To jsem psal uz v 17:06 proste me to nezajima a ano nerozumim tomu, proto jsem se rozhodl verit nejake firme a ne nejakymu „typkovi“ z plzne
Copak, nejsou žádné argumenty k věci? Tohle co jsem psal jsou úplné základní znalosti chování odpružení, nemůžu za to, že ti to přijde jako něco složitého. Už ale končím, tohle je opravdu marná diskuze zcela o ničem, když není zájem diskutovat věcně.
Proc ty nedelas pro nejakou svetoznamou firmu specializujici se na vyvoj odpruzeni? Nebo delas?
vidlice je vždy ve chvíli, kdy podnět od překážky má směr přesně ve směru vidlice. Takže třeba při normální XC jízdě a výjezdu, kde se ještě o něco zvětší sag tlumiče a zmenší na vidlici, tak funkce vidlice bez jakýchkoliv skoků bude tragická.
A vůbec nejde jen o tenhle případ, na tom jsem to jen demonstroval, protože jsem doufal, že to bude jednoduché k pochopení. Problém je i při přejezdu překážky, síla od překážky má směr na přední kolo mnohem více ke svislému směru a ideální funkce
Takže to není vůbec o takovém skoku, bude stačit třeba 20cm výška skoku a dopad trošku přes zadní a jsi v podobném extrému na který DH bike potřeboval extra špatný dopad a ještě větší skok.
TJK: Pro normální konstrukci vidlice bys měl samozřejmě pravdu. Ježe ten DH bike má hlavový úhel menší jen o 3–4st maximálně (oproti fullu se 140mm vidlicí) a ta konstrukce té Germanky je položená o mnohem více, takže to bude ještě mnohem horší.
patri skoro do kategorie XC…pochybuju ze se nekdy dostane do situace kde bude davat takovy jumpy… ale tim nechci ani v nejmensim polemizovat o Mlokove odbornosti…
Nechci rejpat, ale ten konkretni Mmlokuv obrazek je kombinace extremu, DH ram se svym uhlem hlavovky, vidle s velkym zdvihem a rider ocividne ten jump totalne posral a dal to naplacku.. tohle preci neni srovnatelny s realnym jizdnim stylem kterej
Je to lehke, je to exkluzivni takze ideal tim bych to uzavrel. Vic snad az budou info z testu.
kdyby melo „prasknout“ vsechno co uz mi tady bylo predpovezeno tak nemam rafky, naby a kliky jsou srulovany do spiraly
kazdopadne v GA par inzenyru na vyvoji urcite pracovalo takze duveru v ten produkt mam…
ted mi pro zmenu neni jasne proc GA jde cestou kterou vsichni opustili…nic proti nazoru mloka,cetl jsem toho od neho hodne,rekl bych ze tomu rozumi(vetsinu jsem nedocetl,protoze nejsem inzenyr…nevim jestli mlok je)
Bebe: Proč mám pocit, že zaslepeně věříš GA a nechceš cokolv jiného slyšet?? viz Mlokova snaha to tady objasnit …
A přitom tohle není nic nového,stejnou konstrukci měly všechny vidlice na počátku odpružení, takže to bylo u mnoha výrobců vyzkoušené až až. A není náhoda, že s narůstajícím zdvihem a s tím klesajícím hlavovým úhlem tuhle konstrukci všichni opustili.
No vidíš, to mě taky. Pozitiva nevidím žádná, takže pokud někdo nějaké výhody znáte, sem s nima. A celý tenhle příspěvek myslím vážně a ne jako rýpání.
Ono co si budeme povídat, ten úhel je na hranici omezené funčnosti vidlice i při dopadu na obě kola současně.
tak extrémní) funguje už jen velmi omezeně. A když se to celé posune ze situace zcela zprzněný dopad extrémně přes zadní do situace dopad lehce přes zadní (který aspoň třeba mně se povede každou chvíli), tak je to už velmi špatné.
Při tomto konkrétním ne, ale často ano a to pro kategorii mnohem odolnějších vidlic a rámů. I když nedojde k destrukci, tak problém je v tom, že vidlice naprosto nezafunguje, ona i klasická konstrukce v tomto případě (nižší zdvih, kde ten úhel nebude
Tak když nestačí reálná fotka z praxe, která jasně ukazuje problém a raději věříš reklamním materiálům, tak to pak opravdu nemá smysl cokoliv řešit.
jen ti chci ušetřit klávesnici (vím jak dlouhý příspěvky dokážeš napsat) protože je mi uplně jedno co napíšeš, to neber osobně, ale v tomhle případě budu veřit víc reklamním kecům od GA
Proč? Nějaký konkrétní argument, jak s tím může ta vidlice nemít problém?
U té Germanky bude k tomuto docházet prostě mnohem dříve, tedy bude stačit i jen trošku to vzít při dopadu přes zadní a budeš ve stejné situaci.
