Koupě.
První švih.
Zkouška bahnem.
Po prvních 50 km.
Setup 2019 - vlajdy Chromag FU40, sedlo SQlab 610, přední kolo Fulcrum RP29XL + Ikon, gripy E
Pár aktuálních fotek z lepšího foťáku.
Setup 2020 - přezuto na Vittoria Barzo / Mezcal III
Setup 2020 - přezuto na Vittoria Barzo / Mezcal III
Zvýšená vidle na 120 mm
Již dlouho jsem po fullu toužil, ale vždycky jsem si říkal, že jsou důležitější investice než kolo… znáte to, bydlení, děti, auto, dovolená…
No ale letos mi praskl rám na HT, který mi byl stejně malý, tak jsem začal řešit, jestli koupit nějaký rám a přestavět to, nebo koupit celé kolo a jaké? Jelikož jsem prošvihl výprodej rámů cube za slušnou cenu a stejně je všechno absolutně nekompatibilní, tak jsem přestavbu na full rám zavrhl. Začal jsem tedy vybírat hotové kolo.
Jelikož jsem starý šťoura a vše musím mít nastudované, tak jsem strávil desítky hodin načítáním informací z různých recenzí a zkušeností na tuzemských i zahraničních fórech.
Chtěl jsem kolo s nižšími zdvihy, co se ale neztratí v terénu. Budget 50–70k. Zároveň musí být dost velké (mám 198cm) a uvézt 100+ kg. Vždy chci mít techniku, kterou budu dohánět já, než naopak. Což není s mojí fyzičkou zase takový problém :)
Na shortlist se mi dostal Cannondale Scalpel, Merida 96 a Giant Anthem X. Vše modely 2016 za zajímavé ceny.
Nutno dodat, že z nějakých nevysvětlitelných důvodů bych nikdy osobně o Meridě ani Giantu neuvažoval. Ty kola se mi až na výjimky moc nelíbí a i značky jako takové u mě moc sympatií nevzbuzují. O to větší překvápko, že se mi obě značky dostaly do finále.
V sobotu ráno po naspaných 5 hodinách a se slušnou kocovinou jsem skočil do auta, že si objedu krámy a podívám se na ta kola na živo.
Hned v prvním měli přímo na krámě Anthema X ve velikosti XL a zrovna slevněného, takže jsem ani nemusel ukecávat. A jelikož věřím na osud a na živo se mi to kolo líbilo (byť na fotkách se mi moc nelíbí), rozhodl jsem se, že ho koupím. Zavolal jsem ženě,a by mi schválila investici a šlo se do toho.
Kolo bylo potřeba zaplatit v hotovosti, takže šup k bankomatu. Ani jeden ze dvou mi ale peníze nedal. Super. Volám na zákaznickou linku, ale v sobotu tam asi nikdo není, i když se to tvářilo, jako že to zvoní. No noc, nedovolal jsem se. Tak mě napadlo, že problém bude asi v nastavených limitech. Takže hurá domu k pc na internet banking, přenastavit limity a šup k prvnímu bankomatu. A penízky byly na světě :) Takže zpátky do krámu.
Kolo jsem zaplatil, naložil do auta a jhelo se domu.
Doma jsem nastavil posed a šup na krátký test. Po pár km jsem se s kolem absolutně sžil, takže z krátké projižďky okolo komína bylo 50 km, do které jsem zařadil i jednu vrchařskou prémii na Cukráku.
Z kola jsem nadšen a tímto se omlouvám Giantu za veškeré předsudky a špatné mínění, kterým jsem doteď trpěl.
Vy to asi znáte, ale já poprvé v životě zažil co to je, když kolo sedne. Byť je kolo uvedeno jako 22", má sedlovou trubku jen 520 mm. Nevím proč, ale měl jsem v hlavě, že má 535. 400 mm sedlovku mám vytaženou téměř celou s 1 cm rezervou. Tak snad to bude ok a nerupne to.
Kolo jede strašně krásně, nikde nic nevrže, necinká a je to pecka. Zdá se mi, že jede rychle. Možná je to jen chiméra, ale kolo jako by jelo samo. Kola krásně odvalují a přitom jen na pohodu točím nohama. A to opakuji, že jsem měl kocovinu, takže žádná top forma.
Zkoušel jsem různé polohy vidlice i tlumiče a nakonec jsem zjistil, že vidlici lze mít klidně otevřenou a tlumič celou dobu na půlce. Jak na silnici, tak v terénu. Neskutečná pohoda.
Po dlouhé době mě po vyjížďce nebolely vůbec nohy, ani kolena, záda, krk. Vůbec nic!
Co mě překvapilo – na kole jsou oproti všude uvedené specifikaci převodníky a kliky XT – máte někdo vysvětlení?
Na co si budu muset zvyknout jsou široká řidítka a úchop a točivost kola. Kolo chce jet strašně moc dopředu, do začátek se to už musí umět, ale pak to jde.
Další věc, řazení nahoru má strašný odpor, úplně mě bolely palce. Dá se to někde nastavit?
No a poslední věc, strašně mě bolel zadek, takže uvidíme, jestli mi sedne sedlo. Zkusím mu dát ještě šanci.
