Transport přežil bez úhony
RockShox Monarch Plus R Debon Air
Na řidítkách je toho už k ovladání dost.
Tam je schovanej Shapeshifter
Základní model endura od Canyonu, ale má všechno potřebné a navíc měnitelnou geometrii za jízdy pomocí páčky na řidítkách.
Bral jsem non-race geometrii, protože ta jediná se dělá v XL.
Tím pádem je tam i 2×10, což je v enduro kategorii těžce out, ale co…
Objednáno 4.9.2015, dorazilo 1.3. s pětitýdenním zpožděním oproti termínu na objednávce. Shapeshifter je vylepšený model 2016, který by měl být konečně spolehlivý.
Sag mám v DH modu 30% a tlumič je už na hranici tlaku, co natlačím pumpičkou = 300 psi. V XC je tam 25% sag. Vážím 92kg, takže mě asi čeká vyvložkování tlumiče.
Časem ještě přijde druhý pár kol – nechám přeplést náboje DT240s z minulého kola na nějaké odolné ráfky a vyhodím duše.
--update 19.7:
1.nove gripy ODI Ruffian, sirsi nez origo Ergony
2. do tlumice pridany 3 tokeny, na doraz jsem nesel ani na Spicaku, takze dobry
-- 4.10
- sirsi riditka RaceFace Atlas 800 – na mou vysku minimum
- sedlo Chromag Trailmaster – pro me vhodnejsi sirka nez detske SDG
--15.2.2017 – nova kola http://www.bike-forum.cz/…-xm-481-240s
---15.4.2017 – brzdy ZEE misto SLX, bomba
-- RaceFace Atlas 50 mm predstavec misto RF Ride 60mm
--20.7.2017 – Shimano XT trail pedaly – zpet na SPD
(vloženo 1.3.16)
Značka | Canyon |
Model | Strive AL 6.0 |
Modelový rok | 2016 |
Velikost | XL |
Hmotnost | 14.3 |
Vidlice | RockShox Pike RC 160 |
Tlumič | RockShox Monarch Plus R Debon Air |
Hlavové složení | Cane Creek 40 |
Kliky | Shimano SLX |
Přesmykač | Shimano SLX |
Měnič | Shimano Deore XT Shadow Plus, 10s |
Řazení | Shimano SLX |
Převodník | 22 | 36 |
Řetěz | KMC X10-93 |
Náboj přední | DT Swiss 240s / DT Swiss E 1900 |
Náboj zadní | DT Swiss 240s / DT Swiss E 1900 |
Brzda přední | Shimano Zee 203mm |
Brzda zadní | Shimano Zee 180mm |
Brzdové páky | Shimano Zee |
Ráfek přední | DT Swiss XM 481 |
Ráfek zadní | DT Swiss XM 481 |
Dráty | CN Aerospoke |
Pedály | Funn platformy na zimu / Shimano XT Trail na leto |
Řídítka | Race Face Atlas 800mm zeleny |
Představec | Race Face Atlas 50mm |
Sedlovka | RockShox Reverb Stealth 125mm / 420 mm |
Sedlo | Chromag Trailmaster |
Pláště | Maxxis DHF/DHR/SS nebo Continental Trail King 2.4 / 2.2 |
Lepsi je nechat v XC, kdy je shapeshifer roztazenej – mensi zatizeni tesneni
Zdravím. Někdo mi tvrdil že by se měl strive zimovat v jednom modu. buď DH nebo XC? Neřešil jsi to někde?
6.3.17 19:49
hele neradi to.. fakt ne… a cim utazenejsi brzda tim horsi.. takova je ma zkusenost a ne s jednim kolem.
vypadá to dobře na fotkách, ,skoro líp než top model, strive je dobrej ,akorát to jejich přepínání mě vadilo
Kazetu Sunrace jsem někde viděl v akci za 1300,–. A nedávno sem někdo dával odkaz na výrobce NW převodníku za tuším 600,–. Jinak nevím, zda je potřeba měnit vodítko přehazovačky, ale několik známých prostě jenom vyměnilo kazetu a nestěžují si, že by to neřadilo. Rozdíl v průměru pastorků 36 a 42 zubů není tak hroznej, ne?
Pěkný bike. Vítej v klubu. Ať ti Shapeshifter funguje jak má! Jinak s oběma zdvihy budeš nad míru spokojený, jsem si jistý :-).
