Těžký a měkký kolo. Jízdní vlastnosti lokomotivy. Ale když s ním vyrazí člověk na závody, zaručeně vzbudí pozornost. Na rozdíl od všech těch Carisem, Tarmaců a Teammachin. A když má trochu najeto, není kupodivu takovej problém s nima držet tempo.
Mimochodem, kdybyste někdo věděli o nějaký pěkný stylový sedlovce nebo vidli, dejte vědět. :)
(vloženo 21.9.16)
Značka | Favorit |
Model | F1 |
Modelový rok | 2002 |
Velikost | 60 cm |
Hmotnost | Za ideálních podmínek 10,3 |
Rám | F1, železo z Chomutova |
Vidlice | Cr-Mo (asi Merida) |
Hlavové složení | Shimano Dura-Ace HP-7410 |
Kliky | Shimano Ultegra FC-6600 |
Středové složení | Shimano Ultegra BB-6700 |
Přesmykač | Shimano Dura-Ace FD-7410 |
Měnič | Shimano Ultegra RD-6600 |
Řazení | Shimano 600 Ultegra SL-6400 7-speed sytiče |
Převodník | Shimano Ultegra 53-39 |
Kazeta | Shimano CS-HG70 13-23 |
Řetěz | Shimano CN-HG70 |
Náboj přední | Shimano Ultegra HB-6700 |
Náboj zadní | Shimano RX-100 FH-A550 |
Brzda přední | Shimano Ultegra BR-6600 |
Brzda zadní | Shimano Ultegra BR-6600 |
Brzdové páky | Shimano Tiagra BL-R400 |
Ráfek přední | Mavic Open Pro 32 děr |
Ráfek zadní | Mavic Open Pro 32 děr |
Dráty | DT Swiss 2,0-1,8 |
Pedály | Shimano Ultegra PD-A600 |
Řídítka | Deda 215 Shallow |
Představec | Shimano 600 Ultegra ST-6400 |
Sedlovka | Kalloy 25,4 |
Sedlo | San Marco Rolls Titanio |
Pláště | Rubena Phoenix 23-622 |
Já se na to ptal už když jsem ten rám přebíral, protože na starý ef dvanáctce to nebylo. A bylo mi řečeno, že jsou to takzvaný kolíčky, který se tam heftujou před pájením. A že to zároveň podrží trubku v mufně, kdyby nedej bože povolila pájka. To se naštěstí za těch asi 50 tisíc kilometrů, co to má nalítáno, nikdy nestalo, takže nemám zdání, jestli je to možný.
No právě, že na F1 a lepších to nebylo a toto je zjednodušení výroby a docela komplikace při eventuelní opravě trubky. Zas na druhou stranu, kdo to dnes ještě umí a dělal by to ?
Ten vřed, to je heftovací svar céóčkem, aby trubka držela v mufně při skládání, teprve potom se to pájelo. Kukni na jiné Faboše, taky to tam je. Ne všude, ale co si pamatuji, tak minimálně zespodu na zadní vidli jsem to určitě viděl
To místo s číslem mne zděsilo, to vymysleli kvuliva policajtům? Na te fotce je ale i na podsedlove mufně taková brambora dole, to je steklá barva, nebo svar ? Pokud jsou na vsech mufnach ty vředy, pěkně to sku*vili. !!!
Já v tý době neměl o panu Babickým ani ponětí, takže i kdyby to byl skutečně on, nepoznal bych ho. Bohužel. Jinak doplnil jsem fotku s výrobním číslem.
Přesně tak, tou dobou již v Rokycanech nedělal. Bude to jinej mistr. Kolo pěkný a ta historie vážně super. Toho se drž:-) Věřím, že je z roku 2002, ovšem má někde vyražený číslo které to potvrzuje?
22.9.16 09:00
Zase je otazka, jestli by kdyby chtel 580 ku nejaka byla. Pamatujme na to, ze i kdyz to bylo na sklonku fungovani tovarny, stale se tahl problem socialismu – staly nedotatek vseho !!!
Já měl rám 58 cm (178cm výška, ale asi delší nohy), s výškou jsem problém neměl tohle byla dřív univerzální velikost pro běžnou postavu. Co se týče kroucení, tak nemůžu porovnávat. Kroutil se mi rám, ale sériový Favorit F12, potom rám od Bareše, sice treking (dnes se říká cross), ale v podstatě stejná geometrie i výška 58 cm, ten se nekroutil, je tuhý. Tenhle rám se mi líbí, ty F1 na zakázku nejde srovnávat s rámy pro širokou veřejnost. Taky by se mi líbila i ta cena, Bareš trošku podražil, vlastně dost.
No tak zas to ber tak, ze mas starou geometrii, kdy sedlo muselo byt do 10 cm nad horni ramovkou. Ja mam 195 cm, ram 61 cm, ale mohl by byt delsi. Jenze jak pises vyssi ramy se vice krouti.
Málo. 184 po ránu. Byl jsem holt blbej. Měl jsem vzít menší, možná by se to trošku míň kroutilo. Paradox je, že s tím jezdím poslední dobou hlavně časovky do vrchu…
No tak to pak jo, ja jsem myslel, ze je to normal tuctovka z obchodu. Jest se chci zeptat kolik meris na tu 60 ram?
25.4 sedlovka? To tam mas s vlozku?
21.9.16 15:42
člověče tak to máš raritní rám, možná jeden z posledních a kdo ví, jestli ten mistr na dílně nebyl mistr s velkým M, nedávno zesnulý František Babický
Ten rám je skutečně z roku 2002, přesněji řečeno z ledna toho roku, a vyrobenej byl na zakázku v původní továrně v Rokycanech. Vím to jistě, protože jsem ho kupoval osobně. Je to dneska už skoro romantická historka, jel jsem tam z Prahy vlakem jen tak, na blind, vlez jsem do fabriky a první ženský v silonový zástěře, kterou jsem potkal, jsem řekl, že bych chtěl rám. Zavedla mě do dílny k nějakýmu mistrovi, ten si napsal tužkou na papír od svačiny, co chci, včetně příplatkovýho laku, a jel jsem zase domů. Asi za dva tejdny mi pak někdo zavolal, že si mám pro rám přijet. Tak jsem jel. Stejným způsobem. V kanceláři jsem ho zaplatil, zabalili mi ho do novin a tradá. Stál, tuším, něco přes dva tácy a pětikilo bylo navíc za ten lak.
Když jsem pak na podzim toho roku v Rokycanech byl pracovně, zašel jsem se tam podívat. To už ale fabrika byla prázdná.
To je opravdu z roku 2002? To se mi moc nezda. Spis bych to tipoval na prestavbu doma. Trochu matne si vzpominam na Favority, ktere tehdy kdosi vyrabel, vesmes low end osazeni a uz hlinikovy ram. S puvodnim Favoritem to melo spolecnou jen tu znacku.
21.9.16 12:52
problém tohoto kola je v tom, že už není moderní a ještě není dost retro… zajímalo by mě – kdo dělal F1 v roce 2002? mám za to, že firma zanikla o rok dříve