2024 konec Ledna (taky mohlo ještě chvíli mrznout:-))
2023 Říjen
Parádně naladěné odpružení Manitou
Konečně jsem dostal řidítka do původní polohy: představec 50 mm 0° -> 60 mm -17° (Pike měl menší axle to crown rozměr + o 1 cm méně zdvihu)
Kotouče na obrázku byly sjeté na 1,2 mm :-)
AVS Racing Hand Guards krásně kryjí ruce i růžky před bujnou vegetací (v 99% případů, teď jsem bez rukavic chytnul tlustší šlahoun ostružiny přesně mezi vnější růžek a handguard a "odtrnil ho" mezi prsteníčkem a malíčkem).
Ideální sranda "vzorek" do sucha :-)
Dušová ochrana horních ložisek,
spodních ložisek,
a i vstupu bowdenu teleskopky (OneUp V1 hýbe bowdenem namísto lankem, tahalo to dovnitř bordel a pak chodilo ztuha).
Řetěz nepadá. Bez spodního vodítka mi občas přeskočil na rolničce přehazky a široký zub rolničky se pak zkoušel nacpat do úzkého článku řetězu. To nechceš.
IGSC05 redukce nasazená na středovou trubku a masivní bashbuard - rovnat ohlý převodník a packu pavouka mi stačilo jednou.
Záda vyžadují občas změnit polohu, takže jsem musel nainstalovat vnější růžky.
Na přesuny super a i se s tím lepši intenzivně zatáčí (ruce jsou zapřené ze stran).
Doplněny i vnitřní růžky pro "aero pozici" na cyklostezce :-D Ruce se dají buď zapřít o palec a prsty odložit na tělo brzdy, nebo to lze sevřít v pěsti s prstama kolem růžku.
2021 začátek Března
2021 zimní setup
Ice Spiker Pro vepředu i vzadu
Aneb jak si nerozbít hubu když na ledovce potřebuju šlápnout na zem.
2019, nový rám, blatníček a sedlová objímka
a taky jsem začal vozit malou flašku
vepředu bysnis, vzadu párty :-)
užší řidítka a zkrácené hadice
2018
první (originální) rám MY2015
170 mm zdvihu na sedlovce je super
prasklina na prvním rámu (v pozadí Maxxis Slickdent)
[2024 update]
- Přední brzda upgradována z SRAM Guide RSC na Formula Cura. Modulace podobná a brzdí líp ale páčky nejdou nastavit tak blízko k řidítkům, jak bych potřeboval, takže jsem je zase sundal a koupil nový kolo :-D
[2023 update]
- Mattoc zvednut ze 150 na 160 mm zdvihu
- Budu muset konečně vyměnit střed (lupe)
- Zadní ráfek Stan's Arch MK3 popraskal okolo 10 niplů – všechno na straně u kazety :-/, budu muset časem přeplést na Arch MK4
- A po více než roční nucené odstávce (2 vyhřezlé ploténky + další komplikace) začínám zase opatrně jezdit :-)
[2021 update]
- Výměna vidlice. Pike upgradován na bazarového neboost Mattoca. Hned při první vyjížďce s nahrubo nastaveným tlakem a točítky jsem litoval, že jsem toho Pika nezahodil už dřív. Charger Damper 1.0 RC je oproti MC² damperu strašná sračka. Doladěno IRT pístkem: velmi citlivý začátek zdvihu, parádní opora ve středu zdvihu a ke konci to brzdí IRT + před dorazem HBO.
- Namontován bashguard a spodní vodítko na řetěz. Kolo poté krásně stichlo a při větších dropech přestal přeskakovat řetěz na rolničkách přehazky.
- Konečně jsem koupil na zimu pláště s hřeby. Na ledu super, ale traily se šutrama tomu moc nesvědčí. Na plochých šutrech to nedrží a nejspíš to o hrany kamenů vytahuje hřeby z pláště při brzdění/akceleraci (už jsem spotřeboval 30 náhradních hrotů).
- V květnu jsem vyměnil 2 ložiska zadní stavby hned nad středem. Zbytek ložisek stále cajk, ale domazal jsem je.
