@miťo 29z převodník na 5-packu jde sehnat jen bez náběhů – takže jako prostřední je nepoužitelný
miťo: znám jednoho pošuka, který jezdí na 29tce klasickou kazetu 11–31 a ještě si schválně nechal namontovat kliky s 46 zubovou pilou. Pořád jej marně lákám, ať se mnou vyjede do terénu. Chtěl bych jej vidět:-)
Pro upřesnění: Komerční kazety mají skok 18–21, nebo 17–20, to už mi i na 26er vadilo a jak má 29er díky obvodu těžší převody, jsou tyto strmé skoky ještě horší a ve vyšších rychlostech.
Zajímavě poskládaná kazeta, přesně taková by se mi líbila i na klasiku. Škoda, že na XT kazetě to nejde (tam už je moc pastorků na společném unašeči). O té LX variantě budu uvažovat.
Jo a převodníky mám 44/32/22, čtyřpacka. S pětipackou 94mm by šlo dát 42/29/22, ale střední pila by se brzy ojela.
Kazeta je LX, jen jsem vyhodil 20 a 11z, misto té dvacky jsem dal 19 a 21. Tím je třízubý skok až na 21–24. Doposud jsem to na 26er skládal 12–34, ale skok 20–23 mi na 29er vadil.
jj logický. Ale problém je i na druhý straně 34 na 29 nevyrovná 32 na 26…