Přefoceno...
Přední pokrátím...
IsoSpeed, jsem zvědav jak to s ním pojede...
Nastala změna a zkouším novou značku. První pocit samozřejmě skvělý, ale nějaké hodnocení zatím nepřichází v úvahu. Jsou tam zajímavé detaily a hlavně chci pořádně vyzkoušet systém IsoSpeed. Na ten jsem hodně zvědavý. Ještě je tam prostor pro odlehčení, ale už v sérii je to velmi dobrý stroj se kterým můžu hned na start…
edit: Dnes dlouhý výživný švih a musím říct, že na lepším HT jsem nejel. IsoSpeed funguje na malých nerovnostech bezvadně a dá se sedět i tam, kde jsem dříve už šel radši ze sedla. Ještě lepší je geometrie. Kolo je dlouhé a nízké s krátkou zadní stavbou. Nejlepší pocit mám v technických výjezdech. Tato geo mi sedla hned i s novým představcem a to jsem neočekaval. Žádné trápení ohledně ladění posedu se, díky bohu, nekoná a jak jsem to postavil tak to nechám. Nový SID mi přijde lepší než starší model. Je citlivější a tužší (to ale můžou dělat i boost osy a karbonové ráfky)
Pokud někdo přemýšlí o novém HT tak Trek si určitě projeďte. Mě IsoSpeed přesvědčil na 95km kdy jsem toho měl už dost a čekal mě jeden výživný úsek( dlouhé pole, kde je to drn na drnu) a tam si mě ten rám naprosto získal a mohu jenom doporučit.
(vloženo 19.5.17)
Značka | "EX" Trek |
Model | Procaliber 9.8 SL |
Modelový rok | 2017 |
Velikost | 17.5" |
Hmotnost | 9.76 kg jak je na foto |
Rám | karbon OCLV Mountain Carbon, IsoSpeed, kónická hlavová trubka E2, MicroTruss, vnitřní vedení kabeláže Control Freak, geometrie G2 |
Vidlice | RockShox SID RL, 100 mm travel, OneLoc,kónický sloupek E2, boost 110, geometrie G2 s offsetem 51 mm |
Hlavové složení | FSA Carbon |
Kliky | Sram X1 Carbon |
Středové složení | PF92 |
Měnič | Sram X0 |
Řazení | Sram X1 |
Převodník | Absolute Black 36z |
Kazeta | Sram XD -1175 10-42z |
Řetěz | Sram PC-X1 |
Náboj přední | Bontrager Kovee Pro, Boost 110 |
Náboj zadní | Bontrager Kovee Pro, Boost148 |
Brzda přední | SRAM Level TLM , kotouč Sram Centerline s CL redukcí 160mm |
Brzda zadní | SRAM Level TLM kotouč Avid HSX CL 140mm |
Brzdové páky | SRAM Level TLM |
Ráfek přední | Bontrager Kovee Pro, karbon OCLV |
Ráfek zadní | Bontrager Kovee Pro, karbon OCLV |
Pedály | Shimano XTR |
Řídítka | Bontrager Race X Lite, karbon OCLV, 31,8 mm, prohnutí 5 mm |
Představec | FSA SL-K 20 |
Sedlovka | Bontrager Pro, karbon OCLV, hlava s 2 šrouby, 31,6 mm, offset 5 mm |
Sedlo | Prologo Zero Pas Nack |
Pláště | Bontrager XR1 Team Issue, 120 tpi, aramidová ochrana, 29x2,20" |
Dobry den, chtel bych se zeptat na rafky. Mam skoro 100 kilo (bohuzel) tak mam strach aby vydrzeli. Nejezdim zadny vrazdy, ale obcas tomu po korenech davam slusny pecky… Nekde jsem nasel ze maxilni nosnot kola je 136 kg vaha kola + jezdce. Ale na rafky jsem nic nenasel. Moc dekuji za odpoved.
To bike29er: Jsem rád, že jsem Ti pomohl v rozhodování a určitě jsi vybral dobře. To kolo je fakt skvělé. Tak ať slouží k plné spokojenosti.
Díky kizaku. O tom BMC a jejich praskání jsem už slyšel od kluků co je jezdí, bohužel. Píšeš ale, že ti to pružení u BMC nesedlo. Lapierre je velká neznámá a tak by to chtělo alespoň rok nechat jezdit a rozhodnout se posle zkušenosti uživatelů. Mě osobně se ten jejich systém moc nezamlouvá. Třeba to ale fungovat bude.
Pro mě by byl Trek jasnou jedničkou. Ta geo je na závodní kolo jedním slovem skvělá a moc rád na něm jezdím.
Jen škoda, že u těch nových modelů nedávají alespoň sadu X0 a mají tam GX. Ono to nebude žádný rozdíl, ale ten posun tam směrem dolů prostě je.
