SUP - prodáno

Přidat foto

Vybíral jsem rok kolo, že až se mi narodí na podzim druhá dcera a trochu odroste, začnu znovu více jezdit. Na Testfestu jsem se rozhodl pro Superiora (hardtail) v karbonu, protože mi připadal oproti konkurenci hbitý, lehký a levný. Odstupem času vím, že první dojem byl ovlivněn pohodlným sedlem, rychlými plášti a lehkými koli.

Na konci léta jsem si šel koupit nové lanko na přesmykač a odcházel jsem místo toho s kolem. Důvod byl prostý, cena 33 590 Kč s DPH výprodejová cena. Samozřejmě jako správný čecháček jsem měl velkou radost ze slevy, ale krom toho také z typu XP 929, protože jsem si spočítal, že upgrade na lehčí kolo mě vyjde nejlevněji oproti vyšším 969 nebo 979.

Oproti původnímu je toho docela dost. Nové ráfky přepletené na původní výplety.

Kola:

Mechanik pracoval poprvé s CRESTY, tak jsem byl nervózní co vyrobí. Naštěstí měl hodně zkušeností a rovnou mi vzadu vyměnil dráty Sapim Race za tlustější a dal tam rovnou mosazné niple. Odstupem času vzhledem ke stylu jízdy toho nelituji i když jsem měl pocit, že kola budou těžká.

Čína věci:

Sedlo kvalitou nic moc, ale tvar a velikost mi natolik padne, že se ho nechci zbavovat. Oprava uvolněných ližin epoxidem drží.

Sedlovka patří mezi pružnější – o to více pohodlí.

Převodník SNAIL 34T mohu vřele doporučit.

Řidítka váží nějakých 125g a jsou opravdu tuhá. Sázka do loterie se v tomto případě vyplatila. Mají už hodně nalítáno a zatím žádné známky poškození nebo snížení tuhosti.

Dlouhé nohy a krátké tělo mě donutilo vyměnit představec.Možná by to ještě 1 cm sneslo, ale už teď nebolí ruce ani po dlouhém švihu.

SunRace kazeta MX3 (11–42z) opět vybraná pro poměr cena/výkon. Četl jsem toho hodně o přestavbě na 1×10 a bál jsem jestli to SLX s krátkým ramínkem vezme. V pohodě i ten největší, jen padá řetěz při šlápnutí dozadu. Teď když vím, že to jde, můžu v klidu přejít na převodník 36T. Řetěz je kratší než na fotkách o dva články.

Pláště vyměněné za Racing Ralph verze Lite Skin. Jsou to šlupičky, ale zatím drží. Minimum defektu přičítám své váze 68kg. Za celý život jsem píchl gumu jen párkrát. Jednou tak radikálně, že se mi z toho narodila druhá dcera :-) (true story)

Kolo vyžaduje větší domácí servis, hlavně střed PF. Je náchylný na nečistotu a po delší vyjížďce v mokru musím kontrolovat dostatek vazelíny. Neustálé cvakání ve středu vyřešilo lepidlo Locktite.

Po odejmutí přesmykače drncá vedení lanka. Po sezóně budu řešit, ale ještě nevím jak. To samé záslepky nemám úplně vyřešené.

(vloženo 9.8.16)

straky straky
Ohodnoť bajk: (4.2  / 75 hlasujících)
Značka Superior
Model XP 929
Modelový rok 2015
Velikost 17,5
Hmotnost 10,2
Rám Carbon MTB Race CRB Mid Modulus
Vidlice Rock Shox Recon TK Gold
Hlavové složení FSA No.42/48 ACB
Kliky Shimano Deore FC-M625
Středové složení PF BB30 Adapter
Měnič Shimano SLX GS Shadow
Řazení Shimano Deore Rapid Fire Plus 1x10
Převodník SNAIL 104BCD 34T
Kazeta SunRace kazeta MX3 (11-42z)
Řetěz SRAM 1031
Náboj přední ONE Race Ultralight QR (Bitex)
Náboj zadní ONE Race Ultralight, 6 Pawl 12x142mm (Bitex)
Brzda přední Shimano BR-M395 180mm
Brzda zadní Shimano BR-M395 160mm
Brzdové páky Shimano BR-M395
Ráfek přední ZTR CREST 28h
Ráfek zadní ZTR CREST 28h
Dráty Sapim Race 1.8 / ručně válcované 2.0
Pedály Force MTB SPD
Řídítka Noname China karbon
Představec 80mm Force Team Spray
Sedlovka Noname China karbon 400mm/31.6
Sedlo Noname China karbon
Pláště Schwalbe Racing Ralph Lite Skin 2.1 TLR

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
straky
straky

26.11.16 10:16

Je to klasicka cerna omotavka. Najeto pres 4000 km a drzi.

