Trochu divoká kombinace černé a fluo, ale mě se líbí
Vidlice DT Swiss = max spokojenost
Po laborování s řízením jsem nakonec zkracoval a zkracoval, až mi zůstalo 710mm. Gripy Lizard Skins jsem vozil i na minulém kole a už nechci jiné
Sedlo zbastlil nějaký číňan, ale je fakt pohodlné, karbonové ližiny, sedlo trochu vyměkčené, spokojenost. Náhrada za původní Nisene se povedla na jedničk
Představec i řidítka v hliníku, ověřená kombinace
Reflexní polepy se fotí fakt špatně, ale jsou praktické, hlavně ve večerních hodinác
Je to moje první zkušenost s 29" a zatím jsem nadšený. Kolo mám dnes přesně dva měsíce, najeto lehce pod tisíc kilometrů – cca. 50/50 terén a asfalt. Přes všechna ujištění od místních kritiků jsem se zatím nedočkal žádné praskliny, trhliny, nic mi neulítlo ani se neodlupuje… Je pravdou, že výrobcem uvedená hmotnost byla sci-fi, no po výměně některých komponentů jsem už výrazně spokojenější – aktuálně včetně pedálů a tacháče 10,19kg něco by se ještě dalo určitě ušetřit, ale myslím, že vyměním časem už jen to těžítko v podobě kazety SLX – ta má vážně skoro půl kila (11.11.2017 nahrazena kazetou se stejným rozsahem, ale označením XTR M-9000 a rázem je 150g dole). Často jsem tu četl kritiku na drnčení bowdenů v rámu a také to, že tento model už to má vyřešené. No, musím konstatovat, že bowdeny drnčí v podstatě jen na kočičích hlavách popř. v tvrdém terénu typu kořenoviště opod., jo to mě fakt sere – budu řešit přes zimu. No také mi je jasné, že pedály tomu kolu vůbec nesedí, ale jsou z minulého bajku a jsem s nimi moc spokojený takže buď dostanou nový kabát nebo si pořídím jiné, černé. Vidlice je jedním slovem bomba! Nemám k ní co více napsat, prostě pobere v rámci jejího zdvihu všechno, citlivě a ani občasný nečekaný kopanec od něčeho, co jsem přehlédl, jí nerozhodí. Po tisíci kilometrech nemohu příliš hodnotit kvalitu rámu, ale zatím, po výměně kokpitu, sedlovky a sedla se vše jeví dobře. Kolo krásně stoupá a ani v techničtějších sjezdech nemám pocit nejistoty. 31.12.2017 – přestavba na bezduše pomocí Schwalbe tubeless easy kit a výměna plášťů za EVO TLE – oboje 2,25" – bike trochu přibral na váze, ale stojí to za to. Jen mne překvapil přední RoRo svou šířkou – na 20mm ráfku má v bezdušové podobě šířku 58mm, zadní RaRa cca. 56mm. Edit: srpen 2018 – výměna zadního RR za nový model pro rok 2019 – TLE EVO – přepracovaný vzorek – bomba, směs speed, navíc je o cca. 100g lehčí než model 2018. Také brzdové páky XT 8000 vyměněny za XTR 9020 – prostě jsem je chtěl :)
EDIT: v létě 2019 kompletně přeskládáno, nová kola s XD ořechem, Garbaruk, zbytek XT nahrazen XTR, kolo jede parádně za pedálem a hmotnost 9,35kg tomu jen pomáhá. Foto doplním…
Fotky nejsou ideální, ale snad nikoho neurazí. A teď do mě :)
(vloženo 11.8.17)
Značka | SUP |
Model | XP 969 |
Modelový rok | 2017 |
Velikost | 19 |
Hmotnost | 9,35 |
Rám | Carbon MTB Race BF-MB03 |
Vidlice | DT Swiss OPM O.L. Tapered, 100mm, 15mm, remote LO |
Hlavové složení | FSA No.42/48 ACB |
