Celkový pohled
Tohle je asi zbytečný luxus... prostě KING jen tak pro pocit a pro provětrání peněženky
King Cage Iris
Nové vnitřní vedení
Předělaná zadní brzda
Přední vidlice 455mm, 40mm offset, zadní standard QR 135mm
Vidlice z dílny kamaro
Nerezový přední nosič
Brzda předělaná z V na kotouč, upravený nosič Arsenal
Tak tohle se blátem určitě nezacpe :-)
Připraveno na cestu
Osazeny nosiče
Rám kola je ocelový Sfinx z Columbusu. Na rámu byly V brzdy nahrazeny za kotoučové, bylo předěláno vedení lanek na vnitřní (na Sfinxu vedou lanka volně spodem, což není zrovna ideální na údržbu) a bylo doděláno mnoho nejrůznějších návarků. Rám včetně vidlice, řidítek a nosičů byl nově nalakován autolaky na barvu RAL 4012.
Vidlice je nově svařena z trubek Columbus. Je nachystána na zadní náboj, abych v případě poruchy mohl prohodit kola s tím, že vadné kolo se vepředu snad bude trochu točit.
Celkově je kolo určeno jako cestovní. Po odstranění nosičů a drobných úpravách (zejména osazení pořádných plášťů) ho používám i jako MTB (jasně, nejezdím s tím žádné pekla, ale na druhou stranu to ani moc nešetřím, a zatím jsem spokojen).
Důraz kladu zejména na mechanickou odolnost, bezporuchovost, blbuvzdornost a snadnou (resp. alespoň v lese možnou) opravitelnost. Zkrátka tak, abych pokud možno všechno dokázal opravit mimo civilizaci a dalo se na tom ještě dojet dovolenou. Jezdíme ve dvou, takže kola musí být v co nejvíce ohledech kompatibilní, abych případně jedno kolo mohl použít jako zásobárnu náhradních dílů pro druhé a nějak na tom se ctí dojet. Nutno také říct, že jsem drobný škudlil a na dílech dost šetřím. Většinu komponentů jsem během let nakoupil na bazaru nebo někde levně nebo zadarmo sehnal. Tak nějak se to kolo během let vyvíjelo, všechny komponenty mají hodně nalítáno, až jsem to teď konečně nalakoval. Pochopitelně věci jako hmotnost a „bike-police factor“ jdou stranou.
(vloženo 13.7.17)
Značka | sfinx - kamaro |
Model | kamaro 008 |
Velikost | 20 |
Hmotnost | 13,8 (bez nosičů apod.) |
Rám | Sfinx - Columbus Zona |
Vidlice | kamaro - Columbus |
Hlavové složení | Chris King NoThreadset Headset |
Kliky | Shimano SLX FC-M660 |
Středové složení | Shimano SM-BB70 |
Přesmykač | Shimano Deore FD-M531 |
Měnič | Shimano XT RD-M771 |
Řazení | Shimano LX dual control ST-M580 |
Převodník | SLX 24/32/42 |
Kazeta | zadní SLX CS-HG80 / přední Deore CS-HG50 |
Řetěz | Campagnolo C9 |
Náboj přední | Shimano Deore 135mm QR |
Náboj zadní | DT Swiss 370 135mm QR |
Brzda přední | Avid BB7 |
Brzda zadní | Avid BB7 |
Brzdové páky | Shimano LX dual control ST-M580 |
Ráfek přední | Mach MX |
Ráfek zadní | Mach MX |
Dráty | Nerez 2mm |
Pedály | Shimano SPD PD-M520 |
Řídítka | Ocel 560mm (sletovány s představcem) |
Představec | ITM ocel (sletován s řidítky) |
Sedlovka | Force Team Carbon 27,2 |
Sedlo | Brooks Swift Chrome Honey |
Pláště | přední Schwalbe Road Cruiser 26x1,5 / zadní Schwalbe Land Cruiser 26x1,75 |
Vilém: geometrie mi připadá v pohodě (měřil jsem to důkladně a měl jsem udělaný výkres v počítači a ta geometrie celkově dává smysl), ale souhlasím s tím, že to položený hlavový úhel má. Proto jsem tu vidlici udělal o cenťák kratší, ikdyž to stejně žádný vliv nemá a na jízdě ten 1cm nepoznám. To jen tak pro pocit.