- Namontovány růžky na konce řidítek ať si můžu přehmatávat a na přesunech ulevit zádům :-)
[2019 update]
- Výměna tlumiče. Monarcha nahradil McLeod. Zadní stavba je teď mnohem aktivnější a drží zadní kolo přilepené na zemi i v situacích, kde Monarch už nestíhal. Na druhou stranu je třeba častěji šahat po páčce tlumiče podle rozbitosti/profilu trailu.
- Po dvou letech konečně zkráceny brzdové hadice :-)
[2018 update]
- Tak dlouho se jezdí na Spectralu AL až se objeví prasklinka v obvyklém místě na zadní stavbě (2,5 roku a cca 9k km) :-/
- Reklamováno o půl roku později s nájezdem 11611 km :-)
- Reklamace proběhla celkem rychle. Na nový rám jsem čekal 6 týdnú, poté odeslal kolo na české zastoupení a za 6 dnů (středa-úterý) bylo zase doma přeskádané na novém rámu.
[2017 update]
- Dokoupen druhý pár kol – Stans Arch MK3 – takže můžu prohazovat jenom kola a nemusím se drbat s prohazováním pláštů podle podmínek
- Nové brzdy Guide RSC 2017 (nový S4 třmen + i trochu vylepšená páčka) nahradily původní Guide R 2015
- AVS Racing Hand Guards – už mne nebavilo mít ruce domlácené od náletů a rozervané od ostružin
[2015]
Začalo mne bavit jezdit traily a rozbitější terén, kde už stavající Mongoose Otero Super 2010 (XC FS bike, 100 mm vpředu, 110 mm vzadu, 26'', cca 15 kg) přestával stačit, takže nastal čas na (výrazný) upgrade.
Po dlouhém vybírání a zkoušení všeho možného (HT, FS, 26, 27.5, 29'' i fat bike:-)) jsem si ujasnil že chci lehký a obratný 27.5'' FS s cca 140mm zdvihu, teleskopem a hliníkovým rámem (ke karbonu nemám úplně dúvěru).
Při dalším porovnávání mi vyšel nejlépe Canyon Spectral AL. Nejvíce se líbil rám ve stříbrné barvě (hliník), ale ten byl jen na nejnižším modelu (kde se mi nelíbily komponenty) a nejvyšším (kde se mi zase nelíbila cena:-)). Nechtěl jsem Fox tlumič ani vidlici, takže volba padla na 7.0 EX v černé barvě (Stealth).
Měl jsem trochu obavy z jednoplacky, což se s 34z převodníkem potvrdilo – prudké výjezdy s tím byly celkem porod i tady kolem Brna, na horách bych s tím buď za chvíli odpadl nebo každou chvíli tlačil.
- Po prohození za 30z převodník jsem měl rozsah převodů ± odpovídající tomu co jsem používal na starém kole (nepoužíval jsem největší 42z pilu). Předtím 26'' kola a 0.6875–2.9, aktuálně 27,5'' kola a 0.714–3.0.
- Kulatý 30z vyměněn za absoluteBLACK OVAL 30z (28–32z) – na prudké výjezdy je to lepší, jinde to ničemu nevadí.
