Celkový pohled
Úchyty na lanko přesmyku odbroušeny a přestříknuty černou.
I úchyt na sedlové trubce je pryč, ten vadil nejvíc, už nebude potřeba.
Samo domo horní přichycení předního blatníku.
Už žádné objímky, uchycení jen stahovacíma páskama, na 2krát.
SKS Bluemels B65 29", jednoduché prodloužení zástěrkou z fólie, která byla po ruce. Možná bude časem změna za černou.
A zadní zástěrka.
Přeskládaný zimák z původního celopevného letňáka a různých zbytků s novým Sramem NX. S přesmykem a starým Sramem už to nešlo vydržet. Na vybrané akce ježděno s nosičem Sport Arsenal +740g. Také konečně sehnány 65mm široké 29" blatníky SKS Bluemels B65 za rozumnou cenu, tak snad něco vydrží, jezdím i v zimě hodně terén a všelijaké šutry a větve.
(vloženo 2.11.16)
Značka | Apache |
Model | Hawk 29 |
Modelový rok | 2011 |
Velikost | 21 |
Hmotnost | 11.5 kg |
Rám | Alloy 6061 Triple Butted |
Vidlice | Force Carbon 29 |
Hlavové složení | Force |
Kliky | Sram NX X-sync GXP 175mm |
Středové složení | Sram GXP |
Měnič | Sram NX 1x11spd |
Řazení | Sram NX 1x11spd |
Převodník | Sram 11spd X-sync 32T |
Kazeta | Sram XG 1130 11-42 11spd |
Řetěz | Sram PC 1110 11spd |
Náboj přední | Specialized Hi Lo disc |
Náboj zadní | Specialized Hi Lo disc |
Brzda přední | Avid Elixir 7 SL 185mm |
Brzda zadní | Avid Elixir 7 SL 185mm |
Brzdové páky | Avid Elixir 7 SL |
Ráfek přední | Specialized Roval 29 |
Ráfek zadní | Specialized Roval 29 |
Dráty | DT Swiss |
Pedály | Shimano M520 |
Řídítka | Specialized XC flat, 680mm, 2014 butted alloy |
Představec | FSA OS 190 120mm |
Sedlovka | Force AL 31,6/400mm |
Sedlo | Selle San Marco Era Star Open |
Pláště | Specialized Fast Trak S-works 2.20" |
Provedl jsem upgrade horniho uchyceni predniho blatniku dle matbikera a blatnik se nejenze celkove zpevnil, posunul o neco vys a zaroven dal (uchyceni neni jiz mezi nohama, ale za nohama vidlice), takze je i zasterka o malinko niz.
Taky jsem se dostal k prevazeni na rucni zavesne vaze, ktera ukazala nakonec v prumeru cca. 11,5 kg, coz nakonec odpovida, protoze jsem nemel poradne zvazene Rovaly. Myslel jsem, ze jsou pod 2 kg, ale ony ne, ackoliv mi to zatim pri jizde ani neprislo :-)
Ted do blata a snehu jsem tam dal radeji lehci predni AC kolo s NobbyNicem.
Kandelik: je tam hóóó´dně dobrá pěnová oboustranka (tl.cca1,5, stlačeno tak na 0,5) a ten plech se ani nehne. Je to vyzkoušené na karbonové vidli na sedačkovém kole a po 4 letech používání si tu vidlu asi bude brát švagřice a místo, kde byl uchycen blatník a stejným způsobem i stupačky, bys ani náhodou nenašel.
Moc pěkný, ale slušely by tomu berany:-)
Ta oboustranka se stejne musi casem prodrit, minimalni vule diky otresum blatniku tam zakonite vznika. Ja jsem to vyresil objimkama blikacek (mezi objimky a karbonovou vidlici jsem dal prouzek duse.
p@X: ajo, ja si rikal, ze to tam neni nak uplne napevno, tak to bude zaroven asi to, co zpusobuje trosku tu vuli blatniku do strany mozna. Ty mas ted myslim na krosce ty samy ale tenci ne?
3.11.16 07:30
Esteticky velmi zdařilé, na zimáka na můj vkus na komponentech příliš zainvestováno (pro posypovou sůl škoda).
Blatníky máš s moc malou mezerou od pneumatik, takže se to bude hltit a budeš bahnem brzdit. Když je tam víc prostoru, dá se to aspoň větvičkou vyšťourat, ale takhle to nepůjde. No a s mokrým sněhem to bude ještě horší.
Já vzadu zástěrku nemám, blatník tam má takovou plácačku a funguje dokonale. Mám ale 28", takže mi blatník končí níž.
Vepředu bych doporučil zástěrku širší a rozšířit jí i co nejvýše. Jak má blatník malý přesah přes pneumatiku, tak to na mokru dělá tříšť o hranu blatníku a v té mlze pak šlapu. Na druhou stranu jestli na tom nejezdíš denně do práce, tak to přežiješ.
Tak to má vypadat. Mouchy vyladíš v průběhu sezóny. Jinak blato je v našem rajónu nelepkavé. Je dobrý vozit zepár stahovacích pásek na opravu blatníků.
Zimák jak lupeň. jen být tebou, tak upravím to uchycení předního blatníku.
Zde mé, 3mm nerez, nalepené na kvalitní oboustranku a stáhnuté škrkama a ani se to nehne.
Vypadá to pěkně.
Jenom bacha na lepivé jílovité bahno, zablokované kolo s těmahle blatníkama bych fakt čistit nechtěl :-)
A pokud je „Samo domo horní přichycení předního blatníku.“ z plastu, tak bych se trochu bál i mrazu.
Pěknej zimáček. Jen tu zástěrku nemusím. Čím víc bordelu zahodí plášť dozadu za kolo, tím míň ho naháže do blatníku :-)
2.11.16 17:01
Singlespeed a orm: co jsem mel podobny blatniky na 26", tak vydrzely vsechno, pravda, byly o neco dal od plastu viz. foto, coz je problem 29". Ja s obdobne nastavenyma blatnika jezdim na 29" uz dyl a ano, nekdy jsem predni taky urval, ale byl to jinej matros jak samotnejch blatniku, tak hlavne dratu, mekci – ohybaly se. U zadniho jsem vyzadoval blatnik az ke stredu, coz se diky absenci presmyku povedlo, jinak to tam bylo vzdy hned zaliskany. Riziko imho nastava u predniho, kde je ale jeste nastesti prostor to dat dal od plaste resp. upravit to, coz mozna jeste radsi udelam :-)
jkcz: to je nejaka 0.75mm PET folie, delaji ruzny tloustky viz. http://www.omniplast.cz/…sky-a-folie/
Pokud s tim budes jezdit teren, coz 32z predni placka naznacuje, protoze jinak by byla moc mala, tak ty blatniky brzo urves. Moje zkusenost s dlouhejma blatnikama na zimakovi vs. teren. Jinak povedene.
Taky jsem měl velmi krátce podobně těsné blatníky na bajku. Stačila jedna zachycená větvička a z předního blatníku byla harmonika a já letěl přes řídítka´:-).