Tak je to sice tuctovka, v poslední době se s Ibisem roztrhl pytel že:), ale co už. Tady to je…
Po velkém a dlouhém rozhodování jsem nakonec utekl od velkého S. Spešl byl skvělý kolo. Bohužel to už nemůžu tvrdit o lidech, kteří ho zde distribuují. Dál není potřeba to rozebírat nebo se zas naseru…
A ted´ tady k té zelené radosti. Pro mě velká změna.
Nevěřil bych, že ty kola budou opravdu tak rozdílná. Zdvihy zůstaly podobné 160/150. Ale to je asi tak to jediné.
Nevěřil bych, že já jako amatér bych tohle někdy ucítit, ale největší rozdíl je v tuhosti rámu a zadní stavby. Kolo nikam neuhýbá a při ostrém průjezdu se chová krásně předvídatelně. Když do toho člověk zatlačí agresivně, kolo pořád reaguje naprosto přesně a vy víte/cítíte kdy se to chce utrhnout do smyku.
Geometrie je velmi podobná jako u spešlu, který jsem jezdil v Lku, ale Ibis je velice krátké kolo. V XL má wb 1189, což nemá většina Lek v tomto segmentu. Tato skutečnost určuje kolo k tomu, že je neuvěřitelně hravé a agilní. A tím že je to 27,5 je to kolo o dost kratší než předchůdce i celkově. Rozdíl v zatáčení je pak opravdu diametrální a v zavřených zatáčkách a v technickém terénu to ihned je cítit.
Další věc co mě nadchnulo je kombinace širokých ráfků a gum ve verzi WT. Tohle zrychlí jízdu tím, že si člověk může dovolit začít brzdit o ***** později a to i při mých 90+ kilech.
Posledních par slov bych věnoval tlumení. Předtím jsem jezdil RS Pike a Monarch Debon Air/CCDB. 36 mi přijde citlivější, ale zatím ji ještě nemám asi uplně dobře nastavenou. X2 je pak velká bomba. Ale opět to nastavení… Ale to časem snad naladím:) Každopádně nemá žádný debilní propad jako měly všechny moje předchozí tlumaky…
Zatím mám na něm jen pár jízd, takže zatím po dlouhém čekání je euforie obrovská.
(vloženo 16.5.17)
Značka | Ibis |
Model | Mojo HD 3 |
Modelový rok | 2017 |
Velikost | XL |
Hmotnost | 13,7 včetně pedálů |
Rám | Karbon |
Vidlice | Fox Float 36 factory 2017 |
Tlumič | Fox Float X2 2017 |
Kliky | SRAM X01 Carbon 175mm |
Přesmykač | SRAM Eagle X01 1X12 SPD Rear derailleur |
Řazení | SRAM Eagle X01 12 Speed Trigger |
Převodník | SRAM X01 32T |
Kazeta | SRAM Eagle X01 12 Speed Cassette 10-50 |
Řetěz | SRAM X01 EAGLE Powerlock 12 speed chain |
Náboj přední | Ibis hubs |
Náboj zadní | Ibis hubs |
Brzda přední | Sram Guide RSC with Centerline 180 - tady to ještě budu řešit na 203 |
Brzda zadní | Sram Guide RSC with Centerline 160 - tady to ještě budu řešit na 180 |
Brzdové páky | Sram Guide RSC |
Ráfek přední | Ibis 738 Very Wide Aluminum Asymmetric Wheelset, 27.5”, Boost, 34mm |
Ráfek zadní | Ibis 738 Very Wide Aluminum Asymmetric Wheelset, 27.5”, Boost, 34mm |
Dráty | Ibis |
Řídítka | Race Face Sixc 785 carbon |
Představec | Race Face Atlas |
Sedlovka | Fox Transfer 150mm |
Sedlo | WTB Rocket - boží! |
Pláště | Maxxis 27.5 x 2.5 Minion DHF WT |
zajimavej vyvoj, santa, spesl, ibis … jezdis jeste do statenic?
kolo urcite super, ale nejak jsem zatim ibisum neprisel na chut… 5*
Mno je pekne videt ze i mainstreamovemu biku se dostava tolik hezkych slov, no a co teprva tech hvezdicek! Ja samo se nemohu jiz dockat az bude opren o pohoranskou knajpu v Podkrojci, neb pesinka k ni je opet nachystana. Ocekavame te v nejblizsim moznem terminu klacku jeden, ode me samo 5/5;)
Ondro díky moc testnu:)
Brno proto ze to tak proste vyšlo :) teď se snažím jezdit a testovat. Jinak já jsem z oranzady nadsenej ta lahvova zelená je hnus fialovej… teda zelenej:)
Já mám 92kg a u té 36ky mám 2 oranžové spacery, tlak 85 psi, LSC 10 od úplně otevřeného, HSC 5 od úplně otevřeného, rebound asi 5, nebo 6 od úplně uzavřeného.
bonba!
A fotky z brna – to je fakt ostuda!
ta oranžová mi tam moc nejde, ale i tak je to parádní bike :-)…proč nejsou IN náby ??
