Nízkonákladovka na běžné ježdění do cukrárny.
V rámu 2×18650 na osvětlení, nabíjecí konektor na sedlové trubce, LED vsazeny do návarků na rámu.
Za barvu děkuji Jardovi.
(vloženo 6.12.15)
Značka | kamaro |
Modelový rok | 2015 |
Velikost | na míru |
Hmotnost | 10 |
Rám | Cr-Mo nezeslabovaný vlastní výroby, integrovaná sedlovka a osvětlení, vnitřní vedení zadní brzdy |
Vidlice | celokarbon (Cannondale) |
Hlavové složení | Chris King (víčko vlastní výroby) |
Kliky | Campagnolo Veloce |
Středové složení | Campagnolo 4 hran |
Řazení | dvourychlostní převodovka v zadním náboji, poměr 1.0 a 1.38 |
Převodník | řemenice vlastní výroby, 48z |
Kazeta | řemenice a unašeč vlastní výroby, 24z |
Řetěz | řemen HTD14M, 10mm |
Náboj přední | Sturmey-Archer HBT30-F |
Náboj zadní | Sturmey-Archer S2 (Kick-Shift, 2 rychlosti) |
Brzda přední | KCNC |
Brzda zadní | KCNC |
Brzdové páky | Tektro |
Ráfek přední | Remerx Stormy model 2002 :-) |
Ráfek zadní | Remerx Stormy model 2002 :-) |
Dráty | nerez 2mm, 2x36ks |
Pedály | Xpedo (Look Keo kompatibilní) |
Řídítka | 3ttt Podium |
Představec | vlastní výroby, 80mm, 0 stupňů |
Sedlovka | integrovaná, upnutí sedla vlastní výroby |
Sedlo | Brooks Swift |
Pláště | Tufo Calibra 25 |
2.2.18 10:02
Převodovka má jeden převod přímý (1:1) a při druhém se zapojuje vnitřní ústrojí. Na odporu to nepoznám. Co má na výsledný odpor soustavy větší vliv je řemenový převod. Pokud se řemen více napne, je to poznat (při jízdě ani tak ne, ale při točení rukama ano). Při menším napnutí se ten odpor sníží, ale může to mít tendenci přeskakovat. Je to o vhodném napnutí řemene a na velikosti zubů – čím větší zuby, tím lepší.
Prosím tě jak hodně je znát ta převodovka?Vůbec si to nedovedu představit.
Vzhledem k barvě a účelu nemůžu jinak, než že je to dort! :) Nemám námitek. :)
Takové kolo by zasloužilo vlastní kategorii, prostě sis to vymazlil podle své představy, krásná práce. Hrozně se mi líbí fotka řemenu, sedlové trubky a pláště tufo.
Nádherný „singláč“. Klobouk dolů. Já bych tedy dal dopředu pořádný světlo, ale to je samozřejmě věc vkusu. :)
Paráda… Já bych si dal dozadu Alfine 11, světla bych přetunil… Jak napínáš řemen? Gates Carbon musí mít předpětí, nekroutí se pod tím tahem rám?
to kamaro: Presne takto jsem si predstavoval, ze to mas udelane. Elegantni reseni.
Wow, smekám. Zpracování parádní. Pro mě by tyhle teda barvy nebyly, ale stejně se mi líbí, jak je to udělaný.
Vilém: Ano, jsou vpravo i vlevo. Teď jsou délkově připraveny akorát. Řemen se nevytahuje jako řetěz, takže po celou dobu by měly být v pořádku. Jinak bych tam musel dát o trochu delší, nebo tenkou podložku navíc. Stažené je to šroubem, který je přístupný ze zadní patky po vyjmutí kola.
Ted jeste tak koukam a premyslim jak vubec napinas remen? To jsou ty lestene dily u zadnich patek?
V rámovém trojuhelníku měla být na zakázku dělaná kožená brašna na peněženku a mobil, ale časem jsem od ní upustil. U středu je dvojice návarků se závitem M10 – marketingové oddělení by to nazvalo direct-mount na střešní nosič na auto – ten si snad někdy udělám. Jinak se do toho dají osadit hliníkové vložky a dá se tam uchytit třetí košík (na vodu či nářadí).
7.12.15 12:55
kamaro: no nějaký borec začal dělat něco podobného, ovšem s převody, pod značkou Favorit a chce za to nesmyslný peníze
na co máš na spodní rámové trubce přípravu na elektroniku? to u koncepce single speed nějak nedává smysl, ovšem nedostatek je to zanedbatelný
ruční práce pěkná
Na co jsou ty srouby v ramu tam co obvykle nebyvaji?
Nízkonákladovka to je do okamžiku, kdy přestanu počítat cenu práce. Část věcí je ze staré silničky (ráfky, kliky, střed, řidítka), část je bazar (hlavko, brzdy, sedlo), nové jsou náboje + dráty, pláště, pedály, brzdové páky a drobné věci (lanka, bowden, omotávka, LED, baterky). V rychlosti jsem spočítal cenu za tyto komponenty na cca 9000,–. Trubky jsou ze staršího rámu, na pokusy a naučení mi to stačilo. Nová je jen sedlová, hlavová trubka (obojí Zona) a zadní stavba (běžné bezešvé Cr-Mo). Něco stál řemenový pohon. Barvu jsem dostal od Jardy, ale základ a lak už je můj :-) Celkově do 15000 i s plánovanými košíky King Cage.
