Tak jsem dostal konečně chuť přihodit i můj vzorek. Na fóru plném nadupaných strojů a milovníků fullů to hodnocení dost možná odnese. Rovněž i barevné provedení nemusí každému sedět, ale já mám prostě kombinaci těchto barev rád.
Nové kolo jsem vybíral již od října roku 2016. Prošel jsem si různými etapami vývoje od výběru velikosti kol, rozhodování zda nové či bazarové nebo například výběru daného obchodu. Také cenová hladina se stále a stále zvedala. Začínal jsem na 18.000. Poté přešel na 22.000 a nakonec se uvelebil na 25.000. Ale i tuto hranici jsem nakonec přešvihl byť ne ani o tisícikorunu. Bazarové kolo jsem vyloučil z velmi prozaického důvodu. Měl jsem za tu dobu vyhlédnuty tři kola. Prodejci ovšem jednali natolik „férově“, že se na mě i po příslibu totálně vybodli. Ztratil jsem nervy a zjistil, že pokud chci jezdit a nejenom vybírat, bude lepší koupit si nové, nebo si nechat postavit.
Nakonec jsem se obrátil na stavitele a domluvili jsme se na tom, co je vidět na fotografiích. Vzhledem k rozpočtu jsem samozřejmě musel slevit na několika věcech, které budu do budoucna vylepšovat. Kola samotné, kliky (na slx či xt už nezbyly peníze), pláště (něco lehčího s kevlarovou patkou), pedály (ty na kole jsem dostal zdarma) atd. Každý má asi jiný názor na to, co je potřeba vyměnit (a jistě spoustu z vás řekne že sedlovka. Tímto prosím každého, kdo chce komentovat „fake“ sedlovku, ať tak učiní ve fotografií, kde je vyfocena a hejtována zvlášť). Sedlo jsem dostal rovněž od známého, který ho koupil na aliexpressu a musím říct, že je dostatečně pohodlné. Samozřejmě je to nové kolo a musím vychytat nějaké mouchy. Posed, držák na bidon, gripy (pěnové mi nevyhovují, mám raději gumové), brašnu pod sedlo atd.
Zatím jsem absolvoval pouze dvě vyjížďky (necelých 100km) a jede se na něm výborně. Jezdil jsem spíš asfalt, občas les, občas pole a nějakou tu šotolinku atd. Do nějakých extrémních terénů se ani nepouštím už z důvodu, že velmi často budu jezdit s přítelkyní, která má kolo crossové. Přesedlal jsem z 26 palcového kola, takže si ještě tak trošku zvykám.Jak jsem již uvedl, kolo má své mouchy, ale bezchybné kolo bez kompromisů je mimo můj cenový limit. Tímto děkuji i staviteli, který odvedl dobrou práci.
Pokud bude mít kdokoliv jakýkoliv dotaz, rád ho přes soukromou zprávu zodpovím.
(vloženo 29.3.17)
Značka | Scalar |
Model | MRX |
Modelový rok | 2017 |
Velikost | 19,5 |
Hmotnost | 12,2 |
Rám | MRX elite X7 |
Vidlice | Suntour Axon |
Kliky | Prowheel MPX-11 |
Měnič | Shimano XT-8000 |
Řazení | Shimano XT-8000 |
Převodník | Prowheel 34z |
Kazeta | Sunrace MX8 - 11/46 |
Řetěz | SRAM PC-1110 |
Náboj přední | Remerx Light |
Náboj zadní | Remerx LIght |
Brzda přední | Shimano SLX BR-M7000 |
Brzda zadní | Shimano SLX BR-M7000 |
Ráfek přední | Remerx Topdisc |
Ráfek zadní | Remerx Topdisc |
Pedály | Tideace |
Řídítka | Force basic H 6.2 |
Představec | Force basic S 4.6 |
Sedlovka | EC 90 (nikoliv Easton) |
Sedlo | Lietu L.T. |
Pláště | Schwalbe Rapid Rob 2,25 |
MRX dela krasny ramy. Takovy sympatak :) Uz jsem mel takovou myslenku koupit MRX ram a poskladat bajk
S pneu jsem spokojený. V terénu drží slušně. Ale až je sjedu, koupím něco více na asfalt (přítelkyně moc do terénu nechce a drží se na stezkách) a hlavně něco podstatně lehčího, třeba Thunder burt nebo něco podobného. To si ještě nechám projít hlavou.
Pekny kousek,i barevna kombinace. S pneu jsi spokojeny,podrzi v terenu?
@spd a boty: oboje mam na mtb pres 7 let. Boty jsem tehda (2009?) kupoval levny noname Axon asi za 15oo s preskou a s tvrdou podrazkou s tim, ze casem poridim lepsi. No a dneska jim nic nechybi. Najezdim tak 3tis rocne. Je fakt, ze uz nevypadaj moc hezky (myl jsem je tak 3×), ale preska i suchy zipy v poho. Pedaly po7 letech trochu vakl, tak jsem je letos menil.