(vloženo 6.10.15)
Značka | Canyon |
Model | Spectral AL 7.0 EX |
Modelový rok | 2015 |
Velikost | 17,5'' - M |
Hmotnost | 13,8 kg; s blatníkama a novejma kotoučema 14,4 kg |
Rám | hliník, 140 mm zdvih, druhý rám je MY2016 |
Vidlice | Manitou Mattoc Pro @160 mm ~53 psi (IRT ~90 psi) LS 3 HS 4 HBO 5 |
Tlumič | Manitou McLeod 190x50 ~130 psi (jehlové ložisko v horním oku) |
Hlavové složení | Cane Creek 40 (stále původní) |
Kliky | SRAM X1 1000 170 mm (stále původní) |
Středové složení | SRAM GXP PRESSFIT (stále původní ale už křupe) |
Přesmykač | eThirteen S3/E-type Chain Guide |
Měnič | SRAM X1, 11s (stále původní) |
Řazení | SRAM X1, 11s (stále původní) |
Převodník | AbsoluteBlack 30T OVAL 94BCD + ISCG05 bashguard (z Ali) |
Kazeta | SRAM XG-1175 | SRAM XG-1180 10-42z - obě "oživené" modelářskou bruskou |
Řetěz | SRAM PC 1110 |
Náboj přední | Stan's NEO | SRAM ROAM 30 + 15x100 Manitou Hex Lock pevná osa |
Náboj zadní | Stan's NEO | SRAM ROAM 30 + 12x142 pevná osa |
Brzda přední | Formula Cura + Formula/Tektro 203 mm + semi-metallic desky |
Brzda zadní | SRAM Guide 2017 + Tektro 180 mm + sintry |
Brzdové páky | Formula Cura + SRAM Guide RSC 2017 |
Ráfek přední | Stan's Arch MK3 (i.w. 26 mm) | SRAM ROAM 30 (i.w. 21 mm) |
Ráfek zadní | Stan's Arch MK3 (i.w. 26 mm) | SRAM ROAM 30 (i.w. 21 mm) |
Dráty | 32 Sapim Force 2,0/1,7/1,8 mm | 24 plochých přímých 2,0/3,2x1,1/2,0 mm |
Pedály | Deity BLACK KAT+5.10 Freerider | OneUp Composite+Shimano GR7 |
Řídítka | SPANK OOZY 760 Vibrocore, pěnové gripy Bontrager Race X Lite, AVS handguards, vnější růžky M-Wave, vnitřní růžky z Ali |
Představec | 31,8x60 mm -17° (z Ali) |
Sedlovka | OneUp V1 30.9x170 s novým bushingem + masivní dvojitá objímka XLC utažená na 4 Nm + Wolf Tooth ReMote MatchMaker X |
Sedlo | SQlab 611 active CrMo šířka 14 cm |
Pláště | Sucho: Minion DHR 2C+Agarro Trail | Mokro: ztvrdlej Shorty 3C+jetej Minion DHF 3C | Led: 2x Ice Spiker Pro |
8.1.24 17:20
Za mně top a 5* samozřejmě.
Lumyr: jo taky vše rychle ale poslední objednávky přes měsíc. Odvzdusnovaci sadu jsem dokonce musel prodloužit buyer protection. Nevím jestli za to může prodejce nebo jim to na celnici vypadá pod skenerem jak jehly a drogy :D
8.10.15 11:17
lumyr: dik za tip a link… chtěl sem to děcku na kolo a v Lidlu mi ty trubičky unikly, v našich cyklokšeftech to stojí zbytečně moc a u soudruhů v číně nula-nula-nic… sice chvilu trvá, než to dojde, ale čas mám.. dík!
8.10.15 09:18
Fredos: Nebo spis jsem to blbě napsal. Ořech jde sundat přimo s kazetou z naboje kola. Ořech je samo napevno na kazetě.
Zatím to mam s dušema. Je tu velká pravděpodobnost že nebudu moct pár měsíců jezdit, kolo bude mezitím rozebraný v krabici a s dušema by to IMO mělo udržet vzduch o něco déle. Na bezduše bych to přehodil až pak…
Na ty západky (ratchets) jsem taky koukal ale zatím se to nedá samostatně nikde sehnat. Tady to vypadalo nadějně ale byl to nakonec jiný rozměr – http://www.pinkbike.com/…istcomments/?…
2kadett: Jak ti mohla sama spadnout kazeta z ořechu? To bys musel napřed povolit ne.?
Máš to nahozený jako bezduše? Taky se tím dá ušetřit váha. Hlavně bacha,ptž jak sjem to dělal já,tak jsem z neznalosti třepal zadním kolem a kazetou dolů a pak mi cely spadla z ořechu :D . ******* byl,že jsem musel pak hledat dvě ty západky a nevěděl jsem ani jak tam patří,ale chvilu zkoušení a bylo to zpět. Dokonce jsem četl na zahraničním testu roam 30,že se dají ty západky přikoupit a máš pak z toho náboj roam 40,který má 4 západky,ale psal jsem do cykložitný a tam mi odepsali,že se to nedá dokoupit. Leda celý náboj.
