je mi jasny ze vis o cem pises. Jenze tohle kolo je postaveny na pohodlny celodeni svihy a tomuto ucelu slouzi znamenite. Proc nemuzes prijmout ze vidla funguje vyborne – je to subjektivni nazor
postavil si krásný lehký kolo za dost peněz, za mě ale s omezením ve funkci čož je podle mě u vysokozdvihovýho fulla dost kontraproduktivní, složitě hledáš kultovní rám kterej bude super fungovat a pak na něj pověsíš vidli bez offsetu a gumový kliky
suplovanej předsazením v korunkách, takže vš zůstavá tak jak je to optimální. GA řešení je dost polovičatý(gramohoničský).
že ty mu nechceš věřit protožes zaplatil drahej lehkej držák předního kola je „pochpitelné“ leč je to tak. Za mě je to kolo zabitý, na použití na jaký je dimenzovaný je mimo. Co se týče toho canonu tak ano má taky vidli bez offsetu ale ten ofset je s
váha super, design až na ty kliky taky super, funkce tragická. Chápu žes to stavěl na váhu, tak měj aspon koule přiznat že věci co sou primárně dělaný na váhu maj funkci až na posledím místě. kliky gumový, k vidlici ti napsal už mlok vše podstatný,
Mloku ještě že jsi to svoje vlákno zmčel aby kdokoliv kdo má jiný názor než ty mohl reagovat. Na druhou stranu tam už aspoň nebudeš psát žádný pičoviny.
Talas ozvlášť v RL verzi má zase jiné problémy, které mu hodně kurví chod a to komprese. Přijeď na velikonoce na Sázavu na testování a můžem srovnat Talase s pořešenými jeho problémy s tou Germankou. A kubad tam bude mít Talase 2010, také pořešeného.
tabulky,obrazky,suche teorie nejsou odpoved a proto na nove vlakno v zadnem pripade cist nebudu pac tam odpoved neni
plane teoretizovani nema smysl,patky nepatky,ja se odpoved na svou otazku nedozvim,,,proc to ga dela kdyz to nefunguje?proc je muj subjektivni pocit z jizdy lepsi nez s fox?
Bebe – cannondale patky nemá… ale kolo je v podstatě přímo uprostřed vidlice…
jen tak orientačně, nemá náhodou Cannondale na svých vidlicích taky přímé patky?
Kdyby všichni měli takovou důvěru v reklamní řeči výrobců, tak tu asi všichni jezdíme na Pellsech? (:
Bebe: tak pak nechápu, proč si na tu mojí první pochybnost o funkci vůbec reagoval, když tě to nezajímá. Já už jen odkážu na to vlákno http://www.bike-forum.cz/…rekazek.html#…
ode mne tedy taky posledni prispevek do tohoto vlakna: kdyz je to stredoskolska fyzika proc GA jednoduse nenahledli do ucebnice a neudelali to jako ostatni?
Pokud ani tohle nestačí, tak už nevím. Pak už bych asi byl vulgární a to nechci, znovu opakuji – není to osobní.
Začínám pochybovat o tvém zdravém rozumu. Nechápu proč po mě chceš nějaké věcné argumenty, hned na začátku jsem jasně napsal, že mě Tvoje názory nezajímají a že budu věřit GA ať už seš odborník jaký chceš. A myslím, že jsem napsal i proč jim věřím.
A vůbec, založím o téhle problematice vlákno, takdy to stejně nikdo nečte.
Pro některé případy jako běžná překážka na rovině to zřejmě půjde celkem dost kompenzovat menším odporem pružiny, takže tam to fugnovat ještě slušně může.
Můžeš vidlici přivést na testování na Sázavě a hned si vše můžeme vyzkoušet a krásně otestovat v praxi a hned bude jasno jak se bude chovat na běžné překážce při jízdě po rovině. Mě by to třeba také vážně zajímalo.
Tedy na rovině a pro velikost překážky jako má cihla, tak už ani úhel 68st. vidlice není ideální a ideální je úhel nepatrně větší. Pro menší překážky to bude ještšě lepší pro větší úhel, pro větší překážky to bude lepší pro menší úhel.
V praxi to na velikosti překážky jako je cihla (6,5cm výška) už vychází tak, že i u kllasické konstrukce pro menší větší hlavové úhly jde vidlice do zdvihu více.
A lze si snadno spočítat jaký ten interval bude pro jak vysokou překážku. Vidlice pak pro ideální chod můsí být někde ve středu toho intervalu vymezeného nájezdovým bodem a ukončeného kolmicí k zemi.
