Všechny dětské dvacítky a to podotýkám všechny, mají strašně vysoko střed. Tudíž jediná volba byla postavit pro malou vlastní rám – výšku středu jsem změřil podle Authora Stylo a zbytek už jsem si narýsoval v Cadu a vytiskl 1:1 jako šablonu, rozřezal starého Faboša, patky nechal vypálit na laseru a Tigem svařil. Protože to bylo dělané pro metrového prcka, tak jsem upravil kliky na délku 105 a 125. Ráfky jsou koupené Remerxy bez děr, protože 20" nedělají se 16 děrama. Špice jsem vzal nějaké nerezovky a nakreslil jsem si křížení a zjistil délky špic a naválcoval jsem si je přesně. Protože bydlíme na Valašsku v Pozděchově, tak jsem musel i zvolit převody, abych malou nemusel neustále tlačit, tudíž 28 – 13/42 a na přehazovačku RadR cage od One up. Řazení Xt, ale i když jsem prodloužil páčku, tak to malá neutáhla, tak jsem udělal homemade di2, ale to už je jiná story…
Teď jí dělám fatbika, ať je sranda i v zimě. Když bude zájem, tak pak mohu taky udělat další Naše kolo.
Video di2:
https://www.facebook.com/…57101018471/
Eli v létě se sousedkou věk cca3,5 roku
(vloženo 19.11.15)
Značka | Rubeš |
Model | Eli 20 |
Modelový rok | 2015 |
Velikost | 10 |
Hmotnost | 9 |
Rám | Crmo možná |
Vidlice | 18" crmo upravená na 20" |
Kliky | Force Ten |
Měnič | Xtr, nyní Sram X9 di2 homemade |
Řazení | xt, nyní di2 homemade |
Převodník | 28 |
Kazeta | 13 - 42 xtr |
Řetěz | xt |
Náboj přední | Force Team |
Náboj zadní | Force Team |
Brzda přední | Shimano M445 |
Brzda zadní | Shimano M445 |
Ráfek přední | Remerx RMX 406x21 16 děr |
Ráfek zadní | Remerx RMX 406x21 16 děr |
Dráty | nerez |
Řídítka | Ritchey |
Pláště | Force 20x1,75 |
Čoveče, s pájením na mě nechoď. Už jsem měl nápinky si pořídit letovací sadu, ale nakonec jsem se ubrzdil. Další varianta bude carbon.....
sem našel něco, u čeho sem si na tebe vzpomněl… tak třeba další inspirace ve stylu „co a jak dál“ ;-)
20.11.15 19:04
Karma – teď už má sedlo samozřejmě výš, ale od jara, kdy na něm začala jezdit, nechytla zadkem o plášť ani jednou. A má tam samo blatníček, bo když se jede v dešti, tak všechny kaluže jsou jasné, že!
vpa007 – Konstruktivní kritika se přijímá vždy, toho se nebojím :-))
Doplněk k laku – ta oranžová je ve skutečnosti zlatá a ve skutečnosti je to o dost hezčí než na fotce.
Konce klik – když to zatřu, tak to bude zase za oči tahat mě – když se podíváš na osoustružené packy u převodníku, tak jsou taky nezatřené a prostě místa, kde jsem to obráběl, jsou stříbrné. Jelikož origo jsou kliky eloxované, tak to zatření, nebo spíš zastříknutí půjde vždy poznat a to by zase vadilo mně.
Představec je i po odvrtání strašlivě těžký, tak uvidíme, jak Eli přes zimu poporoste a jestli dostane o1–2cm delší představec, tak už bude origo lehoučký a bez úprav a nutnosti dobarvení.
Pláště jsem vybíral dlouho, nebylo to rozhodně o ceně. Jak jsem psal v popisu, jezdíme na cca0,6– 0,8 atm a zatím nebyl problém ani s cvaknutím, ani s prokluzováním. Navíc byl rám dělaný s ohledem na minimální výšku, tedy i přední vidlice je taktak, že se tam vejde teňoučký blatník a plášť ani o desetinu palce větší…
A ano, vše co prodává KCK, mám pro sebe za lux ceny. ( Bo jsem tam i dost dlouho pracoval a pan dalibor Kmenta je dobrý kamoš)
Matbiker: máš tu skoro 60 komentářů a 93 super hodnocení celkovýho DIY projektu, tak už si dovolím hodnocení samotnýho kola :-). Neber to jako kritiku, jen když na to koukám a bažím se pohledem (už asi po milionpátý :-)), tak mne napadaj tyhle:
Pozitiva (maximální!)