Kliky | Shimano XTR FC M-9000 |
Středové složení | Shimano BB-71-41A |
Měnič | Shimano XTR RD M-9000 |
Řazení | Shimano XTR, SL-M9000-B-I, I-Spec typ B |
Převodník | Absolute Black Oval 34t |
Kazeta | Garbaruk 10 - 48 11spd |
Řetěz | Shimano CN-HG701 |
Náboj přední | ACROS Nineteen XC 15x100 |
Náboj zadní | ACROS Nineteen XC 12x142 |
Brzda přední | Shimano XTR 9020, kotouč 180mm SRAM centerline 2pc rounded |
Brzda zadní | Shimano XTR 9020, kotouč 160mm SRAM centerline 2pc rounded |
Brzdové páky | Shimano XTR 9020 |
Ráfek přední | DUKE Lucky star 28h |
Ráfek zadní | DUKE Lucky star 28h |
Dráty | Sapim CX Ray |
Pedály | Crank Bros Candy |
Řídítka | Aerozine XB R5 710mm, 31,8 |
Představec | Aerozine XS7, OS, černá, 80mm |
Sedlovka | Aerozine ZERO 400, 27,2 x 400mm |
Sedlo | Full Carbon Fiber T700 Hollow |
Pláště | TUFO XC 11 TR 2,25 tubeless/Rocket Ron EVO TLE Addix speed 2,25 tubeless |
Tak od jara do léta 2019 probíhala postupná přestavba v podstatě zásadních věcí. Kolo osazeno tedy už komplet sadou XTR 9×xx, trail brzdy 9020 jsou super, sice váhově stejně jako XT, ale nevadnou a hlavně nepumpují. Když nová kola, tak lehká – 1330g náboje ACROS nineteen XC – super chod a ještě lepší zvuk, dráty Sapim CX Ray a ráfky DUKE Lucky Star, velká spokojenost. No a s novými koly i nový ořech XD, konečně má smysl řešit 1×11 s kazetou GARBARUK 10 – 48z a převodníkem ABSOLUTE Black 34z super kombinace na všechno. Váhou jsem se konečně dostal tam, kam jsem chtěl 9,35kg s tuhými záplety se hezky odpichuje do záběru :) Tak, teď už si ho chci jen užívat a další investice do kola bude až koupě něčeho nového, to má ale čas…snad…
Po zimě snad bude pod 9,5 :) vše tomu napovídá…nová kola, přechod na 1×11…každopádně hmotnost není vše, důležité je, aby to mých cca. 85kg uvezlo
Parádní SUP. Těch 0,06 kg by mně nedalo spát, srazil bych to pod 10. Pár titanových šroubů z Ali a je to tam :-) Jinak samozřejmě za 5 :-D
Moc pěkný a Supíka se neboj. Mám už dva roky XP 979 a vše šlape v pohodě – nalítáno v terénu už skoro 10 000 kiláků.
@Pe-pig1. Mám přes metrák, vzadu 160, vepředu 183 a nemám s tím problém. Jakmile zmáčknu zadní víc, má tendenci jít do smyku :-(
mas to pekny!!!
Jo, děkuji, opraveno :) no tu 180 dozadu jsem si chtěl dát z důvodu větší váhy jezdce cca. 85kg a také lepšího chlazení, ale je pravda, že to možná neuskutečním, přece jen brzdím víc předkem..
12.8.17 13:12
180 kotouč dozadu? Proč??? A jen technická nepíše se karbonové lyžiny ale ližiny.
Nene, žádnej problém. Jen mi přišlo dost divný, že by sis koupil 969 a doma si to celý překopal na XT, když by sis mohl rovnou koupit 979. Ale když je to od němčíka, tak to chápu.
abc: od modelové řady 2017 dělají užší sedlovky
Kolo je super, i ta barevná kombinace ve skutečnosti vypadá moc pěkně. Dávám 5*
Jo, bral jsem ho od Němčíka. Je to nějaký problém? Jsem s ním spokojený, komunikace na pohodu.
Tos kupoval u cyklo němčík? Jinak mi totiž nejde do hlavy model 969, kterej je osazenej komplet XT řadou.