Snad každému je jasné, že na té fotce vidlice nebude fungovat vůbec, bude se ji to snažit zlomit a rám dostane také hrozné kapky. Na té fotce je extrém při dopadu zcela přes zadní na velkém zdvihu.
To není teorie, tady je praxe: http://www.bike-forum.cz/…ges.ajax.php?…
dle me zbytecne moc teoretizovani, real ukaze jak to funguje nebo ne… ale mam stejne pocity jako Bebe
zní to sice zajímavě ale já osobně nevěřím, že firma jako je GA vypustí po několika letech vývoje a testování něco co nebude fungovat, to že ostatní jejich výrobky fungují vím moc dobře
působivé :D
přes zadní kolo, tak to bude katastrofa. A žehlení překážek při příliš malém úhlu vidlice k zemi také není dobré. Kdyby tohle řešení mělo smysl, tak se běžně používá a předsazení patek a korunky vůbec nevzniklo.
Přesně tak. Např. efekt problému při dopadu ze skoku příliš přes zadní kolo, který se normálně týká jen vysokozdvihových fullů s hodně malým hlavovým úhlem, tak ten tady nastane už pomalu při dopadu na obě kola současně, jakmile se dopadne více
tím chtěl říct Mlok že se mu to nezdá že to bude dobře fungovat, kurnik musím k vám někdy vyrazit na to mrknout na živo :-)
odpovídat ještě mnohem menšímu hlavovému úhlu (s klasickou vidlicí). Samozřejmě pouze chování vidlice, ne vlastnosti související s točením, stopou, atd. ty budou stejné jako s klasickou vidlicí, ty jsou dané stopou a hlavovým úhlem.
překážky na vidlici. A tohle velmi ovlivní chování vidlice. Už nemám rád na AM kole, když je hlavový úehl 67st. a menší s klasickou vidlicí, právě z důvodu úhlu vidlice vůči zemi a z toho vyplívajícího se odlišného chování vidlice. Tady to bude
Ten úhel vidlice se mi vůbec nelíbí a to myslím po funční stránce. Stopa a věci okolo točení budou samozřejmě stejné, to je dané tou nepřítomností offsetu. Ale jeden zásadní rozdíl zůstává a to úhel samotné vidlice vůči zemi a tedy směr působení síly
njn, gramarina to je drina:) ten klasicky vzhled vidle bez patek se mi nelibi, jinak vaha paradni, na muj styl jezdeni trochu poddimenzovany, ale proste z toho kola si sedam na p..del!
Vypadá to dobře, moc dobře.
Nelibi.. Ale tak hlavne ze se libi tobe a jsi spokojeny.. Vaha je teda silena
me se nejvic libi byt ....... a cerna mozaika v kombinaci s podlahou je hodne pekna
nic na tom kole neni poddimenzovany, mozna orech rekne nekdy cau, a v tom pripade se uz tesim na titanovej
nemam strach o rafky,o nic, nepozuju, normalne jezdim co si dovolim ja, zdvihy nereste,mam bajk svych snu a skatulkovat ze to je spis na takovej styl jedeni nez na makovej, a proto by to melo mit jiny komponenty,nema smysl..
koukal sem ještě na bicy na fotku ze předu a z toho pohledu to vypadá mnohem líp z boku to je zvláštní ale…
zalez majere! Foose: už je jezdí druhý rok… a já taky a mám 100kg… ale to je fuk, tyhle dotazy jsou furt dokola.
11.3.10 21:24
11.3.10 21:20
Ta váha je teda v tomhle zdvihu mazec. Konečně taky něco bez bílé a červeného eloxu. Černá a modrá je dobrá.
Davide na živo je to fakt mazec… a co teprv když to vezmeš do ruky… a ten sametovej chod :-)
Paradni a to podkopnuti vidld neni tak hrozne jak se cekal sice je to videt, ale i tak parada super mazel gratulace
To „predkopnuti“ je dany tim ze vidle ma primy patky a je to dohnany jinym uhlem mezi krkem a vidli, u normalnich je to v jedny ose…a jak rika BEBE je to fakt Parada!
ale hovno že Foxka byla hezčí, tohle je uplně dokonalý, stejná povrchovka jak na rámu, karbon nohy/karbon zadní stavba, masivní nohy atd. Prostě PARÁDA!
Jo jo, ta vidle mě taky hned bouchla do očí, jinak se mi to dost líbí, místo modrý bych si dal červenou… :-D Paráda!
Vidle nemá offset, proto to vypadá tak jinak… Mě tam přijde na první pohled rovněž nějaká podlomená. :-)
buď blbě vidím, nebo nechápu, co všichni píší ohledně ,,předkopnutí" .. parádní vidle, parádní celek :-)
11.3.10 20:51
reknu to asi takhle… 10,16kg v tomhle setupu na bike 150/150 je sileny! a jeste je to fakt vymazleny… JO JO JO!!!! :-)