Cinske komponenty:

Riditka jsou super. Nemam co bych jim vytknul.

Sedlovka je tezsi, ale drzi a zatim nebyl potrebny zadny zasah.

Sedlo se nepovedlo. Liziny mely spatnou roztec a tak se po 500 km vzadu uvolnily. Zalepil jsem to dvouslozkovym lepidlem a po dalsich 1000 km stale drzi.

Prevodnik Snail je presne vyfrezovany. Po 2000 km je stale pouzitelny a retez nepada. Budu ho menit za 36z.

Celkove mam lepsi zkusenosti z nakupovani na ebay. Jsou tam i lepsi zaruky.

Reagovat
Tomik85
Tomik85

18.11.16 10:35

Můžu se zeptat, ten chránič na řetěz, tak to je klasická omotávka na řidítka? Nebo nějaká speciální? Líbí se mi to víc, než nějaký neoprenový chránič.

A jak jsi spokojený s no name komponenty z číny? Také nad nimi uvažuji, ale zatím převládá strach. :(

Reagovat
Tomik85
Tomik85

29.10.16 22:36

Zrovna dneska jsem do rámu vecpal kousek molitanu a konečně kolo ztichlo. Mám XP979 2016, takže stejný rám. Jen na fotce mě malinko vyděsilo (to jsem zjistil až na fotce), jak jsou trubičky rozedřený nahoře u vstupu do rámu a taky dole z nich ta vánočka. :( Bovden od řazení až k přehazce v celku by byl určitě lepší.

Zatím jsem na kole nic neměnil a jsem na váze 10,4 kg. Určitě tam je ještě rezerva (představec, řidítka, sedlovka, sedlo…). Je mi divné, že ti váží 10,2 kg? Po přestavbě na 1×11 bych čekal méně.

Já mám placky 28/38 a kazetu 11/40 a jsem spokojený, raději bych ale vepředu 40, ale to je na větší výměnu. 1×11 by mi neseděl na můj styl jízdy.

Jinak super nápad s duší na sedlovku. ;-)

Reagovat
straky
straky

11.8.16 21:32

@JDF: tak ZTR Flow EX je taky jiná liga. Původní ráfky Weinmann měli podobné parametry, váha kolem 550g/ks. Na ty se dalo snad i sednout. Když jsem pak porovnával torzní tuhost s CRESTy, tak to byl nesrovnatelný rozdíl. Je tam toho materiálu tak málo, že je to podle mě na hranici funkčnosti. Pro těžší lidi pak je lepší Arch a nebo Flow.

Reagovat
JDF
JDF

11.8.16 18:40

Hele, ja mam ZTR Flow EX + Sapim Race na mosaznych niplech uz rok, kdyz jsem kolo porizoval, mel jsem 122 kg, ted mam okolo 111 kg a centrovat jsem doted nemusel ani jednou. Za celou dobu mi praskl jen jediny drat vzadu, jinak nic. ;)

Reagovat
straky
straky

11.8.16 10:07

@JDF: To má také svůj příběh :-). Když to mechanik přeplétal, tak se bál natáhnout dráty na 95KgF (viz manuál).

  1. vytrhávalo se to z původních hliníkových niplů, což chápu. Měl tam dát nové.
  2. měl strach že dráty vzadu ráfky neudrží. CRESTy na úkor své váze jsou měkké.

Pak jsem se bavil s klukem, co dělal mechanika juniorským závodníkům a říkal mi, že hliníkové niple se po čase stejně vytrhají při ostré jízdě, ale že tenké dráty tam klidně mohl nechat, že vydrží na mojí váhu. Je pravda, že přední kolo občas centruji a zadní jsem centroval všeho všudy jednou.

