mechanika
a přední
Můj příběh, aneb jak jsem ke štěrkoletu došel.
Kapitola první – doba temna: Jednoho škaredého brzce jarního dne 2016 jsem začal přemýšlet, že bych si pořídil doplňkové kolo ke svém bajku, abych mohl poznávat krásy naší země i jinak než z lesa. Pořídil jsem tedy silniční kolo a začal si ničit charakter. Byla to naprostá katastrofa, po přesednutí z bajku na tenké pláště jsem si připadal jak dítě co se učí jezdit. Můj zvyk na balónovité pláště šířky 2.25 a zhýčkán odpruženou vidlicí jsem byl nemile překvapen jak je to kolo tvrdý a vratký, nicméně jsem si po pár km v sedle po přesednutí vždy zvykl. Zlom přišel jednoho podzimní dne, kdy jsem najel na naších překrásných silnicích na řadu umně udělaných záplat, a mé vlastní kolo se mně pokusilo oddělit páteř od zbytku těla. Po téhle zkušenosti jsme se musely rozloučit, loučení bylo srdceryvné, ale krátké (chápej konečně je ta bestie z domu) a nastalo vymýšlení co dál.
Kapitola Druhá – prozření: Na radu kamarádů, s nimiž jsem brázdil na zmíněném kole republiku a které už nebavilo mé věčné nadávání po 100 ujetých kilometrech jsem pořídil tenhle štěrkolet. Zatím se seznamujeme, ale pro mě je to posun směrem k lepšímu a pohodlnějšímu hltání kilometrů, i když na bajk se stejně vracím rád.
(vloženo 24.10.16)
Značka | CUBE |
Model | Cross race |
Modelový rok | 2017 |
Velikost | 56 |
Hmotnost | 10.35 kg dle výrobce |
Rám | Aluminium Superlite, Double Butted, Advanced Mechanical Forming, Smooth Welded, Internal Cable Routing, Flat MOUNT DISC, X12, AXH |
Vidlice | CUBE Cross Race Disc, Carbon, 1 1/8“ - 1 1/2“ Tapered, Flat Mount, X12 |
Hlavové složení | FSA Orbit Z-t ECO, Top Zero-Stack 1 1/8“ (OD 44mm), 1 1/2" |
Kliky | Shimano FC-RS 500, 46x36T |
Středové složení | press fit |
Přesmykač | Shimano 105 FD-5800, 31.8mm Clamp |
Měnič | Shimano 105 RD-5800GS, 11-Speed |
Řazení | Shimano 105 ST -5800 |
Kazeta | Shimano 105 CS-5800, 11-32T |
Řetěz | Shimano CN-HG600-11 |
Náboj přední | cube |
Náboj zadní | cube |
Brzda přední | Tektro Spyre MD-C610C, Flat Mount (160) |
Brzda zadní | Tektro Spyre MD-C610C, Flat Mount (160) |
Brzdové páky | Shimano 105 |
Ráfek přední | CUBE RA 0.8 CX |
Ráfek zadní | CUBE RA 0.8 CX |
Pedály | Shimano SPD-M520 |
Řídítka | Bontrager Race Lite 440mm |
Představec | Bontrager Elite 7° 90mm |
Sedlovka | seatpost CUBE Performance Post, 27.2mm |
Sedlo | saddle CUBE RP 1.0 |
Pláště | Schwalbe Rocket Ron, 33-622 |
To já mám naopak bajk o chlup lehčí jak toto CX. Se schwalbama konkrétně RaR mám špatnou zkušenost na bajku, tam už je nikdy nedám. Na CX uvidím co vydrží.
Rámy pro 2017 jsou krásné. Bohužel měnit krosku každou sezonu nemůžu :( A já to mám přesně naopak. Ke krosce jsem pořídil na podzimní ježdění po lese bajka, takže i když je to sebevědomější díky širokým plášťům i řidítkům, tak se nemůžu zbavit dojmu, že je to těžký /fyzicky asi o 2kg oproti CX/.
Na CX mám dvě sady kol /na silničních dojíždím do práce a dokud jsem neměl bajka, tak jsem o víkendu přehazoval na sadu s plášti 35mm.
Neboj se toho a pořiď druhou sadu kol, tahle černo-modrá konbinace na silničních pláštích bude vypadat velmi dobře. Já dávám 5*
Pak napiš, kolik jsi najel na Rocket Ronech – docela hoří před očima :(
Krásná hračka :-)
Taky jsem dříve uvažoval o koupy krosky k silničce, ale zvítězilo horské kolo pro větší univerzalitu.
Navíc v terénu mě to baví tak maximálně hoďku. Není nad silničku :-)
p@X: tak autor tomu sám dal titulek „štěrkolet“, což bych považoval za český ekvivalent anglického výrazu „gravel bike“. Ale jelikož takové kolo nevlastním a dané problematice vlastně vůbec nerozumím, tak jsem se úplně klidně mohl zmýlit, aniž bych poznal, že se vlastně jedná o cyklokrosové kolo, u kterého jsem se až do teď domníval, že jej poznám podle specifických ráfkových brzd… takže veliká omluva za můj omyl :-D
Zatim má najeto 200km, kombinace silnice a polňačka a prodává se pod označením cyklokros. Plaště jedou kupodivu krásně i na silnici.
Pěkná kroska.Levná,hezká a funkční takže jako kámoš k biku naprosto super.4*
Jinak teda musím souhlasit s chlapama pode mnou. Na tomhle bych po silnici moc jezdit nechtěl. Připadalo by mě jako bych se strašně okrádal o výkon -rychlost.
Tak řekněme že cyklokros s nelegální šířkou gum je takovej lepší gravel bajk, co narozdíl od některých 1× nesmyslů nebo mega těžkých strojů s podivnou geo dává větší smysl a jezdit bude slušně i na silnici na hladkejch.. když tomu majitel chce podle použití říkat štěrkolet (i když štěrk to podle jeho info zatím nevidělo), je to IMHO v pořádku :)
24.10.16 12:23
24.10.16 12:08
Hele hezký… zatím mě teda gravelbajky míjej, fur nemůžu vymyslet, na co bych jej měl, ale nemůžu popřít, že se mi to kolo moc líbí (4), a to i s otiskem tvýho prstu na první fotce :-))… taky oceňuji, super vyplněnej profil a poutavej pokec k tomu (+1=5). Tak ať to líce :-)
Na léto přijde něco hladšího nebo krupička, ještě uvidím. Teď to zatím takhle nechám. Na těch popadaných listech to má pěknej grip a neujiždí.
To původní vypadalo nepohodlně už od pohledu přesto, že jsi tam měl alespon 25 mm pláště. Na tohle nové si pak pořid nějaké hladké 28/30mm na najíždění kilometrů přez léto. Pláště toho pohlít strašně moc, ideálně bezdušáky kolem 4–5bar.
A přitom stačilo na tu silničku dát 28 mm pláště a na jakékoli cesty (a částečně i necesty) by to bylo v poho.. ale chápu, že biker pocitově potřebuje něco širšího se špuntama a kotouče :) Čašem pořiď druhý záplety a obuj na ně silnišní pláště aby sis užil rychlejší jízdu, 28 mm a latex duše nebo bezduš a ty záplaty už Tě nepřekvapí.. příběh pěknej, ale Tvá češtinářka se obrací v hrobě.
Pěkný.