Na počátku z obrázku na tom bude lépe úhel položenější než klasika, jenže dále jak najíždí kolo na překážku, tak se úhel působení síly mění až ke směru kolmému k zemi. Tedy síla během přejetí překážky působí v celém intervalu směrů.
Dále by bylo ideální video natočené při minulém testování vidlic na Kořínsku, kde je krásně vidět ve velmi zpomaleném záběru co se dále děje od toho počátku na obrázku.
Zkusím poslední pokus o vysvětlení k věci a končím. Začněme od bodu dotyku předního kola s překážkou, to je hezky nakresleno zde http://www.bike-forum.cz/…ges.ajax.php?…
Úhel vidlice je tedy vždy o určení kompromisu pro malé, střední a větší překážky sjezd terénních nerovností a dopady ze skoků. Klasická koncepce má takový úhel, aby v nejvíce situacích byl ideální a v žádné běžné situaci nebyl problémový.
Jinak při dopadu (pokud není na přední kolo) je směr síly vždy kolmý k zemi, takže v nevhodném směru pro každou vidlici a čím je položenější tím je to horší, když se rozdíl směru síly a směru vidlice překročí nějakých 35–40st., tak je to průšvih.
Poznámku s věcným argumentem byla na Bebeho, který stočil diskuzi úplně jinam. A určit směr působení síly pro konrktétní velikost překážky je sředoškolská fyzika a pokud je problém pochopit, pro jak velkou překážku jaký bude směr působení síly, tak
výrazně zhorší. Tedy rychlost bude malá, sag na vidlici menší a na tlumiči větší, v tuhle chvíli jsem to označil za tragédii. Třeba na rovině mimo ten případ skoku to bude jen o trochu horší, každopádně horší to bude vždy až na ojedinělé případy
aby byl ideální pro všechny překážky. Nikam tedy od toho výroku neodíhám a samozřejmě si za ním stojím. Tragédií jsem to označil pouze pro ton případ výjezdu, kdy se podmínky
Síla od 95% překážek je skutečně pro položenější vidlici ve špatném směru, od toho neopadbíhám, to tak je.Přijeďte na testování vidlic a uvidíte potvrzení v praxi. Pro malé překážky je úhel i na klasické koncepci moc položený. Je stanovený tak, aby
Směr působení síly překážek si můžete snadno ověřit v praxi, stačí porovnat dvě totožné vidlice na kolech s různým hlavovým úhlem. Vidlice na kole s menším hlavovým úhlem bude při stejném nafoukání méně cilitvá a půjde méně do zdvihu.
zadna zast vuci tobe to ne, ale ja se na to divam ciste selskym rozumem…proc to tedy delaji kdy to stoji za prd? a nekdo zminil FRM taky
taky prosim te nepis nic o tom ze neumime vecne argumentovat…nejsem technickej typ ale vim ze ty nejsi guru pres prenos energii zato GA na tom delali dlouho maji na to patent a prodavaji to
Ano! Kdyz uz citujes z jejich stranek tak vse… A jeste jednou, pokud nepracujes ve vyvoji ci vyrobe jakehokoliv odpruzeni tak mrhas svym talentem. Byt tebou napisu aspon do GA, musi po tobe doslova skocit.
nesnaz se take zminovat vlivy zvyseni sagu tlumice protoze to z tebe leze postupne jak z chlupate deky,jako bys hledal dalsi a dalsi argumenty…zacal jsi dowhilovym primerem, skoncil jsi u 20 cm skoku
nesnaz se utocit na jejich koncept odlehcovani a odvest rec jinam protoze jednoznacne zminuji technicke vyhody pouziti primych patek KTERE NEUMOZNJUJE POUZE MAX.ODLEHCENI KONTRUKCE
GA tvrdi prave opak, ze jejich konstrukce pohlcuje narazy prave z toho spavneho smeru:„kluzaky jsou naklaneny do smeru z nehoz prichazeji narazy“
ty jsi napsal:„idelani funkce vidlice je vždy ve chvíli, kdy podnět od překážky má směr přesně ve směru vidlice“ a pak jsi dosel k te tragedii
A už vidím i že výše je to psané jako cíl vývoje celé vidlice, tedy minimální hmotnost při zachování tuhosti a že tomu bylo vše přizpůsobeno, to tedy vše vysvětluje. A cíl byl splněn jistě perfektně.
K přímým patkám mají na stránkách uveden důvod – váha a tuhost (váha vidlice je parádní), o výhodách k funkci ani slovo. A kde to vychvalují pro tu specifickou situaci výjezdu o které jsem psal,že to bude tragické? To si rád přečtu (i další k funkci)
Je fakt ze delaji jeste jednu vidlu s jinym systemem a ten je prece 90 let prekonany a nefungujici :-P