Je to hezký až na těžký a úzký ráfky a osobně bych po osobní zkušenosti s touto jednopackou se ji nikomu neodvážil namontovat na kolo. Zuby nejsou NW, pokud něco nezměnili a cca po 500km najetých km začal řetěz na každý terénní vlnce padat :/ Takže na to bacha, jinak ať se dobře jezdí.
honza123: „Ale tipuji, že pedály vydrží tak max. 2 sezóny a šup koupit nové“
Ano, to skutečně vyznělo jakože myslíš pedály :-) Ale ať tak nebo tak, i tretry vydrží hodně, páč se v nich obvykle moc nechodí.
vpa007: jen bude muset sem tam koupit nové kufry, já jsem je měnil už po cca 15000 km :)
Bez debat, Scalar odvedl velmi dobrou práci a za ty prachy to fakt dává smysl, o tom žádná a padlo to tu už několikrát. I když to kolo není můj šálek čaje, je fakt dobře postavený a ostudu neudělá. Navíc sis dal tu práci a pěkně jej nafotil a dodal svůj pohled/komentář. A toho si cením asi nejvíc, víc než když sem někdo dá jednu fotku 5× dražšího kola, vyplní 4 řádky a svět aby omdlel ;-)
S pedálama globální souhlas.. na normální výletový ježdění stačej platfromy s teniskama… pokud tě kolo víc chytne a budeš mít třeba tendenci si zajet nějakej maratónek a vyhecovat se s kolegy/kamarády, tak nášlapy jsou krok správným směrem. Boty třeba klidně za litr (např. Force Turist), pedály ale rozhodně Shimano PD-M520.. můžu potvrdit, jsou nesmrtelný ;-)
30.3.17 10:38
30.3.17 10:37
30.3.17 10:32
Kalic: já nemluvil o pedálech. Možná to tak vyznělo. Mluvil jsem o tretrách. Pedály doufám, že vydrží mnoho let. Pro rekreačního jezdce. Ale tretry si myslím, že ty dvě sezóny jsou reálné. Přece jenom, jsou to boty. Ale můžeš mě opravit, nebo doporučit nějaké dobré tretry, které vydrží.
pd-m520 za šest set a není co řešit. Jsou to držáky, vydrží „věčně“, dvě sezóny jsou nesmysl, pokud nejsi zrovna profi.
Všem přispěvatelům, co píší o SPD: všemu tak nějak rozumím. Už jsem se pročítal i různé topicy o SPD. Někdo dává přednost platformám a někdo SPD. Ale číst si o tom mi asi moc nedá :). Já to příští sezónu (až s kolem proběhne úplná symbióza) určitě pořídím. I když se rád kochám a chodím často z pedálů :). Nejsem takový ten výkonnostní blázen :) (tím nechci nikoho urazit). A rovněž mi trošku vadí ty ceny, jak jsem již říkal. Pedály jsou OK. Nějaké ty shimana, co se tu doporučují za 600–800kč, to se ještě dá. Horší je to s tretrama. Pořizovací cena cca. 1500–2000 se taky ještě dá zkousnout, pokud by to vydrželo jak klasické pedály. Ale tipuji, že pedály vydrží tak max. 2 sezóny a šup koupit nové. To mě odrazuje asi nejvíc. Alespoň známý, co jezdí s SPD říkal, že je to otázka tak dvou sezón (podle počtu najetých km). Tak mě to pořád trošku hlodá kupovat něco pořád dokola, když to člověk nemusí mít. Ale pokud je to až takový rozdíl, tak........:). Uvidím, koupím, vyzkouším a poznám rozdíl.
Pěkný kolo a popis. Jestli to myslíš s ježděním vážně, tak nášlapy určitě ano, rozdíl stojí za to. Kdybych měl hledat nedostatky, tak oproti zbytku trošku zaostávají kola, kde bych pro mtb určitě volil širší ráfky+nahodit bezduše, ale jestli to máš hlavně na silnici s přítelkyní tak je to asi jedno; až to pomine tak bajka asi ještě poladíš :-)
Me se tedy osobně libi moc. Tak hodne stastnych a spokojenych km ;)
Za ty prachy super. Ty nášlapy seženes kolem 500,– v Decathlonu mají myslím ty jejich nášlapy B-TWIN i s kuframa kolem 300,–
Za mě je to povedená stavba.
29.3.17 18:49
Zoidberg: zatím s nášlapy zkušenosti nemám. S tou myšlenkou si pohrávám a přemýšlím nad tím. Jen mám z toho trošku strach. No a samozřejmě cena mě taky odrazuje. Pedály 1000kč + tretry 2000kč. A taky nevím, zda bych to ocenil.
Za 26000 pohodový kolo.
29.3.17 18:11