Zdravím, přidávám také výtvor, kde jsem se snažil dostat dolů s váhou. Jako základ použito 24" MTB Superior Team 24 light. Původní váha 11,9 kg (osobně jsem nevážil). Nyní 9,3 kg. Stavba byla zaměřena na snížení váhy, ale za ještě přijatelných investic (z mého pohledu :) ). Jinde byla upřednostněna funkčnost před maximální úsporou – např. platformové pedály. Velký úbytek se povedl na rotujících hmotách. Kola jsou v bezdušovém provedení a na obou bylo ušetřeno přibližně 1140 g (nevím přesnou váhu původních pneu Impac). Z toho na samotných kolech 430g. Stejně tak odstraněním ocelového trojpřevodníku, přesmykače, páčky a lanovodu a nahrazením duralovým jednopřevodníkem ubylo 702 g. Další slušné úbytky váhy: hlavové složení – 150g, gripy – 78g, sedlo – 142g, titanové rychloupínáky – 88g, kazeta – 138g. Původní zůstal rám, vidlice, kliky a středová osa, řídítka, brzdy, přehazovačka, řadící páčka. Vyzdvihl bych funkci vidlice RST First Air, která plnohodnotně funguje i pod 27 kg slečnou. Došlo k repasi, náplň Rock Shox 15w + Sram butter, Kayaba 5w a ubrání planžety na reboundu (byli jsme na okraji možnosti seřízení). Díky Remerxu za výrobu ráfků a za cenu nezakázkových.
(vloženo 14.2.16)
Značka | Superior |
Model | Team 24 lite |
Modelový rok | 2012 |
Velikost | 11" |
Hmotnost | 9,3 |
Rám | Superior, Aluminium 6061.T6 double butted |
Vidlice | RST First Air |
Hlavové složení | Mortop HS 65 - 66g |
Kliky | FSA Dyna Drive 165mm |
Středové složení | Chin Haur |
Měnič | Shimano Deore Shadow |
Řazení | Shimano Deore |
Převodník | Absoluteblack 32 zubů - 44g včetně Alu šroubů a vymez. podložek |
Kazeta | Shimano XT 11-34 9 rychl. - 296g |
Řetěz | Shimano Dura - Ace - 226g |
Náboj přední | Novatec, silniční - 60g |
Náboj zadní | Novatec, silniční - 228g |
Brzda přední | Shimano BR-M422 |
Brzda zadní | Shimano BR-M422 |
Brzdové páky | Avid FR5 |
Ráfek přední | Remerx Well, 20 děr - 448g |
Ráfek zadní | Remerx Well, 24 děr - 446g |
Dráty | DT Champion 2,0, niple DT Alu |
Pedály | BBB BPD-35 Trailride - 342g |
Řídítka | ONE Sport 31.8mm flat 600mm - 184g |
Představec | BBB BHS-03 MountainForce, 60 mm - 114g |
Sedlovka | Aerozine XP1.0 27,2 mm - 200g |
Sedlo | PROLOGO NAGO EVO X10 - 172g |
Pláště | Schwalbe Rocket Ron 24 x 2,10 - 428g |
Ahoj. Duše jsou nakonec po celou dobu. Kombinace ráfku a pláště bez duše nefunguje, nebylo to spolehlivé. Sedlo je na dalším kole stejně dobré, takže Prologo na kole zůstalo.
čusek, proč tam vlastně vracíš duše při prodeji biku? A proč si nenecháte doma to drahé sedlo, jak jsi psal níže?
Má pravdu ten chlapec! :-)
Mladej má taky véčka, brzdí to výborně. Strašili mě, že ve sněhu to brzdit nebude, ale nestěžoval si. Jenom ten zvuk někdy je hroznej :-D
tuhle myšlenku podpořím… myslím, že lehce jdoucí Véčka jsou pro 25kilový děcko víc než dostatečný… mám stejně nachystaný XT véčka mladýmu na další kolo… XTR hydry jsou už v kategorii „rozmařilost“… a říkám jako ten, co dal děcku na 20" kolo XTR přehazku :-D
Jak píše Enregistree, rám je jen na V. Stávající jsou příjemné, jak píšeš. S kvalitním lankem, bovdenem to jde lehounce. Nechtěl jsem do stavby poslat nesmyslné peníze a vyhovující brzdy nechal. Tím chci říct, že i když by rám byl na kotouč, nedal bych je … i když xtr na 140 kotoučích by tomu slušely :D
Ram je jen na vecka, obavam se
pěkný, klikdně bych tam dal i shimano hydry kvůli páčce i když ty avidy jsou příjemné.
