Po dlouhém bádání a přemýšlení jsem se dostal k tomuto SUPíkovi XP979. Jedná „nové“ kolo, které měla jedna prodejna jako testovací za zajímavou cenu. Je to má privní 29 ka tak doufám, že budu spokojen a budu o něco rychlejší než na mém dosluhujícím zeleňákovi SUPíkovi XP930 :)
(vloženo 1.2.17)
Značka | Superior |
Model | XP 979 |
Modelový rok | 2016 |
Velikost | 17,5 |
Hmotnost | cca 11 kg |
Rám | Sup, Carbon MTB Race CRB |
Vidlice | Rock Shox Reba RL Fast Black Tapered, 15mm |
Hlavové složení | FSA No.42/48 ACB |
Kliky | Shimano XT M8000 Hollowtech II 38/28T |
Středové složení | FSA PF30/24 |
Přesmykač | Shimano XT E-type |
Měnič | Shimano XTR M9000 GS Shadow Plus |
Řazení | Shimano XT I-spec B RapidFire Plus 2x11 |
Převodník | 38/28T |
Kazeta | Shimano CS-M8000-11 11-40T |
Řetěz | KMC X11 |
Náboj přední | ONE Race Ultralight |
Náboj zadní | ONE Race Ultralight |
Brzda přední | Shimano BR-M615 hydraulic disc brake 180mm, Kotouč XT |
Brzda zadní | Shimano BR-M615 hydraulic disc brake 160mm, Kotouč SLX |
Brzdové páky | Shimano BR-M615 |
Ráfek přední | ZTR Rapid 28H |
Ráfek zadní | ZTR Rapid 28H |
Dráty | Sapim Laser/Race |
Pedály | Shimano XT |
Řídítka | ONE Race |
Představec | ONE Race SuperFlat 31.8mm |
Sedlovka | FSA SLK Karbon (není na fotkách) |
Sedlo | Selle Italia SLR |
Pláště | Schwalbe RaR SS 29x2.10" + bezduše |
Ahoj, přidávám pár postřehů po ujetí cca 2000 km.
Na 29 kola se dá rychle zvyknout a opravdu není problém v technických pasážích. Z kopce stačí jen pustit a pevně držet řidítka neřešíte tolik díry a hrboly kolo to prostě přejede. Takže v tomhle ohledu spokojenost.
A teď ohledně problémů, které ostatní popisují:
Ahoj, mám dotaz mimo majetele tohoto biku, ale vlastním stejnej model 2015 a chtěl jsem se zeptat v jaký šířce jezdíš ty Racing Ralphy? Já totiž prvních 5 tis km jezdil na RAR 2,25 a pak koukám, že mám na jedný spodní straně zadní stavby drážku od pneu, protože holt stavba je asi hodně úzká pro tuhle úplně nejběžnější šířku, co je pěkně na ho… Nechal jsem přecentrovat i zadní ráfek, ale bohužel líp to nešlo, kolo stále zůstává asi 2mm k jedné straně a nebo pak šlo kolo už zase moc na druhou stranu. Proto doporučuju majítelům těhto rámů nedávat 2,2 pláště, ale jen 2.1 nebo často kontrolovat spodní vzpěry.
Mám stejný model rok výroby 2015 a najel jsem již na něm skoro 8000 km a bez problémů. Jednou za čas se mi povolí kliky a mají vakl, tak je sundám, vyčistím střed, znovu nasadím a utáhnu a je vše v pohodě. Další problémy s kolem nemám a jsem naprosto spokojený. Původní pláště jsem po ojetí vyměnil za Schwalbe Racing Ralph Evo a v terénu je to již jiné kafe.
4.2.17 16:14
Však jo :) přeci jen mám 2 roky záruku a cena byla jinde než u Lectora. Mi nekažte radost :) pokud se mi něco z uvedených problémů projeví určitě napíšu.
3.2.17 08:51
když nebude zlobit střed a když nepraskne rám a nebudou mlátit lanka tak proč ne:-), jinak Lector by ti v S sednul, mám 174 a lectora v S (pouze 70mm představec vyměněnej za 90mm a ofset sedlovla 15mm)
Jo u silniček se to dělá dost. Já to udělal na svém starém supu xp920 a konečně pokoj se středem.
Presně tak.Znám případy kdy se to dělá už preventivně. A to i u silničních modelů.
Zrovna teď sem jednoho supíka montoval. Zase pokurvené vnitřní vedení…
Jinak případnej vyžvejkanej střed se dá snadno vyřešit, koupí se redukce na BSA, nalisuješ do rámu a máš to jako nové. Je to snažší než nad tim dlouze dumat jak jinak to opravit.
No úplně radost mi s těmi problémy neděláte ale snad to nebude tak horký, navíc známý jezdí superior team 2014 a to je pan jezdec a najeto spoustu kilometrů a od kola mě rozhodně neodrazoval. Extra váha taky nejsem tak uvidíme :)
Když pročítám všechny ty problémy,příspěvky a vlákna, divím se jak do toho člověk může jít kor když mu už jedno prasklo. To je fakt chválihodné, že se drží svojí značky. :-) Kolo je to určitě pěkné škoda jen, že je to takový papír pod těžším člověkem bych se bál že se to zlomí. Za ty prachy je to určitě super výbava, ale......... Když si vezmu že za peníze v kterých má sup prémiové modely ostatní „značky“ teprve začínaj v karbonech asi to někde znát bude. A nejspíš to je to o čem všichni hovoří.
