Těsně po vybalení a přehození gum
Zadní 52z vyprošťovák je mazec.
Vidle se zdá se povedla - vzhledově i funkčně.
První km v jarním lese.
Po asi deseti letech nový kolo. Už jsem si delší dobu říkal, že si ho snad i zasloužím, k tomu došel nějakej „menší“ přeplatek za plyn, tak nebylo už moc co řešit…
Pokukoval jsem i po celopéru – trailbiku typu Canyon Neuron apod., ale na to jsem škváru dohromady nedal, takže trochu skromnější varianta – trailovej hardtail. Ve hře byl tenhle Radon, koukal jsem taky na Canyona Grand Canyon, teď nedávno přišel Kellys s celkem pěkným „down country“ kolem Gate X 30, ten ale ještě není k mání. Takže poté, co jsem na webu Bike Discount sledoval, jak se postupně jednotlivý velikosti vyprodávají, a zůstává jenom „moje“ M-ko, jsem toho praštil. Minulou noc ze čtvrtka na pátek jsem objednal, teď v pátek přivezl kurýr DHL, takže za týden.
Krabice byla obrovská, kolo v ní bylo v podstatě komplet složený, akorát řídítka byly otočený o 90°. Po jejich narovnání, nastavení výšky sedla a pootočení brzd jsem zjistil, že mechanici v Radonu tomu celkem péči věnovali – všechno bylo podotahovaný, přehazka nastavená přesně, nebylo potřeba nic řešit. Pouze jsem přehodil dodaný pláště Maxxis Minion DHF/DHR za trochu jezdivější Rekony, a mohl jsem si dát narychlo prvních zkušebních 20 km po místních lesích. První dojmy byly „no doprdele, to je krátký, ach jo, to budu asi vracet…“, ačkoliv jsem v číslech geometrie ležel snad měsíc a srovnával s kde čím, včetně svýho stávajícího CTM Slash z roku 2015 (ke kterýmu se geometrie už sehnat nedá, ani z fabriky mi ji nebyli schopní poslat, takže jsem pěkně v gimpu kótoval a měřil :-)). No a podle těch čísel je ten Radon stejnej, nebo spíš i o nějakej ten chlup delší, navíc má samozřejmě širší řídítka, takže mě asi jenom zmátlo to, že ty řídítka jsou taky o nějakej mm výš. Po pár km už jsem si ale ideální polohu našel a docela se s kolem sžil. Možná ještě budu trochu laborovat s jejich výškou, zkusím, co to udělá, když je dám o podložku níž, ale to bude možná tak všechno. Na cestě mám ještě 34z převodník místo originálního 32z, ale po vyjížďce si říkám, že možná tomu menšímu dám i šanci a nebudu se unáhlovat. Brzdy se tváří, že s mýma cca 100 kg komplet včetně výbavy moc práce mít nebudou, a vidle je žehlička a chodí krásně. Prvotní nastavení podle manuálu trochu zdlouhavý – jsem spíš příznivce „nastav a zapomeň“, takže jsem nacvakal a nafoukal plus mínus doporučený hodnoty, a pokud vyloženě nepřijdu na nějakou nekázeň, tak to tak nechám pokud možno nafurt :-). Po asfaltu to tak neupaluje, jak klasický XC s Mezcalama, ale s tím jsem počítal, a ten rozdíl není zas tak tragickej. Udaná hmotnost 13,46 kg je zvážená na rybářské váze sakum prdum tak, jak je kolo na fotkách. Už se těším, až to někde proženu v trochu složitějším terénu. PS: ta modrá vidle je ukrutně pěkná, su fakt rád, že není černá, jako na 99 % dalších kol…
(vloženo 14.4.25)
Značka | Radon |
Model | Cragger 8.0 |
Modelový rok | 2023 |
Velikost | M |
Hmotnost | 13,46 |
Rám | Alu, výrobce udává hmotnost 1850 g |
Vidlice | DVO Sapphire 34 D1, Boost, 130 mm |
Hlavové složení | VP, ZS44/ZS56 |
Kliky | SRAM Descendant Eagle 6k, 32T, Boost, 170mm |
Středové složení | SRAM DUB, Pressfit, 92mm |