Ibis se mi vždycky líbil a Spešl byl vždycky měkkej do krutu:)..
Celkově fakt pecka, stavět si kolo téhle kategorie tak by tohle byl vedle 601 a novýho Jekyllu horkej kandidát.
dkny: promin splet jsem si ho s hightailem :) Rocket je větši gauč než Volt. Ale pořád trvám na tom, že se mi na Dusteru sedí líp. Pořád jsem chtěl měkký sedlo, protože mi to tlačilo na vocas než mi došlo že když je tvrdý tak se to tam přes sedací kosti vůbec nedostane.
Ti tři Ibisáci jsme asi byli my :). Fusky máme Ibis, to je jasný a čapáky jsme si nechali vyrobit.
Jinak moc pěknej bike, stejně hezkej, jako ten můj :))))))
Sedlo je spis měkké ale neuvěřitelně pohodlně. Někdo to nemá rad ale mě strasne vyhovuje i ta mezera co je uprostřed. Takže tak. Navíc přišlo na kole takže o to větší radost ze to nemusím řešit.
Paradni stroj, at slouzi, jasna 5ka.
File12 -díky za info . Tak ho možná zkusím (Sdg Duster)..-)) . No ono totiž moc sedel s váhou pod 200 gr pohodlných není na výběr… I když je otázka zda nešvindlují s váhou u té verze carbon …(když uvadí Ti 240 gr /model P/ a verze carbon o celých 50 gramů mín..- 190 gr a přitom wtb rocket /210 gr Ti a 189 gr carbon -pouze o 20 gr mín../
Jen trochu nerozumím té závěrečné zmínce -vyhovujou mi spíš tvrdší sedla a rocket mi sedl.. Ja ho zrovna za tvrdý sedlo nepovažuju.
Prostě pořádný kolo a je jedno kolik lidí ho má… Super bez kompromisu !
Bike je top, ale jak jsi napsal, začíná to být celkem tuctovka. Ale stejně bych ho hrozně chtěl :-). Jinak sedlovka v kashimě ne, už by to bylo moc zlatý. Na fotkách mě zaujalo, jak blízko je vahadlo u sedlový trubky. Kolik je tam tak místa?
wilda 81 – tak já bral spíš to 2,5 … , s těmi wt nemám praktickou zkušenost , nicméně ty ráfky i když jsou alu , tak nejsou zrovna uzký..
to že Ibisů je na B-F fůra neznamená, že je to tuctovka :-) jinak samozřejmě plnej – pěkně polazené
pekny kolecko, barevne se mi libi, vybava taky OK.. Za mne plnej pocet…
Pražák a fotky z Brna :D :D :D
No pěkná změna. Kolo TOP to je jasný.Nic jinýho se nedalo čekat Jen se diví,m že jsi nakonec nevzal něco na 29. Já to u příštího bajku plánoval.
Nejezdil jsi nový 29 Enduro, mělo by být tužší?
a co změna na 27,5 z 29?
dkny: Mám porovnání Volt a Duster. SDG je pro trošku lepší. Rocketa jsem měl půjčenýho na dva dny a určitě mi sedl víc než volt.
Vyhovujou mi spíš tvrdší sedla než gauče a Duster je podle mě mezi Rocket a Volt
krasavec ultimátní :-) jediná drobnost je, že ten teleskop mohl bejt taky v „kašimě“ :-) plnej počet bez debat
dkny: ale WT přece neznamená širší než „obyč“ verze. Spíš naopak. Jestli se nepletu, tak má jiný úhel bočních špuntů a je dělaná na širší ráfky. Na užším ráfku teda klidně může být WT užší než „klasická“ verze pláště. Nebo se pletu?
velice pěkné.
Jo a přesně ,jak píšeš že budeš měnit kotouče -divná kombinace co zkombinovali -brz. kotouče malé a nejširší pláště.
Zaujala mě tvá zmínka o WTB Rocket -boží. Shoduju se ,že mi také přijde velmi pohodlné,super. A mám otázku ,chtěl bych na druhé kolo změnu a tak ,zda někdo nemá zkušenost a porovnání Rocket s SDG Duster .Jestli by mohlo být stejně pohodlné. Už třeba Volt od WTB není až tak pohodolný, I když je docela dobrý…
V Brně u anthroposu jsem jednou potkal 3 Ibisáky vyladěný do posledního detailu (i ponožky v barvě s nápisem Ibis :-)) ) Jsou to pěkný kola, takže za mě jasných 5* .. Jsem zvědavý jestli tě potkám ty oranžové gripy jsou dost atypické a zapamatovatelné na zelené :-D
Hele ty gumy s tím takhle přišli a já už chtěl jezdit :) takže jsem to zatím neřešil a jezdím:) zatím za mě jedou Ok ale je to 3c takže je shodim protože mi jinak shoří pod prdeli…
Máš to těžký :). Ta oranžová to pěkně oživuje, až toho bude škoda, až ho budeš zahazovat do šutrů…
17.5.17 00:01
Krasny bajk i krasne sladeny jak komponenty tak i barvicky :-)
Krásnej…