Aktuální stav
Chvíli po sestavení
Připraveno k jízdě :-)
Viditelnost především
Perlička ze stavby: Do šroubu představce nepasoval žádný inbus, tak posloužil torx T40 :-D Kupodivu dotahování dokonce přežil bez poškození.
edit 14.2.2017: Část plánovaných úprav hotova. Práškový lak, nová brzda a sedlovka + redukce + objímka.
Dávám znovu kvůli upřesnění popisu a dalším fotkám (a zbavení se jednoho komentáře).
Renovace + upgrade dětské „šestnácky“ Lion Formule. Na tomto jsem se kolem r. 2000 učil jezdit já (a to bylo koupené už jeté) a od té doby bylo prakticky pořád uložené v kůlně, až teď bratr vyrostl ze 14" a potřebolval něco většího. Už nemělo přední brzdu, řetěz byl zrezlý že se sotva hýbal a zbytek komponent také už dávno nebyl ve 100% stavu, takže jsem se rozhodl pro renovaci.
Vše jsem očistil jak to šlo a rám, vidlici, kliky, řídítka/představec a pastorek torpéda jsem přestříkal barvou ve spreji + třemi vrstvami bezbarvého laku, protože mi to vycházelo jako nejlevnější. Bohužel se ukázalo, že to ani po více než týdnu z nějakého důvodu nedrží zdaleka tak dobře, jak jsem čekal, a velice snadno se to poškrábe. Což se mi samozřejmě nelíbí, protože ocel + škrábance + kolo venku = rez. Nakonec jsem ale přece jen dostal nabídku na lakování práškovou barvou v Chebu za odhadovaných 500 Kč, takže kolo po konci sezóny opět rozeberu a nechám ho opískovat a přestříkat (snad do té doby přežije v rozumném stavu).
Kromě toho jsem vyměnil řetěz a gripy a přidal přední brzdu a páku (tímto děkuji uživatelům supmartin a MP17). Také sedlo šlo pryč, protože bylo poškozené, místo něj jsem zkrátil svoje Vertu (stejně jsem místo něj chtěl zkusit karbonové) a přidal objímku.
Díky úpravám je kolo paradoxně těžší, než bylo z výroby, nicméně rozdíl je v řádu několika desítek gramů a dle mého názoru je zcela obhajitelný rozdílem ve výbavě.
Jezdec je z kola nadšený a vypadá to, že velikostně je na něj akorát :-)
Budoucí úpravy:
- Jak už jsem uvedl, minimálně rám a vidlice půjdou na přelakování práškovou barvou. Možná nakonec půjdou i kliky a řídítka.
- Rád bych sehnal novou sedlovku, což ale díky u nás poměrně nezvyklému průměru asi bude trochu problém.
- Stávající přední brzda asi půjde pryč ve prospěch něčeho, co zvládá moderní špalky na závit. Tohle seřizovat je fakt hrůza a že by to brzdilo, to taky moc ne.
- Asi budu trochu laborovat s velikostí zadního pastorku, mám pocit, že bude potřeba trochu větší.
- Pokusím se vyrobit chránič převodníku, původní byl ošklivý kus plastu a navíc se mi ho nepovedlo sundat bez poškození.
- Také se nejspíš pokusím kolo ještě odlehčit, skoro 9 kg je přece jen pořád docela dost.
No a pak můžu začít stavět dvacítku :-)
Dosavadní investice cca. 2000 Kč.
(vloženo 15.9.16)
Značka | Lion |
Model | Formule 16" |
Modelový rok | 1997 |
Velikost | 8,5" |
Hmotnost | 8,68 bez příslušenství, aktuálně 8,81 |
Rám | Lion 16", ocel (něco pod 1800 g) |
Vidlice | 16", ocel, 1" krk |
Hlavové složení | neznámé 1" závitové |
Kliky | ocel, 110 mm |
Středové složení | klasika, misky a kuličky |
Převodník | 36 |
Kazeta | 18 |
Řetěz | KMC Z410 |
Náboj přední | OEM |
Náboj zadní | Favorit "torpédo" |
Brzda přední | V-brake, neznámá |
Brzda zadní | v náboji |
Brzdové páky | Spectro dětská |
Ráfek přední | Remerx 305×21 |
Ráfek zadní | Remerx 305×21 |
Dráty | OEM |
Pedály | B'Twin 100, 1/2" |
Řídítka | ocel, 450 mm |
Představec | ocel, 70 mm |
Sedlovka | OEM ocel (Kovys?), 24 mm |
Sedlo | Vertu, zkrácené na 130×230 |
Pláště | OEM Barum, 16"×1,8" |
jaja01: Dík. Na dotaz na původní podobu jsem vložil odkaz, ale místo adresy fotky mi ve schránce zůstalo něco úplně jiného, aniž bych si toho všiml.
vpa007: Tu kuličky asi půjdou pryč, po rozjetí stejně nic nedělají (odstředivou silou se drží u ráfků). Odrazky pryč půjdou, až seženu další reflexní trubičky :-D
na to jakej je ten originál hroznej krám, tak z toho vznikl moc fajn stroj (a to říkám nejen díky mnou oblíbenému odstínu modré ;-))… brácha má šikovnýho bráchu a určo veliko radost… a ta radost dítěte, to je nejvetší odměna (i když to zní jako děsný klišé ;-))
mimochodem baví mě ty plastový kuličky ve výpletu,… ty sem před mockrátmoc lety taky měl a byla to známka panku ;-). Reflexní trubičky taky supr, až bych skoro sundal ty odrazky v touze po čistotě dyzajnu :-)