Ale jo, i moderní carbon může vypadat hezky :-)
40th Year Anniversary Edition
(vloženo 5.4.17)
21.4.17 01:26
6.4.17 22:23
6.4.17 20:13
6.4.17 08:35
jonáš1: dej si mokrej lajntuch na hlavu a své problémy s kotoučema řeš v nějaké diskusi k tématu, tady to je už po několikáté, kdy si někdo vystaví kolo s ráfkovými brzdami a ty se k němu začneš přisírat s výpady proti kotoučům, které tam vůbec nemají co dělat… najdi si někoho s kolem na kotoučích, někoho kdo bude tvrdit, že na ničem jiném se jezdit nedá a diskutuj tam s ním, tady jsi totálně mimo mísu
Ne nemám, ale ani je nevychvaluji, jen se divím že když je v poslední době kolem tolik humbuku a diskusí, článků a já nevím všeho čeho možného, proč si lidé rovnou ty silniční stroje nekupují na kotoučich, když většina příspěvků od uživatelů silnicek si je tak chválí jak perfektně brzdí na karbonech a v mokru. Já nikomu nenadavam ani nikoho neosocuji, jde mi pouze o princip a o mentalitu příspěvků. Většina chválí jak perfektně brzdí atd. ale pak se tady objevují silnicky na spalkach, zrovna těch uživatelů co prispevovali do vlákna „kotoučové brzdy na silnickach“. Všichni je chválí ale sami jezdí na spalkach.
Končím s diskusí jdu spát, mně už to nezajímá a slibuji že už to nebudu řešit a nijak se o tom s kýmkoli a kdekoli bavit ani v hospodě u piva ani jako brigádník mechanik jízd. kol.
Dost pekny kolecko, vubec by mi to nevadilo.
@jonáš: Ty jsi kotouce na silnici jezdil a mas s nimi nejakou negativni zkusenost, ze ti tak hrozne vadej?
Tak ifona nemám ani to nikomu nezávidím, nejsem moc ta generace těch lidí závislých na mobilech apod přístrojů. Ale na karbonech jezdím a brzdim a i na hliníku, ale brzdim podle povětrnostních podmínek mokro/sucho a je to jedno jestli jsou to kotouče nebo špalky.
Jonáš1: to mi připomíná kamaráda, který se mi často posmíval, že mam ifouna.. iovce a gayfoun atd. No a sešel se rok s rokem a frajer má taky jabko.. Tak mu z legrace řikám.. ty si mi ho vlastně tak trochu záviděl a hrozně moc si ho chtěl viď:) K tomu už se nedokázal moc vyžvejknout, ale vypadá spokojeně.
Tak uvidíš do budoucna..;)
Pěkný kolečko. Líbí se mě vychytávka v podobě té vyjímatelné vložky pod představcem. Praktické a elegantní řešení. Lepší než nevkusné vysoké hlávko nebo komín z podložek.
Hlavní výhoda kotouče,je ta,že brzdí vždy tak jak jsi zvyklý. Takže pak můžeš líp brzdit v krizové situaci.
Brzdí se podle rozhledových podmínek a máš být tak technicky zdatný a předvídatelný aby jsi zastavil zavčasu za jakýkoliv podmínek jestli je mokro nebo sucho nebo jedeš na špalku nebo kotoučích.
5.4.17 14:20
Jonáš: takže podle tebe doba, ve které žijeme, je sebezahleděná…? a produktem té sebezahleděné doby jsou kotoučové brzdy na silničních kolech? promiň, ale nějak mi to stále nedává smysl, já bych řekl, že produktem narcisismu je arogance, přehnané sebevědomí a fanfaronství, ale to zas nemá nic společného s brzdami
jdp: v dešti mi přijde, že je to fuk, člověk jede obvykle díky dešti zhruba o to pomaleji o co to brzdí hůř, mě spíš vadilo přehřívání ráfků při dlouhých sjezdech za tepla, jak se to pak začíná kousat a hrozí i destrukce galusek, ale tohle zase docela řeší bazaltová vrstva
Jonáš1 : ty fakt nejsi normální. Proč se všude sereš do kotoučů? U Giant TCR to nikdo neřešil a ty tam vlezeš s poznámkou o kotoučích. Tady nemlich to samé. Napiš si na dres " nesnáším kotouče, jsou na hovno" a budeš spokojený. Přestaň tady už s tím otravovat a rozjíždět tu záměrně flame !
Jonáš: zkus si to ještě jednou přečíst, co jsem psal. Jestli máš zkušenost s karbon ráfky + deštěm, tak mi dáš za pravdu, že to brzdí v tu chvíli fakt hrozně.. s kotouči už to máš smysl..
A není to samozřejmě o absolutním výkonu na brzdě, ale spíš o modulaci..
Nebudu tady vést debatu co je lepší / horší.. Každý si může vybrat, co se mu líbí
Já mám ovšem poruchu mozku, to nemá nic společnýho s narcistickou dobou.
jdp: Posun to sice je ale žádný špičkový to nebude ani není, silniční kolo bude brzdit pořád stejně jestli jsou tam kotouče nebo špalky nebo elektrodynamická brzda nebo vodní odporová nebo třeba posraná nebo posázená diamantama. Dokud bude styčná plocha se silnicí taková jaká na silnici je, pláště 23 mm/25 mm nafoukáno na 8 atm u galusek 10 atm. Tak se podívej jaká je minimální plocha tření se silnicí, to nebude brzdit nikdy špičkově, jako třeba na bajku nebo na gravelu apod.
5.4.17 12:33
Jonáš1: já tedy kotouče taky nemám a nemusím, přesto si nemyslím, že cyklisté, kteří si je pořídí, jsou nemocní „narcistickou dobou“ (a propos, poněkud krkolomný výraz a nedává dobrý smysl), spíš však, jak tak na tebe narážím v různých diskusích – kotouče stále dokola, začínám mít pocit, že nemocný jsi ty, obsedantně kompulzivní porucha, řekl bych
@Jonáš1: v tomhle s tebou fakt souhlasit nebudu. Připomíná mi to nástup kotoučovek na mtb, kdy je podobně hanili V-čkaři :-) Dle UCI chápu, že nejsou povolené, ono představa hromadného pádu a roztočených kotoučů je fakt zlo..
Já osobně silničku na kotoučích nevlastním, ale několikrát jsem jí jel a je to obrovský posun..
V případě karbon ráfků a špatného počasí je to potom naprosto nesrovnatelné v klasikou
Jonáš1: To dává smysl. Když jsme u těch narcistů, kdysi tu byl takovej Jonáš co se rád fotil. Nejsi to ty? :)
No vidíš zas tak ty kotouče špičkový nejsou když ani UCI je nechce, pouze módní výstřelek pro nemocný narcistickou dobou.
Diamante se na kotoučích nedělá, tohle je stroj podle pravidel UCI :-)
Na kotoučích mají třeba Astru :
V Candy red vypada hezky vsecko :-)