Otazníky / body k zamyšlení / co mě trochu tahá za oči
? nedotřený konce klik po zkracování
? odvrtanej představec by taky stálo za to šplíchnout černým sprejem ;-)
? pláště .. na lítačku po sídláku OK, ale na ty kopce, kde žiješ, moc nevím… ale chápu, že Force komponety máš asi za luxusní cenu, když vozíš jejich dres, takže to je možná vysvětlení ;-)
Pěkný, moc pěkný… jenom bych se trochu bál, že malá štrejchne zadkem o zadní kolo a bude to bolet. Přijde mi to takový nebezpečný.
jedine co se da vytknout tomu videu jsou ty ruzove crocsky, ty se k modremu obleceni nehodi :)))
Kolu, Vasi invenci, zrucnosti, provedeni a napadu se neda vytknout nic. Je to vazne parada.
tleskam a klanim se! samozrejme je to za 5!
No řekl bych, že sis na sebe upletl docela bič, když má dcerka už teď takovej stroj. Jinak samozřejmě palec nahoru, super práce. Začni prodávat elektrický přehazovačky :-).
Chvíli sem seděl u kompu s otevřenou pusou......respekt jako prase a všechny palce hore…
Ty seš teda hračička… super! Rychle si to zapatentuj a pak to prodej Shimanu/Sramu…
mně nejdřív přišly divný ty převody, kotoučovky a tak, ale teď už to chápu … vlastně nechápu :-) smekám
Pár gramů by to dalo. :-) Velikost pod 1 cm2. Kdybys to začal dělat sériově, tak ATtiny jsou o dost levnější. :-D
Tož Krabico, sice by to bylo „menší“, ale o kolik lehčí? To Arduino co tam mám má cca 20×30mm, to už tak moc neušetřím co?
A hlavně se mi vůbec nechce. Teď pracuji na fatbikovi a budu ještě dělat kolo pro kámošky prcka.....
To razeni je pekelny. Aspon ho uz mas pro mladsi, kdyz starsi uz utahne klasiku :).
senza,dobře Ty+5*
Úžasné. Jenom víc takových lidí, co nejsou líní něco vymyslet a vyrobit vlastníma rukama. Další plus máš za zrecyklování starého rámu.
Přátelé, jsem ještě v práci a dělám rockring na toho fata pro malou, ale pokusím se co nejdříve udělat nějaké foto šaltru a řazení. Chvíli strpení prosím.
To je hustý !
Nevím, jestli jsem někdy v minulosti dával body za kolo. Teď je dám, ale i pět bodů je málo. Dokázal jsi toho opravdu hodně, to řazení mě dostalo na kolena – dá tohle dokupy je hodně velká paráda. Gratuluji.
Fakt neskutečný. Brada dolů, klobouk dolů. Chválit se sám nemusíš – už to tu udělalo 50 lidí.
Do firmy jsem nastoupil jako frézař na klasice, pak jsem byl donucen se naučit programovat cnc frézovací centrum, pak odešel konstruktér, tak jsem zase přesedlal a teď dělám instalačního a servisního technika na cnc vyřezávací a frézovací stoly pro celou východní Evropu. A jako jediný ve firmě umím svařovat Tigem, tak když máme nějaké nerezové špeky, tak to taky dělám já. Vždy když do firmy dojde něco nového, tak se to musím naučit já.....
Jinak, když jsme stavěli barák, tak jediné co mi dělali řemeslníci bylo topení, bo nemám vercajk. Vše ostatní – tesařina, zedničina, elektrika, vodo topo, vše sám.
Pochválit se musím, ne? Nikdo jiný to za mě neudělá :-).
