Myslel jsem to tak, ze je třeba najet celou kazetu na sunrace a pak na XT v 11s provedení. Sunrace je zkratka lowcost a kvalitou odpovídá ceně. Osobně preferuji zlatou střední cestu – SHIMANO.
18.3.17 10:28
17.3.17 20:11
Kluci tak zkuste i neco jinyho, je třeba mít porovnání. Hlavně z dlouhodobého hlediska
17.3.17 09:30
Kuchy: nebude to ohnutou patkou? Mě to na sunrace 11–46 chodí na1*
S kadencemi souhlas.
Jinak 95% z vás by prospělo koupit si měřič kadence a přečíst si něco o správné frekvenci. Tlachy o tom, jak ani 36×11 nestačí mě hrozně dojímají. :-) Výrobci na XC fulech dnes dělají zadní stavbu přizpůsobenou max pro 36z převodníky, to jsou teda blbouni, že? :-)
Jasně, všichni řešte, že SHIMANO kazeta je humus..To, že na sunracu to nechodí je ale fuk, hlavně jak to vypadá! :-)
danielh: kadence na danym prevodu je pri 30km/h neco pod 80 viz. http://gears.mtbcrosscountry.com/#… ;-)
danielh: trošku si stěžoval na silnici, že motá rychleji. Ale my po silnici nejezdíme často. V terénu je to naopak ideálka a tam jsme 90% času.
Mě to kolem 30km/h sfoukává helmu a rozmazává obraz takže tak rychle nejezdím :-D
daniehl: Já mám převody 34×11–46 kola 27,5 a při 40km/h což je na bajku stejně dlouhodobě neudržitelný motám 100 ot/min, což není tak hrozný, normálně jezdím po asfaltu tak 32–35km/h a to motáš kolem 93 ot/min. a na to se dá zvyknout.
To 32/11 to musi urvat nohy ne? kadence 150 pri 30km/h??? Ted mam 3×10 42,32,24 a kdyz dam prostredni 32 a vzadu 11 tak to mam tak akorat kdyz jedu max 15–20km rychlosti. Kolem 30kmh uz musim dat nejvetsi talir 42 a vzadu tak 13,15 zubu, pri 35kmh+ uz 42/11 jinak bych si asi urval nohy pri tech otackach. Ted sem si koupil 29ku kolo je tam 2×11 34/24 a to tak asi poleti na vymenu minimalne za 38/28.
Jo a co mi taky úplně nesedí je kovo-plastovy převodník od Shimana, za cca 500,– je to ok, funguje to, ověřil jsem si že 34z je optimální ale až se ozvyka koupím Absolute Black ovál… Zpracování je úplně jinde…
Kazety Shimano se fakt nepovedly…Funkčně možná ano ale váha a zpracování je jak Altus nebo Acera…Když jsem stavil Bandita, koupil jsem taky SLX na 1×11 s kazetou SunRace 46z. Ve předu mám 34z a je to nejlepší volba, jakou jsem mohl udělat. Navíc řazení XT střílí jak snajpr, je to ostré a přesné…Respekt… Přesmyk mě ještě ani jednou nechyběl…Závody nejezdím, při přesunech po cyklostezce se s ziletkama a chrtama nehonim, v lese je to pecka, vyjet se dá vše i bez ultrafyzicky…Doporucuju všem.
Ričardo1, když děláš MTBO, tak na tom s hlavou nejseš tak špatně, proto komentář o tom, že se musíš soustředit na mapu a neřešit převody je teda dost mimo. Tuhle sezónu jsem objezdil na 2×11, což prakticky dovoluje jezdit všech 22 převodů. A teda že bych netrefoval odbočky a křižovatky skrz řazení to fakt ne. Navíc na některých závodech, například jeden z posledních víkendů co pořádala Smržovka jsem víceméně middle objel na malým převodníku, 28 zubů a stačilo to.
Jinak obecně se mi nelíbí všechny ty trendy, kdy je najednou všechno problém a je potřeba to zjednodušit. Odstranit smyk, protože myslet nad řazením je fakt nesnesitelný, u aut například parkovací automaty a milion dalších fičur. Za chvíli se bude na kola montovat metronom, abys nezapoměl šlapat.
Kazeta je opravdu eklhaft. Kámoš teď překopával 2×9 na 1×11 stylem „co nejlevněji“. Kazetu dal Sunrace 11–46 a ta je proti této čarokrásná.
Jinak já jsem překopal 2×10 (38/24 – 11–36) na 1×11 (30převodník – 10–42) a chrochtám si blahem. Na trase, kde jezdím nejčastěji, jsem zatím nezaznamenal problém. Nejtěžší převod je jen o malinko lehčí než původní.
MartyM – Já závodím XCO a i MTBO na XCO to bylo s 2×10 hrozný musíš pořád myslet dopředu abys měl zařazeno protože třeba po sjezdu je okamžitě výjezd a nmáš čas řadit v předu a skoro ani v zadu.
A v MTBO kde se musíš soustředit na mapu je to dobré protože zase nic neřešíš a jen cvakáš palcem ;)
Ale kdybych nezávodil nebo jezdil jen maratony tak asi vozím 2×10 protože 1× je daleko choulostivější, vadí mi jak se kříží řetěz, kdyš trochu přihneš patku je to rozhodně víc znát a td. Ale rozsah mi nevadí jezdím 36×46–11 a i tréninky na silnici se s tím daj ale frekvenčně :D
ta kazeta je ultrahumus. Osobně mi pořád nejde úplně do hlavy ta honba za 1× něco. Jednomu pořád chybí převody do těžka, druhému do lehka, to je vážně takový problém vozit smyk? :-) Neřešme závoďáky co na každý profil trati volí jinou placku dopředu že.
Vypadá to pěkně, ale já tuhlé módu nechápu, 32 zubů?, já musel na svém kole s 36 zuby nechat vyměnit aspoň na 38, páč jsem i při nejsilnějším převodu 36×11 × 29"kola šlapal jak o život a jelo to pomalejš než na starém 26" s převodem 42×11, ta 38 to aspoň zachraňuje, proto 32 nechápu, ale každému vyhovuje něco jiného tak OK.
kazeta je opravdu jak nějakej prototyp z padesátých let :) jinak kliky se jim prostě povedli.. jsou hezčí než XTčka..
Padá řetěz pri slapnuti dozadu na horních pastorcích?
Zaire: vyšlo mě to zhruba na 5000 ale páčku a přehazku už jsem měl.
A k té kazetě, taky jsem uvažoval nad sunrace, ale dt swiss sunrace ničí ořech už jsem to viděl na jedněch dt swiss. Proto jsem koupil tuhle kazetu.:)
Vypadá to moc pěkně, ty SLX kliky se fakt povedly. Jen kazetu bych dal Sunrace. Tahle je fakt škaredá.
Nevím proč, ale ta přehazka mi jde strašně proti srsti. Přijde mi to jako kdybys trápil koťě.
Na kolik tě to vyšlo ? O téhle kombinaci taky uvažuji, jen kazetu od Sunrace.