na neděli do kostela jako dělaný...
GOLDFINGER
V dětství jsem děsně žral Bondovky. Vlastně jen jednu, Za komoušů se mamozřejmě Bond v kině neobjevil . A video tenkrát ještě neexistovalo. Ale v roce 1970 vyšel ve vydavatelství ministerstva národní obrany (Magnet) pod názvem " Zlatý fantom" třetí díl série o Bondovi – GOLDFINGER . A já ho o pár let později vyhrabal na půdě a četl ho dokola a dokola a dokola a dokola .. Tlustej boháč s láskou ke zlatu se chce zmocnit amerických zlatých rezerv a znehodnotit je atomovým výbuchem. Nakonec po výstřelu z jeho ( samozřejmě zlaté) zbraně dojde v letounu, kterým prchá, k dekompresi a je vysát ven. A protože v pubertě si člověk za hrdiny vybírá záporáky, tak po letech šlo na jeho počest jedno kolo do zlatý barvy. Přesně tak, jak Goldfinger pokrýval plátkovým zlatem těla svých (bývalých) milenek. :-) Dovolte mi proto představit GOLDFIGERa.
To kolo jsem koupil na přelomu tisíciletí jako nejlevnější silničku, co měli v bazaru. Tenkrát jsem dojížděl do práce 10 km po hlavní silnici a na horáku to byla neskutečná nuda. Kolo mělo místo beranů jen takovej časovkářskej ( nebo trialonovej ?) trojúhelník a byly k němu i růžový silniční tretry směšné velikosti. Takže asi jetý jen svátečně slečnou při závodech :-)
Dal jsem na něj rovný řidítka, a 2 roky ho používal jako fitnes kolo na ježdění do práce. Pak se firma přestěhovala do města a já ho přestal používat. Pověsil jsem ho v garáži na zeď. No a minulou zimu jsem se nudil, tak jsem z něho udělal tohle. Silničář ze mne nikdy nebude, na to se moc rád kochám okolím a nerad pozoruju silnici jestli v ní není nějakej kráter. Ale občas potřebuju zajet někam dál a rychlejc, a tak ho vytáhnu…
Dlouho jsem nevěděl, co to je za rám, ale pak jsem stejný objevil tady na BF, někdo měl z něj postavenýho singla. Ale zas jsem to od tý doby zapoměl. Pamatuju si jen , že to je nějaký Německo asi z konce 80sátejch let. Má to vzadu monostay a horní rámová trubka je oválná (širší, než vyšší). Tak, nepozná ho někdo ?
(vloženo 10.11.16)
Značka | to bych taky rád věděl |
Model | kdopak ví ? |
Modelový rok | 1989 |
Velikost | 55 cm |
Hmotnost | lehce přes váhu |
Rám | nějaký německý železo |
Vidlice | taky německý železo |
Hlavové složení | SH 105 |
Kliky | Mighty Compact čtyřhran 50/34zubů 172,5mm |
Středové složení | SH 105 |
Přesmykač | SH 105 |
Měnič | SH 105 |
Řazení | Dura-Ace |
Převodník | 50/34 |
Kazeta | sedmistupňová 13-23 |
Náboj přední | SH 105 |
Náboj zadní | SH 105 |
Brzda přední | SH 105 |
Brzda zadní | SH 105 |
Brzdové páky | SH 105 |
Ráfek přední | FIR EL 20 |
Ráfek zadní | FIR EL 20 |
Pedály | Look Carbon Arc |
Řídítka | nějakej ital |
Představec | ITM |
Sedlo | San Marco LASER |
Pláště | SCHWALBE Durano 25-622 |
Krasavec a konečně po letech zase vidím kolo s řazením tzv.v řidítkach. Já toto indexové nikdy neměl, mam Campa, bezindexove.
Bezmozek : vedení bowdenů řazení jsem zkoušel oběma způsoby, tímhle i pod omotávkou až k představci. Na konec vyhrál tenhle. Asi hlavně kvuli celkem velké tuhosti těch zlatejch bowdenů. Na dobovejch fotkách z netu bejvá tenhle taky častější. Ten až k předstaci se používá většinou až u novějších kol. A taky je to takhle doporučený podle montážního návodu od výrobce.