pomůže mi někdo říct, jaký je to typ, rok a jestli má cenu to renovavat ? díky
(vloženo 29.4.17)
Značka | Favorit z hůry |
Model | ? |
Modelový rok | 1111 |
Velikost | ? |
Hmotnost | ? |
Rám | ocel ? |
Vidlice | tvrdá |
Tlumič | není |
Hlavové složení | ? |
Kliky | ? |
Středové složení | ? |
Přesmykač | není |
Měnič | favorit |
Řazení | favorit |
Převodník | ? |
Kazeta | ? |
Řetěz | zerzavej jak liška |
Náboj přední | ? |
Náboj zadní | ? |
Brzda přední | V |
Brzda zadní | V |
Brzdové páky | ? |
Ráfek přední | ? |
Ráfek zadní | ? |
Dráty | ? |
Pedály | ? |
Řídítka | berany |
Představec | ? |
Sedlovka | ? |
Sedlo | ? |
Pláště | styřelý, zralý tak na rozbití tlamy |
Někdy se může hodit mít kolo, co nemá cenu a dle toho i vypadá, třeba pro dojíždění na nákup, když jde o krátkou vzdálenost, nebo podobně večer do hospody. Kolo se nechá venku opřené, ukradení moc nehrozí, což je hlavní výhoda takových kol.
K tomu jsou nejvhodnější taková užitková (dnes se říká městská) kola s torpédem, není tam tolik seřizování, rámy bývají těžké a bytelné, takže to vydrží víc než favoritový rám, co po letech prorezne a praskne. Tady to je eska, ráfky ocel, rám možná trošku bytelnější. Takže pro tenhle účel možná použitelné. Na kole je pak leckdy nejdražší spotřební materiál, nové pláště, řetěz ap. I to jde nějak řešit, plášť tam dát starý z jiného kola. Řetěz, pokud se jezdí málo, tak vydrží a není třeba moc řešit, že vytažený poškodí vícekolečko vzadu.
já kolo mám, jenom se mě jednalo o tom zda to má nějakou cenu :) jelikož nemá tak bud poletí z domu, nebo si to nechá otec do obchodu.
Souhlasím s názorem, že to je Eska. Podle ráfků, které mi připadají, že jsou ocelové, tvarově takové byly právě na Eskách nebo Libertách. Favority měly hliníkové jednostěnné ráfky.
Kdyby to bylo nové, tak to je na úrovni supermarketového kola. Možná ta eska má bytelnější rám, ale nevěřil bych mu. Levné kolo bych si radši koupil v bazaru, vyjde to levněji a bude pojízdné.
tak díky za info já, že napíšete že to je z roku 123 a má to hodnotu větší než moje stávající kolo ale nevadí :D do obchodu to bude stačit :)
29.4.17 20:43
Bez do toho, ale bude to stát penize. Vidli do chromu , vsechny spoje trubek zvyraznit. Ram opravit prelakovat zbytek si myslim zrenovujes sam za par korun. Rozebrat vyčistit namazat. Pul roku cca 6–10 tis. a je jak nove.
Renovace cenu nemá, i nové favoritové rámy byly mizerné z hlediska jízdy, nebyly dost pevné. Nemyslím F1 pro závodníky, ale co bylo pro běžné kupující v obchodě. Tady ten rám bude hlavně asi zevnitř pěkně prožraný rzí. Pár známým takový rám při jízdě praskl. Ani ostatní věci, co na kole jsou za nic nestojí, pedály, přehazovačka, náboje, ráfky. V podstatě to kolo je takové, že se nevyplatí na ně kupovat nic. Třeba chtít vycentrovat a vypnout výplet, tak tady práce pak je dražší, než stávající materiál. Tyhle ráfky se snadno rozcentrují, náboje nic moc, dráty asi pozink. Celý nový výplet, to nemá cenu, to pak jedno kolo má větší cenu jak zbytek kola. To by člověk koupil rovnou vše, nové sedlo, sedlovku, celé výplety, obutí. Pak praskne rám a ty díly budou nepoužitelné jinde vzhledem k rozměrům.
29.4.17 20:01
na každém nádraží v Polabí je stojan plný podobných kol, teda akorát tam mají řidítka nahoru a čepici na sedle
podle mě tohle nemá žádnou historickou hodnotu a nevyplatí se do toho investovat, tohle je prostě stará hnusná plečka, nešel bych do toho