Ty vole, todle je suverénně nejhustší DIY stavba, co sem tu viděl, to elektronický řazení tomu dává korunu. Čim se normálně živíš?
Krása, a jestli bude v budoucnu na prodej :).
Na videu se mi zdá, že má Eli přece jen dost široký řidítka
klobouk dolů! Pěkná práce!
Naprostej luxus! Jsem rád, že jsme tě hecli a že jsi to sem dal, protože tohle považuju za jedno z letošních největších obohacení našich bajkerskejch duší (nebo bezduší ;-))
Jen jeden malej tip/prosba… moh bys na první místo přetáhnout poslední nebo předposlední fotku a udělat ji tímpádem titulní? Bude to taková třešínka na dortu, klikout si na kolo a pak rozkliknout jednotlivý detaily ze stavby.
Jinak dávám asi milión hvězd :-)
19.11.15 11:32
on je celkem rozdil brzdy u shimana a u sramu.. u shimana to zasadne ovlivnuje chod razeni a fakt nic moc.. alespon co jsem mel na SLX… na rozdil tomu u Sramu je to celkem neznatelny a jak u X9 type 2 nebo X01 to chodi paradne
pro Alinceb. Tyto Sramy 9 speed, které já mohu mít za super cenu vyosenou kladku nemají… Brzda je dle mého názoru na houby. Měl jsem ji na xtr a v životě nepoužil.
Vetsinou biky nekomentuju, ale tohle je parada, tuplem stim homemade di2
Proč bys chtěl na X9 dávat RADr? Funkce RADru je v tom, že dělá vyosení horní kladky pro Shimano, které ho nemá. SRAM harní kladku vyosenou má, proto se pro něj nedělá RADr vůbec…:)
Jako „bohužel“ bych viděl spíš to, že jsi použil X9 9s, tedy bez brzdy. Otázkou je, jestli by to servo utáhlo i verzi s brzdou (Type2) a jestli jde servo zakomponovat do 10s SRAM hazky…
Pěkné využití Arduina. :-) Z hlediska elektroniky je to jednoduché: pořádné servo, Arduino, baterie a tlačítka. To servo a jeho montáž na hazku mě zjímá.
Vysvětlení Di2 home – jak se někdo ptal – lanko není – není ani vratná pružina v přehazce – servo by celou dobu tahalo proti pružině a velice brzy by to vycuclo baterku. Servo drží polohu celou dobu a když je přehozeno, tak s tím nemá skoro žádnou práci a odběr je minimální. Bohužel se to musí narvat do přehazky Sram, protože má pro toto řešení daleko vhodnější konstrukci. Bohužel je proto, protože se nedá jednoduše použít RadR cage od One up na 42z pastorek.
Komponenty – nejdražší bylo servo – je to 20kg digital s titanovou převodovkou – cca 2,5t
– mikropočítač arduino ( v tomto případě klon sanduino) – cca 250,–
– záložní baterka k telefonu – cca 400–500,–
– tlačítka a kabel, řekněme 100,–
Pán je šikovnej! Nevyznám se v MTB házkách, tak to na tom videu nevidím, kde máš to servo a jaký to je – naviják?
tomu říkám ENGINEERING! milion hvězd!
Chtěl bych být tvým dítětem… To kolo je husty a za odvedenou praci klobouk dolu!
Bez dovolení jsem si dovolil video s „ghettoDi2“ sdílet. Na kolik taková sranda vyšla (bez hazky)? To by mě asi zajímalo…:)
homemade Di2? Takze predpokladam ze za lanko taha modelarske servo a mas naprogramovane polohy na tlacitko? to me celkem zajima!
Kolo bylo stavěné hodně z toho co zbylo doma. A četl jsem i že spousta dětí má problém s revoshiftem. A desítkový Gripshift se mi opravdu kupovat nechtělo. Teď má tlačítka, ale na fatbika jí budu dávat už rapidfire, teď už to utáhne.
19.11.15 10:14
Nej co jsem tady za posledni dobu videl. To video je skvely, jaxe toho holky nebojej.
Skvělá práce, smekám, jak kolo tak řazení. Btw napadlo mě, gripshift by také neutáhla?