NZG: K 1×10 bych pouze pořídil NW převodník bez vodítka. Já to tak mám a za rok a půl i to nespadlo. Vodítko můžeš vždycky dokoupit, kdyby nastal problém s častým padáním. (ideálně miniaturní vodítko typu http://www.oneupcomponents.com/…ts/top-guide nebo ještě lépe http://www.oneupcomponents.com/…hainguide-s3
rybička – záleží na přesmyku, klasickej top swing se zasere prakticky okamžitě, down swing mi řadil stejně spolehlivě jak přehazka, side swing vypadá že na tom bude ještě lépe. Jednoplacka 32/46 je první kombinace o které bych možná uvažoval, nicméně na spoustu alpskejch kopců pro mě byl převod 22/34 hraniční a to je ještě o chlup lehčí jak ten 32/46.
2.3.16 15:57
Jeste k 1×10 – budu potrebovat ISCG napinak nebo postaci to udelatko co tam je pod zadni vzperou {Chain guide Canyon E168}?
To raminko v te zelene barve se mi libi :-)
Moc povedené. A ta barvička je hodně pěkná. Nebát se shapeshifteru, tak by to byl jeden z kandidátů na nové kolo… :-)))
Ramínko někdo nabízí na bazaru za 750. http://www.cyklobazar.cz/…ve-nepouzite
Každopádně je to víc než 2k.
nj u Shimana je to blby.. tam potrebujes kazetu a raminko je ideal… u Sramu by ti stacila jen kazeta… zakladni Sunrace 11–42 kazeta je cca 1500kc a k tomu raminko na hazku cca 1000kc (plati pro 10sp variantu)
pekna neokoukana barvicka… barevne by k tomu sedly karbonovy RF rodla se zelenyma napisama… Za mne dobry.. ikdyz vaha bude pocitam uz trochu mazec…
Jestli opravdu staci jen investice okolo 2tisic, tak by to i jen za vyzkouseni stalo.
Chvilku to necham jak je, ale do planu uprav to tedy zarazuji.
Zajímavý názor, s tlumiči souhlasím. Pokud jde o převody, jednoplacka mi i při převodovém omezení připadá ideální, hlavně čistota a jednoduchost pohonu. Navíc teď je v lese dost bahna a nejvíc se ho hromadí právě u dvouplacky a smyku, až to nakonec přestane řadit, musí se vzít klacek a v rámci možností se bahna zbavit. Převod 32×11 mi na jízdu na enduru přijde težkej dost, rychleji stejně po rovině nejezdím (na závodech je to možná jiné). Každopádně s novou kazetou o 46 (50) zubech ztratí dvouplacka smysl (na kolech, jako je tohle). Dvouplacku bych si dal spíš na lehký 29'' HT, kde se dá po rovině jet hodně rychle, ale lehké převody se hodí vždycky.
Tak to je veliká paráda ten Modfixxer!
Dvouplacka na tohle kolo naopak sedí perfektně, je to přesně ve stylu původního alpskýho ježdění, kde se i nahoru drápeš po svých do dlouhejch kopců a tak potřebuješ dostatečně lehkej převod a přitom dolu využiješ něco těžšího. Stejně tak mi přijde fajn, že konečně začali výrobci dělat lineární tlumiče s možností vyvložkovat, protože to jde vždycky a naopak k nasrání je opačnej případ – progresivní rám s progresivním tlumičem kde je půlka zdvihu jen na ozdobu. Osobně jsem zvědavej na modely 2017, jestli půjdou cestou 2×11 nebo 1×11 s tou 46z kazetou.
Moc pěknej Canyon. Barva ok, osazení taky, o předělání na jednu placku bych ale rozhodně přemýšlel. Stačí koupit kazetu Sunrace (10sp; 11–42) a převodník 32 zubů, obojí se dá koupit do 2000. Oprav si popis, přední ráfek určitě není Shimano SLX :-). Jinak moc nechápu ty nové tlumiče, když je potřeba je všechny vložkovat (Fox i RS), aby člověk nechodil při normálním sagu na doraz. Na Strivu jsem jel a moc se mi líbil (možná proto, že to byl top model na karbonu a XTR :-)), ale když je tolik jiných endur, co dobře jedou a není potřeba nic přepínat, ShapeShifter je aspoň pro mně důvod poohlédnout se jinde. Kolo je to ale pěkné, ať slouží.
