Gripy jsem nechal původní, ale až se ošoupou, tak půjdou ESI.
Sedlo je velmi pohodlné, mohlo by být trochu užší.
Přesmykač Side Swing mě překvapil svou lehkostí přehazování.
Chybí mi trochu těžší převod. 38/28 by bylo lepší.
Ochr
Sedlo má uprostřed ve skeletu díru pro měkké tkáně.
Horní vzpěry jsou natěsno.
Má to cenu pořád dokola mít?
Odkladní místo na bláto.
Mezi převodníky, rám a přesmykač se toho vejde
Pěkný design
Kolo jsem vyhrál v soutěži časopisu Velo v roce 2016. Původně jsem měl dostat loňský model, ale jelikož byl vyprodaný, dostal jsem letošní s lepší osazením. Smůla, prostě vyhraješ a ještě ti dají lepší kolo než máš dostat :-).
Protože byly pořizovací náklady nízké a již jsem doma měl SUPíka, mohl jsem se pustit v zimních měsících do ladění. Překvapila mě váha, která byla před úpravami 11,9 kg s pedály XT. Po výměně kol, včetně plášťů, zhubl bike na 10,5 kg!
Představec s průměrem 35mm a hliníkovými řidítky pryč a místo toho představec z původního kola + nová řidítka, která nejsou příliš kvalitní. Bohužel sázka do loterie tentokrát nevyšla. Trochu pruží a uvnitř nejsou ani začištěné. Pro jistotu jsem se do nich pořádně opřel a naštěstí drží. Do budoucna je vyměním nejspíš za Force se stejným úhlem.
Sedlovka z Číny nebyla zrovna levná, ale je kvalitní. Košíky taktéž z Číny jsou v pohodě.
Najel jsem prvních 1000 Km, tak můžu referovat a hlavně porovnat se SUP929 rok 2015. Rozdíl je minimální, kdybych měl hledat těch 15 000 až 20 000 Kč rozdílu, tak nevím kde. Každé kolo má své pro a proti, ale jsou to jen kosmetické záležitosti. Vypíchnu jen pár:
- Tuhost rámů srovnatelná, možná SUP je trochu tužší.
- Osazení XT je sice výše, ale SLX/Deore je dostatečné pro 99,8% jezdců
- Brzdy na SUPu fungovaly velmi dobře i když byly z nejnižší řady.
- Záplety Ghosta jsou neskutečně těžké a na tak drahém kole nemají co dělat a k tomu drátové pláště.
- SUP měl špatné středové složení, které bylo nutné vyměnit, u Ghosta zatím drží.
- Ghost má více položený hlavový úhel. Lepší prostupnost terénem, ale zarazila mě vrtkavost ve vyšších rychlostech. Je to jen o zvyku.
Na hardtailech se už nedá nic revolučního vymyslet, jsou to prostě skvělí univerzálové do českých luk a hájů.
(vloženo 18.4.17)
Značka | Ghost |
Model | Lector 3 LC |
Modelový rok | 2017 |
Velikost | M |
Hmotnost | 10,2 |
Rám | LECTOR 29 Lightweight Carbon LC |
Vidlice | Rock Shox Reba RL Solo Air 100 mm Oneloc 15 mm |
Hlavové složení | ACROS Ai 41/42 |
Kliky | Shimano XT FC-M8000 |
Přesmykač | Shimano XT FC-M8000 |
Měnič | Shimano XT FD-M8020-D SIDE SWING |
Řazení | Shimano XT SL-M8000-11 bez ukazatele |
Převodník | Shimano XT M8000 26/36 |
Kazeta | Sunrace MX8 (11-42Z) černá |
Řetěz | XT CN-HG701 |
Náboj přední | ONE Race Ultralight 15mm |
Náboj zadní | ONE Race Ultralight, 6 Pawl 12x142mm (Bitex) |
Brzda přední | Shimano XT BR-M8000 |
Brzda zadní | Shimano XT BR-M8000 |
Brzdové páky | Shimano XT BR-M8000 |
Ráfek přední | ZTR CREST 28h |
Ráfek zadní | ZTR CREST 28h |
Dráty | Sapim Race 1.8 / 2.0 |
Pedály | Shimano XT PD-M8000 |
Řídítka | Noname China karbon 720mm 9° k jezdci |
Představec | 80mm Force Team Spray |
Sedlovka | China karbon 400mm/31.6 |
Sedlo | SDG Circuit |
Pláště | Schwalbe Racing Ralph Lite Skin 2.1 TLR |
To opravdu nevím, jestli model 2017 nějak upravili. Je fakt, že dozvědět se tyto konkrétní důležité údaje o každém modelu je prakticky nemožné !
