Nejlepší kolo na světě v barvách nejlepšího týmu a nejlepšího jezdce.
Berany s prolisem byly i originál od Bontrageru, za ty roky jsem zapomněl, jak mě to vadilo.
Vidlice je celokarbonová, o 200g lehčí než originál s hliníkovým krkem. Kola jsou galusková Ursus Miura
Převody 52/36 a 11/28 odpovídají určení pro výletní kolo.
Hliníková sedlovka Bontrager a Sedlo Selle San Marc USPS je tady jen z důvodu focení. Místo nich tam půjde karbon.
Hliníkové berany Ambrosio opletené karbonem mají všechny negativní vlastnosti hliníku, Představec a hlavové složení je FSA, původní Bontrager nepřežil bouračku.
Pošťácké sedlo jsem měnil po 80 000 km.
Na přelomu tisíciletí, při návštěvě Tour de France a sledování výkonů Lance Armstronga, padlo rodinné rozhodnutí. Koupím si kolo, jako má Lance. Finanční situace doma tomu vyloženě přála. Žena studovala VŠ, dcera chodila do soukromé školy a já stavěl barák. Vytvořil jsem akční plán a seznámil s ním rodinu. Žena si dodnes libuje, jak si noční vykládkou vagonů posílila zádové svalstvo a dcera, bez peněz na obědy, získala hezky štíhlou postavu. Já, zodpovědný živitel rodiny, jsem se omezil nejvíc a nekoupil nejvyšší konfiguraci vysněného kola. Trek tenkrát dělal rámy označené jako OCLV. Nejvyšší řada se značila OCLV 110, já koupil OCLV 120 (Číslo udávalo hustotu vláken). A protože mě doma rušilo sténání ženy, která si nesmyslně stěžovala na bolesti zad a kručení v žaludku dcery s postavou malého Somálce, vyrazil jsem jezdit na dva měsíce do Bagneres de Luchon. Celkem jsem na kole, během osmi let, natočil 278 000km na čtyřech kontinentech a kolo prošlo postupnou degradací z jednice na tréninkový stroj a nakonec na pracovní plečku. Za tu dobu jsem vyměnil 3 sady a 6 párů kol. Pak mě ulovil náklaďák a kolo mělo sedm zlomenin rámu a já ho na dlouhá léta odhodil do sklepa. Letos, během povinného sledování starých etap Tour de France, se žena zeptala na můj starý rám. A tak jsem se pustil do opravy. S karbonem umím, takže náklady na opravu vyšly na 0Kč. Broušení nemám rád a tak jsem ho odfláknul. Pak jsem už jen rám napatlal lakem. To napatlání myslím doslova, má schopnost práce s barvami je na úrovni tříletého dítěte. Jelikož jsem stále zodpovědný a navíc jsem věkem i zmoudřel, osadil jsem rám mixem Ultegry 6700,6800 a 105ky 5700 a 5800, abych využil starší kola, co se mi válejí doma.
(vloženo 11.6.17)
Značka | Trek |
Model | OCLV 120 USPS |
Modelový rok | 2001 |
Velikost | 60 |
Hmotnost | Neváženo |
Rám | Trek OCLV 120 Carbon |
Vidlice | Celokarbonová 1,1/8 |
Hlavové složení | FSA |
Kliky | Ultegra 6800 |
Přesmykač | Ultegra |
Měnič | 105 5700 |
Řazení | Ultegra 6700 |
Převodník | 52/36 |
Kazeta | 11/28 |
Řetěz | Campagnolo Record |
Náboj přední | Ursus |
Náboj zadní | Ursus |
Brzda přední | 105 5800 |
Brzda zadní | 105 5800 |
Ráfek přední | Ursus Miura |
Ráfek zadní | Ursus Miura |
Dráty | Ursus |
Pedály | Look Keo |
Řídítka | Ambrosio |
Představec | FSA |
Sedlovka | Bontrager |
Sedlo | Selle San Marco USPS |
Pláště | Tufo Elite, Vittoria Corsa |
Příběh nádherný, za pět hvězd :-)
Uz dlouho jsem si tak pekne nepocelt. Pribeh velmi poutavy.
V silnickach se nevyznam, ale na pohled je to pekne. :o)
16.6.17 15:38
Ten pribeh ke kolu je snad zajimavejsi nez kolo. Mel jsem velmi podobne, jen tehdy nejvyssi model 5.9SSL, dodnes trochu lituju, ze jsem ho prodal. Na druhou stranu nova 5.9, i kdyz neni top model, jede lepe a je pohodlnejsi i lehci.
