Vloni jsem se začal po dlouhých letech zase trochu vozit na kole. Tak jsem po 16letech oprášil silničku. Proběhla kompletní rozborka, vše v dokonalém stavu. Boj byl akorat s dualy, ty se ale nakonec pod náporem WDčka opět rozpohybovaly. Průběžně řeším pohon. Moje výkonnost už je asi v nenávratnu a navíc jsem si zvyknul více točit. Kazetu 12/23 jsem už vyměnil za 12/28, ale stále to nedostačuje. Sháním starší model klik Ultegra FC-6650 compact 50/34 ve stříbrném provedení. 6650 se designově moc neliší od 6500, tak to nebude tak bít do očí. Rám svařoval v zimě 1998/1999 na zakázku pan Kovařík.
(vloženo 6.10.16)
Značka | Kovařík |
Modelový rok | 1999 |
Velikost | 56 |
Hmotnost | cca 9,6 |
Rám | Columbus Neuron |
Hlavové složení | Ritchey |
Kliky | Shimano Ultegra 6500 |
Přesmykač | Shimano Ultegra 6500 |
Měnič | Shimano Ultegra 6500 |
Řazení | Shimano Ultegra 6500 9sp |
Převodník | 53/39 |
Kazeta | 12/28 |
Řetěz | Shimano Ultegra 9sp |
Náboj přední | Shimano Ultegra 6500 |
Náboj zadní | Shimano Ultegra 6500 |
Brzda přední | Shimano Ultegra 6500 |
Brzda zadní | Shimano Ultegra 6500 |
Brzdové páky | Shimano Ultegra 6500 |
Ráfek přední | Mavic SUP CXP 30 |
Ráfek zadní | Mavic SUP CXP 30 |
Dráty | DT Swiss |
Pedály | Look 286 |
Řídítka | 3T |
Představec | ITM Big One |
Sedlo | Selle San Marco Rolls |
Pláště | Continental Ultra Sport |
Parádní. Barvy odpovídají stáří. Vyměnil bych sedlo za černý a možná i omotávku a pláště. Pak to nebude tak divoký.
Teď jsou jedny stříbrný Tiagry172,5mm 50/34 na bazaru za 1,5k. To bych tam klidně dal,byť to teda není Ultegra…
hezký kanárek, přesně takhle se kola stavěla.. to nebyla ještě ta nuda jako dnes.
Jeden dotaz, to máš přímo ahead vidlici nebo tam máš adaptér ?
Blbě barevně sladěný, ale jinak pěkný.
@jkcz:Jestli to nebude tím, že 6550 se stříbrné nedělaly (já je teda nikdy neviděl). Hledej kliky Shimano R700 (mimo sadu, ale provedením na úrovni Ultegry), popř. i nižší R600. I tak budeš mít problém je sehnat…
ciki: 11–32 už ne. Je to 9tkové řazení a už ted při 12–28 bych uživil jemnější odstupňování, ne tak jít do 11–32. Řešením jsou kompakty, ale zatím se mi nedaří 6650 v 172,5 a stříbrném provedení sehnat. Pokud někde leží, tak jenom ty tmavě šedé.
tromboonen: netuším, dnes takové kolo už neuvidíš a co bylo před 15–20 lety si už fakt nepamatuju. Možná jsem tehdy viděl jeden,dva kusy u známých, kteří byli spokojeni a já si to nechal pak složit u Kovaříka na míru taky.
Silnicim sice neholduju a normalne ani nehodnotim.. ale tady musim dat za plnej pocet :)
No TVL, Pantani takovej manekýn a kdyby to tenkrát dal na BF tak si bude muset na uklidněnou dát lajnu jak bychom mu to zkritizovali (nebo že by tenkrát ne?)… Hele jkcz máš představu, nakolik je ten Tvůj typickej Kovařík rám, viděl jsem nedávno neidentifikovatelnej ocelák, dost podobnej, stejné mufny na hlavovce, stejnej můstek brzdy, vidlice v chromu ale stejná, koncovky Gipieme, ale bowden zadní brzdy nahoře na trubce a na zadních vzpěrách „uříznuté“ salámky, tak jestli by to moh bejt taky Kovařík z něčeho lepšího (přestříkanej a bez nálepek)… číslo dole to má?
Inspirace zde.
http://cyclingtips.com/…parto-corse/
Přičemž pirátí silnička mívala představec big one v černém nebo žlutém laku.
Predstavec hnus, to je ta 1` verze nebo to je naroubovany 1 1/8? Minimalne to tak blbe vypada :). Cervena mi tam prijde uz navic. Ale kolo je to teda nadherny!
To zasnu, co vsechno se da poridit, i Piratovo sedlo :) . Registrace a vystaveni kola je cistocista nahoda.
BTW, tvá registrace na BF přesně před rokem a dnešní zveřejnění tohoto biku má nějaký vyšší smysl nebo to prostě jen tak vyšlo? :-)))
Pěknej kousek historie :-) Jen pokud bylo inspirací Pantaniho kolo, chtělo by to vyměnit sedlo Rolls za Flite Titanium, nejlépe signature edition Marco Pantani THE PIRATE :-) Ale i tak je to moc pěkný :-)
Nedávno jsem rozhýbával RSX dualy – rozebral jsem je, prolil WéDéčkem a rohýbal. Pak je ale potřeba z toho to WD dostat a narvat tam normální mazivo (já použil všelék od Bel-Ray).
Nádhernej kousek.....jen jak zaznělo, ten představec k tomu fakt nejde…
Hezke kolo, byt modra neni muj salek kavy.
Dualy prostrikej odmastovacem a stlacenym vzduchem – byva tam nanos smiru v radicim
mechanismu. Pak striknout Konkorem nebo jinym konzervacnim olejem.
Nedávno jsem řešil převody kámošovi, dal jsem kazetu 11–32 a ultegra 6600 pobrala v pohodě, Alinceb má pravdu, zkusit nejlevnější upgrade převodů. Jinak se mi kolo a hlavně rám moc líbí. Pro inspiraci odkaz http://www.bike-forum.cz/…kazeta-11-32
Jj, všechno jsou původní díly, vyměněná je pouze kazeta. No a bowdeny, lanka a pláště :)
Aha, to jsou dobové, původní díly, tak to pardon, se v tom nevyznám, beru kolo z praktického hlediska a trochu ještě aby to esteticky vypadalo.
Zkus hledat na ebay
Má to estetické mouchy, ale moc se mi právě nechce do původní sestavy zasahovat. Ono přeci jen nabídka komponent v r. 1999 byla dost odlišná od dneška. Takže jsem byl tehdy rád za to, co bylo.
Nástřik se dělal podle Pantaniho stroje, sedlo jezdil jak v červeno-žluté tak i modro-žluté kombinaci.
Ale žlutý představec se prostě sehnat nedal :)
Kolo na ježdění dobrý, včetně toho praktického představce, kdyby chtěl veterána tak by to chtělo poshánět původní komponenty, kazeta 28 musí stačit, snížit kadenci v kopci a je to a trochu se napřed rozjezdit v rovinách.
pěkný… ale ten představec je jak Thorovo kladivo… moc velkej, moc macatej, moc tahá za oči… osobně bych raději dal klasiku ve stříbrný barvě… ;-)
Krásná leštěnka. Jen bych, stejně jako Richards, vyměnil sedlo a forbec. Na kliky by případně mohl jít namontovat 38z převodník a hazka by mohla teoreticky fingovat i s MTB kazetou 11–32z. Nejdřív bych zkusil tu kazetu…