Měnič | SRAM GX Eagle, 12-speed |
Řazení | SRAM GX Eagle, Shiftmix |
Převodník | SRAM 32z Eagle |
Kazeta | SRAM GX Eagle XG-1275 Eagle, 10-52 |
Řetěz | SRAM NX |
Náboj přední | Newmen Performance 30, boost 110 mm |
Náboj zadní | Newmen Performance 30, boost 148 mm |
Brzda přední | Magura MT5, kotouč Magura Storm HC 203 mm, 6 bolt |
Brzda zadní | Magura MT5, kotouč Magura Storm HC 180 mm, 6 bolt |
Brzdové páky | Magura MT5 |
Ráfek přední | Newmen Performance 30 |
Ráfek zadní | Newmen Performance 30 |
Dráty | Newmen straight pull |
Pedály | GUB (Aliexpress) - provizorní, co se mi válely nevyužitý doma. Na cestě jsou jiný. |
Řídítka | e*thirteen Base, 35 x 800mm, 20mm rise |
Představec | e*thirteen Base, Ø35mm, 40 mm |
Sedlovka | e*thirteen Infinite Vario Dropper, Ø30.9mm |
Sedlo | SDG Bel Air V3 |
Pláště | MAXXIS Rekon 29x2.40WT kevlar EXO/TR/TANWALL |
Kolo je moc pěkný. Přijde mi to takhle podle popisu dost krátký. Mám stejnou výšku a inseam, a kdybych bral, tak L. Ale zas chápu, že mají jen M. Hodnoty posedu mezi současným a 10 let starým kolem srovnávat téměř nelze , hlavně ne reach.
Cragger je fajn za ty kačky a nemá prakticky žádno větši slabinu. Jen by Ti asi více sedělo L? Ten rám není ani v M přehnaně dlouhý. Mám to s kratší vidlicí (což natahuje reach), se stejnou délkou představce, a i na mých ca. 174 cm mi to přijde už docela krátké. Jinak ta barevná kombinace je super.
Váha rámu docela sedí. Odlakovaný rám z roku 2020 v M (ještě měl navářku na přesmyk – ca 30 g rozdílu) měl těsně pod 1900 g. S z roku 2021 v jednobarevném laku měl taky pod 1900 g, pokud is dobře vzpomínám. Jako základ na univerzální kolo je to opravdu hodně fajn. Navíc teď měli tyhle rámy v Německu vy výprodeji za 100eur/kus…
Podívej se na to video..
Ano, samozřejmě že jakékoliv zvýšení zkrátí posed…
Jde o to, ze když chceš sedlo/ riditka v rovine a bez dropu (ponevadz mit vysoko ruce je lepší na strmym nebo pro hraní s kolem) tak podlozkama pod predstavcem to zkratis vic,nez kdyz jen zvednes riditka
Gripy budou ve stejně výšce,ale blíž k sedlu s podlozkama
Hey guys, tomu snad nevěříte, že když zvyšujete řídítka, nezkracuje se vám posed. :) Co je pro vás délka posedu? Pro mě je to špička sedla – libovolný bod na řídítkách. A tahle vzdálenost se mi jejich zvýšením zkrátí…
Geo kola se pochopitelně nemění…bavíme se o tom, když se chce vejít a ma pocit že je to krátké
https://youtu.be/JKjgmptltXw?…
1:52 tam začíná řešit svůj cockpit setup…a má to tam potom i v cadu nakresleny o kolik se zkrátí reach s podložkama, které posunují vse směrem k tobě na slack vidlici.Narozdíl od toho riditka se zdvihem jedou jen nahoru kolmo
Jakou logikou jste prisli na to, ze podlozky zkracuji a riditka se zdvihem nezkracuji? Proc to neni stejne?
Kolo je fajn, ale tech podlozek je tam nesmyslne moc. Osazeni DHF/DHR na tohle kolo je nesmysl.
Hodne povedeny a ta kombinace stribrneho ramu a modre vidle je fakt super.
Presne jak pise Jan…podložky zkracují reach.Chce to jednu podlozku a riditka se zdvihem…dnes není problém rise 40/50/60 (PNW, Deity, OneUp atd)
Tím si zachovas délku reache
Podložek máš pod představcem celkem dost. Ono by se to o fous prodloužilo, kdybys je vyházel a dal řidítka s nějakým větším zdvihem.
Jinak 32z převodník na toto kolo je tak akorát, bych řekl.