Po roce už jsme spolu zažili tolik, že je na čase to zesumarizovat a „objektivně“ zhodnotit :)
Entry level celopéro od Kaňonu byla volba rozumem a peněženkou. Němečtí inženýři byli schopní nabídnout podle mě za nejmíň peněz nejvíc muziky. Go anywhere, do anything, chvástali se.
A já musím potvrdit, za ten rok jsme zvládli jak spoustu trailů na domácí půdě v Křivoklátsku a v Krušných horách, tak svižné vyjížďky lehčím terénem, celodenní výlety po okolí, ale i několik zastávek třeba v bikeparku na Monínci.
Silniční přejezdy mezi lesy nejsou vůbec žádným utrpením, vzadu se nic nehoupe, při šlapání nepropadá. Zato při brždění se zadní tlumič milerád „zamyká“. K vidlici nemám připomínek, hltá s chutí sobě vlastní. Kola jsou tuhá, vydržela už spoustu nárazů, ale zároveň nijak těžká a akcelerují bez problémů, tomu určitě pomáhají relativně lehké pláště. Ty ale na prašném podkladu nebo naopak v mokrém bahně snadno ztrácí grip, do budoucna určitě půjdou dolů výměnou za širší s agresivnějším vzorkem. Brzdy, tady se šetřilo, kde nemělo… Mnohem radši bych byl za alespoň Deore/SLX brzdy a oželel bych na kole XT přehazku. Vše co se týče převodů šlape bez sebemenších problémů, snad jen přesmykač je dost na ráně bahnu a špíně, je třeba ho příležitostně čistit. 3placky jsou kontroverzní, myslím že dvě by odvedly svou práci stejně dobře, ale když to funguje, tak nač měnit… Do budoucna jako první investici bych viděl v teleskopické sedlovce s vnitřním vedením lanek, na níž je už rám připraven. Kokpit je vyhovující, snad jen řídítka by mohla být poplatně dnešní módě o pár centi širší :)
Závěrem snad už dodám jen pár informací k posedu.Posed je hodně vzpřímený, skoro jako za stolem při nedělním obědu. Při přesedlání ze silničky nebe a dudy. Sedlo sedlo. Krátká zadní stavba a menší průměr kol nahrává svižnější a obratnější jízdě v terénu, ale vzhledem ke své velikosti bych nyní dal přednost 29'' traktoru :) Vím že se tu Nervů vyrojilo jako hub po dešti, ale tenhle je speciální. Je totiž můj :D
(vloženo 31.5.16)
Značka | Canyon |
Model | Nerve AL 6.0 |
Modelový rok | 2015 |
Velikost | L |
Hmotnost | neváženo, katalogově M - 12,8kg bez pedálů |
Rám | Canyon Nerve AL |
Vidlice | RockShox Reba RL 120mm |
Tlumič | Fox Float CTD Evolution 120mm |
Hlavové složení | Canecreek |
Kliky | Shimano Deore, 10s |
Středové složení | Shimano Pressfit |
Přesmykač | Shimano SLX, 10s |
Řazení | Shimano SLX, 10s |
Převodník | 22 | 30 | 40 z |
Kazeta | Shimano Deore, 10s 11-36z |
Řetěz | Řetěz Shimano HG-95, 10s |
Brzda přední | Shimano Acera M935 front 180mm |
Brzda zadní | Shimano Acera M935 rear 160mm |
Ráfek přední | Mavic CrossOne Disc 650b |
Ráfek zadní | Mavic CrossOne Disc 650b |
Pedály | Shimano PD-M530 |
Řídítka | Iridium Riserbar 720mm |
Představec | Iridium |
Sedlovka | Iridium |
Sedlo | Selle Italia X1 |
Pláště | Continental Mountain king 27,5 x 2,2'' |
Pekný nyní maji nerve AL 29 9.9 ve slevě
moc hezký popis
do půl roku teleskop,vložka v tlumiči a vidli,kazeta slx,pneu HRII,,do roka výměna klik na 2×,představec 60 (offset sedlovka)
závady:vidle-výměna těsnění (hned),po 1a1/2 roce tlumič na repas-chyběl olej v tlumící části,reklamace zadního kola-rozlepený náboj+nákup nových zápletů
přechod z spd na platformy
sedlo taky sedlo :-) a najednou muselo pryč po roce,bolesti
k brzdám jen drobná (lépe bych to nenapsal)..nebrzdí/brzdí/už nebrzdí…oba kotouče 180
nerve 2014 M
Taky jsem pořizoval nové Deorka na nový bajk a supr kauf za ty prachy. Doporučuju! Sám mám slx a moc rozdíl v brzdění jsem nepoznal. Samo chladiče atd., ale to je na dlouhé diskuze.
Johnny: ja ted na jedno kolo kupoval novy Deorka a za ty prachy paradni brzdy! Nicmene byt tebou, pockam na novy SLXa… Dle myho pak uz nebude moc smysl kupovat XTecka…
Jo určitě ty brzdy by si zasloužily, nejsem zrovna muší váha a ubrzdit mě občas mají co dělat :D O nějaký modulaci brzdnýho výkonu tu nemůže být řeč, buď brzdíš nebo ne :D I ty samotný brzdový páčky jsou docela v šuntovým provedení, už po roce je v čepu páčky vůle a chrastí. Jak říkám, šetřilo se na nesprávným místě :) Každopádně díky všem, kdo hodnotí, ať už pozitivně či negativně… komentáře a připomínky vítám :)
prvni vec, ktera me bouchla do oci jsou ty scheize brzdy… ostatne to sam pises… Vidim to na SLX 2017:) Pak uz jen kazetu, kola a kliky… a ty plaste a bude to paradni kolecko…
Body za popis! :)
Máš za pět bodů, popisek krásný, pochvala :-)
Jo takhle nějak by měl vybadat každý bike v kategorii naše biky. Dostatek fotek na kterých je vše vidět, celý popis a ještě nějaký vlastní příběh.
Bohužel poslední přidávané mají pouze nesmyslný nadpis a fotku z lentilkového foťáku.
Sedlo sedlo je skvělá formulace! =D