První fungl nové horské kolo co jsem si pořídil, poskládané dle mých představ.
Předtím Superior XQ730 a Superior G7.
Je čerstvě poskládané, ještě nejeté. Posed se bude ještě upravovat.
Po silničce s kterou jsem maximálně spokojený, druhé rbíčko co mám.Jaro ukáže jak mi bude vyhovovat tohle.
Zatím na duších, bezduše jsou v plánu v blízké budoucnosti.
(vloženo 26.3.17)
Značka | RB |
Model | CRR 290 |
Modelový rok | 2017 |
Velikost | L |
Hmotnost | 11 |
Rám | Ručně vyroben z mt. AL 7020 T6 barva Titan Fox |
Vidlice | Rock Shox SID |
Hlavové složení | Token VP 1 1/2–1 1/8 |
Kliky | Shimano XT FC–M8000 2×11s 38–28z |
Středové složení | Shimano XT Hollowtech II BB–MT800 |
Přesmykač | Shimano XT FD–M8020 E |
Měnič | Shimano XTR RD–M9000 GS 11st. |
Řazení | Shimano XT SL–M8000 2×11s |
Převodník | Shimano XT 38–28 DB |
Kazeta | Shimano XT CS–M8000 11–40z 11-speed |
Řetěz | Shimano XT CN–HG701 11-speed |
Náboj přední | Ritchey WCS 28H 15mm osa |
Náboj zadní | Ritchey WCS 28H 142×12mm osa |
Brzda přední | Shimano XT BR–M8000 |
Brzda zadní | Shimano XT BR–M8000 |
Brzdové páky | Shimano XT BL–M8000 |
Ráfek přední | Ritchey Vantage OCR Tubeless ready |
Ráfek zadní | Ritchey Vantage OCR Tubeless ready |
Dráty | DT 2,0 / 1,8 DB |
Pedály | Shimano XT PD–M8000 |
Řídítka | Trigon HB116 UD Karbon 660mm |
Představec | BBB BHS–01 Ultraforce 100mm |
Sedlovka | Trigon SP138 3K Karbon 30,9mm |
Sedlo | Fizik Gobi M5 |
Pláště | Mitas Scylla Tubeless Supra 29×2,25 |
Měřím 183cm. Váhal jsem mezi velikostí rámu L/XL protože mám proporce přesně mezi. V RB mi doporučili XL, ale nakonec jsem se rozhodl pro menší a jezdí se mi na něm skvěle
Kamaro: když sme u toho, tak skoro omylem Téčko mám, přividělával jsem si při studiích v družstvu na žních a chmelu ;-). A o couvání to není, orientace šípů je kvůli efektivnímu tahu při orbě, vláčení atd. Co neujedeš dopředu nevycouváš, páč se většinou zahrabeš a zůstaneš viset na břichu (několikrát jsem díky své mladické hlouposti měl tu čest ;-)).
Když by to bylo opačně, tak si při tahu nahrneš mezi plášť a podložku vrstvu zeminy, která prostě klouže a všechno je v trapu. Ale jak říkám, to je teorie z jinýho oboru. Osobně jsem ale Scylu takhle nasazenou ještě neviděl, nicméně pokud je zo záměr vlastníka, tak s tím nemám vůbec žádnej problém ;-)
Ad orientace plaste. Jo, Schwalbe to ma taky jinak pro predek a zadek…
vpa007: nejsem traktorista, ale mám za to, že šípová kola jsou osazena tak, aby když ten traktor zajede do nějakých sraček, tak aby se z nich vyhrabal zpět – větší účinnost vzorku je pro jízdu zpět a opuštění neprůjezdného prostoru.
27.3.17 17:01
kamaro: hele, máš pravdu… svým způsobem… ;-)
Ano, je kupa plášťů, který mají front/rear specific orientaci.. co ale vím, tak Rubena/Mitas má na všech orientaci pneu jen jedním směrem (doma se ale mrknu na svou Scyllu a Kratos a potvrdím, páč orientace je značena malou šipkou na hraně vzorku).
Ale… ve chvíli, kdy máš vzorek „do protisměru“, tak při hrabání se prostředek vzorku zadního kola začíná hltit nahrabaným materiálem, je lepší, když je šípem odváděn ven.. vzorem budiž osazení šípových pneumatik na traktorech … na záběr tam i tak je dost hran… navíc brždění.. se přece doporučuje víc přední brzdou, aby zadní kolo nešlo do neřízeného smyku, takže potřeba maximalizace efektivity brždění na zadním kole není až tak prioritní.
… toliko teorie, každěj samozřejmně ať gumy vozí jak potřebuje ;-)
K orientaci pláště – podle mého názoru je nasazený tak, aby lépe zabíral – což je u zadního pláště žádoucí. Přední má být osazený tak, aby lépe brzdil – čili opačně jako zadní.