Zdarec, super kolo a dávám jasných 5 bodů a přidávám gratulaci…
Měl jsem ho půjčený na víkend a velmi reálně o něm uvažuju. Jezdil jsem i na BMC TeamElite 01 a Trek Procaliber je lepší. BMC bylo malinko hravější ve sjezdech, nicméně Trek podávál vyrovnanější výkon ve všech režimech. Paradoxně v terénu, kde mělo BMC pružit elastomer nepříjemně kopal. Trek fungoval na jedničku a jízda byla na HT maximálně příjemná všude. Navíc Trek působí na mně o dost kvalitnějším zpracováním, pominuli fakt, že se všeobecně ví jak BMC praská rám. No a poměr cena a výbava mluví jasně pro Trek.
Bohužel ve velikosti 18,5 je 9,8 SL je vyprodané a tak budu čekat na model 2018 v super stříbrné barvě. Možna ještě otestuju novinku od Lapierre Prorace SAT, což je určitá obdoba IsoSpeed od Treku. Osobně se ale dost těším, jak dorazí modely 2018.Tady jsou už v nabídce a na youtube jsem už našel video.
Dal jsem pět hvězd a kolo si na základě této prezentace sám koupil ;-)
Při nákupu jsem díky těmto příspěvkům „vyreklamoval“ ocelový převodník SRAM o váze 110g (32T) a od prodejce zdarma dostal o dva zuby větší hliníkový převodník SRAM vážící 76g (34T).
Jj, chápu. Každému sedí něco jiného a i když možná nejsou Ikony nejrychlejší pláště, tak já se na nich cítím velmi dobře.
Tak co jsem na vlastni nohy overil rozdil RaceKing vs. Ikon (viz rollingresistances.com), tak bych si tam pri trochu vaznejsim zavodeni druhej jmenovanej urcite uz nedal.
Díky ufoune:) Já jsem tam chtěl původně hned nasadit Ikony, ale ty Team Issue od Bontrageru jsou překvapivě velmi schopné pláště. Vozím to na závody 1.6 vzadu a vpředu 1.4 až 1.5 bar a jezdí se mi na nich velmi dobře. Klidně bych do nich šel znovu, ale stojí nesmysl. Příští pláště půjdou tedy Ikony s bočnicemi Skinwall a to myslím kolo zvedne dost i opticky. Už se na to docela těším. Takže teď hodně jezdit abych to už mohl vyměnit…
Ty mas dycky paradni rakety (za 5* samozrejme, i kdyz ten tmavej 27.5" Giant se mi libil asi o fous vic). Ten pruzici zadek muze bejt fajn. Co ty plaste – menils za svoje oblibene Ikony, aby souperi meli trochu sanci?
Blacky: Pevné HT dobré HT. Vidíš jaký ty s tím máš ******. Dobře ti tak :D
Ano, byla tam 32 pila ale hlavně tam byla ta ocelová a ta je doslova těžká jak prase. Až jsem se lekl, když jsem ji vzal do ruky. Tuhle 36 jsem měl doma a tak jsem ji tam nasadil. Po ježdění na zimáku 36 / 40 je to odlehčení a s i ohledem na váhu kola pohodová brnkačka…
Dobře ti tak na pevňáku :) pila počítám byla v serii 32 ne?
Hodně jsem zvažoval jestli tohle nebo Top Fuel, nakonec top fuel. Fox vidle funguje líp jak solo sid, jediný co je na ***** úplně je dual lock. Ten funguje prý na 9.9 rock shox/rock shox, ale na 9,8 fox/fox vůbec. Předek jakž takž ale zadek jednak nezamkne úplně a přijde mi, že ani neodemkne úplně. Přitom při jízdě dost houpe i s tlakem, kdy nevyužiju celý zdvih. Uvažuju že dám tlumák single páčkou na rodla a vidli budu zamykat na korunce, to moc nepoužívám stejně. Nebo zahodím fox tlumák a dám RS.
Ty kovee kola jsou super za prachy co stojí, já teda dal jiný, protože jsem o nich neměl ještě dost info a cokoli co se točí a má napsáno bontrager nemělo úplně pověst.
Mě nabídka na tento rok od Giantu doslova zklamala. Také mě mrzí fakt, že před pár lety masivně tlačili 27.5" a podkládali to různými měřeními a že je to ve všem lepší jak 29" Teď je to najednou zase obráceně a opět je top model 2017 na 29" ale už bez všech těch PR keců a kravin okolo. Museli by přiznat, že to byla kravina a jen potřebovali prodávat nové zboží.
Rám zvážený nemám. Nechtěl jsem to odstrojovat a vyndavat osu jen kvůli údaji na váze. Podle netu má mít SL ve vel. 17.5" 1100gr
DaD: No právě, mně přišel giant vždy v pohodě, ale letos je to bída. Naopak trek mi přijde zajímavej ať top fuel nebo procaliber. Navíc procaliber je momentálně jedinej soft tail o kterym vim. BMC prdlo snad všem z BMC týmu, takže do toho bych nešel, ačkoliv jim to vyreklamovali.
za 5* (a byť celočerný pohřebáky nemusím, tak tento vypadá dobře fajně)
tomxxx: Bohužel nedá a jak píšu níže, pro mě to kolo přestalo být po nabídce na Trek SL, veškerým způsobem zajímavé. Udělají kolo na XT a další model je TOP mašina za velký peníz. Na biku chci jezdit Sram a Giant tam prostě nic na SL rámu prostě nemá. No a ty patky bych také nezkousnul. Nechci mít univerzála ale pořádné zavodní HT na špičkovém rámu.