Mam stejnou zkusenost se stredem. Stredove slozeni slo vymenit, ale uz se vyzvejkal karbon v mufne…jde na opravu. Lanko praskle a zanesene. Ta ochranna guma ve spodku ramu se moc nepovedla. Jeste se vytrhla zarazka na bowden razeni…reklamace.
Najeto 4500km.
moc hezké kolo věřím že s výběrem 29 budeš spokojený.Fajn fotky i popis za mě 5*
Ahoj
To Bobb:
Mezi Supem a Lectorem jsem tak trochu vybíral ale rozhodla cena a to že lectora jsem neměl možnost vyzkoušet ve velikosti M ani S. M od lectora je větší než M od Supu takže je možné že bych musel vzít Lectora dokonce ve velikosti S. Co se týče kvality rámu to objektivně posoudí asi málokdo
To Fran7:
Design asi zkopírovali ale výsledek je parádní. Jinak Sup XP930 mi prasknul ale byl to hlinik rok 2009 takže s tímto rámem nemá asi vůbec nic společného. Navíc nevím proč by měl SUP praskat víc než ostatní „obyčejné značky“. Hliník mi praskl v podstatě pod patkou/těsně vedle ní, je dost možné že to bylo mojí vinou, pán co vařil Rámy ve Fortu v Ústí mi řekl že jsem ji mohl mít povolenou a že to do sebe prostě cuklo a bylo hotovo. Supa mám svařeného už asi 2 sezóny a pohoda :)
To Spartacus:
174 cm rozkrok jestli to měřím správně tak 79. Přemýšlel jsem jestli nezkusit S ko ale u SUPa je opravdu malé, u Lectora bych S ko možná mohl mít.
To Windy1:
Děkují pláště jsou spotřebák takže uvidíme navíc já už nějakou dobu jezdím na Continental Raceking takže třeba ta změna nebude tak hrozná :)
Jinak všem dík za pozitivní hodnocení :)
novas752: jen jsem podotknul, že např. TREK i Specialized aj. dokáží sladit potisk vidle i ráfků se zbytkem kola a hnedle to vypadá jinak. Jinak samozřejmě je stříbrná neutrální a na barvu to nejezdí.
novas752: jen jsem podoknul, že např. TREK i Specialized aj. dokáží sladit potis vidle i ráfků se zbytkem kola a nedle to vypadá jinak. Jinak samozřejmě je stříbrná neutrální a na barvu to nejezdí.
Jediny co, tak jsem jeste prvni den po vyjizdce na Rychory ( Krkonose ) vyhodil ty shitacky plaste, ktery se neudrzeli ani na zahratem asfaltu ( v zatackach ) jinak po rovine leteli, to je jasne :-)
Mam uplne stejnou raketu… mam ho od srpna tusim. A do konce roku jsem na nem najel 3000 km vcetne dlouhych Sudet a zatim nejlepsi bike, co jsem kdy mel. Je to 11cty kus v mem zivote. Chvalim.
Rychlejší budeš a taky to rychlejš praskne :)
@Fran7: Co je na tý vidli špatnýho? Šedá/stříbrná je taková neutrální a imho se k tomu hodí. Ráfky maj taky šedou grafiku a pláště taky.
1.2.17 16:19
SUP a černou nemusím, na rámu je vidět, že se toho nebáli a zkopírovali ze světa co šlo, to, že ti jeden rám SUP prasknul a i tak jdeš do druhého se cení, oddanost značce palec nahoru.
I já kupoval testovací kolo a střed Press-Fit šel do hajzlu po cca 50km jinak kolo super, takže testovacích se bát není moc třeba, ušetřené peníze stojí za to. Jinak na tvém kole chválím výbavu a celkový barevný dojem z kola, ikdyž nesladěná barevnost vidle s rámem je oproti velkovýrobcům jak pěst na oko. Dal bych ti 4,5 hvězd, ale to tam není, 4 je málo takže 5*****
tomxxx: ta trubička nepraská, ale je tak z výroby. Se mi to tam zasralo a blbě to řadilo, tak jsem kontaktoval výrobce a ten mi na to řekl, že to tak je schválně. Teda nevím proč, ale je. Nicméně ideální by to bylo udělat vcelku, nebo to aspoň nezalepit tou páskou. Se to pak zasere, člověk to sundá a nestačí se divit. Půlku sezóny jsem jezdil bez té pásky a bylo to mnohem lepší
Parádní, by mě zajímalo porovnání hlavně rámu mezi tímto SUPem, Lectorem a Exceedem, protože cenově vychází SUP nejlíp.
Jestli je to testovačka, tak první co udělej, zkontroluj střed. Často se těmhle supům vyjebe – začne se vaklat celá hliníková miska v rámu a vybrousí to i rám. Dva kamarádi ten rám maj, oběma se to stalo a několika lidem zde na foru taky. Jinak občas praskne pod středem trubička vnitřního vedení, která je schovaná pod gumou, lanko pak začne brousit rám, taky zkontroluj.
supr raketa… zkoušel jsem ji na TestFestu, pro porovnání s fulama, a lítalo to jako blesk.. a kupodivu i pláště dobře držely (na suchu), což bude asi jediný, co chce pořešit, s perspektivou aktuálního a nadcházejícího počasí ;-)
PS: palec hore za neodfláklej profil, super fotky.. snad bych jen jako titulní fotku dal tu 5., kde je celý kolo, a možná vyfotil ještě kolo z levé strany, ale to jsou jen takový prkotiny.