Ono taky ten Sfinx mel takovou podivnou geo uz z vyroby. Alespon ta Zona co mam doma, bylo to vysoky, kratky a k tomu polozenej hlavovej uhel. Vyska stredu mi prijde na 26ku tak nejak normalni, o kousek niz nez osy kol.
Jasné, já vycházel z toho, kterou vidlicí výrobce ten rám osazoval a z jejich konkrétních hodnot. Tenkrát mi to navíc spočítal docent Mlok, dneska už bych na to přišel i sám :)
U mýho celopérovýho rámu pak výrobce pro změnu udává max. možnou zástavbovou výšku vidle (maximální možný A-C), což jsem na milimetr dodržel.
Jestli řešíš ten sag, tak ten já neřeším. Když se podíváš na různé výrobce kol, tak pokud ti u rámu vůbec někdo sdělí tuhle hodnotu pro kterou vidli je to stavěné (465 nebo 485 apod.), stejně jseš málo chytrý, jestli oni myslí se sagem nebo bez, a stejně si vidlici pak můžeš většinou nastavit třeba 80–120mm pomocí nějakých podložek, čímž každý soudruh podělá geometrii podle toho jak je mu libo. Než jsem jezdil na té pevné, měl jsem nějakou srágoru typu XCR, no mělo to sag 0,00mm takže po záměně za pevnou stejně dlouhou jsem vpodstatě nepoznal rozdíl (ani v délce, ani v pružení) :-)
Ok, já vycházel z toho, že mám taky v původně 26' rámu, kam patří 100mm zdvih a vidle a-c 463mm s brainem, takže SAG kolem 18mm, pevnou vidli 445mm, takže ty bys měl mít stejnou. 465mm patří spíš na 29er nebo 650b rámy a ta tvá 455mm se 40mm offsetem už by měla bejt v pohodě, ale furt je to kapku výš. Neřeš a jezdi ;)
Mr.Dan: Rám má geometrii na 100mm zdvih (délka axle-crown 465mm). Bylo to původně celé nové koupené kolo, které mělo 100mm vidlici (já jsem ale už druhý majitel rámu). Jezdil jsem teď 3 roky s pevnou carbonovou force 465mm. Tuhle novou jsem svařil o 10mm kratší, abych maličko vzpřímil hlavový úhel. Klame to, protože ta vidlice má tenké nohy, je brutálně široká a je v ní tenká guma.
Parádní touring oř. Akorát bych řekl, že ta vidle je tak o 2–3 cm delší, než by měla být, takže předek je moc nakoplý a střed moc vysoko, což se na druhou stranu pro tyto účely může i hodit.
Jo asi bych 29 uživil, ale jak říkám, mám rád, když jsou kola kompatibilní. Takhle vezu 1 náhradní plášť, vezl bych 2. Stejně tak to náhradní kolo, když se pokazí na druhém kole, nějak to dám do kupy aby bylo vše pojízdné (pokud mají stejný rozměr). Kdybych chtěl 29, musel bych předělat obě kola. Nejjednodušší možnost by byla ty 2 kola zahodit, vytáhnout z peněženky několik desítek, možná stovku papírků a svařit a poskládat něco nového. Ale na to je mi trochu líto peněz, když tohle zatím slušně slouží. Navíc teď pojedu s koly student agency autobusem, momentálně mám hrůzu z toho jak to tam nacpu, teď bych skutečně nerad větší kolo, v tomto ohledu bych ocenil kdybych měl 160cm a 16" kolo :-)
Dobra expedicni potvora. V tehle veliksti jezdce by 29" aspon opticky sedla lip. Preju hodne prejetych horizontu.
13.7.17 22:03
Supr stroj :-) Můžeš mi prozradit + – váhu bagáže kolik jsi na tom vezl nebo vozíš? A počet km co jsi s tím schopen ujet, aby se ti následující den zase chtělo jet dál?
13.7.17 15:56