Blikačku (přední i zadní) tam mám. Nejsem blázen abych jezdil bez toho.
Ty reflexní nálepky tam mam hlavně kvúli osvětlení ze strany (kde ta blikačka bude hůř vidět) a i jako falback (kdyby se blikačka vybila nebo ztratila).
Tak nasaď blikačku,ať nejedeš na něčí kapotě.Tyhle borce černý kolo,černý hadry bez osvětlení miluju.
ty „reflexní opičárny“ jsem tam dával abych byl na černém kole v černém oblečení (kterého mám na kolo většinu) trochu lépe vidět až se budu v podvečer vracet z lesa městem domů…
ad váha:
Takže věřím že to těch 13 kg (nebo 13.1 kg) má ale nemám to jak ověřit :-)
ps: jěště stále můžu vyhodit tu plastovou krytku za kazetou a duše které tam zatím taky ještě mám
pps: kdybych hrotil váhu tak jsem místo těch PD-M520 vzal něco dražšího, lehčího a nejspíše i méně trvanlivého
Mam tam ten „drahej sramackej“ konkretne X1 (celý černý) který jsem koupil tady v bazaru za 600 :-).
Nový samostatně prodejný jsem viděl jen X01 (černo-stříbrný), který v ČR stojí cca 2000,– a od canyonu to vycházelo na cca 1600+pošta, takže ještě že tak.
Pěknej bajk.Po peti mesicich ježdeni na Nervu si říkám že Spectral by byla lepší volba(více zdvihu).:-).Za mě plnej počet.
Já jsem Lku s platformama AE01, klikama 1400 , brzdama SLX, vepředu s KOMem na cx-ray a bez blikaček navážil na osobní váze skoro 14kg…
ja jsem proste na to sizeni vahy haklivej:)) kazdopadne jak jsem psal nazacatku, 300g sem nebo tam, je fuk…
Kolo za 5*, ale osobně mě pohřebáky moc neberou. Oživil bych ho např. rodlama v reflexní barvě (např. žluté Azonicy) a pak si pohrál s reflexními nálepkami.
scret: myslím si, že hmotnost udávaná na stránkách je pro velikost M. Brali jsme pro ženu nerve v Sku a navážil jsem ±12,6Kg. Katalogová hmotnost byla tuším 12,9kg
Mysee: vyrobce uvadi 12,8kg bez pedalu… kdy je to vetsinou brano v Sku… + 520ky, tj. 400g, a + blikacky coz je jen par gramu…
Takze to kolo bude mit minimalne 13,2–13,3kg…:)
No, asi jsem trochu blázen, ale mě se ty reflexy na černým podkladu docela líběj… jo, dalo by se na tom zapracovat, aby to bylo víc vychytaný, ale jinak jako OK ;-)
Škoda těch reflexních pásek, trošku kazí dokonalý celek, pohřebáky jsou nej.
pekny kolo, 13kg vcetne pedalu a blikacek mit rozhodne nebude, ale ctvrt kilicka sem nebo tam, je uz fuk:)
Pro někoho možná nudný, ale až se projedeš nějakým bahnem, nebo se v něm vyválíš, tak to bude barevný a veselý až až :) 5*
Tuctové černé kolo bez emocí.Tyhle biky vypadají všechny stejně.A teď bude rachot:).
Moje původní volba než sem se rozhodl pro ještě větší zdvihy. Super máš to za plnej. Reflexní prvky beru jako zimní výbavu. Barvičky nedávat.
Kolo se mi fakt líbí. Komponenty taky. Jen by mě zajímalo jakej tam máš převodník?Co jsem hledal tak na 94bcd 30z je jen ten drahej sramackej,ale ted od 20.10 se má zařít prodávat teda ocelovej 30z za 460kč co jsem koukal na fb stránky cykložitný https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/…336446_n.jpg?…
Fotky jsou v pohodě. Kolo taky, ale je to jenom černý.
Máš to pěkný a urco žádný barvicky...... už ty reflexní prvky mi tam nesedí… D
Peknej černokněžník!