Abych to shrnul, kolo jede parádně, je to úplně jiný sport oproti tomu, co jsem dosud na kole zažíval. Doufám, že mi bude dlouho a dobře sloužit a těším se na naše společné chvíle.
(vloženo 7.5.17)
Značka | Giant |
Model | Anthem X |
Modelový rok | 2016 |
Velikost | XL |
Hmotnost | 12,9 kg (váženo na osobní váze) |
Rám | ALUXX SL Aluminum |
Vidlice | FOX 32 Float Performance, 100 mm travel, FIT4 Damper, QR15, tapered |
Tlumič | FOX Float Performance 100 mm |
Hlavové složení | N/A |
Kliky | Shimano XT 175 mm (to je mi záhadou, protože ve specs jsou pouze SLX) |
Středové složení | Shimano XT Press Fit |
Přesmykač | Shimano Deore (new) |
Měnič | Shimano Deore XT Shadow+ |
Řazení | Shimano SLX I-spec |
Převodník | Shimano XT 24/38 |
Kazeta | Shimano HG81, 11-36, 10-speed |
Řetěz | KMC X10, 10-speed |
Náboj přední | Giant P-XC2 29", 15 mm TA |
Náboj zadní | Giant P-XC2 29", 142x12 mm TA |
Brzda přední | Shimano SLX, 180 mm |
Brzda zadní | Shimano SLX, 160 mm |
Brzdové páky | Shimano SLX |
Ráfek přední | Giant P-XC2 29" |
Ráfek zadní | Giant P-XC2 29" |
Dráty | Sapim Stainless Steal 14/15 g |
Pedály | Shimano SLX SPD 540 |
Řídítka | Giant Contact SL, low rise, 730 x 31.8 mm |
Představec | Giant Contact, 110 mm |
Sedlovka | Giant Contact, 30.9 mm, 400 mm |
Sedlo | SQlab 610 / 611 |
Pláště | Vittoria Barzo / Mezcal III 29x2,25 |
Je prvda, ze kdyz jsem prochazel ty kola, tak jsem vsechny se sedlovkou 520 vyradil. Nechapu, jak mi tam tohle mohlo zustat. Asi jsem fakt byl omracenej, ze to uvadej jako 22".
Rozkrok mam 94, ale zalezi, jak moc rozkrocmo. Kdyz mam ten ram mezi nohama, tak mi neprijde, ze bych tam mel nejakou extra mezeru.
Uvadeji hmotnost jezdce 136 kg, takze verim, ze vedi proc a nebojim se toho.
Predstavec je origo 110 mm.
Minulý týden jsem koupil stejný kus. U mě byl jen rozdíl v tom, že doma již mám stejné kolo, jen model 2014, ale ve velikosti L. Pro mé potřeby super kolo, ale bohužel jsem tehda netrefil velikost, resp. při přechodu na 29" jsem se nechál unést v obchodě a nějak pozapomněl přesně nastavit výšku sedla (ano, fatal error, ale to by bylo na delší povídání), Dva roky jsem na tom jezdil, ale letos, kdy mám konečně více času na kolo, jsem zjistil, že ty cca 3 cm, co potřebuji vysunout nahoru jsou strašně moc. Když se naskytla možnost koupě testovačky s cca 50 km, tak jsem neváhal.
Co mě překvapilo – sedlová trubka 52 cm, přesně jak píšeš, oproti 22" je to rozdíl 3 cm, což mě teda pěkně sere, protože opět musím jezdit s max. vysunutou sedlovkou („L“ ma 49cm, takže Giant má asi nějaké své palce).
Kliky XT – no to závidím, jak se tam mohly dostat, to fakt netuším, každopádně příjemný bonus. Prasknutí rámu, pokud nepůjdeš se sedlovkou nad rysku, tak se bát nemusíš, já jezdil se svými 98 kg na „L“ se sedlovkou na max a zatím žádný problém. Ono se to s Anthemem trochu táhne, kdy u prvních modelů s tím problémy fakt byly. Navíc Tvůj model má dokonce vyztužený spoj horní a sedlové trubky.
Mám dva dotazy – kolik máš inseam přy svých 198 cm?
Představec – kolik je jeho délka?
Diky za komenty, ale proto jsem tady mel vlakno. Ted uz je to krapet s krizkem po funuse.
Na kole se citim dobre a verim, ze to tak bude i nadale.
Jen musim poladit to sedlo. Zkusim zmenit sklon.
Pak jeste uvazuju, ze bych si tam hodil 180 mm kliky, ktery mam na ht. Mohl bych pak jit se sedlovkou o pul cm niz.
Anthem je supr kolo, bohužel na tvoji výšku bude každé kolo „koza“ s ne moc hravou geometrií… První chyba, volat manželce jestli si můžu koupit kolo ;0))))
Druhá věc je ten pekelný predstavec… Jestli je to XLko mělo by to být delší a predstavec 80–90 mm by mohl sedět…O dost se zlepší točivost kola…
Zkus se podívat po 450mm sedlovce, mohlo by to pomoci.
Jestli rupne, tak ho vyreklamuju a prodám. Do tý doby si to budu užívat.
Nechci ti kazit radost ale s takto vytaženou sedlovkou a tvojí vahou tomu nedávám dlouho…