favorit F11 1954

Přidat foto

Tak toto je taky další můj krasný super kousek, vzhledem k tomu jak je sjeté 5ti kolečko vzadu tak to kolo má nejeto hodně. Původní barva tohoto kola byla zelená, semtam jde někde vidět. Také dále bylo bourané a když pustím řiítka tahne trochu do silnice, ale s tím já se smířím, jediný co mi vadilo tak ta ohlá vidlice, to už bylo na mě moc (na fotkách to není moc vidět ale když se na to zaměříte tak to jde vidět ocela dost), proto jsem sehnal totožnou. Momentálně ho renovuji ale tím stylem že vše bude originální , krom 5ti kolečka a řetezu a vidlice, dokonce aji všechnyložiska byla v naprostém pořádku, bez známky opotřebení

Jediný co mi vrtá hůavou tak ten rám spájený (bronzem), nebo aspon to má takovou barvu a je aji poměrně dost tvrdý, když jsem to skusil jemně zbrousit.

(vloženo 3.7.17)

Otas Otas
Ohodnoť bajk: (2.8  / 10 hlasujících)
Značka favorit F11
Modelový rok 1954
Hmotnost 10,9
Rám stará ocel spájená bronzem
Vidlice bouraná, sehnal jsem totožnou ale jinou
Kliky favorit
Středové složení originál z 1954
Přesmykač originál z roku 1954 už lankový Favorit
Měnič na 5ti kolečko
Řazení 2x5, možno 1x 5 .... ten 46ti zubový talíř je na šroubech zvlášt, tudíš tam být nemusí, takto se to tenkrát dělalo
Kazeta 46/52
Řetěz 116 článků
Náboj přední originál velo 1954
Náboj zadní originál velo 1954
Brzda přední jednolanková
Brzda zadní jednolanková
Brzdové páky sháněl jsem už mám originál klasické které se vzráběli
Ráfek přední favorit originál
Ráfek zadní favorit originál
Řídítka berany, uzké provedení
Představec klasický odpovídající roku
Sedlovka original
Sedlo originál z cca1970 zahraniční dovoz
Pláště 32x622

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
sergo
sergo

12.4.19 06:39

Pákový přesmykač byl montován ještě v roce 1967 – v kombinaci s horským převodem, v roce 1969 jsem už měl lankový -také s horákem.

Reagovat
Hejdik
Hejdik

2.4.19 10:47

Chudák kolo :-(

Reagovat
masta80
masta80

10.7.17 08:17

Skoda, ze jsi to tak zbastlil…

Reagovat
Martin Hodan
Martin Hodan

5.7.17 22:53

Ten štítek si mohl klidně zachránit…namočit do kyseliny co odstraňuje starý lak a byl by jak novej ;-) je to sice detail ale i velká škoda

Reagovat
Otas
Otas

5.7.17 22:18

Ten štítek byl už bez potisku protože to někdo už jednou lakoval.

Reagovat
Vilém
Vilém

5.7.17 15:42

Ty zeleny sroubky v prevodniku, to je des. Stitek na hlavovce jsi mohl zkusit zachranit, treba by to slo oskrabat.

Reagovat
aktuality
aktuality

3.7.17 22:18

Ano, je to Eska. Sedlo PWB bylo ve výrobě od roku 1968(?). Esky nebyly těmito sedly osazovány. Náby mohou být Velo. Pákový přesmyk se vyráběl v několika variantách od začátku 50. let, do druhé poloviny let 60. V roce 1963(?) přichází přesmyk lankový, ale cestovní a dámské modely Favorit jsou stále osazovány přesmykem pákovým. Vidlice Eska měla chromované „pokičky“ (viz obr. 11). Na Esku bych hledal 3 kolečko, jeden tác, ocelové ráfky, jestli je to opravdu 54ka, tak představec ocelový s nápisem eska… Mnoho zdaru, ať je to hezký.

Reagovat
Otas
Otas

3.7.17 21:13

přesmykač jsem se dozvěděl, že ten pákový přesmyk byl hlavně do 1953 a potom se už začlo přecházet na lanovody

Reagovat
Otas
Otas

3.7.17 21:12

sedlo by údajně mělo být PWB, zadní náboj je Velo a ten přední taky, a ráfky jsou ocelové ochromované, a to 5ti kolečko budu nahrayovat yřejmě originálním čtyřkolečkem, mám totiž původní, ale nevím jak moc je sjeté, bdu muset vyzkoušet, možná budu ale dávat vysoké ráfky , tím pádem to hodně změním

a v předu ten dvojtác je mžný rozdělat a nechat jen jeden převod

a čelisti budu měnit jelikož ty přední jsou nabourané, takže nechodí jak mají tak je budu měnit

krk je na 100% originál

kliky zřejmě byly měněné, protože každá je trochu jiná

Reagovat
learita
learita

3.7.17 21:07

Souhlasím se Solo a pouze dodám, že pákový přesmykač se určitě nedělal pouze do roku 53, nýbrž alespoň o deset let déle.

Reagovat
Solo
Solo

3.7.17 09:31

Ahoj Otas,

Ram je Eska Sport, je to vidiet podla spojek a hlavovej trubky.

Sedlo vyzera ako favorit PWB co sa davalo na F1. Kolesa tiez nie su original. Oroginal z 54-teho roku mali ocelove rafiky s napislom Eska 28× 1" 3/8 a naboje boli tiez ocelove, predny s napisom Eska a zadny s napisom Velo Made in Czechoslovakia ktory maval povacsinou narezany zavit na oboch stranach pre cvrcka alebo viackolecko ( nie je ti to vidiet tak to len pre info). kolecko v 54 v CSSR nebolo. bolo 3-kolecko alebo Favority mali 4 kolecka. Przdove celuste boli klasicke favoritacke ale mali napis namiesto favorit Eska. Brzdove paky boli ocelove a predstavec bol tiez celo-ocelovy favoritacky. Plaste sa v tej dobe barum oznacoval aj rokom vyroby. Kluky asi nebudu original tam bol jednoprevodnik a bol takmer totozny ako sa daval na Esky skladacky a Liberty. Hlavove zlozenie tiez nie je original.

Reagovat

Další galerie z kategorie

Lišák 2
Kolobezkar 65
benobiker 28
Jančovička 16
Hamik 30
chosee1986 8