Kdysi dávno bývaly na pláštích značky pro orientaci vzorku (pokud byl plášť určen pro přední i zadní kolo), kdy pro přední kolo byla orientace naopak než u zadního. U plášťů speciálně pro přední a zadní kolo (Ritchey Speedmax a pod.) to také bylo orientováno podle výše zmíněné logiky.
Takového podstatného detailu, že je obráceně plášť bych si bez upozornění nevšiml. Díky za informaci.
Inak ten zadný plášť máš nahodený naopak. Bike pekný, aj farba, osadený dopohody, ale napriek tomu sa neviem ubrániť tomuto bf folklóru, že RB je český mokrý sen, aj keď je to echt nuda. Byť tam nápis Author alebo Ghost, tak ti to nikto neokomentuje. Nie je to nič z čoho by si človek cvrkol. Každopádne, nech ti robí radosť a dlho a poctivo slúži
Máš to pěkné za 5*, ale s tím vedením lanek si u RB mohli pohrát lépe, je to takové „neuhlazené“.
hezké RB, moc. Jen ty mi to kazí pláště a polepy z kol. Technicky přesmykač asi funguje na výbornou, ale vypadá to šíleně..
Luxusní bajk, čistý, jednoduchý, hezký… fakt líbí nejen kvůli tomu, že RB je moje krevní skupina. A teď do detailu… hadice a bovdeny se vlní všelijak, ale bez toho, aby to šlo vniřkem, to jinak nejde. SID paráda, ideální volba na XC raketu. Karbonová sedlovka s ďorou paráda, XT kliky s plastem nemusím, ale to je můj problém.
Scylla s šedým pruhem kupodivu k šedýmu kolu vyjímečně pasuje, osobně ale mám raději nebarevný gumy. Jinak jsou to slušný gumy, rychlý, něco jako Conti RaceKing. Mimochodem Gaspi vozí Kratos, což bych přirovnal k TrailKingovi… blbý je, že Mitas(Rubena) nemá něco uprostřed adekvátního XKingovi (což sem pořešil gumou Onza Canis ;-)). Co mi ale nesedí je, proč je na zadním kole opačně, měla by mí stejný směr jako vpředu, viz foto, co je 2× stejný (proč? ;-)).
kolo moc pěkný máš tam 5 jen prosba můžeš změřit kolik ti tam zbývá místa mezi gumou a rámem díky
moc hezky kolo:-)
26.3.17 22:01
Ty Rubeny jsou fakt ošklivý, ale až to bude trochu zabahněný, né taklenc vyvoněný, snad to nebude tak bít do očí. Pět hvězd
Typ přesmykače je daný výrobcem rámu a i když vedení bovdenu není ideální tak funkčně chodí bez problémů.
Jo a souhlasím že pláště jsou designove mimo…Ani nemám nějakou pozitivní recenzi, jediné Mitasi asi jezdí Gasperotti a to bude nějaká Gravity řada…Kolu by seděl Maxxis Ikon nebo Ardent.
Super kolo, taky je to na XT/XTR… Výš už jít pomalu nejde…Taky jsem přemýšlel o CRR 29, ale chtěl bych něco hravějšího menším úhlem hlavy a větším slopingem… Dle p.Bartosze se už něco v tomto duchu (ala Nicolai, OnOne nebo DMR) chystá takže vydržím…
Vedení bowdenu k přesmykači (foto 4) se mi fakt nelíbí, působí to odfláknutě, s tím si u RB moc nevyhráli, nebude to dřít rám? Jinak moc hezké RB. Dávám 5*
Kolo krasny. Plaste vzhledove strany. Sundat polepy z rafku a bude to nadhera.
Tak toto je totální bombice, moc se mi to líbí. Všiml jsem si, že tady je většina někdy až nesoudně přívětivá k jakémukoliv RB co se tady objeví, ikdyž kolikrát je to nevalně vybavené, vypadá obludně a je na pytel nafocené, což většině jiných kol je tvrdě vyčítáno, ale toto je přesný opak, prostě fantazie, moc se mi to líbí a plně si to zaslouží aktuální vysoké hodnocení! Kdybych měl být hnidopich, tak se mi u ruben/mitasu nelíbí ta pouťovost a velikost potisků, v tomto je třeba schwalbe decentnější, ale to je detail. Prostě plný počet, nemůžu se vynadívat, fakt že jo, závidím :-)
Nemáš to uzamykání vidlice nějak daleko nebo máš tak dlouhý palec? Jinak jako celek moc hezký.
Plný počet! P.s. Len taká hlúpa otázka – nemáš na prešmyku koncovku z brzdového bowdenu? Zdá sa byť akási hrubá
Akorat ten zadni brzdovej třmen je nějak divně řešenej, když se ta hadice k němu tak vlní.
26.3.17 17:52
Ta barva se jen tak nevidí.