Rok 2016, srpen.
Jezdit na kole jsem zase začal s mojí tenkrát ještě přítelkou v r. 2006, po cca pětadvaceti letech bez kola. Zakoupili jsme treková kola a vyrazili, abychom záhy zjistili, že hladké cesty s provozem pro nás nejsou to pravé, a naše kola pro přesun směrem do terénu taky ne. A tak jsme, i kvůli mým problémům se zády, HT přeskočili, a postupně oba přešli ke kolům celoodpruženým.
Když jsem si kupoval fulla poprvé, snažil jsem se vybrat vlastně jen system odpružení; i dostupnost kol byla celkem nevalná. V současné době (8.2016) je to jiné, je z čeho vybírat, je možnost si kola vyzkoušet,… takže koupit kolo je hračka, najmě když člověk časem zjistí, co mu sedí, co nejčastěji jezdí, co vlastně od kola chce.
Letos při zimním servisu ASX 5100 jsem si říkal, že by to už chtělo něco pohodlnějšího, ale že tenhle rok ještě dám, a po nástupci budu jen tak pokukovat.
Jenomže pak jsem uviděl tohle kolo, a bylo to jasné. Po intenzivním pročítání info, testů, recenzí, počítání geometrie a posléze objednání bylo kolo doma :- )
Prodejce mi rovnou vyměnil brzdy a kotouče, a kvůli nim i řazení i-spec za objímkové; mě čekalo už jen doladění posedu a vyměnil jsem rodla a smzř. pěkně macaté gripy, a sedlo. Naposledy ještě přehozeno na bezduše, což se bohužel povedlo jen na půl, zadní plášť už jsem předtím stačil prořezat, a nedrží. Co s tím? Podlepit a zkusit znova nahodit?
Kolo jde za pedálem, jede nahoru i dolu jako drak, jen by to chtělo silnější motor, na první vyjížďce mě uhnalo po pár kilometrech.
Hmotnost 13,35 kg s nášlapy / 13,00 kg bez nášlapů.
.
Rok 2018, červen.
Nové fotky.
Po sezoně a půl ježdění můžu potvrdit, že je to pro mě pohodlný univerzál s vyššími zdvihy (které moje záda drží daleko od terénu), i kolo na drsnější ježdění – stačí zmenšit sag. Rád se pokouším vyjet vše co je v cestě/každé stoupání a k tomu mi pomáhá jak dvouplacka, tak Talas a přepnutí tlumiče do prostřední polohy velmi dobře; vidle mě vůbec překvapila citlivostí, kterou starší Talasy prý neoplývaly. A dolů je to radost, využívající zdvihy, co to jde, ale bez chození po dorazech. Ncm. pro větší skákání bude k menšímu sagu jistě vhodné instalovat tokeny.
Rám i všechny komponenty slouží bez problémů. S kolem jsem velmi spokojen, a i proto jsem se pustil do dalšího nenásilného vylepšení/odlehčení, společně s kolem manželky.
Odnesly to záplety, forbes, nášlapy, sedlovka s vyšším zdvihem, sedlo, několik dalších drobností a vyšlo to na
Hmotnost 12,42 kg s nášlapy / 12,21 kg bez nášlapů.
Teď už kolo asi bude jezdit samo :- )
.
Rok 2019, březen.
Vloni jsem mohl dát bohužel jen jednu krátkou vyjížďku. Kolo prodávám ze zdravotních důvodů.
(vloženo 29.8.16)
Značka | ex GHOST |
Model | SL AMR X 8 LC black green darkgreen |
Modelový rok | 2016 |
Velikost | L / 52cm / 20,5" |
Hmotnost | 12,42 kg / 12,21 kg bez nášlapů |
Rám | SL AMR X 27.5 Lightweight Carbon LC / zadní stavba Alloy AL |
Vidlice | Fox 34 Talas Performance 150-130 mm osa 15 mm, v r. 2018 úprava na 150-120 mm |
Tlumič | Fox Float X Factory Evol 3pos w/Adj, Kashima Coat 150 mm, délka 7,875"/200 mm, zdvih 2,25"/57,15 mm |
Hlavové složení | ACROS Headset Semi-integrated Tapered 1.5 >1 1/8 Black |
Kliky | Shimano XT FC-M8000 - 2 |
Středové složení | Shimano Press Fit BB-MT800-P |
Přesmykač | Shimano XT FD-M8020-D 2x11 side-swing |
Měnič | Shimano XT RD-M8000 11 - Speed Plus SGS |
Řazení | Shimano XT SL-M8000 2 x 11 |
Převodník | Shimano XT FC-M8000 36 - 26, v r. 2017 změna na 38 - 26 |
Kazeta | Shimano XT 11s CS-M8000 11 - 42 zubů (11-13-15-17-19-21-24-28-32-37-42) |
Řetěz | Shimano CN-HG701 |
Náboj přední | DT SWISS 240s |
Náboj zadní | DT SWISS 240s, Ratchet system 36T |
Brzda přední | Sram Guide RS Disc Sram Centerline 2 Piece, kotouč Centerlock 180 mm |
Brzda zadní | Sram Guide RS Disc Sram Centerline 2 Piece, kotouč Centerlock 180 mm |
Brzdové páky | Sram Guide RS |
Ráfek přední | záplety DT Swiss XMC 1200 27,5 pevná osa 15x100 mm, vnitřní šířka 24 mm |
Ráfek zadní | záplety DT Swiss XMC 1200 27,5 pevná osa 12x142 mm |
Dráty | Aerolite Straightpull |
Pedály | XPEDO MTB M-FORCE 8 Ti |
Řídítka | Race Face SIXC 35, 35 mm rise, 800 mm; gripy Race Face STRAFE LOCK ON, občasně tovární Ghost nebo Ergon GE1 Evo Ø 32 mm |
Představec | Race Face AEffect 35 6 ° 60 mm, vyměněn za 50 mm |
Sedlovka | Kind Shock LEV Integra 392/125 mm, ø 31,6 mm, v r. 2018 výměna za 442/150 mm s ovládáním Kind Shock Ultralight a páčkou Kind Shock Lev Carbon |
Sedlo | SDG Circuit/SQlab 610 Active, v r. 2018 WTB Volt Team 142 mm |
Pláště | přední Schwalbe Nobby Nic Evo 27.5" 2.35 , zadní Nobby Nic Evo TL-Easy SS, PSC, DD 27.5" 2.25 bezduše; v r. 2018 nazut Racing Ralph Evolution AddixSpeedGrip TLE 27.5" 2.25 |
Všem díky,
antuchu, na hmotnost tvého batmobilu bych toho musel ještě půlku očesat :- )
vpa007, jo je to na tvém portfoliu vidět, díky za inspiraci
hovado_cz, s těma to bylo skoro jak s kolem
Zuppa upgrade, je vidět, že ses na tom celkem vyblbnul… a pro tohle nadšení mám pochopení ;-)
prostě GHOST, takže za 5* :-)
Paráda za 5 :-) Taky bych si dal říct. Ghost je posledních pár let špička :-)
Dík za ohlasy, pánové, potěšili jste ještě jednou.
