Pells Aeron 2015

Přidat foto

První vyjížďka na kole, ještě před jakýmikoliv úpravami.

U oblíbeného mostku u D2

Představec R77 a řidítka RR6 prý Pells barevně sladil. Moc se to nepovedlo... Neoriginální držák na navigaci s mrňavou GPS e25

Karbonové sedlo Force Team je prý pohodlné, ale nějak to zapoměli říct mé zadnici... No, pomalu si zvyká.

Sedlovka Token a sedlo Force Karbon Team

Nová kola Mavic Ksyrium

Od Vánoc Garmin Edge 520 + dálkové ovládání. Polohu u dualu asi ještě změním, úplně mi nevyhovuje.

Zimní Vranov po všech úpravách (kola, sedlo, sedlovka, představe

Vánoční fotka, nová kola, původní sedlovka a sedlo.

Nejnovější specifikace - kompletní sada SH 105 5800, řidítka Zipp, představec Force Team Lig

Aktualizace září 2017: naskytla se mi možnost získat na dobrou cenu karbonová řidítka a od toho se odvinula celá série úprav – černý představec (původní byl bílý), nové páky (černé, bez opratí). Nakonec jsem místo samotných pák vyměnil kompletně celou sadu (původně byla Tiagra 4600, nyní 105 5800). Raději ani nepočítám, kolik to celé stálo. Výsledkem je hmotnost 8,05 kg, což pokládám za dostatečné (zatím). V příštím kroku bych chtěl nový rám a celkovou hmotnost bych rád posunul někam k 7,5 kg.

Po několika letech přemýšlení jsem se na konci minulého roku rozhodl k bajku přidat i silničku. Plán byl, že na ní budu jezdit jen doplňkově k bajku, ale uvidíme, co nakonec převáží…

Původně jsem chtěl novou, ale nakonec jsem zvolil lehce jetý Pells Aeron na Tiagře. Původnímu majiteli bylo kolo (asi) velké, takže vyměnil původní sedlovku s offsetem 20 mm za offset 10 mm (navíc za 330 mm dlouhou, kterou měl prakticky celou zasunutou) a kratší představec. První investice (po nákupu pedálů – a protože je zima, tak jsem zvolil bajkové M-520 v bílé barvě) směřovala k představci o původní délce 100 mm (zvolil jsem Pells R77, nejlehčí z jejich nabídky – úspora cca 20 g) a nové sedlovce s offsetem 20 mm. Původně jsem uvažoval o karbonové, ale nepřesvědčila mě příliš váha, takže jsem vzal hliníkovou sedlovku Token Al (hmotnost 203 g, úspora cca 75 g). Větší investicí byla výměna kol. Původně zde byla sériová kola, tzn. ráfky Mavic CXP22, náby Shimano Tiagra a dráty kdoví jaké. Včetně kazety, duší a plášťů je jejich váha 3200 g (váženo).

Nakonec jsem se rozhodl trochu ušetřit a koupil jsem Mavic Ksyria (tzn. základní, ne Elite), s plášti Tufo Calibra Plus 700×25C a kazetu jsem (místo plánované stopětky) použil Ultegru CS-6700 s rozsahem 11–28 (jsem lenoch; původně jsem plánoval dokonce 12–32).

Původní sedlo Pells Shark (bílé, furt ušmudlané) jsem vyměnil za karbonové Force Team.

Sedlovku jsem po dvou týdnech reklamoval, protože se protáčel zámek. Výměna bez problémů, druhá zatím drží.

Katalogová váha kola je 9 kg. Já jsem ušetřil na váze:

  • představec 20 g
  • sedlovka 75 g
  • sedlo 115 g
  • kola včetně kazety 546 g

Výsledná váha je 8,92 kg (bez pedálů 8,54 kg). Na léto bych rád silniční pedály, váha by ještě mohla jít nepatrně dolů (odhaduji cca 95 g).

Zhodnocení: s kolem jsem v zásadě spokojený. S ohledem na výšku 186 cm je velikost kola na hraně, ale u bazarovky si člověk moc vybírat nemůže.