Pár dobrých testů, kde se měří tuhost rámů u hlavové trubky a dále tuhost u středové trubky se dá ještě najít na stránkách: http://www.mountainbike-magazin.de/
( pro zajímavost značka Spešl, která je pro mnohé modlou tam v tomto ohledu v testech vychází jako podprůměr)
21.4.17 08:10
sobi20: přečetl jsem toho o Lectorech dost ale tohle mě překvapilo, nicméně s mejma 90kg a způsobem jakým jezdím/kochám se mě to prozatím nechává klidným. Letošní modely mají teda nějak výrazněji přepracovaný rám oproti loňským modelům?
sobi20: dobrej poznatek. Myslím, že Lectrory 1. gen. si koupilo mrky hobíku, kteří nejsou žádní 70kg chrti.
Ghost Lector 3 LC (2016)
http://www.freerider.ro/…-103486.html
Naměřených hodně slabých 70.2 Nm u hlavové trubky ( nemají uvedenou velikost měřeného rámu !),
ale pro 70kg jezdce asi dostačující !
Pro zajímavost hliníkový základní Cube Attention SL 29er (2015)
111.6 Nm
20.4.17 14:40
sobi20 „Možná model 2017 je lepší, ale model 2016 to byla opravdu velká bída co se týče torzní tuhosti rámu“
To by chtělo trošku rozvést, moc by mě to zajímalo
tak tak Forsky stačí, každej neni magor (myšleno v dobrém) že by tam dal kopit od TUNE za desítku (já bych to udělal) ale někdo jinej za ušetřený kačky se třeba někam v létě někam podívá :-)
Díky za odpověď :) No právě podle „zachrstání“ hlavy bahnem jsem se ptal na fci blatníčku. Ale pokud ti to chrání výhled – OK.
Taky se mi moc líbí vychytávka převleku zámku sedlovky starou duší – prostě kolo za *5 a zlepšovák za +1 :)
S komponenty Force mám jen dobrou zkušenost a rodla si budu na bajku měnit právě na karbonový „forsky“
Ať slouží stroj :)
Možná model 2017 je lepší, ale model 2016 to byla opravdu velká bída co se týče torzní tuhosti rámu, i když dizajnově super !!
Tak blatníček má svou neocenitelnou funkci. Zamezuje stříkání bláta do očí a částečně chrání vidlici.
Kokpit není hezký, ale je funkční za dobrou cenu. Považuji se za „čecháčka“, který šetří každý peníz a vrážet do kola, když jsou priority jinde, se mi zatím nechce. Až bude barák a rodina zajištěná, tak si můžu vymýšlet. Takže tak za 15 až 20 let :-).
Ano, na sedlovce je obyčejná ustřižená duše. Výborný materiál, který jsem dále použil třeba jako těsnění do syfónu, gumičku na uchycení tachometru nebo naposledy jako ocharnu lanek ve spodní části rámu SUPa.
Na tý sedlovce je nějaká duše nebo nějaká teplocitná hadice? Dík za tip-líbí!
