Silničku jsem koupil jako svojí první minulý léto. Do tý doby jsem jezdil na bajku. Prostě mě to lákalo a chtěl jsem dělat delší výlety. Šáhnul jsem po nejlevnějším Canyonu, pro začátek mi bohatě stačí, nejsem žádnej závoďák, jen tak si jezdim, pro radost.
Kolo bylo bez pedálu, po poradě s kolegou jsem zvolil Look KEO a k tomu Shimano boty – oboje objednáno z Anglie (tady jsou ceny nehorázný).
Silnička je supr, nejrychlejší převod využiju pouze z kopce (na rovině to fakt nedám) a nejlehčí mi plně dostačuje i do velkýho stoupání. Sedlo je pohodlný, ani po mojim maximu 150 km mě netlačila prdel, spíš bolely nohy. Musel jsem akorát upravit představec, původní 110mm byl na mě dlouhej, namontoval jsem 90mm a jsem spokojen. Pláště seděj jak přibitý i na mokru, zatáčky se klopit nebojim.
Jediný co mi vadí, jsou kola, děsně měkký, když se do toho člověk fakt opře, je cejtit jak se kroutěj a drhnou o brzdy. Ale nakonec je to fuk, stalo se mi to asi dvakrát za rok.
I přes to, že je to silnička, dost to krosim po polňačkách, zatim jsme oba přežili a paradoxně jsem zatim cvaknul pouze na silnici v pitomých výmolech.
Kdybych volil příští nový kolo, vezmu s hydraulickýma kotoučovkama, bolej mě ruce od brždění (bojim se to hulit z kopce 70) a na ty moje výlety bez ambicí je to ideální.
(vloženo 2.5.17)
Značka | Canyon |
Model | Endurace AL 5.0 |
Modelový rok | 2016 |
Velikost | 56 |
Hmotnost | cca 9 kg dle katalogu, nevim, nevážil jsem |
Rám | hliník |
Vidlice | CANYON ONE ONE EIGHT SL, karbon |
Hlavové složení | TANGE IS22AE-SCT INTEGRATED |
Kliky | Tiagra 4700 |
Středové složení | Shimano BSA |
Přesmykač | Tiagra 4700 |
Měnič | Tiagra 4700 |
Řazení | Tiagra 4700 |
Převodník | 50/34 |
Kazeta | Shimano CS-HG500-10 |
Náboj přední | Shimano |
Náboj zadní | Shimano |
Brzda přední | Tiagra 4700 |
Brzda zadní | Tiagra 4700 |
Brzdové páky | Tiagra 4700 |
Ráfek přední | Shimano WH-RS10 |
Ráfek zadní | Shimano WH-RS10 |
Pedály | Look KÉO Classic 2 |
Řídítka | CANYON H28 ROAD AL |
Představec | DEDA Zero 2, 90mm |
Sedlovka | CANYON S23 VCLS CF (25 MM SETBACK) |
Sedlo | SELLE ITALIA Q-BIK FLOW |
Pláště | CONTINENTAL GRAND PRIX 25mm |
S blikajdou, s brašničkou, prostě tak jak jezdí, líbí, ať dělá radost. BTW po polňačkách to také krosím, sice nemůže jet člověk plnou palbu, ale proč nevyužít zkratku a nebo někam opatrně nezajet mimo asfalt, když to za to stojí :-)
fajn silnica a k tomu poctivě udělanej profil… tady je svět ještě v pořádku.. tak ať dělá radost i nadále! ;-)
2.5.17 20:01
Nejslabší jsou kola a ty se dají snadno vyměnit. Mě by asi neseděla geometrie, mám hodně podobný rám (krátký) a na delší vyjížďky bych možná volil delší.
Je to jak žebřiňák, ale já to nějak neřešim, prostě to vezmu tam, kam mě zavede garmin. Nějak z toho neučůrávám.