EDIT: původní sedlovka se protáčela v zámku (i nový kus po reklamaci), vyměnil jsem ji za Zipp Service Course SL B1, malinko těžší, ale v jednom kuse. Po problémech se šaltrem jsem dal nový – RD-4701 GS se středním ramínkem (kvůli kazetě).

(vloženo 11.2.17)

CzechJoker CzechJoker
Ohodnoť bajk: (3.6  / 45 hlasujících)
Značka Pells
Model Aeron
Modelový rok 2015
Velikost 56
Hmotnost 8,05
Rám Dural, P6 Ultralite
Vidlice Pells Aeron Carbon
Hlavové složení FSA
Kliky Shimano 105, 175 mm
Středové složení Shimano Tiagra
Přesmykač Shimano 105 FD-5700 (verze RD-5800 má dlouhé ramínko, které zasahuje do pláště) + objímka
Měnič Shimano 105 RD-5800
Řazení Shimano 105, ST-5800
Převodník Shimano 105, FC-5800, 50-34
Kazeta Shimano 105, CS-5800, 11-28
Řetěz Shimano CN-600
Náboj přední Mavic
Náboj zadní Mavic
Brzda přední Shimano 105, BR-5800
Brzda zadní Shimano 105, BR-5800
Brzdové páky Shimano 105, ST-5800
Ráfek přední Mavic Ksyrium
Ráfek zadní Mavic Ksyrium
Dráty Mavic
Pedály Look Keo 2 Max
Řídítka Zipp Contour SL, karbonové, 420 mm
Představec Force Team Light (110 mm)
Sedlovka Zipp Service Course SL B1
Sedlo Force Team Carbon Hole
Pláště Tufo Calibra Plus 700×25C

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
vpa007
vpa007

13.2.17 08:55

Dobrej příspěvek… fajn se na to kouká, fajn se to čte. Ať dělá radost a dobře slouží! ;-)

Reagovat
Kamilac
Kamilac

11.2.17 21:23

Taky jsem koupil CX jenom jako doplněk k bajku a letos mám zatím všechny vyjížďky jenom na CX a na bajku 0.

Reagovat
Bandura
Bandura

11.2.17 20:24

povedený

Reagovat
kotew CZE JIHLAVA
kotew CZE JIHLAVA

11.2.17 18:59

Trepi,rozsekal:DDD

Za rámečky a chut' k silnici za 5*

Reagovat
Zoidberg

11.2.17 18:58

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
Egesi
Egesi

11.2.17 17:58

Moc hezký popis, pěkné ježdění!!

Reagovat
Trepifajxl

11.2.17 16:56

o cem si tech nekolik let premyslel?

Reagovat
plysovykozisek
plysovykozisek

11.2.17 16:22

Já mám taky 186cm velikost rámu silničky 61cm taky spokojenost, ale už pomalu pokukuju po něčem lepším a hlavně lehčím.

Reagovat
lunochod
lunochod

11.2.17 16:15

Pěkně zpracovaný. Nezvyk ty dlouhatánský bovdeny. Obdivuju že jezdíš přes zimu.

Reagovat
Peslezedirou
Peslezedirou

11.2.17 15:57

Paráda, jsem rad když majitel pustí něco z historie kola, nebo záměru stavby, zkušenosti s kolem. Jen si myslím, ze jsi mel vzít sedlovku z carbonu.

Reagovat
šlapatko
šlapatko

11.2.17 15:29

Pekna silnice, at slouzi. Za 5. Pred par lety jsem poridil silnici jsko doplnek a nakonec jezdim hlavne silnici.

Reagovat
šlapatko
šlapatko

11.2.17 15:28

Pekna silnice, at slouzi. Za 5

Reagovat
milan.v
milan.v

11.2.17 15:16

Oceňuji povídání, vysvětlení a všechny ty změny…

Reagovat

Další galerie z kategorie

mirekk 14
mirekk 3
trpaslik72 17
zdenalfofin 18
TJK 41
sevava 8