Rockhopper Comp SL 2011 in current version - redy to 2017 season
Rockhopper Comp SL 2011 in current version - redy to 2017 season
Rockhopper Comp SL 2011 in current version - redy to 2017 season
Rockhopper Comp SL 2011 in current version - redy to 2017 season
Rockhopper & Burley D'Lite (child bike trailer) - redy to 2017 season
Rockhopper Comp SL 2011 in current version 2015
(vloženo 15.4.17)
Značka | Specialized |
Model | Rockhopper comp SL |
Modelový rok | 2011 |
Velikost | 21" |
Hmotnost | 12,4 |
Rám | Specialized M4SL fully manipulated alloy frame, fully butted, integrated Head Tube... |
Vidlice | RockShox Recon Silver SL, 100mm (4in) travel, magnesium lower, 1 1/8" alloy steerer, 32mm Cr-Mo stanchions, coil spring |
Tlumič | air dumper |
Hlavové složení | (unbranded integrated) |
Kliky | Shimano FC-M521 Hollowtech, octalink spline |
Středové složení | Shimano BB-ES25, 68mm x 118mm |
Přesmykač | Shimano Deore |
Měnič | Shimano SLX Shadow |
Řazení | Shimano SL-M590 Deore trigger |
Převodník | Shimano FC-M521 22-32-44T |
Kazeta | Shimano HG50 9-spd 11/34T |
Řetěz | KMC X9L |
Náboj přední | Specialzied Stout |
Náboj zadní | Specialzied Stout |
Brzda přední | hydraulic Shimano Deore BR-M615 / disc Deore SM-RT56 180mm (replacement 2016) |
Brzda zadní | hydraulic Shimano Deore BR-M615 / disc Deore SM-RT56 160mm (replacement 2016) |
Brzdové páky | Shimano Deore BR-M615 |
Ráfek přední | DT Swiss 445 |
Ráfek zadní | DT Swiss 445 |
Pedály | WellgoWPD M-17 SPD |
Řídítka | Specialized, 670mm |
Představec | Specialized 3D forged alloy, 7 degree rise, 31.8mm clamp |
Sedlovka | Alloy two bolt, 12.5mm offset, micro adjust, 30.9mm |
Sedlo | Wittkop TWIN MEDICUS / white (replacement 2018) |
Pláště | Schwalbe Hurricane Performance MTB; 26 x 2.00 (replacement 2018) |
Na podzim 2017, tedy téměř po sezoně, jsem vyměnil brzdy – původní Avidy Jucy 3, s nimiž jsem měl neustále problémy s tím, že mi cinkal nebi šustil kotouč, hlavně zadní – „přezul“ jsem na Shimano Deore BR-M615 a kotouče Deore SM-RT54.
Proti stařičkým Avidům je to znát, jak při montáži a seřízení, což se dělá mnohem snadněji, tak při jízdě, kdy je znát lepší účinek (brzdy jsou ostřejší) a přitom lze lépe rozložit dávkování brzdné síly z podstatně ergonomičtějších páček.
Pak jsem vyměnil silikonové gripy Fox (původní originální pryžové jsem hned sundal a schoval) za gripy Force s kovovou objímkou a 3D reliéfem; v nastávající sezoně se uvidí, které více vyhovují.
OK, asi jen napíšu, že toto kolo je pro středně náročné jezdce či cykloturisty, kteří ale vyžadují vyšší spolehlivost a určitou kvalitu zpracování, je to taková, řekněme, střední třída horského kola na 26" kolech, geometrie i zpracování rámu je dle mého poměrně univerzální a nadčasové, takže není s ním problém jet třeba 100 km cyklotrasu anebo i nějaký ne zrovna hard-core singletrial. Jelikož jsem jezdec spíše na pohodu, jen sem tam si mám chuť si zařádit, kolo mi zcela vyhovuje. Je pravda, že třeba vzduchová vidlice by byla asi vhodnější, především pro lehčí jezdce, ale já mám pomalu ke sto kilům, takže ani s touto nemám problém – a musím říct, že to je snad nejlepší pružinovka, jakou jsem kdy jel a to vzduchové tlumení je dost zdařile provedené… samozřejmě komponenty odpovídají době výroby kola, ale nyní se třeba ve stejné cenové relaci prodávají rockhoppery na aliviu a s pružinovou vidlicí Suntour, což už bych si asi rozmyslel. Myslím, že převodová řada Shimano Deore/SLX je zde adekvátní a brzdy Avid Jucy 3 jsou dost účinné a dostačující, já jsem jen s ohledem na svou váhu a s tím, že dnes často tahám dětský vozík, dal dopředu 180mm kotouč; co bych snad jen těmto brzdám vytkl je, že mají velmi malý prostor mezi čelistmi a diskem a dost často tedy cinkají, pískají nebo šustí, to je ale neřest všech Avidů (řešením by byla výměna za Shimano brzdy a uvažuji o tom, ale zatím to nepovažuji za nutnost). S ohledem na to, že poslední dobou jezdím převážně zpevněné povrchy a cyklostezky, přezul jsem v loni na semi-hladké pláště Schwalbe Hurricane Performance a taky jsem vyměnil původní sedlo za Bontrager Affinity 2 , které mi sedí o poznání lépe…
puka: nechapu co sem mám psát, vyplnil jsem kolonky, co jsou zde přednastaveny, toto kolo mám a jezdím na něm, co jiného…
bikemike: to kolo opravdu tak váží, ale je to váha přesně, jak se kolo váží a uvádí v katalogu, tedy bez všech doplňků a serepetiček (bez podsedlovky a jejího obsahu, pedálů, košíků a bidonů, rohů, kompjůtru, pumpy, blikačky atp. – to vše udělá kolem kila); no a k té fotce, je to jedna z těch lepších co mám, prostě nemám kolo na to, abych ho fotil…
Sunshine 29: děkuji náčelníku, že se mne zastal… ;-)
Vždyť má vyplněno, fotku taky, co bys ještě chtěl?
Rady – Kdybych ho urážel, tak tvoje rozhořčení chápu. Zatím nemám fotky a dostatečně vyladěný kolo. Navíc to není povinnost a každý si tu může vyjadřovat názor.
Sanšanjn – Pak to ztrácí smysl sem házet. To sem může rovnou hodit aj katalogovou fotku a dozvíš se stejně jak v shopu.
puka: pošlu ti knihu, tam jsou příběhy.
Klidně i pohádkovou :)
Puka má plnou pusu řečí a sám tady má jen profilovku, promiň ale to mi hlava nebere…
Foto na prd, ale je hezké, že rám a vidlice mají katalogový popis na 5 řádků, to fakt zajímá každého.
Taky tė váze nevěřil.
15.4.17 23:08
Při velikosti 21, s Reconem silver se mi váze 12,4 ani moc nechce věřit…jinak kolo by si určitě zasloužilo lepší fotky!
Někdo by byl rád, kdyby mu někdo napsal, jestli to je tak špatný jak to vypadá.
to puka: Ja treba na nejaky pribeh seru, nevim jak ty, me by stacilo aby to bylo normalne vyfoceny.