Az doslouzi SS, tak nasadim tohle a jedu dal:
Moc hezky. Taky jsem ho puvodne chtel, ale SS me od toho odradil. At slouzi:-)
Je pravda, že vzhledem k takto obřímu rámu 27,5" kola působí drobně. Jen tak pro zajímavost: takhle vypadají na jiným XL rámu kola devětadvacítkový …
Uz jen kvuli tomu, ze mam taky XLko bych si nekoupil 27cky kola. :)
Ale at slouzi.
lajtvila nelajtvila… strive / spectral jsou imho tvarove v hlinku jedny z nej kol… canyonu se fakt povedly fest a maji i moc pekne barevne kombinace.. navic tahle khaki verze je neokoukana
Dik.
Vahu nemam, ale co bych pro BF neudelal a uz je na ceste.
Zitra vecer zvazim a dam vedet.
To je celkem pocta od Lajviláře :)
Ta barevná kombinace je hodně libová a v tom XL to vypadá jak motorka. :D Vítej do Canyon klubu. Nemáš to zvážený reálně?
Kola jsou normalni 27,5, Trailking, rozmer v predu 2.4 , vzadu 2.2.
V porovnani s 26 2.4 Mountain-kingem je to ale fakt znatelny rozdil.
Ta barva je fakt pěkná, taková čundr-drsňácká do lesů, pro pořádný chlapy.
Ty kola jsou 27,5+? Na tý první fotce mi připadají docela balonovatý…
Sice celkem okoukanej Canyon a sériovka, ale aspoň neokoukaná barvevná kombinace – ta se mi fakt líbí…
Tlumák mám stejnej,kila taky stejný jak ty a foukám 200PSi,ale sag zatím 20% na 150psi 30%sag
MrtwejUbrus byl rychlejsi.
Ja na Marinu mel take 150 optimum. Na vyvlozkovani se chystam, Strive ma byt docela linearni a dle navodu to nevypada slozite.
U vidlice jsou tlaky vicemene podobne, ale u zadni stavby vlivem rozdilnych prepakovacich pomeru u ruznych modelu nelze i v ramci jednoho typu tlumice tlak zobecnovat.
Mě přijde že to nejde paušalizovat a že každej systém pružení pracuje jinak a s jinýmí tlaky v tlumiči, já měl na Reignu s 98 kg 250 psů a maximum tlumiže bylo 300 a stejně jsem chodil po dorazech, pomohlo až vyvložkování tlumiče.
U FSR foukám na podobném tlumiči polovinu.
Na Commencalu, v mych tematech jsou nejaky fotky, mam solo air tlumic, vaha 88kg bez vybavy. Ale podobne sem to mel na Ghostu/Foxu-kdyz sem tam nafucel 150psu, na korenech to skakalo jak koza. Takze sem to upustil prave na tech 90. Nechci prosazovat nizky tlaky, jen me takhle vysoky prekvapily.
Se trochu pripletu k tem tlakum tlumice: ja tam mam na AM jezdeni nejakych 90psu a v terenu to supr pobere vsechen bordel. Nedokazu si predstavit, ze bych tam na enduro kolu natlacil 300 – to musi byt tvrdy jak sutr. Kdyztak me opravte, jestli se mylim..
Přijde mi to dost, ale každý tlumič to má jinak. Pokud má maximum 350, tak je to asi v pohodě. Každopádně nevím, jak by na tom jezdil člověk, co bude mít třeba 120 :-) Ikdyž to už není moc enduro specified fyziologie :)
Strive AL je v soucasne nabidce asi jediny full, ktery bych si po vymene vidlice (na top verze bych nedosahl), zapletu, brzd a klik, klidne poridil. :)
Dík, tu šílenost s tlakem mysliš jak?
Na tlumiči je napsáno max 350psi, tak ještě v limitu nejsem. Ale na Marinu jsou foukal polovinu.
Pěkné, jen dvě poznámky. Ty tlaky to je na tvou váhu šílenost. Proč by mělo být 2×10 těžce nechápu. Že o tom mluví časopisy nebo některý věční ladiči, ok. Ale každý má jiné požadavky a nelze tak předem zavrhnout 2×10. Sám jsem uvažoval o 1×10, ale kašlu na to. I když by mě to vyšlo levněji než údržba 2×10 (dvojí převodníky a XT kazeta).