Reagovat
tomxxx
tomxxx

10.8.16 22:23

KArbonový sedlo z aliexpressu nebrat. Sem na něj jednou hruběji dosedl a prdlo. Slepil sem a při prvním závodě uletělo úplně. A to vážim 55, pro nějakýho vazbiče to neni už tuplem, ale je to každýho boj a záleží co jezdíš, na silničce to vydrží.

Reagovat
JDF
JDF

10.8.16 19:56

Zajímal by mne důvod zbavení se Sapim Race na zadním kole, vždyť ty dráty vydrží dost hodně :)

Reagovat
straky
straky

10.8.16 13:52

Letošní karbonové rámy Superioru už mají vnitřní vedení bowdenem.

@Miches: díky za radu asi udělám to samé…vyvrtám to a natáhnu bowden. Teda nechám to vyvrtat, ale až po záruce rámu za dva roky. Teď budu muset jen bastlit nějakou vystýlkou.

Reagovat
antuch
antuch

10.8.16 13:10

Miches: ano, taky sem to tak narychlo opravil (respektive jsem tam sekunďákem vlepil hliníkovou koncovku bowdenu). Kdyby se to stalo na mým kole, tak to provrtám a táhnu bowden vcelku. Možná by to vyřešilo i další problémy, co tady jiní popisují. Rámy se mi tvarově líbí, ale je to zklamání. Když jsem před lety SUPy prodával, tak si pamatuju na jejich první generaci s velkými ložisky v rámu…to bylo průserů, vrzání, lepení a reklamací…

Reagovat
Miches
Miches

10.8.16 12:43

antuch: To se mi přesně stalo, že mi prolezl doraz bowdenu dovnitř do rámu. Oprava byla jednoduchá, vyrobila se koncovka bowdenu s límcem, který se opírá o rám. Škoda, že se něco takového musí vůbec řešit.

Jinak vnitřní vedení jsem vytrhal, vnitřkem rámu táhnu bowden v kuse k přehazovačce a k přesmykači mi vede vnitřkem pouze samotné lanko, pod středem jsem navlíkl vnitřní trubičku z bowdenu. Takhle vše funkční, nic necinká.

Reagovat
Strakááč
Strakááč

10.8.16 12:21

prostě hollowtech II kliky jsou duté kliky s integrovanou osou (duté dvoudílné) slx, saint, xt, xtr, atd

ostatní kliky jsou jen s integrovanou osou a označují je jako dvoudílné.. deore, zee, nový alivka, atd

hollowtech I by měli být kliky duté ale bez integrovaný osy takže na čtyřhran nebo octalink

Reagovat
Vilém
Vilém

10.8.16 11:58

S tema klikama na strakac pravdu. Taky jsem na to koukal, ale proste zmenili nazvoslovi. U nedutych klik pisou „2-piece crank“, u dutych „HOLLOWTECH II Technology“. Je to divny, ale je to tak.

Reagovat
straky
straky

10.8.16 11:00

antuch: koupě sedla považuji zatím za svůj největší omyl. Bohužel na Aliexpressu není možné reklamovat zboží. Kvalita zboží je kolísavá a já měl zrovna smůlu na vadný kus. Celá story je zde . Jízdu na sedle bez polstrování bych dlouho nevydržel a tak jsem vybral dražší variantu s gelovou vložkou a syntetickou kůží. Bál jsem se co vydrží karbonové ližiny v běžném zámku a jsou bez poškození.

Reagovat
antuch
antuch

10.8.16 10:30

ten rám je hezký,ale vnitřní vedení je zlo…já zase viděl vyrvanou opěrku bowdenu nahoře u hlavy…prostě bowden projel dovnitř…a pak co s tím…

Jo, jen detail, převodník máš pootočeý doprava o jednu polohu, šipečka má být pod klikou…

A co sedlo, nějaký informace??? Já pošilhávám po karbonu, co má tvar spešla, hledám něco širokýho na mou velkou p…l. Měl jse romin 155 a bylo to nejlepší sedlo, tak hledám něco tvarově podobnýho…

Reagovat
straky
straky

10.8.16 09:02

@madcat: tady doplním, že až se narodí a odroste! To znamená dalšího 1,5 roku čekání. Teď vím, že jsem udělal dobře, protože náklady na rodinu stoupají a na nové kolo by už nebyl peníz. Jako další kompenzace nákladů byl prodej starého za 10 000 Kč, takže jsem to doma uhájil :-)

@tomxxx: Můžu potvrdit, že vnitřek je špatně zpracovaný. Spousta výčnělků a přebytečného lepidla navíc. Manželka má rám Axman, kde jsou spojované trubky do sebe (tzv. Tube to tube) a uvnitř je krásně začištěný.

