Díky karbonu lehké a rychlé kolo. Je tam pár těžších a pro tento typ kola neobvyklých komponentů jako sedlovka nebo platformy, ale právě ty činí kolo super pohodlné.
(vloženo 7.8.16)
Značka | Specialized |
Model | Comp Carbon 29 |
Modelový rok | 2013 |
Velikost | L |
Hmotnost | 10,8 Kg |
Rám | karbonový 29" rám FACT IS 8m |
Vidlice | RockShox Reba RL 29, 90 mm |
Tlumič | elastomer v sedlovce tvrdosti 5 |
Hlavové složení | FSA 1-1/8 and 1-1/2" |
Kliky | FSA K-Force Light 386 (Carbon) |
Středové složení | V klikách integrované BB-30 |
Přesmykač | SRAM X7 |
Měnič | Shimano XT |
Řazení | Shimano SLX (nově Shimano XT) |
Převodník | 42/27 |
Kazeta | Shimano XT |
Řetěz | Shimano XT |
Náboj přední | Fulcrum Red Metal 29 XL, 2012 |
Náboj zadní | Fulcrum Red Metal 29 XL, 2012 |
Brzda přední | Magura MT6 (nově Shimano XT 180mm kotouč) |
Brzda zadní | Magura MT6 (nově Shimano XT 160mm kotouč) |
Brzdové páky | Magura MT6 (nově Shimano XT) |
Ráfek přední | Fulcrum Red Metal 29 XL, 2012 |
Ráfek zadní | Fulcrum Red Metal 29 XL, 2012 |
Dráty | Fulcrum Red Metal 29 XL, 2012 |
Pedály | Spank Oozy 360g |
Řídítka | Race Face Next (Carbon) 725mm |
Představec | Race Face Turbine 70mm |
Sedlovka | Cane Creek Thudbuster ST |
Sedlo | Specialized Phenom Comp |
Pláště | Continental X-king ProTection 29 x 2.2 |
EDIT: Na kole jsem provedl změnu brzd a páček řazení za Shimano XT – viz poslední foto.
Jakto, že tahle " Speciální" značka nemá u karbon rámu pěkně uhlazený lanka vedený vnitřkem rámu a jsou tak škaredě venku jak u hlíny?
7.8.16 19:45
spider: vždyť říkám že tuhle kombinaci taky nechápu, ale pokud někdo má např HT čistě z finanční důvodů, tak je velice funkční varianta, tahle sedlovka je opravdu pohodlná
To JakeF: Chápu, že proti komponentové specifikaci Tvého posledního stumpa s udanou vahou 10,5 Kg to zcela nehraje, ale já svůj bike před postnutím sem zvážil.
Chtěl jsem lehké kolo s minimálním pružením pro komfort v sedle, myslím, že fulla s chodem 3,3 cm bych nesehnal a každý full by vážil o něco víc než necelých 300g na sedlovce (tolik u fullu váží jen samotný tlumič). Jednu dobu jsem měl HT s karbonovou sedlovkou a cr-mo lyžinami a tahle sedlovka mi je pohodlnější a stojí mi za to čtvrt kila navíc. Ty 3,3 cm na změně vzdálenosti sedla od klik nevnímám a z rychlosti a akcelerace kola mám požadovaný HT pocit jak v sedle tak samozřejmě i ze sedla.
Souhlasím, že i s pominutím sedlovky a platforem je kolo mixem špičkových a průměrných komponentů. Hodně jsem uvažoval, že hodím vše okolo řazení do XTRka, ale s ohledem na dobrou funkci stávající sestavy by to byly použité peníze víc na efekt než na funkci. Též Rebu jsem papírově považoval za takovou základní vidli, ale ta moje chodí tak pěkně a váhově je na tom taky dobře, že ani nevím, za co lepšího bych ji mohl vyměnit. Snad jedině u brzd bych si mohl polepšit i funkčně, rád bych šel do XTR.
Carloss: pokud by mi na HT nevyhovovala jeho zakladni a charakteristicka vlastnost, tak bych si ho neporizoval. To je mnohem lepsi reseni nez si ho poridit a pak se snazit tu charakteristiku obejit takhle prapodivnym zpusobem.
Mr Dan: Jel jsi ji někdy? Spider: když tě na HT furt něco kope do ******, tak to rozhodně ovlivňuje šlapání víc než houpání odpružené sedlovky. Tuhle kombinaci taky úplně nechápu, ale např. pro ženský na HT je to super.
Pro me je to nevyvazeny bike. Mix spickovych a (pod)prumernych komponentu. Koncepcne mi to taky nedava smysl. Platformy a odpruzena sedlovka na karbonovym HT? Navic odpruzena sedlovka je funkcne holy nesmysl (trakci nepomuze, meni se vzdalenost sedla od klik).
Taky vozim na karbon.Stumpu platformy (a představec RF Turbine :)), ale místo odpružené sedlovky raději pořádnou karbonovou + sedlo s karbon. ližinama a funguje to určitě líp než tahle hovadina. Jinak pěkný kolo a hodně do těžka zpřevodované, ale proč ne.
Nemyslím si že by odpružená sedlovka a platformy měly nějaký vliv na odolnost kola ale když si to myslíš, brát ti to nebudu :)
Jinak to máš pěkný
7.8.16 08:56
@petrun: Proč by nebylo? Neni to ten nafukovací gauč a každému vyhovuje jiné sedlo.
5*