Štěrkolet

Přidat foto

Konečně krosové záplety

Konečně krosové záplety

Konečně krosové záplety

Původní stavba na silničních kolec

Původní stavba na silničních kolech

Původní stavba na silničních kolech

Původní stavba na silničních kolech

Původní stavba na silničních kolech

Univerzál na cesty/necesty – časem přibude ještě jeden pár kol obutých nějakým tlusťochem do terénu (asi to bude Maxxis Rambler)

Edit: Čas nazrál a konečně mám druhý pár „krosových“ kol. Místo Ramblera (kvůli průchodnosti zadní stavby) dostal přednost Ritchey Z-Max SHIELD WCS 700×35 Tubeless na ráfkách BLACK JACK 29" READY 21 – samozřejmě s mlíkem a bez duše. No a jelikož se mi vzhledově moc nelíbily původní brzdy Avid BB7, tak je nahradily TRP Spyre :-)

Malá nápověda tomu, kdo by se divil proč „jako německé kolo“? – cyklokros je doma v Belgii a rám se jmenuje Flanders V2 ;-)

(vloženo 7.3.17)

Pijer Pijer
Ohodnoť bajk: (4.4  / 92 hlasujících)
Značka Planet X
Model Pro Carbon XLS Cyclo Cross Flanders V2
Modelový rok 2017
Velikost 57
Hmotnost 9,00
Rám Pro Carbon XLS - Flanders V2
Vidlice Selcof Carbon Steerer Fork Bung MK 2 1 18 inch
Hlavové složení FSA Orbit C-40 No.42 ACB Tapered
Kliky Shimano FC-CX50 175mm
Středové složení Aerozine BB-05-XC-73/68
Přesmykač Shimano Ultegra FD-6800 Double Front Mech Braze On
Měnič Shimano Ultegra RD-6800 Rear Mech Medium Cage 11 Speed Grey
Řazení Shimano Ultegra ST-6800 STI
Převodník Shimano RS500 Compact 50/34
Kazeta Shimano Ultegra CS-6800 Cassette 11 Speed 11-32 / Shimano 105 11sp 11-32
Řetěz FSA Team Issue CN-1102N 11 Speed Chain
Náboj přední Novatec XD611SB 100mm QR / Novatec XD611SB 100mm QR
Náboj zadní Novatec XD612SB 11s 135mm QR / Novatec XD612SB 11s 135mm QR
Brzda přední TRP Spyre (ex: Avid BB7 Mechanical Disc Brake Road Direct Mount)
Brzda zadní TRP Spyre (ex: Avid BB7 Mechanical Disc Brake Road Direct Mount)
Brzdové páky -
Ráfek přední DT SWISS R 460 DB 28 děr / BLACK JACK 29" READY 21 32 děr
Ráfek zadní DT SWISS R 460 DB 28 děr / BLACK JACK 29" READY 21 32 děr
Dráty DT SWISS COMPETITION 2-1.8-2mm, černé / DT SWISS COMPETITION 2-1.8-2mm, černé
Pedály Shimano PD-M540
Řídítka Selcof Zeta 6061 Alloy Road Bar 42cm Matt Black 31.8mm
Představec Sixpack Forward
Sedlovka Race Face Evolve XC 31,6
Sedlo Force Nico
Pláště Mavic Yksion COMP 25mm / Ritchey Z-Max SHIELD WCS 700x35 Tubeless

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Pijer
Pijer

10.3.17 13:33

Tahle řidítka mají na pákách 42 středy a s omotávkou 45 kraje.

Raadjek: kola jsem si nechával zaplétat u Skály v Prologu a zatím spokojenost (moc jsem toho nenajel, takže zatím spíš s přístupem a komunikací)

Reagovat
raadjek
raadjek

10.3.17 12:55

Líbí. I barevně. Možná to není úplně pro mě, ale aspoň není to obvyklá nuda. 5*

Ty kola sis nechal zaplést? Uvažuju o druhé sadě – koupit hotová kola DT Swiss R24db nebo něco nechat zaplést… možná právě na R460 ráfkách.