Tak fotky nakonec v PC, ale se jim nějak rozjely pixely, budu muset nafotit znova…
marek_K2, díky, šrouby jsem zkontroloval – byly utaženy, na správný moment, prodejce zavalálel, jako ostatně i ve všem ostatním.
kotew CZE :- )
Pain e jasně, napiš třeba SZ, domluvíme se.
Krasavec,taky mam v hledáčku ale Framr tak pak budu možná škemrat o vyzkoušení ohledne velikosti :-))
Jinak za pet hvězd!!!
Moc pěkný Stanley,at' lítá jako vždy:) za 5*
další ghosťík…pěkný. Jsem ještě pro lepší fotky celku. Jako majitel Ducha nemůžu jinak než za 5*
Paradni. At slouzi. Za 5.
30.8.16 18:35
stan.zak , neni zac. nech ti bajk sluzi. Brzdy poslem na reklamaciu az po sezone neskor, nasiel som fintu ako ich na par 10tok km zprevadzkovat aby sa paka neprepadala az ku gripu( treba premacknut paku az ku gripu bez vlozeneho kotuca), predajca prezistoval ako to vyzera a v SR to este nikto nereklamoval. V CZ aj v USA uz ludia dostali nove brzdy z 2016 sarzou a podla reportov uz je problem odstraneny.
Nezabudni skontrolovat tie 3 sroby co drzia spodny uchyt a tlmic, ci sa nepovolili. Plast by som urcite menil, neriskoval by som to.
scret e, našel jsem spíše podélné cca 2 cm dlouhé šrámy. Asi od skla nebo na cestu v lese použitých zbytků keramiky, jak bylo v OstDeutch zvykem. Jelikož skalky si nechávám na později, až přivyknu těm dlouhým rodlům, to je fakt dílo…
marku_K2, děkuju, i za tvé cenné uživatelské rady!
Jak´s pochodil s reklamací brzd?
Tlumič je bonusem od výrobce. Nafoukat ho na několikrát (je potřeba průběžně přepouštět tlak do EVOL komory) mojí starou pumpou na 295 PSI bylo mírně zdlouhavé.
otazka je, jak je to prorezany? nekdy staci podlepit, nekdy staci vrazit knot a nekdy to neresemi treba vubec a vezme to mliko…
Posledni varianta je zahodit a koupit maxxis:)
Tak u nma za 5*, aj ked suhlasim foto je otras. Jazdim ho od januara, je to paradny univerzal, u mna velka spokojnost. A takto vyzera nafotene zboku : http://www.bike-forum.cz/…-amr-x8-2016
Dík za ohlasy, pánové, potěšili jste.
Jsem si právě říkal, že fotek kola z boku nebo jak na něm někdo jede, apod. je v testech dost, ale detailních fotek rámu, vedení hadic,… prostě jak je to udělaný, je pomálu. S fotkama ještě něco provedu, ty celého kola vězí ve foťáku, kterej mi je nechce dát. Asi jeho odplata za všechny ty pády.
Zadní plášť fakt nemá pro bezduši jiný řešení?
Velikost je na hraně, nakonec jsem vybral L, když sedlovka má do max. vysunutí ještě 2 mm. Takže by to mělo být tak akorát.
not bad… ale fotek fakt možná až moc a hlavně logicky neuspořádaný… po pár kusech člověk už ani neví, jestli to už náhodou nejede potřetí… jinak bajk fajn ;-)
Detailní fotky za špatného světla se fakt moc nevyvedly. Jinak kolo je to věru pěkné! 5* až po výměně fotek :)
fotky ve vysledku nicmoc… uber detaily a radsi to lip vyfot z boku… Delka sedlovky, resp. vyska sedla je teda slusny peklo…
Kolo moc hezky akorát si půlku fotek z blízká mohl vynechat a nafotit 2–3 fotky celého kola…
Co s tím? Vyhodit a koupit Maxxis :) Jinak u mě za plnej počet.