@Strakááč: Popis klik jsem zkopíroval z oficiálních stránek, kde píší Hollowtech.

Reagovat
rybička
rybička

10.8.16 08:56

Pěkný bike. Poznámce o dcerce rozumím, kdo by chtěl doma poslouchat řvoucí dítě, na kole je určitě líp :-). Jinak na karbon z Číny bych asi neměl koule. A brzdový páky máš přímo u gripů, jakejma prstama brzdíš? Kdybych to měl takhle já, tak mi prst vyjde akorát na čep páky…

Reagovat
Karma
Karma

10.8.16 08:55

to je snad vidět i na těch fotkách že je to hollowtech II. Vždyť je tam díra jak vjezd do pískovny :)

Reagovat
peky
peky

10.8.16 08:55

Mohl by jsi prosím více do hloubky rozebrat to čínské sedlo? Pošilhavam po něm delší dobu a infa zdejších borců typu já bych na to nesed nebo kamarád říkal, ze jeho kamaráda ségry šéfa z práce manželka má syna a ten taky říkal že stojí za prd mě nebaví.

Hledám úzký, lehký, pružný sedlo. A když vydrží za 15$ dva roky budu nad míru spokojen.

Díky

Reagovat
JakeF
JakeF

10.8.16 08:37

Jinak v ofiko tech manuálu máš taky rozdělení na Hollowtech II, Octalink a 4-hran podle systémů středu.

Reagovat
JakeF
JakeF

10.8.16 08:36

Strakááč: Jak to říkáš bylo u původního Hollowtech, který asi ani nemůžeš pamatovat, kde byly dutý kliky myslím na Octalink ose. Hollowtech II je pak to, že přidali nový dutý středový složení a osu. Tady se koukni na ofiko promo video: https://www.youtube.com/watch?… přímo to tam vysvětlujou, jak je Hollowtech II právě až evolucí dutých klik (hollow forged crankarm).

Reagovat
Strakááč
Strakááč

10.8.16 08:04

JakeF skus zajít na shimano stránky… ;) podle českýho shopu kterej si tam napíše co chce se nemůžeš orientovat ne ?

ja na webu shimana nevidím u žádnýho středu „hollowtech II“ shimano hollowtech II je prostě označení dutý kliky…

skus prohlídnout officiální stránky a uvidíš :)

Reagovat
JakeF
JakeF

9.8.16 23:54

Strakááč: Plácáš a pravdu má Lucase. Hollowtech II označuje dutou osu, tady jí máš dokonce i v Deore řadě :). http://www.kupkolo.cz/…i-mtb_z5200/

Reagovat
tomxxx
tomxxx

9.8.16 23:33

Když s tim vnitřním vedením vymyslim něco fikanýho, tak ti dám vědět.

Reagovat
tomxxx
tomxxx

9.8.16 23:32

Zrovna budu taky kamarádovi řešit vnitřní vedení na tomhle rámu. Za mě pěkný kolo na pohled, ale zpracování rámu je docela hrůza. Řešení vnitřního vedení se mi vůbec nelíbí, zespod je nějaká podělaná guma nalepená na rám, tam se samozřejmě chytá bordel. navíc se mu zničila jedna trubička, takže si dobře podřel rám lankem, a samozřejmě bouchaj trubičky v rámu. Středové složení se vykloktalo, řešení nic moc, takže dáváme redukci na šroubovací BSA, hlávko a uložení ložisek taky moc preciznosti nepobralo a hliníková ochrana rámu u klik je odfláknutá neskutečně – odlepuje se. To vše po 1000 km najetejch a asi 3 závodech. Docela bída. Já měl Supa rád, dokonce jednoho bejvalého závoďáka v hlíně mám, ale nepřesvědčili mě vůbec.

Reagovat
Strakááč
Strakááč

9.8.16 22:34

Lucase… „Hollowtech II“ značí duté kliky, nikoliv osu.. takže nic neplácám…

hollowtech II kliky jsou SLX, XT a další…

Reagovat
Le Corbusier
Le Corbusier

9.8.16 22:28

Madcat – dobrá poznámka. Taky mě zaujala. :-) Osobní zkušenost je presně opačná.

