Moje nová mašina, důvod proč jsem na tomhle foru a velká radost.
Rám ač starej je uplně novej. Navěšel jsem na to co bazar dal a peněženka snesla, tj. skoro všechno krom řídítek a kol, který jsem kanibalizoval z fáva a hotovo.
Proti železu z Rokycan je to Star Trek, ale pár výhrad bych měl. Když někdo dělá rám, to ho nenapadne zkusit jestli se vejdou oba košíky na lahve? Teda košíky se vejdou, ale díry jsou tak nízko, že flašky jaxi kolidujou. Stejně tak uchycení řadících bowdenů uplně vepředu na hlavový trubce mi nepřijde jako dobrej nápad, při zatáčení doleva si bowden přehazovačky potyká s bowdenem přední brzdy, vedení lanek pod středem je taky fajne, musí bejt nesymetricky uhnutý doprava, protože jinak lanko smyku podře rám, konkrétně tu fešáckou aerodynamičnou sedlovou trubku na kterou jsem přesmyk dostal až po domluvě pilníkem, páč tam prostě není místo. Místo na hrdinství nebylo ani při upínání sedlovky, trubka asi i díky svýmu tvaru se kolem sedlovky svírá jen velmi neochotně, no řešit se to dá plechovkou, ale proč.
Řetězová linka tak nějak vyšla až s kratší osou a to tam mám sedmikolo na podložce, při představě že tam je 8/9kolo a mám mít převodníky ještě blíž rámu, nevim kam teda dát smyk. Každopádně už je to složeno, kochám se a sám si to kolo závidím a teď snad přijdou ty radosti v sedle.
Edit:/ WH-R500 jsou fuč, jiná sedlovka, kliky a nakonec vzadu osmikolo a zatím stále spokojenost
(vloženo 14.10.15)
Značka | Rock Machine |
Model | CRS 3.0 |
Modelový rok | 2001 |
Velikost | 60 |
Hmotnost | 11,00 vč. bidonu, hustilky, duše, prostě komplet. |
Rám | Alu 7005 |
Vidlice | Ritchey Carbon |
Hlavové složení | Aest |
Kliky | FSA Vero 175mm |
Středové složení | RPM BB-7420 |
Přesmykač | Shimano Sora FD-3500 |
Měnič | Shimano Sora RD-3500GS |
Řazení | Shimano Sora ST-3300 2x8 |
Převodník | 34-50 |
Kazeta | CS-HG50J 7sp 13-21+28z |
Řetěz | CN-HG71 |
Náboj přední | Miche Magnum |
Náboj zadní | Miche Magnum |
Brzda přední | Shimano Sora BR-3500 |
Brzda zadní | Shimano Sora BR-3500 |
Ráfek přední | Remerx SunBow 622x13 |
Ráfek zadní | Remerx SunBow 622x13 |
Dráty | DT Swiss |
Pedály | Wellgo LU-955 |
Řídítka | Ritchey Logic Comp Road SLV40 + hrazda Kuboj |
Představec | Amoeba Scud 10 cm |
Sedlovka | I.K.E carbon |
Sedlo | Vertu |
Pláště | Kenda K152 25-622 & Rubena Flash 28-622 |
Jistě že na plnej céres, co jinýho by zkratka CRS měla znamenat.
Jinak sedlo jsem takhle vozil vždy, když je v rovině, nezvykne si řiť a řetěz není zatuhlej, jen foongel novej, zalepenej mazutem ze shimano balení.
Ať máš z kola radost, pár detailů: přijde mi,že máš sedlo špičkou dolů (z toho může být cítit zápěstí) a ještě zatuhlý články na řetězu jsem si všiml.
Reaguji na plkání: v osmdesátých letech ,kdy jsem závodil jsem se rozhodl, že si mimo F-1 silničku pořídím i časovkářskou kozu, fin. byly silně omezené, i to jedno kolo jsem s problémama používal, ale kousnul jsem se, kolo postavil a mám ho dodnes. Vlastně k ničemu, ale kdo se může pochlubit, že jede na svém, vlastnoručně sletovaném rámu ? Kdo jezdí něco co sám vypiloval, utvořil ?
