na fotce jsou jiny plaště, kliky,..
teď má tak 20Kg :-) až to opadá tak ho zase hodim na vahu
tak jsem oře detailně zvážil...
po jedné s posledních úprav...
(vloženo 8.8.10)
Velikost | 19,5 |
Hmotnost | 9,9Kg výpočtem na váze bohužel 10,4Kg :-( |
Rám | Trek 8500 |
Vidlice | Marzocchi Bomber MX Air |
Tlumič | leda tak moje řiť |
Hlavové složení | Saiko |
Kliky | Shimano XT/LX (každej pes jiná ves) |
Středové složení | Shimano XT BB-ES71 |
Přesmykač | Shimano XT FD-M-761 |
Měnič | Shimano LX RD-M-580 |
Řazení | Shimano LX ST-M-580 |
Převodník | Shimano XT/LX (každej pes jiná ves) |
Kazeta | Sram PG 970 |
Řetěz | Wipermann Connex 908 |
Náboj přední | Shimano XT HB-M765: 32 děr |
Náboj zadní | Shimano XT FH-M765: 36 děr |
Brzda přední | Shimano XT BR-M-750 |
Brzda zadní | Shimano XT BR-M-750 |
Brzdové páky | duály ST-M-580 |
Ráfek přední | Wienmann Zak 19 |
Ráfek zadní | Wienmann Zak 19 |
Dráty | DT competition BLACK 1.8/1.6 |
Pedály | často se mění |
Řídítka | Amoeba Vitra |
Představec | Amoeba Vitra |
Sedlovka | Bontrager race lite |
Pláště | Maxxis Larsen TT 1,9 |
@cuki: Jinak taky patrim k tem co maji rozvazene komletr kolo :-D viz muj bike tady a trochu hledani na jinem serveru :D
@cuki: Sice jsem jeste takhle lehkyhlinikovy ram treka nevidel, ale asi jsi to na vahu hodil. Jinak ty gripy urcite nejsou ty co myslis… ty co maji 30g jsou penove… Guma se na tuto vahu nedostane… Ale jinak
gripy jak už jsem psal jsem našel v katalogu. Očekával jsem, že když všechny komponenty byli Bontrager race lite, že gripy budou stejné, ale podle obrázků to nejsou ani race lite ani ergo. Takže můžou bejt klidně ještě težší, ale to mě moc netrápí
3,8 lbs je váha rámového setu. Ráfků ZAC 19 je hodně druhů. Vyrábí je Wienmann, Rigida, Mavic (XM 317) a každej váží jinak, záleží na šířce stěn. To je jediná nevýhoda těchto ráfků (už jsem jich několik probrousil).
no vypada to na ram z roku 2005 a i tato starsi verze v takove velikosti mela 3.8 lbs – tedy pres 1,7 kg… a novej rafek Rigida ZAC 19 dle udaju 498 g a ty gripy dle vzorku jsou Bontrager Ergo (87 g) – tak nevim, jak to vazis;)
rám je mnou zváženej katalog uvádí 1320g realita je na 1345g (bez patky, hl. slož., objímky) je to starší (evidentně i lehčí model), ráfky zváženy oba, duše jen jedna vynásobená dvěma, gripy jsou katalogová hodnota
ten ram 1345 g nebude mit ani omylem… Trek 8500 vel. 19.5 (model 08) ma 1740 g… no a ty rafky ZAC 19 vidim aspon na 500 g jeden – vaha 440 g je unreal, gripy dle obrazku maj tak 90 g, duse Maxxis Flyweight 186 g a tak by se dalo asi pokracovat:)
náby jsou tam pro případné použití kotoučů, ale po několika testech tří typů kotoučů jsem zjistil, že o ně ani nestojim. Nakonec jsem tam dal XT véčka s paraelogramem se kterejma jsem do teď spokojen
Zarážej mě ty náby. Proč máš náby na kotouče a jezdíš s véčkama? jinak Bomber Forever!!!
