aktuální stav (06.2016)
1. lehký upgrade - sedlo, pláště, přehazka a přesmyk
a taky košík na bidon
přehazka s douhým hákem i ramínkem = nutno použít 1 a ½ řetězu :-)
naprostá klasika
2. upgrade - výměna kokpitu
krásné dlouhé zimní večery v garáži...
garážový apgrejd kokpitu hotov
3. upgrade 2016 - kliky FSA Vero Compact 50/34z, nový střed
a taky lowcost přehazka Shimano Tourney TX55 s kratším hákem i ramínkem = stačí už jen 1 celý řetěz
po 3. upgrejdu (06.2016)
Favál v autě? Vpoho :-)
starý set Favorit a nový set ITM/Shimano
staré díly schovávám (do muzea?)
supřetěz Favorit Super!
klasické sedlo, sedlovka i zvonek
Jasný.. tohle není kolo do Top10.. ale přesto sem patří, aspoň do mý „garáže“.
Mý hlavní působiště je terén.. ale občas musím i po asfaltu.. a to mě na horáku děsně nebaví (spíš prudí). Zvlášť když jedu do práce po cyklostezce, tak jsem na horáku strašně protivnej… a tak našlo v mé stáji místo i kolo silniční.
Měl jsem ho předtím už delší dobu, koupil jsem jej na vejšce od učitelky španělštiny za pětikilo. Prostě proto, že se naskytlo a byl jsem to ochotnej dát i jako chudej student. Postupně prodělává různý úpravy tak, aby se na něm dalo alespoň trochu slušně a bezpečně jezdit.
Starý komponenty jsou ale bezpečně v krabici… snad jednoho dne nahodím vše staré zpět a bude z toho aspoň trochu nostalgickej veterán, páč i tahle kola do naší historie patří.
(vloženo 4.1.16)
Značka | Favorit |
Model | F12-S |
Modelový rok | 1975 |
Velikost | 56cm |
Hmotnost | 11,10kg |
Rám | Favorit, ocel |
Vidlice | Favorit, ocel |
Kliky | Favorit 171mm → FSA Vero Compact 175mm |
Středové složení | čtyřhran |
Přesmykač | Favorit → Shimano SIS |
Měnič | Favorit PWB (431) → Shimano SIS → Shimano Tourney TX55 6/7sp |
Řazení | Favorit, bílé plastové páčky |
Převodník | Favorit 51/47 z → FSA 50/34z |
Kazeta | pětikolco Velo 16-22 → šestikolco Shimano MF-TZ20 14-28 |
Řetěz | Favorit Super → Sram PC40 |
Náboj přední | Renak, rychloupínák |
Náboj zadní | Renak, rychloupínák |
Brzda přední | Favorit Special |
Brzda zadní | Favorit Special |
Brzdové páky | Favorit → Shimano Super SLR |
Ráfek přední | dural, leštěný, 27x1⅛“ |
Ráfek zadní | dural, leštěný, 27x1⅛“ |
Pedály | Favorit → Shminamo PD-M520 → Shminamo PD-A515 |
Řídítka | Favorit → ITM 420mm |
Představec | Favorit → Kalloy 100/150mm |
Sedlovka | Favorit → Zoom 25.4mm |
Sedlo | Favorit Sport 05 → Velo Plus → Serfas Aira Ti → Merida TFS |
Pláště | Barum 630/32 → Kenda K33 630/25 |
23.4.21 18:15
Převeliký Dík! Retro kolo z toho jednou snad bude, ale teď se to postupně rozpadá, tak to lepím tak, aby to k něčemu aspoň bylo.. až najdu nějakou silnici, která mě osloví a bude stát za to pořídit, tak se z tohohle může stát retro ;-)
Máš to tam z protekce za plnej :)
Ale spíš bych z toho dělal retro než zímaka :)
Aktualizace 10.2016:
Na kole proběhla výměna vícekolečka. Na konci srpna jsem si dal trochu větší výlet po stopách předků (cca 92km) a postupně se mi začalo v záběru protáčet vícekolečko.. 2× jsem se praštil do kolena a nakonec jsem sebou i liskl na asfalt (štěstí, že nikdo nejel za mnou, moh jsem být pod jeho koly). Takže cesta zpět už byla velmi zvolna velmi zopatrna. Takže mi kámoš mechoš vyměnil letité pětikolečko Velo 16–22 (Made in Czechoslovakia) za šestikolco Shimano MF-TZ20 14–28, co mi zbylo po úpravách klukovýho děckokola .
Změna je a bude znát… nejen do kopců se mi opět ulehčí, ale i do rychla přibyly převody, původní 16 vůbec nešla zařadit, páč tam bylo něco nevratně zdeformovaný. A i z převodové kalkulačky je jasný, že původní převody stály za kočku (i když jsem použil nepřesný rozměr kola 700c, bo jinej blízkej tam není). Příští týden asi po dlouhé době vyjedu na fávu do práce :-).
Aktualizace 06.2016:
na pracovním popojíždědle se mi vinou mého ukrutného krutného výkonu (sranda :-)) protočila klika na ose… holt klínky jsou už za zenitem… takže odvezeno ke kámošovi mechošovi, kterej si to vzal do parády… kolo umyl, shodil kliky, střed a přehazku, nějakou dobu se s tím trápil a pak nastrojil nějaký věci ze šuplíků (kliky FSA) a něco novýho (střed, hazka Tourney TX55). Já k tomu přihodil silniční SPDčka ulovený tady na bazaru a světe div se… kolo najednou fičí jak namydlenej blesk. Ale hlavně se s ním už konečně dají trochu normálně jezdit kopce, páč změna 47/51 na 34/50 je fakt děsne znát :-)
Jo pěkné, jak je funkční a slouži tak Ok…
standoslav: díky za komentář i potvrzení… dneska jsem chvíli gůglil a dobádal jsem se k tomu, že to asi bude F12-S (podle těch brzd Special a východoněmeckejch náb Renak) a taky jsem zjistil, kde je výrobní číslo, takže jsem jej pod nánosem šmíru konečně našel – 1975.
S velikostí se nehádám, nevím přesně jak to změřit, přiložil jsem metr a viděl něco jako 56cm.. což by taky teoreticky k mý postavě mělo i sedět, což je pravda, páč velikostně mi přijde fajn :-)
Je to rám F-12 a velikost spíše 580mm, jinak dobrý.
Zoidberg: dík za koment… kolo naštěstí prošlo úpravou u borca, kterej je stejná „konzerva“ jako já a naštěstí v tý době (cca –10let) ani nefrčely ahead redukce, který stejně ke klasickýmu rámu neladěj… takže souhlas, takhle mě to přijde tvarově čistý :-)
4.1.16 11:12