13.6.17 14:53
13.6.17 14:53
Chudak Trepifajxl ted nebude aspon mesic spat. Nekdo najel vic nez on v nejlepsich letech.. To jeho giga ego neunese.. haha
Trepi, slovíčkaříš… A sic si závodil ale předpokládám, že krom kola si měl i doplňkový tréningy masáže atp. což hobíci absolvovat nemusí proto maj čas na bajka :-) nehledě na to, že jako hobík nemáš km stanovené tréningvým plánem. A třeba Lance, nemusel mít takový nájezdy jemu stačilo EPO a krevní konzervy :-)
13.6.17 13:55
Fran7: protože jsem jaksi závodil, pohyboval se v tom a vím, co obnášelo najezdit 30.000 ročně, člověk ty roky de facto nedělal nic jiného, než že seděl na kole a taky vím, že už těch 30.000 byl extrém a tady se objeví někdo, kdo jezdil ročně rovnou 35.000… proto jsem vyjádřil svou osobní nedůvěru a položil doplňující otázky, na které mi však nebylo odpovězeno jinak než vyhýbavě a následně urážkou, jak to už v takových případech bývá
jinak svými akcemi nemachruji, ale píšu o nich v příslušné diskusi no a že neumíš číst resp. správně interpretovat napsaný text a tvrdíš tu pak něco, co jsem nenapsal – že jsem ujel 800 km za 1 den (sic!) to taky není můj problém
13.6.17 13:49
hovado: nikoli, pokud někomu „nemohu uvěřit“ je to můj osobní názor, na který mám 1000× právo, pokud někoho „obviním ze lži“ je to již obvinění, tedy akce přesahující čistě subjektivní postoj
Trepi, pokud „někomu nemůžu uvěřit“ je to většinou protože mam podezdření, že lže :D Nehledě na to, že většinou nemam důvod někomu NEVĚŘIT co píše, pokud se jeho komenty a interpretovaná fakta v příspěvcích nerozcházejí :-)
Coural: Trepi… nemůže uvěřit, že jsi v průměru za 8let najel 95Km denně, ale sám machruje, že dal několikrát 800Km denně a ještě s těžkým batohem – viz: http://www.bike-forum.cz/…-veku-40-let
12.6.17 20:51
takže pokud někomu napíšu, že „něčemu nemohu uvěřit“, je to obvinění ze lži???
svatá prostoto…
Trepifajxl : V první větě mě napadneš, že lžu a pak najednou tě to nezajímá. ty seš ale slizoun.
12.6.17 20:26
coural: ale já se tě neptám na účet za kolo, ani na protokol z nehody, ale to je jedno, když tak čtu tu odpověď na něco, na co jsem se neptal, asi by další „komunikace“ neměla smysl
k roční kilometráži gratuluji, té v té době nedosahoval ani Indurain, ani věhlasý Lance
Děkuji všem za ohlasy a tady máte pár vysvětlení na vaše dotazy:
YuraOlomouc : Karbon se při opravě nesvařuje. Tudíž nedochází k vypálení legujících prvků ani k nežádoucímu pnutí v materiálu. Od opravy jsem najel 5000 km a nepozoruji žádné negativní vlastnosti. Kolo je tuhé v záběru, ale zároveň stále pohlcuje drobné nerovnosti a nepřenáší chvění.
cioran-m : Já jsem neprováděl renovaci starého kola, ale postavil jsem si kolo na moje výlety, tak aby vyhovovalo mým potřebám. Myslím, že Lance by opravdu byl nadšenej.
orm : Žili jsme se ženou dlouhá léta pracovně v zahraničí a na kole jsem byl každý den několik hodin. To kilometry krásně přibývaly.
Trepifajxl : Asi bych ti sem mohl zkopírovat účet za kolo i protokol z nehody, ale nějak nemám potřebu.
12.6.17 19:21
nikde, zajímá mě to a tak se ptám, viz poslední věta
já jsem totiž takový nestor OCLV Treků
12.6.17 18:24
člověče, nějak ti to nemůžu uvěřit, přitáhl jsem sem úplně první OCLV někdy v roce 90, od té doby jsem měl v merku minimálně v Praze a okolí všechny kdo na tom pak taky začali jezdit, jsme stejně staří, vím i kdo jezdil tenhle model, vím i kdo tohle kolo rozflákal, ale tvoje jméno mi nějak nic neříká
pak i ten roční nájezd… no, pár nás bylo co jezdilo kolem 30.000 ročně, ale zase jiná jména
nebo ses pražským tréninkům celou dobu vyhýbal?
Ten příběh mě sundal :-D
Kolo jednoznačně top…zlatá éra zlatého Lance.....
Parádní fejeton :-) a kolo samozřejmě taky…tedy alespoň pro ty, co pamatují Tour de France z dob, kdy to ještě byla pěkná podívaná :-)
12.6.17 06:19
11.6.17 23:36
Ty vole, to je krásnej příběh! A kolo taky, pochopitelně.
11.6.17 21:16
A zachoval si ten ram vlastnosti i po tom rozlozeni a znovu slozeni? :)
Taky jsem měl kopii vzhledu posledního roku na kterém Lance jel, na hliníkovém rámu. Prodáno zde a rád na něj vzpomínám.
Úplně ti rozumím, měl jsem OCLV 11O, rok 2000, komplet na DURA-ACE 25limited edition… luxusní a nádherný kolo…:-)
nádhera za 5*