Reagovat
gerrard
gerrard

9.3.17 12:59

JJ to je jedna z moznosti jak dotycneho zmast. Vozim 46cm na pakach a uz jsem mel doma jak 46cm na koncich s 42 cm na pakach, tak 46 cm na pakach, ale ne stred stred, ale kraj kraj. Tak aspon jsem se poucil. :) Ale zas abych na to jen nebrblal riditka 38cm kraj kraj pro kluka prijmene prekvapily, kdyz jsem shanel 36cm stred stred.

Reagovat
depresy

9.3.17 12:27

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
gerrard
gerrard

9.3.17 12:23

Jak pise maajkee, tak je v tom trosku neporadek. Nekdo meri stred stred nekdo konec konec. Nekdo to meri na pakach a nekdo na konci. Takze neni 46 jako 46. :)

Reagovat
maajkee
maajkee

9.3.17 12:07

p@X: Není tak uplně pravda, to se liší výrobce do výrobce. Někdo to udává právě střed-střed. Třeba Ritchey, FSA co jse mvozil ale třeba Dedu, tak ty to uvádějí od konce ke konci, tedy u Dedy jsem musel vozit oblouky 46, šířka ale odpovídala ITM 44 co jsme vozil na kole předtím.

Ostatně ve většině případů jsem se setkal že to odpovídalo střed, střed.

Reagovat
depresy

9.3.17 11:58

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
maajkee
maajkee

9.3.17 11:47

Rozdíl mezi 42 a 44 je pro mě třeba naprosto zásadní, 42 jsem zkoušel a je to prostě už moc úzký.

Reagovat
Pijer
Pijer

9.3.17 10:25

Ječňák: ono to na fotce asi klame, ale řidítka jsou vlastně kompakty (v popisu rozměry neuvádějí, ale změřeno v reálu tak reach je zhruba 120–125 a drop 80–85mm) a jsou zařazené v kategorii cyklokros. Ještě se mi doma válí jedny 44cm z GT Grade, ale neměl jsem odvahu to kolo hned jako nové prznit těmi rozšiřujícími se spodky – ony z toho pak tak divně trčí páky a ještě jsem si na ten pohled nezvykl. No a širší, to myslíš třeba 46ky? Protože rozdíl 42/44 mi přijde zanedbatelný.

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

8.3.17 15:44

Já takové štěstí neměl. Shimano XT versus Mavic Cmax se muselo při výměně vždy doštelovat = opruz.

Reagovat
Johnnyxjr
Johnnyxjr

8.3.17 15:40

Střídal jsem takhle i mavic/ fulcrum cx7 cx5 dt 10s a vše chodilo normálně

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

8.3.17 15:33

Johny: To je taky možnost, prodat jeden záplet a koupit druhý, pokud možno úplně stejný jako ten první. Ale tady se bavíme o nějakém lowcost řešení, když oba záplety jsou úplně jiné.

Reagovat
Johnnyxjr
Johnnyxjr

8.3.17 15:27

Jezdím 2 totožné záplety několik let jak na mechanikách tak na hydrách a nikdy nebylo potřeba nic štelovat pouze přehodím a jedu

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

8.3.17 15:03

Že budeš měnit kola mě nenapadlo. Tak to buď udělat 10-speed i na druhém zápletu. Nebo poštelovat dorazy, jak píšeš. Stejně budeš muset štelovat destičky brzd, tak ještě potočíš dalšími dvěma šroubky (to by tě zřejmě stejně neminulo, i kdybys měl 11-speed oba záplety, přece jen, každé zadní kolo je trochu jiné).

Reagovat
jecnak
jecnak

8.3.17 14:52

Kdyz vidim posed, asi bych zvolil riditka s mensim reach a na CX urcite sirsi. Budes tak mit kratsi posed pri drzeni za paky a budes moc lip riditka nastavit, navic s sirsima budes mit vetsi jistotu v rozbitem terenu.