Ne, na tom novém XTC 29" jsem nejezdil. Mě tam vadí ty posuvné patky a možností změnit kola na 27.5"+, když to vůbec člověk nevyužije. Verze SL u nás je navíc nedostupná a i s top výbavou je bez pedálů dokonce těžší než tento ekonomy Trek SL s pedály.
Také jsem měnil proto, že jsem začal pracovat ve firmě, která prodává Treky a cena byla zajímavá.
Kolo opravdu moc hezké, jasných pět! Jen by me zajímalo, proč změna značky? Jezdil jsi na letošním novém přepracováném XTC?
SL je o 250gr lehčí, má jinak vedené bovdeny s možností upevnění uvnitř zdrhovačlou aby bovdeny neklepali. Také umožňuje vozit vzadu menší kotouč 140mm a je trochu jiná zadní stavba (subtilnější) Víc jsem to už nestudoval. Tohle mi pro rozhodnutí k SL verzi stačilo.
Vedení bovdenu uvnitř k sedlovce je možné a má navíc velmi šikovné skryté venkovní držáky bovdenů k zadní brzdě a nebo třeba právě k té tel. sedlovce.
Jaké jsou rozdíly mezi tímto SL a „ne-SL“ rámy (např. letošní 9.7) ? Okometricky jsem identifikoval pouze vedení kabeláže. A umí tenhle rám vést teleskop vnitřkem?
Kluci, je potřeba to brát trochu s nadhledem, když tam mám smajla. Já jsem něco fullů pojezdil (teda v top setupu jen toho Scalpela a určitě proto mu nadržuji) ale tak surový a bezprostřední přenos energie do pedálů si myslím umožní jen pořádné HT. Jen můj názor.
Fulla pro echt chrta nebrat. Většinou jsou to líné ludry:) No i když Scalpel SI je fakt třída. Ale do leftyny už nikdy…
Hezký! Sám do něho asi pudu na rok 2018, záleží, zda budu teda nák závodit extra, jinak bych šel do fulla.. :) Ale tohle kolo je za ty prachy TOP!
přefocení pomohlo, ale stejně by se týhle rakety daly udělat ještě lepší fotky… jinak ale paráda ;-)
RADY: Ne, to není pod lokty. Zase takový drop na MTB mít nepotřebuji:) Já na to upevňuji startovní čísla. Jednak to lépe drží a také číslo neodře klandry. Hůř se to pak prodává.
Je pravda, že představec není z nejlehčích, ale jinak je to šikovně udělané a sníží to kokpit opravdu znatelně. Když jsem na to vlezl tak mě to pocitově docela zaskočilo.
Kolo krásný 5*, představec mi taky vyhovuje, jen by mohl být lehčí. Ta páska na řidítkách slouží jako opěrka pro lokty? Díky
satch: Dnes se chystám na delší švih a tak nějaké postřehy napíšu později. A co se týká toho ostatního. Změna je život a já toho chci zkusit co možná nejvíc. Osobně proti Giantu nemohu říct jediného křivého slova a ty kola jsem jezdil velmi rád.
Kolo super, na tom není moc co řešit, ale co ta změna značky a průměru kol? A pocitově rozdíly oproti giantu?
Jsem rád že se líbí. Díky všem.
Jonti: Jj, byla tam 1175 a já měl doma 1195, tak jsem ji tam dal. Také už jsem tam dal placku Absolute Black 36z a hlavně ten představec. Posed je teď hodně agresivní a do stojek paráda. Zkoušel jsem i prudké technické sjezdy za barákem a v pohodě.
I když to muselo být hodně drahý je to pěkný.
Ta vaha je super, cekal jsem to pres 10 kg. Hezke kolo, ja jsem isospeed na MTB nedokazal citit, proto jsem sel do fullu.
Kazetu jsi menil, nebyla tam origo 1175?
Skvely bike, vybaveno skvele, at slouzi, tady neni co dodat, za 5!!!
Mereck: Isospeed je označení pro tlumící prvek, který máš mezi sedlovkou a horní rámovou trubkou, z fotek to musíš vidět, že je tam, oproti běžným pevným rámům, rozdíl :-). Díky tomu Ti sedlovka lehounce „pruží“ a máš větší komfort. Osobně jsem to moc nerozpoznal, ale Procalibra jsem testoval po fullech a to ti pak přijde všechno tvrdé :-D
Souhlasím a hodnotím za 5*
Co je isospeed? To tam máš tempomat, nebo co :-)
no jo… takovej čistej design.. k tomu všechno v černej mimo výraznýho řetězu a kotoučů, to je pecka…
Nádherný kolo! To bych si taky nechal líbit ;-)
Přesně pro takové případy si šetřím max.hodnocení :-)