Nemělo by to fungovat, ale funguje to :-)
Francouzské "M520" :-D
Pokračování tohoto.
Na eBay se mi nakonec povedlo sehnat v odkazu zmíněné řadicí páčky Microshift BS-T10 za necelých 2000 Kč, k mé radosti je dokonce ani nechytili celníci. Za tu cenu jsou velice dobře zpracované a jednoduché na instalaci, přišly i s celkem slušnými lanky. Jen škoda že se nedělají i v jiných barvách.
Včera v noci jsem je namontoval a dnes byla testovací vyjížďka (35 km) – budu ještě muset doladit posed, ideálně levně sehnat kompaktní řídítka (a asi i představec, protože v průměru 26,0 je asi neseženu – kdyby někdo měl nějaké navíc, tak prosím SZ) a jiné páky, ale ovládání samotné funguje přesně tak, jak jsem si představoval. Řazení s těmito páčkami chce trochu cviku, obzvlášť v třecím režimu, ale po asi 10 km jsem si zvyknul.
Pedály jsem koupil na zkoušku, čistě ze zvědavosti jestli budou o hodně horší než PD-M520 s dvojnásobnou cenou, a zatím jsem celkem spokojen. Nedrží sice tak pevně, jako Shimano, ale mně osobně to stačí. Trochu drhnou ložiska, uvidím co udělají po delší době. 366 g.
Na řadě je kromě řídítek ještě výměna kol (co nejdřív, zadní náboj je v (_!_) a přední k tomu nemá daleko) vč. kotoučů a kazety (10r 11–32 nebo 34) a předělání na bezduše, čínská karbonová vidlice (shodím >1 kg), karbonová sedlovka (kvůli váze i pohodlí, opět Čína) a případně lehčí kliky s dvouplackou tak 32/48 nebo 30/46. Ideálně bych chtěl skončil na váze okolo 10,5–11 kg bez příslušenství.
(vloženo 30.4.16)
Značka | Specialized |
Model | Hardrock XC |
Modelový rok | 2008 |
Velikost | 17 |
Hmotnost | 13,08 |
Rám | hliník |
Vidlice | RST Capa T26 |
Hlavové složení | Cane Creek |
Kliky | Shimano Altus FC-M191 |
Středové složení | ??? |
Přesmykač | Shimano Altus FD-M310 |
Měnič | Shimano LX RD-M591 |
Řazení | Microshift BS-T10 |
Převodník | 24-34-44 |
Kazeta | Shimano TZ34 14-34 |
Řetěz | Shimano HG40 |
Náboj přední | Specialized Hi-Lo |
Náboj zadní | Specialized Hi-Lo |
Brzda přední | Avid BB5 |
Brzda zadní | Avid BB5 |
Brzdové páky | Force |
Ráfek přední | Alexrims Z1000 |
Ráfek zadní | Alexrims Z1000 |
Dráty | ??? |
Pedály | B'Twin 100 |
Řídítka | Bontrager 26.0/440 |
Představec | Specialized 25.4/75 |
Sedlovka | Specialized 30.9/350 |
Sedlo | Velo |
Pláště | Schwalbe Smart Sam 26×2.1 |
Omlouvám se, zapomněl jsem napsal, že je to zejména na silnici a polní cesty, ne do těžšího terénu, tam samozřejmě pořád patří MTB. Něco mezi XC MTB a CX. Na tohle jde navíc v případě vícedeníního výletu lépe uchytit nosič než na Maxbike.
30.4.16 21:47
ja to beru podle sve CX a snesl bych mozna +2cm ale vic asi ne.. tohle se mi zda na pohled hodne dlouhe.. ale jak rikam.. proc ne.. pokud se na to slozis tak to neni spatne…
Chci to trošku zkrátit těmi kompaktními řídítky, ale nijak hrozné to není ani teď. Z mého pohledu pořád lepší než rovná řídítka a >110mm představec (preferuji 60–80, nesnesu cokoliv nad 100).
uz od pohledu je neskutecne dlouhe… tady bych na riditka asi nedosahl… ale proc ne
Nevím, jsou to oem řídítka norco, mohu ti je zítra změřit, nevím, třeba 300 Kč.
@MrtweyUbrus: Asi bych měl zájem, jaký mají reach? Rád bych okolo 8 cm. A kolik by sis za ně představoval?
@Fran7: Přesně proto to stavím :-) Cílem je nízkonákladové kolo na delší vyjížďky a turistiku, rychlejší a pohodlnější než MTB a zároveň vhodné i pro střední terén, jednoduché a spolehlivé.
Trochu hybrid, ale když ti to vyhovuje, není co řešit, je to tvoje kolo.
Zdar, budu posílat do světa kompaktní řídítka 44cm z kola Norco Search, kdyby jsi je chtěl nechám je za levno.