Ups, sorry, nějak mi nepřišlo důležitý to třídit, snad už je to OK, sorry, prostě Bezmozek
2 Bezmozek: jo jak říkáš, hlavní je, aby se na kole dobře jezdilo a ostudu si dělá každej sám sobě…
Teď spíš jen dotaz/myšlenka… nechtěl bys přehodit pořadí fotek tak, aby jako první byl nějakej pohled na celý kolo? Začínat detailem mi nepřijde úplně ideální… ale možná, že jsi chtěl tím detailem na zadní kolo a brzdu něco říct (jen nevím co :-))… no vlastně mě to, když nad tím teď přemýšlím, donutilo kliknout a mrknout se co a jak ;-).. tak to možná nech :-D
Řadící bowdeny jsou dlouhý tak akorát aby v pohodě šlo zatočit o 90st. což na silnici myslím stačí. Upínáky takhle vozím od jakživa, jsou schovaný za vidlí a hazkou, opačně mi přijdou na ráně a těžkou pravou stranu kompenzuju pumpičkou která je vlevo :o))
2 vpa007: Plkání nevadí, samou chválu jsem ani nečekal a sám vím, že kolo by se určitě dalo vylepšit, ale to je tady stovka, tady pětikilo a na mejch pár km co najedu to stačí až až. Kolik z kol tady na foru je vytuněno uplně top na doraz? Hlavně jsem kolo stavěl pro sebe, já jsem s ním spokojenej, budu si s ním dělat „ostudu“ sám a jak všichni víme, kolo není nikdy hotový, takže co není může bejt.
kolo teda není moje krevní skupina, ale počteníčko fakt super, takže ti fandím… ;-)
jen dodatek a nechci se někoho dotknout, ale úplně nemám rád plkání typu „chtělo to pár stovek a bylo by to lepší“ bez konkrétních příkladů.. protože pak zůstává jen u plnkání, místo nápadu na zlepšení ;-)
Upínák pod bowdenem u hazky je fakt volovina, ale nic proti gustu :) Celý mě to příjde jako když pejsek a kočička vařili a neměli moc peněz na suroviny, přitom by stačilo pár stovek navíc a mohlo to být kloudnější, ale tak jezdit to bude, jako zimák fajn.
Bowdeny si dávám stejně a to z důvodu, že se tolik nenatahují při otáčení řídítek. Upínáky jsou naopak, ale když se na to tak dívám, tak ve předu je to jedno a vzadu jsou aspoň všechny hejblata na jedné straně. Za mě zajímavý počin, bohužel jdoucí proto proudu.
Bowdeny by IMHO stacily prehodit pravej do levy zarazky a naopak (teda jen tipuju ze by ta delka mohla pak stacit), pod ramovkou pak prekrizit zpet nebo pod stredem zbastlit tak aby se nemuselo.. vono to pak vepredu o moc lip vypada a neohyba se to kdyz jsou rodla na max do strany, oprate se schoval mezi rodla a nejsou povisle jak kozy stare indianky.. a ty upinaky si prehod, to nevypada dobre.. pohodli v hrazde? No na zapesti mozna (ale ta by pri spravne nastavenych beranech a posedu bolet nemela, zmeril ses spravne?), ale na zbytek tela nevim nevim..
Kolo se mi popravdě ukrutně líbí právě kvůli tý aero sedlovce. Grafika je fajn, tenhle rám šel ven ještě v modro-žlutý což je kombinace za kterou by se dle mýho mělo dávat 9mm. „Strasti“ při kompletaci mi nedělají vrásky, jako člověk s technickým vzděláním spíš jen žasnu jaký banální chyby se někdo dokáže dopustit i když tady jsou to spíš drobnosti bez vlivu na funkci rostlináře. Nýty se závitem znám, ale prostě nechci zasahovat do integrity rámu.
http://superstepa.rajce.idnes.cz/…ine_CRS_3.0/#…
Ad kliky, vím že jsou děs, až odjedu tyhle, budou nový, po klínkách je pro mě i tohle posun.
Jasně, kliky špatný, smyk taky, sedlo atd. takže mám vlastně starýho krypla s domrvenou sadou a pár zdejších mi za to dá asi –1000 internetů, ale popravdě, dobře vím, že nejslabší článek nejsou kliky, ale element mezi sedlem a beranama a proti favoritu už se nemám na co vymlouvat :o))
A časovkářský ambice fakt nemám, sice to s hrazdou vypadá zle, ale je tam hlavně kvůli pohodlí, kdo nezkusil nepochopí jak ulevíš zápěstím. Pár hrazdiček už jsem pod rukou měl, ale s touhle od Kuboje se snad nechám zavřít do penálu.
Slusny retro, me by odradila uz ta aero sedlova trubka, ale ty mas podle nastavcu casovkarske ambice tak OK… kosiky by jeden neveril.. delaj se nytovaci zavity do karbonovejch ramu, nebal bych se tam dva prdnout, tentokrat na spravne misto..
14.10.15 18:09