a nemyslím si, že bych neják gramařil, při sestavování kola jsem preferoval především odolnost komponent než váhu
Ta vidle je atypická je to model, který měl bejt v 06' ale nakonec zůstal jen model MX PRO RACE
A tu vildu jsi vazil sam? Neni to model 2005 jak uvadis, ale 2006,a tady v hmotnostech na BF je u ni uvedeno 2000g,ale sam jsem svoji nevazil tak nevim..
ještě k těm pedálům, jakou váhu tam mam udávat když je cca každé tři měsíce měním :-(
Teď se jen snažím zjistit, proč je tak velký rozdíl mezi váhou celku a jednotlivých dílů. Moc se mi to nezdá, na to že z 90ti % jsou díly mnou převáženy…
Vlastne jsem jeste zapomnel ohodnotit, i kyby vazilo 12, je to pekny kolo :-)
No flame, proste jen nejak prestavam rozumet trendu, kdy tady kazdy resi jen vahu a funkce zustava az druha. Driv to byla vysada par nadsencu na vysperkovanych kolech, dnes se tu vali vlakno jak gramarit na meride za 10 tisic…
…když jsem, ale sečetl váhu všech komponentů dohromady, tak mi z prvu vyšlo 9,6 (pak 9,8) což je nádhera, tak jsem si tabulku dodělal o komponenty neuváděné v konfigurátoru (bovdeny, gripy, duše,..)
Prave, v katalozich je vaha bez pedalu aby kolo vypadalo lehci nez ve skutecnosti bude :-D A to nemluvim o pripadech kdy si vahu vyrobce proste prikrasli.. Chapu to pouze u drahych kol, ktera se bez pedalu prodavaji-tam ma smysl psat to bez nich..
to kycis: Určit váhu kola součtem jednotlivých dilů, mě napadlo při nalezení konfigurátoru na webu, tam se pedály neuvádí. Ostatně v katalozích kol od výrobců je váha taky bez nich…
A muzu se zeptat proc vazis kolo bez pedalu? Proc ne rovnou bez sedla? Vzdyt na rozdil bez pedalu bez nej se da aspon kousek ujet. Proc si takhle vytvaret nejakou vysnenou vahu kola odecitanim hmotnosti pedalu?
Tak přece jen jsem na něco zapoměl… nezapočítal jsem rohy (nebyla tam na ně kolonka), takže dalších 154g. Ted už mi zbývá „najít“ jen cca 350g
Pedály v tabulce nejsou, ale kolo jsem vážil taky bez pedálů, takže to nevysvětluje to ztracený (spíš nalezený) půlkilo navíc :-(
Po kompletním zvážení jednotlivých dílů mi vychází 9,9 Kg, ale realita je trochu jiná váha ukazuje 10,4Kg!!! Kde se stala chyba??? Snad tam nemam tolik vazelíny :-(
váhu uvádím jako součet hmotnosti jednotlivých dílů (mnou zvážených), nevím ale kolik váží ty zbylý serepetičky, co sem nevážil při sestavovaní kola (bovdeny, lanka, páska do ráfků,..). Po odbahnění a vrácení původních klik a osy kolo naživo zvážím
to Lucke: co máš proti dílům Amoeba? Je fakt, že značka neznámá, to ale neznamená, že je špatná. Nechat tam vlašťovky a představec od Bontagera je vrchol šílenství! Na dlouhý výjezdy na vlašťovkách není moje tělo stavěný…
9,8 kg taky nevěřím, ale co se celku týče, neurazí, ale taky nemá nic speciálního.
Tak jsem si to schvalne nahrubo spocetl na weight weenies a hodilo to tak 11,2–11,5 kg. Jinak kolo
Sice je divný vidět top model Treka bez vlašt¡ovek a s rohama, ale jezdim s podobnou kombinací na Koně. Nevim jestli přesně 9,8Kg, ale jinak bych tý váze celkem věřil. Žádný kotouče a lehkej rám
váha určena sečtením jednotlivých dílů (většinou převáženo), ale chybí bovdeny, lanka, gripy, patka,..
tak tý váze nevěřim