Zástěrky z gumových koberečku do auta.... :-)
Tyhle pláště si nemůžu vynachválit....rychlost a komfort.... :-)
Chtěl jsem si pomalu postavit něco levného na nevlídné podzimní – zimní počasí. Stavěl jsem ho dalo by se říct rok. Některé díly jsem posbíral doma – přehazovačka, řídítka a představec mi věnoval kamarád z práce. Kliky mi doma zůstaly s přestavby manželčina kola před cca 2 lety – chtěl jsem jednopřevodník,takže jsem akorát nechat prostřední tác. Vím že to není zrovna originální řešení, ale netrápím se tím… Zvolil jsem jednoduchou pevnou hliníkovou vidlici. Pláště byly jasné, kompromis rychlosti a komfortu Schwalbe Big Apple 2.1, jezdí se na nich nádherně a do určité míry tlumí malé nerovnosti.
Blatníky plastové s dodělávanýma zástěrkama. Chtěl jsem aby to bylo funkční, jednoduché a nevýstřední. Takové kolo do nepohody… Mám ho už samozdřejmě několikrát projeto…
Snad se dílo alespoň trochu povedlo..... :-)
(vloženo 28.11.16)
Značka | Force |
Model | Virtus |
Modelový rok | 2013 |
Velikost | 17,5 |
Hmotnost | 12 |
Rám | Force VIRTUS 26 - Al 6061 - matná černá |
Vidlice | 26" vidlice MTB Force Al, černá, Disc |
Hlavové složení | Semi-integrované hlavové složení Force |
Kliky | Shimano Deore FC-M612, 10s, 40/30/22 175mm - černá |
Středové složení | Shimano SMBB52 Hollowtech II, MTB |
Měnič | Shimano Alivio 9s |
Řazení | Shimano Deore SL |
Převodník | Shimano Deore 175/32 |
Kazeta | Shimano Deore CS-HG400 - 9 11-28 |
Řetěz | Shimano HG-53 |
Náboj přední | Rodi Black Rock XLC SSP 6int |
Náboj zadní | Rodi Black Rock XLC SSP 326int |
Brzda přední | Shimano BR-M396, kotouč 160 Force |
Brzda zadní | Shimano BR-M396, kotouč 160 Force |
Brzdové páky | Shimano BR-M396 |
Ráfek přední | OEM 26x1.9' |
Ráfek zadní | OEM 26x1.9' |
Pedály | MTB FEIMIN FP-975 Seray |
Řídítka | Syncros 31,8/640 |
Představec | Syncros AM V2 |
Sedlovka | Force |
Sedlo | Force |
Pláště | Schwalbe Big Apple 26 x 2.15 HS430 RaceGuard, černý |
Marcelson: fotky o parník lepší! takže musím zvednout hodnocení (rád ;-))
Pekny kolo, vzhledem k ucelu. Jen bys mel poladit ty hadice a bowdeny, to mi kazi dojem.
Hezký, akorát bych možná zkrátil ten bílej bovzden k přehazce u sedlové trubky, ta vlnka tam dělá zbytečnou zatáčku. Mohlo by to zase pak o fous líp řadit.
29.11.16 13:55
Ten převodník asi bude problém,jednu dobu jsem měl u trojpřevodníku sundaný přesmýkač a při řazení na kazetě (tím jak řetěz škubne trochu do strany) mi občas řetěz sám skočil na malou placku,(asi tomu dost napomáhalo to,že se jednalo o převodník s náběhy)
Hezké, mám něco podobného na cesty do práce.
Vyhodil jsem převodníky a nechal jen největší, bohatě to stačí (téměř žádný kopec).
Ale výběrem pláštů jsi překvapil, popřemýšlím a možná také nasadím.
No velký převodník místo toho prostředního mně nějak nenapadl…až to ojedu, tak to asi opravdu vyzkouším…díky za radu!!!!
Já dávám 5, právě jsem to nedávno řešil, a pevnou vidlici dám taky, půjde váha dolů a při minus teplotách to stejně nefunguje. A převodníky…no to si musí každý sám , já nechal trojku, bydlím na kopci a jezdím i v zimě do Hostýnek a Vizovických a Chřibských kopců a velkou uživím na silnici navíc trojku jezdím i na 29" – pořád mne nezlomili:-) a pořád do mne někdo „vrká“ jak „nejsu“ dnešní:-)..
Zástěrky jsem dělal z takové folie z IKEI – dává se do zásuvek jako podložka a nebo z obalů z plášťů od Rubeny/Mitas – z takové té karty jak je zabalený nový plášť. Má to i takový příhodný tvar.
Diky. Ja prave vyrobil zasterky z plastu a jak pises, neni to uplne idealni na nerovnostech. Gumovy koberecek me nenapadl. Vyzkousim.
Co se tyka prevodniku, tak vzhledem k uziti a 26" kolum, bych spise nechal velky prevodnik a dal ho na misto prostredniho. Kazetu, az dojedes tuto, bych dal vetsi 11–32(34, 36). Budes pak mit dostatecne rychly prevod a zaroven i lehky jako mas ted.
28.11.16 15:12
Nene, terén s tím fakt jezdit nebudu, je to max na „upravené“ polní cesty. A ten převodník tak nějak jde, mohlo by to být lepší, ale neřeším to…
Nad zástěrkama jsem koumal nějakou dobu. První mně napadlo to vyřezat z petky, pak z o něco tlustšího plastu – plastový kanystr z vody do ostřikovačů… No jo, ale říkal jsem si, že pokud náhodou pojedu přes nějaký větší i když pravidelný výmol tak se mi to pří zachycení vylomí… Takž jsem si říkal, že to musí být guma a ne plast…aby to bylo ohebné, přitom dostatečné pevné a moc to neplandalo. Pak jsem doma ve sklepě objevil starý gumový autokobereček a bylo jasno. Vzal jsem nůžky, vytvaroval (tvarovalo se to skvěle), udělal pomalu díru do plastového blatníku – vzadu dv2 nad sebou a v předu 3 dírky. K upevnění jsem použil šroubky na kotouče, které jsem vyštrachal v zásobách. Z druhé strany podložka, matka z železářství, s citem dotáhnout a bylo hotovo :-)
Fotky pořídím lepší, i celkové kola, opravdu je to nic moc…
Pokud nemas prevodnik NW, tak bych dal voditko. Prevodnik mne prijde maly, osobne bych dal vetsi, ale zalezi na tom co jezdis. Mne by schazely tezsi prevody. Sam jsem dal prevodnik 42z na treka, takze na 26" by mohl byt i vetsi. Predpokladam, ze teren s tim jezdit nebudes kvuli blatnikum.
Z ceho jsi delal zasterky a jak jsi je k blatnikum pridelal? Take jsem si vyrabel vlastni, ale tak hezky nevypadaj :-).
Kazdopadne funkcne se mne to moc libi.
Jasan… slušnej kámoš do nepohody… subjektivně dávám 3* za fajn kolo a k tomu přidávám +1* za neodfláknutej popis, protože toho si cením dost. Jen ty fotky, který jsou defakto ok, by chtělo udělat znova s pevnou rukou, aby nebyly tak moc mázlný… to bych se možná necha ukecat na víc bodů, páč si poslední dobou víc vážím kol, který aspoň minimálně pozměnily ruky majitele (stavba doma je úplně nejvíc ;-)), než kol typu „dojdu do obchodu, pásknu na pult sto papírů a odjížím na nablejskaným stroji“ ;-)