Po dlouhém snění a sháněni nějaké F1 jsem jel jednou do vzdálenější sběrny na Libertě s vozíkem (abych mohl příapadný úlovek odvézt). Zavřeli o hodinu dříve než měli a tak jsem odjížděl zklamaný zpět. V tom jsem spatřil hromadu kol u maringotky individuí žijících vedle sběrny a na ní tuto F1. Koupil jsem jí za 200Kč a odvezl domů. Měla práškový lak a směs nepůvodního osazení Dura Ace a Shimano 105. Postupně jsem na ní sháněl dobově korektní osazení, nedávno jsem si jí nechal nalakovat kamarádem z LeBikes do mého nejoblíbenějšího originálního odstínu a nalinkovat.
(vloženo 6.9.15)
Rám | Favorit |
Vidlice | Favorit |
Hlavové složení | Favorit závodní |
Kliky | Campagnolo |
Středové složení | Campagnolo |
Přesmykač | Campagnolo Valentino |
Měnič | Campagnolo |
Řazení | Campagnolo Nuovo Record |
Převodník | Campagnolo 42/54 |
Kazeta | Velo šestikolečko 14-26 |
Řetěz | ČZ F-100 |
Náboj přední | Campagnolo Record vysoký |
Náboj zadní | Campagnolo Record vysoký |
Brzda přední | Mafac Racer |
Brzda zadní | Mafac Racer |
Brzdové páky | Mafac |
Ráfek přední | Favorit galuskový |
Ráfek zadní | Favorit galuskový |
Dráty | Nerez Hvězdonice |
Pedály | Campagnolo |
Představec | Favorit Dlouhý |
Sedlovka | Favorit DeLuxe |
Sedlo | Favorit PWB |
Pláště | Galusky Barum PWB |
Přesně jak píšeš, zažil jsem to naprosto stejně…
Palec nahoru Otto, ta barva se mi zdá opravdu povedená. Moc pěknej kousek.
Máš to moc pěkný, ta barva je super. Tvůj předchozí přízpěvek mě vysvětluje i použití toho sedla. Osobně bych dal ale sedlo jiný, a hlavně představec. Řidítka jsou podle mě skloněná nejezditelně dolů.
7.9.15 10:54
parádní práce, u mě nostalgie, když vzpomínám, jak jsem v 15ti letech čekal s poukázkou od klubu, až bude právě takové kolo od Franty Babického pro mě připravené, tehdy tato verze s Kampou byla za 4000 Kč a pro běžného smrtelníka prakticky nedostupná
a ta radost, když se pak jelo do Romcikan, ta byla nepopsatelná a pro dnešní pubescenty již i nepochopitelná
Myslím, že Centriky se začaly vyrábět až v 70. letech. Dle odlehčených Mufen se jedná o lepší rám než F1V a proto jsem volil převážně zahraniční komponenty. Konzultoval jsem to s F. Babickým a říkal, že Mafacy osazovali v 60. letech a v 70. prý začali osazovat brzdy Campagnolo. Brzdy jsem nejdříve umyl benzínem od velkých nečistot, poté umyl Mafrasolem a leštil kotouči ve vrtačce – 2 hrubosti, 2 pasty.
Ahoj, moc pekne!!! Mohu dotaz? Jak jsi renovoval ty komponenty z fotky c. 7, abys docilil vysledku na fotce 8? Zitra jedu pro stareho Favorita, pres zimu na nem budu pracovat a rad se necham inspirovat…:-) Diky!
Krásně zrenovované, jen brzdy by tam měly být Centric, ale i tak je jak nové…
Jo, tak toto je pekny, to se povedlo. Zrejme stejnej ram se mi vali ve sklepe, asi ho poskytnu nekomu sikovnemu jako jsi ty:)