Kliky, resil jsem hlavne, aby byly kratsi. Pak samozrejme i lehci. Kupovane 2013:
Dík za info o váze sériového kola. S vidlicí přesně jak říkáš :D . Do sedla jsem vrazil hodně, ale s tím, že si ho ponese na další kolo. Pedály jsem dal platformy, u těch jsem na váhu zas tak nekoukal, jako bývalý bikrosák jsem ujetej na velkou styčnou plochu :) O klikách ještě uvažuju. Jaké si prosím použil?
Ještě info, pokud by někdo tyto pláště chtěl udělat jako bezdušové – nelekejte se, bočnice ze začátku místy nepatrně propouští mlíko.
Moc pekny, mam taky sup 2012 s vidlici first air, a novy vazil 12,2 Kg. Vahu jsem snizil o kilo (kratsi a lehci kliky, 1X setup, pedaly).
K te vidlici – byl jsem skepticky, ale tahle opravdu ma smysl i pro 20+ kilo jezdce. U tech pruzinovych a la suntour urcite plati „to uz radsi pevnou“.
Jeste velka tezitka jsou kliky + stred. A pedaly BBB taky zadna slava :)
To sedlo asi taky vymenim, orig. vazi kolem 320, coz vychazi i z tvych cisel…
K vysce – zalezi na proporcich postavy, ale nas kindron ma ted 145cm (inseam cca 68 cm) a tenhle rok na tom myslim jeste muze jezdit. Sedlovku jsem ale menil uz loni za 400mm. Tech 145 mi prijde jako hranicni vyska, takze by letos mohla mit i maly ram na 26" kolech.
Díky :) No chválí si. Dal jsem jí z krámu základní duralovou „tříčtvrtku“, která váží katalogových 12,2 a ať si vyjede asfaltový kopec , celkem prudkých 200m. Pak přesedla a ani jsme se nemuseli ptát, jestli to jede lépe.
Tohle ano ! Doufám, že je z toho dcera tak unesená jako většina lidí tady :-)
Osobně jsem původní kolo nevážil. Vycházel jsem z informace tady na foru, že někdo dostal v obchodě informaci 11,9 kg. A nevážil jsi model 2013, který nemá RST vidlici, ale SR Suntour? U toho je katalogová váha 12,2.
Podložky na zadní nábu jsem dával, ale jen 1,5 mm na každou stranu. :) rám se povedl něco mezi roztečí 130–135.
K té velikosti rámu – jasný, máš pravdu, těch 155 jsem bral jako extrémní strop a navíc se 400 mm sedlovkou. Ale pozor, tenhle 11" rám má stejně dlouhou efektivní délku horní rámové trubky (525), jako 13" rám používaný u levnějších XC24.
hezkej upgrade! dík za detailní popis i s váhama, další fotky jsou vítány… i tak ale za 5*
ať dělá mladé bajkerce jen radost ;-)
Ja jsem teda original navazil 12,5 jestli si pamatuju dobre a nechcu te desit, ale kluk na tom jezdil asi do 138cm a stehoval se na vetsi on ten ram ma jen 11" a je opravdu hodne nizky. Tech 155 cm co maji na ramu ja podle me hodne prestrelene. Obzvlast s original hodne kratkou sedlovkou. Jak dostals silnicni naby do Mtb. Davals podlozky? Jinak pekna prace.
Tohle se mi moc líbí! Osobně bych dal ale raději karbonovou vidlici a řidítka.
Ona má skutečně dlouhatánský nohy – zvažoval jsem kratší kliky, ale pocitově se jí šlape pěkně, tak jsme nachali původní. Měnič jsem nechal původní, jinak máš pravdu, dlouhé vodítko je tam teď zbytečné.
Dík všem za pochvalu :) . Dcera má nyní 131 cm, ale má dlouhé nohy, takže jsme čekali, než rozumně dosáhne na řídítka. Mám trochu obavy, aby nás délka nohou brzo neposlala na jiné kolo. Když vezmu zkušenosti z obchodu s tímto konkrétním rámem, tak při rovnoměrných proporcích strop 155 cm.
Moc hezký. Vidlici bych pro 27 kg slečnu nechal na později, možná bych zvážil karbon z Číny řídítka, představec, sedlovku. Stojí pár kaček, vypadá dobře, pro 27 kg bych se toho nebál. Vydrží to i skoky.
To ale neradím, takto je to také hezký.
Ať si to mladá užije!