Reagovat
Bystrous
Bystrous

8.3.17 14:48

Ahoj, jaká kola máš navíc? :)

Reagovat
Pijer
Pijer

8.3.17 12:49

*„Vyhoď jedenáctku pastorek (beztak bude při nasazení větších plášťů zbytečný). Na ořech dej přiměřeně tlustou/tenkou podložku, nasaď zbylých 10 pastorků a zajisti závěrným šroubem pro 12–13 zubů. Budeš mít pak sice jen 2×10, ale nemusíš měnit ani ořech ani kola.“

  • – to by sice šlo, ale musel bych při každé výměně zápletů štelovat minimálně jeden doraz na šatru, protože na druhém páru kol by 11 pastorků mělo jinou šířku a buď mi to chodilo také jen na 10, nebo by mi to naopak „přehazovalo“ až na podložku místo jedenáctého pastorku.....­.....nebo se pletu?
Reagovat
bernie
bernie

8.3.17 12:24

Kolo pěkné tvarem, barvama i osazením /možná až zbytečně moc, ale aspoň v poměrech BF bereš body za lehké kolo :)

Barevný bowden se mi líbí, ale z vlastní zkušenosti vím, že lanko nejlíp chodí v „durovém“ šedém a jasně dávám přednost funkčnosti před estetikou :)

Tak ať to dobře jede

Reagovat
tatranka1
tatranka1

8.3.17 11:58

Udělal bych to stejně. 11 v terénu při 50 placce se moc neužije.

Kolečko je móóóóc hezký a poskládaný. A barvy … co člověk to názor. Za mě 5*.

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

8.3.17 10:46

Vyhoď jedenáctku pastorek (beztak bude při nasazení větších plášťů zbytečný). Na ořech dej přiměřeně tlustou/tenkou odložku, nasaď zbylých 10 pastorků a zajisti závěrným šroubem pro 12–13 zubů. Budeš mít pak sice jen 2×10, ale nemusíš měnit ani ořech ani kola.

Reagovat
Pijer
Pijer

8.3.17 10:23

Ořech je právě „oříšek“, protože náby jsou šestipraporkové TESLA Evolution. Asi by to šlo o chlup stočit, ale jelikož chci přehazovat dva páry kol, tak bych si akorát zadělal na problém.

Do toho zvuku náby jsem se zamiloval a to víc mě štve, že tam ta kola nemůžu mít :-(

Reagovat
maajkee
maajkee

8.3.17 10:12

Pijer. No a nestačí třeba jen vyměnit ořech? Já teď kvůli 11 silniční kazetě taky měnil ořech na bikovým náboji, protože silniční 11ka je širší než mtb 11ka. Novej alu ořech Novatec cca 7,8 stovek. Nevím přesně co tam máš za náboje, ale třeba maj taky v nabídce náhradní ořech.

Reagovat
Pijer
Pijer

8.3.17 10:09

Vždyť ono to kolo vlastně decentně černé je :-D

Jak se říká – „sto lidí, sto chutí“. Jsem rád, že kolo zaujalo a budí jak kladné, tak záporné reakce.

Některé díly jsem použil ze šuplíku a je v plánu postupná výměna (sedlo, rychloupínáky), nebo třeba sedlovka, která je hokejkou (i když svéráznou), a jednou bude karbonová....­.....musíme si dělat radost i průběžně ;-)

No a tlusté pláště už měly být (Rambler šířky 40mm), ale bohužel mi dorazila fajnová kola ze Superstaru s nábou jen na 10 převodů, takže teď čekám buď než přitečou penízky, nebo až se na bazaru najde někdo, komu se budou hodit.......a tím vlastně třeba přitečou ty penízky......

Reagovat
jdp
jdp

8.3.17 10:07

Pijer: Chápu dobře poslední větu tak, že Němci z Belgie za S.V. II pálili střely V2 na Anglii ?

Kolo super !