Reagovat
cervikpetr
cervikpetr

9.8.16 21:53

Jsem taky postupný „tuner“. K tomu pěkný příběh. Takže 5*

Reagovat
petrun
petrun

9.8.16 21:28

Fandím domácímu bastlení, za 5 :-)

Reagovat
Mereck
Mereck

9.8.16 19:40

Přesně typ kola co se mně moc líbí. Jízdě zdar!

Reagovat
madcat
madcat

9.8.16 18:34

„že až se mi narodí druhá dcera, začnu znovu víc jezdit…“

To jako vážně? :-P

Reagovat
Pepe72
Pepe72

9.8.16 17:59

Mnĕ oslovil příbĕh, cena i kolo :-) mas to za 5

Reagovat
mm-sup
mm-sup

9.8.16 17:54

Za mě „Noname China karbon“ ne-e, zvlášť na rodlech, já raději (zatím) nechal origo hlínu. Ale jinak paráda a i fotky se povedly ;)

Reagovat
Karma
Karma

9.8.16 17:32

hm, ta cena je super, kolo pěkný.

Reagovat
snas89
snas89

9.8.16 17:11

Takhle má vypadat přídavek s novým kolem! :)

Reagovat
straky
straky

9.8.16 17:01

@Lord_de_Wolf: Váženo na osobní váze. Ještě to chci nechat zvážit v servise. Držela se mi voda v rámu a rolákem jsem to vyřešil.

@Lada,s: Díky za radu. Zkusím tam narvat molitan. Zkusím ještě podlepit oboustrannkou aby mi nesklouzl ke středu.

@Kysky: Mám tak 1000Km. Zatím jsem spokojený a řetěz mi ještě nespadl. Pro jistotu jsem zkrátil řetěz, aby to bylo napnuté. Musel jsem taky vypnout brzdu, protože řazení bylo hodně tuhé po přestavbě na 1×10 a přitáhnutí šroubu pozice přehazovačky.

Reagovat
Kysky
Kysky

9.8.16 16:52

Krásnej bike! Kolik máš najeto na tom převodníku? Drží na něm pořád řetěz? Já ho vozím chvilku a zatím drží jak přibitej :-)

Reagovat
Lada,s
Lada,s

9.8.16 16:48

Pokud neplánuješ návrat k přesmykači tak vnitřní vedení spodkem vytrhat ven a budeš mít klid od klepání. Ještě někteří doporučovali sundat vidlici a dírou v krku do rámovky nacpat nějaký molitan :-)

Reagovat
Lord_de_Wolf
Lord_de_Wolf

9.8.16 16:31

tak to já bych zase váhu čekal větší… ta kazeta a vidle není moc „light“… Plus jestli má duše nebo ne… Ale jinak cajk bajk ;) Finta s duší přes sedlovku me zaujala. Testnu, ale asi s kratším „rolákem“ :D

Reagovat
Lucase

9.8.16 16:27

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
Strakááč
Strakááč

9.8.16 16:17

jo, a kolo vypadá pěkně, čekal bych lehce nižší váhu na carbonu :)

Reagovat
Strakááč
Strakááč

9.8.16 16:16

shimano deore kliky nejsou hollowtech II ;)

Reagovat
jarouš2
jarouš2

9.8.16 16:04

A ty řídítka nevadí že jsou to blata?

Reagovat
straky
straky

9.8.16 15:54

@Vilém: S těmi dráty jsem byl taky překvapený, ale považuji se za lajka domácího servisáka, tak prodávám jak jsem nakoupil.

@scalar: Nejnižší řada brzd mě mile překvapila. Sice nejsou tak citlivé a účinné, ale když je pořádně zmáčkneš, tak brzdí dobře. Odvzdušňoval jsem po 5000 Km zadní brzdu, víc nic. Nechám je tam, dokud budou fungovat.

Reagovat
scalar
scalar

9.8.16 15:24

Ty Altus brzdy na takovém kole moc nechápu.

Reagovat
Vilém
Vilém

9.8.16 15:22

To bych chtel videt, jak ty draty rucne valcuji:)

Reagovat

Další galerie z kategorie

mirekk 14
mirekk 3
trpaslik72 17
zdenalfofin 18
TJK 41
sevava 8