19.4.17 21:53
moc pěkné fotky, nádherný strohý design, ne každý má potřebu jásat barvičkami, těch pár komponentů by si to zasloužilo lepších, ale to se dá pstupně vylepšovat, základ je to výborný
Ten kokpit by si zasloužil asi lepší, Force s čínou mi k tomu přijdou škoda (a ten Force je dost ošklivý)
Gratuluji ke krásnému kolu – četl jsem ve Velu;-) Moc se mi líbí design kola (možná trochu míň ta barva). Krásné fotky, skvělý popis. 5*
No když už jsi kolo vyhrál mohl jsi tam dát něco lepšího než Force a China karbon…
Moc pěkný bike a zajímavé srovnání se SUPem. Košíky mám stejné, jen jsem je koupil bez loga a jsem taky spokojen, dobře drží. Ty drátové pláště dávat na kolo s karbonovým rámem… to je neuvěřitelné co jsou schopní osadit pro snížení ceny… Co se týče barvy, mně se líbí. Přijde mi, že výrobci vyrábějí 2 sezony pohřebáky aby „udělali hlav po barvách“ a teď zase dělají přehnaně svítivý biky, takže je každé druhé kolo jak odrazka, což se mi moc nelíbí, ale z hlediska bezpečnosti asi OK.
Tak černá je fakt nuda, více se mi líbí křiklavé barvy, ale co jsem se díval na letošní modely, tak se většina výrobců vrací k nudným barevným kombinacím. Lidé si to nejspíš přejí.
Řidítka Force jsem zkoušel v krámu, jsou velmi pevná a lehká. Zpracování je na velmi dobré úrovni.
Jezdím LiteSkin už několik let a za těch pár let jsem měl tři defekty, které zalepilo mléko. Poslední byl na asfaltové cykloztezce, kde jsem chytil vrut. Jezdím docela ostře, ale vážím cca 65kg a v Česku nejsou tak ostré kameny. Spíš to tady klouže než řeže. Zadní kolo bude brzy sjeté, tak přecházím na 2,25, páč 2.1 jsou již vyprodané za cenu 728/ks na bikesportu.
Chtěl jsem trochu kolo odlehčit a uvažoval o přestavbě na 1×11, ale ty kopce v mém rodném kraji, Českosaském Švýcarsku, jsou na to příliš prudké. To jsem radši zhubnul 3 kila a ušetřil tak 50 000 Kč :-)
Force řidítka mají docela dobrej poměr cena, hmotnost a troufnu si říct i kvalita. Vím ve svým okolí o třech lidech co mají kolem metráku a divočejší styl ježdění (jeden MX, jeden ex BMX) a ty řidítka drží.
Je pravda, že na karbonovým ghostu budou možná působit lehce nepatřičně, ale pokud to majitel neřeší tak proč ne.
Rodla bych si spíš připlatil než brát force.
LiteSkin pláště nejsou na žádnou divočinu, ale netuším co a jak jezdíš. Osobně bych na HT dal 2,25 SnakeSkin
Vzhled pro mě pouze 4*. Je to smutné. Všechno ostatní včetně popisu 5*. Takže dávám 5. Zejména se mi líbí srovnání komponentů. Dost dobrá odpověď na všechny ty zvědavé otázky, zda je lepší xt, deore či slx. Sem budu odkazovat všechny, co budou chtít, aby jim někdo řekl, zda si mají koupit brzdy xt nebo slx a jaký je rozdíl mezi hazkou slx a deore.
19.4.17 08:36
supy praskaj, lectory né
Moc pěkný, mám LC5 2017 a potvrzuji, že ty kola jsou opravdu tragický.Loni ještě dávali EVO kevlar pláště, letos drát…Už mám také CRESTY a RaRa SnakeSkin bezduše a konečně s Lectorem spokojenost :-)
Solidní záležitost. Ten side swing přesmykač mám ve verzi pro 3 převodníky a funguje naprosto skvěle.
To má někdo štěstí takovej pěknej bajk a zadara, tzn. dost financí na tuning.
Krásnej.. cením si fotek krásně zablácenýho kola ! :)
jinak koonečně někdo, kdo umí pěkně přetáhnout duši přes sedlovou obímku a sedlovku, tak to má vypadat ! :D
hele fajn kolo a solidní výhra… ale nejvíc si cením neodfláklýho poctivýho profilu… tady si kocers nešrtne, páč tak to má vypadat! ;-)