Reagovat
Trepifajxl

8.3.17 09:41

Jezevec: černá jako „pohřební“ je klišé, černá je především decentní a co se týká prvoplánové „smutečnosti“ černé barvy, tak je to jen otázka kultur, třeba asiaté mají za smuteční barvu bílou…

Reagovat
Jezevec70
Jezevec70

8.3.17 08:56

Moc pěkné, dávám za 5.:-)

Takové barevné osvěžení, na rozdíl od „pohřebáků“, které někteří preferují. Ale beru, že každý má jiný vkus.

Reagovat
maajkee
maajkee

8.3.17 08:51

Líbí se mi to moc i ty barvičky :)

Reagovat
McBlacky
McBlacky

8.3.17 08:36

upínáky a bovdeny už mi přjdou moc, ale jinak je to originální

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

8.3.17 07:43

Na to, že je to nízkonákladový „noname china frame“, je to jako celek moc pěkné.

Reagovat
Trepifajxl

8.3.17 07:33

krev, moč a hlína… ale budiž, přesně jak píšeš, tuhle nešťastnou kombinaci má i Belgie

s rámem nic nenaděláš, tak bych to alespoň zjemnil černou omotávkou a černými bowdeny

Reagovat
Kamilac
Kamilac

8.3.17 07:28

Kolo pěkný, ale jak je napsáno níž, ty 25mm pláště na tomhle kole vypadají směšně.

Reagovat
X-biker
X-biker

8.3.17 06:02

Moc pěkné, hned bych tam šupl širší gumy ;-)

Reagovat
vasado
vasado

7.3.17 23:15

za 5, musim rict ze moc krasny ram, ackoliv mi tam nesedi uplne ty cervene bowdeny a omotavky tak topovka… imho az se tam nahodi trochu tlustejsi plaste taky to vic prokoukne, tyhle 25 v tak masivnim ramu uplne nevyniknou… jinak dotaz kotouce mas 160mm vsude? kolik vazis a jak to brzdi na tech avidech, ja planuju stejne brzdy ale vepredu 160 a vzadu 140 s tim ze to na mejch 75kg bude stacit ( a vic bude limitovat trakce nez brzdna sila ) ale jake mas zkusenosti ty? diky

Reagovat
André Vebr
André Vebr

7.3.17 18:23

Ještě nějakou cvičenou opičku nastřelenou do Lycry a cirkus je kompletní!

Reagovat
Meridabiker
Meridabiker

7.3.17 17:48

dort… 5*

Reagovat
Fran-tic
Fran-tic

7.3.17 17:26

mooc pěkné, dávám 5*, ale hned bych tam střelil pořádnější pláště :)

Reagovat
depresy

7.3.17 17:07

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
Libores
Libores

7.3.17 16:35

abys na tom neodletěl do Londýna. Kolo moc pěkný.

Reagovat
waters
waters

7.3.17 16:19

trošku humberto:)

Reagovat
Jonáš1
Jonáš1

7.3.17 15:46

Moc pěknej strojek, paráda za 5**.

Reagovat
tomxxx
tomxxx

7.3.17 14:59

Tak to je velká paráda, moc pěkně poskládáno.

Reagovat
Pijer
Pijer

7.3.17 14:18

:-) model se „zesílenou patou“ určený spešl pro cyklokros :-)

Reagovat
Pijer
Pijer

7.3.17 14:17

Já to chtěl veselé a aby to na silnici bylo vidět. Nemohl jsem se rozhodnout, jestli červenou nebo žlutou omotávku a tak to teď dopadlo takhle. Ještě byla ve hře jedna strana žlutá a druhá červená ;-)

Reagovat
Zelecz

7.3.17 14:03

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
tromboonen
tromboonen

7.3.17 13:45

To je barviček, osobně bych to na rodlech zklidnil černou motkou, jinak fajn.

Reagovat
Johnnyxjr
Johnnyxjr

7.3.17 13:42

Fešák za 5

Reagovat

Další galerie z kategorie

zdenalfofin 13
TJK 39
sevava 8
tomixcz 4
Lesky 4
gersa 16