Bez práce. Té je na tom odhadem 150 hodin, ale velkou část tvoří výroba různých přípravků, učení se, odstraňování nepovedeného laku a pod. Kdybych do toho ale měl započítat i svařovací rám, kompresor, pískovačku, potřeby k pájení, frézy atd, tak to naskáče, ale nepořizoval jsem to jen kvůli tomuto jednomu rámu.
Paradni prace… nektere detaily uplne nemusim, ale to nic nemeni na tom, ze je to udelano libove, klobouk dolu..
Trepifajxl: jasný, taky mi to nepřijde jako nízkonákladovka (a proto jsem to ani „nehodnotil“ ;-)).. ale možná to majitel myslel tak, že oproti bajku, kterej by splňoval jeho nároky (třeba Trek Madone 7.9, Pinarello DOGMA F8 nebo kdo ví co jinýho), tak je tenhle je opravdu „nízkonákladovka“ ;-)
Ale asi je to na majiteli/autorovi, aby do toho vnesl světlo ;-)
7.12.15 10:14
vpa: ano, ale nevěřím té nízkonákladovce, tohle obvykle naopak vychází dosti draho
7.12.15 09:52
Tak přiznám se, že barva není úplně můj šálek čaje, světla mi tam nepasují a geometrii nerozumím.
Co ale musím a chci vyzvednout je (a co odrážka, to hvězda ;-)):
Takže moc díky a už teď se těším na komplet Modrý autobus, páč to bude taky pecka! ;-)
7.12.15 09:48
HonzaRez: pro mě vždycky přiteplalý toliko tandem… nicméně jiná věc je ta módní vlna, resp. bezmyšlenkovité podléhání jí… ještě nedávno by na tom nikdo jezdit nechtěl, dnes se nad tím někteří mohou rozplynout nadšením
Super....... asi by se mi líbily menší tác i kolečko, ale řemenům nerozumim
Na tohle bych dal klidně i „šestku“, kdyby to šlo. Jasná 5! Luxusní práce – gratulace, tichá závist :)
7.12.15 07:46
Jsem jediný, pro koho je to prostě čtyřprocentní a nesedl by na to…?
Škoda s tím ject do města.. vyměnit za televizi v obýváku, to je spíš dílo ne ?.. :) kráása.. Takovej „OldSchool“ Bike..
6.12.15 22:42
tuhle módu nemusím, ale to je čistě subjektivní, objektivně velmi chválím fotky
Parádní práce,ale vzpěry zadní stavby bych dal výš a zadní světlo taktéž.Přední bych nedával vůbec nebo bych navázal na horní rámovou trubku.Vidím tři odstíny zlaté,ale může klamat fotka.
Moc pěkný !
kamaro: Ja mel prave vzdy za to, ze ta packa je tam proto, abys mohl vytahnout kolo (uvolnis brzdu a vytahnes ho) :-).
Ale je fakt, ze jsem se na to dival. A nektera kola maji tyto brzdy takhle jina jinak. Takze nevim :-D.
orm: Jo, ona na tuto funkci je, ale tuto funkci nepotřebuji – jde to rychleji povolit na páce, navíc 25mm plášť jde ven i bez povolení. Čili je pro mě ta páčka zbytečná… Jediná pro mě prospěšná fce je dotažení brzdy, dubluje tak funkci štelovacího kolečka.
kamaro: Ja mel za to, ze ta packa tam je od toho, aby se daly rychle povolit brzdy kdyz potrebujes vyndat kolo, coz nefunguje kdyz je standardne povolena. Na dotazeni lanka je tam stelovaci kolecko.
Kolo jinak super, za 5, ale ta svetla me to tam rusi.
Vilém: Řemenice by s největší pravděpodobností menší nešly. Pro tento řemen je nejmenší standartní počet zubů 28, ta moje zadní má 24 zubů, čili už tak je menší a mimo normu. Pokusy s jemnějším řemenem, který by umožnil větší ohyb a menší řemenici, nebyly úspěšné – při záběru to šlo přes zuby. Jinak ta přední řemenice je velká jako převodník s cca 54 zuby, čili to není až o tolik větší než je standardní převodník na silničním kole.
mr. nikdo: Páčky nastaveny tak, abych je mohl časem dotáhnout. Povolit je můžu přímo na pákách, takže ta páčka je pro mě poměrně zbytečná. Ještě ale pouvažuju a možná to spravím. Díky.
Garážovka vyfachčená do detailu. Tohle je kolo, na který může být jeho majitel právem hrdý. Pro mě nádhera.
To uz zacina mit uroven bike porn.
Dokonalost, klobouk dolu, jses fakt borec.
Jen se mi moc nelibi ty velky remenice, neslo to udelat mensi, pri stejnym prevodu?
6.12.15 19:36
klobouk dole:) za 5*
6.12.15 19:27
Velice originální, zajímavé, propracované. Z mého pohledu využití však na prd… :-)
ma to svoje kouzlo, respekt k napadu… moc se mi nelibi ty svetla (napad jo,ale zpracovani moc ne..) ale klidne bych se na tom do cukrarny vozil :)
Luxusní růžovka s řemínkem :-). Klobouk dolů a palec nahoru!
Proporčně se mi to vůbec nelíbí, ale je to rozhodně originální a pár detailů je pěkně promyšlených!