Značka | Favorit |
Model | F 12 |
Modelový rok | 1967 |
Velikost | 58 |
Hmotnost | 12 |
Rám | ocel |
Vidlice | ocel |
Tlumič | - |
Hlavové složení | Campagnolo Gran Sport |
Kliky | Favorit |
Středové složení | Favorit |
Přesmykač | Favorit |
Měnič | Favorit PWB |
Řazení | páčky hliník Favorit |
Převodník | ocel dvojpřevodník Favorit |
Kazeta | závit pětikolečko Velamos 67 |
Řetěz | Favorit Super |
Náboj přední | ocel/hliník vysoký Eska |
Náboj zadní | ocel/hliník vysoký Eska |
Brzda přední | Favorit speciál |
Brzda zadní | Favorit speciál |
Brzdové páky | Favorit, bohužel bez gum |
Ráfek přední | favorit galuskový 18/622 |
Ráfek zadní | favorit galuskový 18/622 |
Dráty | nerez tl. 2mm |
Pedály | Favorit speciál, klipsny Super Special |
Řídítka | Favorit |
Představec | Favorit |
Sedlovka | campagnolo |
Sedlo | Kožené PWB |
Pláště | Galusky Barum PWB |
Krasavec. Mám dotaz k vedení lanka zadní brzdy. Čekal bych, že u tohoto ročníku bude vedené v drážákách pumpy na štangli. Ale držáky tam nejsou…
Jo jo , ta nálepka patří na F1, ročníky 66–69 jestli se nemýlím. Ale už je tam. F1 z těch let bohužel nemám.
Opravdu pěkná F12 s pěknými komponenty. Mám krapet slabost pro F12 z šedesátých. Pouze dvě věci mi tam vadí. Nálepka na horní rámové tam nepatří a středová osa by měla být odlehčená. Jinak super.
Ano, pedály a hlavové složení, kromě dalších jiných, to jsou právě ty věci, kterýma jsem kolo tenkrát „vylepšil“. Vím ,že by to chtělo lodičky, které mimochodem už mám na tom druhém kole, ale další už nemůžu sehnat.
Doba stála tenkrát za "prd ". Dílem jsme to asi ani nevěděli a dílem už i zapomněli, takže bylo vlastně krásně, protože byl člověk mladý.
Jinak kolo je pojízdné , je seřízeno, ale nějak se na těch trubkách necítím . Horák je horák.
Zajímavé, kolik lidí se dnes zabývá záchranou starých věcí, které dříve vyhazovaly. Ať jsou to kola, rádia, gramce, desky, motorky, auta, hodinky, nádobí… Asi je to dobře, neboť se nacházíme v době zrychlené a povrchní. Vladimír Smolík by řekl, že na zrychlené planetě. Tyto věci jsou důkazem, že v době pomalé nebylo vše k zahození. Je ale fér podotknout, že spousty(!) věcí ano.
Možná pedály, či hlávko nejsou z té doby a omotávka by si zasloužila obyčejný tkaloun, ale zde se asi nepředpokládá, že je kolo stavěné do muzea, nýbrž má zřejmě navozovat sentimentální náladu. Tedy čas, který už nic nevrátí :). Je to tak?
Sečteno; slušná podpultová sportovní F12ka, která by si občas zasloužila vyvětrat i metrákovým chlapem. Sportu zdar.
Na kole se jezdilo asi 20 let a postupně se „vylepšovalo“ čím to šlo, co bylo nového k mání. Ještě si dobře pamatuju v 80-tých letech, každý úterý v 5 00 hodin fronta před obchodem, kam mělo dojít zboží, abychom stejně všichni zjistili, že vlastně skoro nic nemají. Dnes jsem na toto kolo paradoxně sháněl ty věci, které jsem tenkrát vyhodil, ale protože už jsem trochu v letech a už asi dětinštím ,tak jsem ho chtěl uvést do toho stavu jak tenkrát vypadalo. Přesmykač je asi ze 70-tých, galusky z 80– tých let, ale jinak si myslím, že ty 60-tky tam jsou. Rám je znovu stříknutý, tenkrát bylo kolo trochu víc do oranžova. A máš pravdu, to kolo už fakt není na ježdění, hlavně ne člověkem který má 110 kg. Už bych asi měl strach.
Super,paráda.Na sedlo použij včelí vosk smýchanej s nějakým olejem neropného původu a bude jako nové.
No a tac 52/48 ci kolik, to si pri prerazeni fakt hrozne polepsis! Oproti dnesku zas opacny extrem :-)
To je asi funglovka co? Na tom se nikdy nejezdilo, to je rarita najit takove kolo. Sedlo by chtelo necim namazat. A kliky ti pekne zmasakrujou kotniky, ta hrana je jak britva. Ty kliky u Favoritu musel fakt vymyslet nejaky nepritel cyklistu. V zahranici se v te dobe delaly podobne kliky na klinky, ale mely aspon trochu zaoblene hrany.