Za mě už s tímhle kolem asi finál.
Další investice už by řešily jen detaily za moc peněz (např brzdy xt → xtr, karbonový řidítka).
Za ty necelý tři roky už to stihlo posbírat nějaký oděrky a šrámy:)
Ale kolo má dobrý servis, je udržovaný a jezdí parádně. Dělá hodně radosti.
Důvod upgradu oproti loňsku:
Teleskop byl super. Jen jsem občas ve spěchu a v momentu překvapení (např. někde v nájezdu do sjezdu, kde to neznám) palcem nechtěně řadil přesmyk místo spuštění sedlovky. Začal jsem koukat po zjednodušení pohonem 1× něco. A chtěl jsem větší zdvih, než původních 3.5 cm.
Volba padla na Eagle X01 a je to super. Oproti předešlému 2×10 to mám s pilou 32 trochu víc do lehka. Hlavně do kopců. Využívám komplet rozsah kazety s tím, že nejmenší dva pastorky jezdím jen minimálně buď z kopce, nebo za někým v háku, nebo po větru na rovince.
Zatím na eaglu najeto cca 1 000km a zpět na 2×něco už asi nepůjdu.
Pro sportovní xc kolo je eagle (nebo 11 kazeta s velkým rozsahem) asi ideální řešení.
Negativa: Je znát menší rozpal mezi pastorky: sebemenší ohnutí patky je poznat. Delší ramínko přehazky taky snáze pobere okolní bordel (trávu).
Pozitiva: jednoznačně zjednodušení řazení. Neřeším a prostě řadím jak potřebuju. A tím myslím, že opravdu neřeším. Levý palec teleskop, pravý palec řazení. Nic víc, nic míň, jen koukám na cestu a šlapu.
Váha 12.4 komplet jak je na fotkách. Včetně pedálů, pumpičky, boxu Swat, duší, montpák, multiklíče, nýtovačky, náhradní patky a garminu.
Jinak kolo si zjednodušením a větším teleskopem užívám víc než před tím. Sedlo takhle dole mě už několikrát zachránilo od pádu:) Snažím se teď trochu víc posunout v technice a využít toho, že kolo nic neodpustí, k učení.
Situace k 11.8., kdy je už na trhu nový epic.
Když se nad tím zamyslím, tak i když jsem s tím kolem hodně spokojený, tak nevím, jestli bych ho doporučil teď koupit. Dává asi smysl jen s opravdu velkou slevou a zároveň s vědomím, na co konkrétně to kolo mám a jestli to splňuje. Pokud bych ale měl teď v rozpočtu 100 000 a víc, stejně bych šel do novýho modelu.
Příští rok možná na novýho Epica přejdu (prý rychlost zůstala, ale už to není taková neposedná koza, která nic neodpustí).
I kdyby ne, už takhle je to parádní svezení, kde největší limit je to mezi řidítky a sedlem:)
(vloženo 11.8.17)
Značka | Specialized |
Model | Epic expert |
Modelový rok | 2014 |
Velikost | M |
Hmotnost | 12.4 |
Rám | karbon + hliník |
Vidlice | RockShox SID 29 Brain, 100 mm |
Tlumič | FOX/Specialized remote Mini-Brain w/ AUTOSAG, 100 mm |
Hlavové složení | 1-1/8 and 1-1/2" threadless, Campy style upper with 1-1/2" lower, cartridge bearings |
Kliky | SRAM carbon S-2200 |
Středové složení | nevím |
Měnič | Eagle X01 |
Řazení | Eagle X01 |
Převodník | Eagle X01 |
Kazeta | Eagle X01 |
Řetěz | Eagle X01 |
Náboj přední | Roval Control Carbon 29, 15mm thru-axle, 32h |
Náboj zadní | Roval Control Carbon 29 142+, DT Swiss Star Ratchet, 12mm thru-axle, 32h |
Brzda přední | Shimano XT |
Brzda zadní | Shimano XT |
Brzdové páky | Shimano XT |
Ráfek přední | Roval Control Carbon 29 |
Ráfek zadní | Roval Control Carbon 29 |
Dráty | DT Swiss Super Comp |
Pedály | Shimano XT |
Řídítka | Specialized XC, flat bar, 700mm |
Představec | Specialized XC, 6° |
Sedlovka | KS lev Integra + páčka Specialized BLACK Command Post SRL |
Sedlo | Phenom Comp |
Pláště | Fasttrack Gripton |
19.10.22 19:46
19.10.22 19:45
Měl jsem možnost v ràmci testovačky na tomhle kole jezdit. Nejsem odborník co může cokoli hodnotit, nicméně podle svého pocitu jsem na lepším kole nejel :)
v kontextu celé stavby, eagla a zbytku je tahle poznamka "Za mě už s tímhle kolem asi finál. Další investice už by řešily jen detaily za moc peněz (např brzdy xt → xtr, karbonový řidítka). " nesmyslna blbost.. sory ale to si fakt protireci :-D
bike top!
Taky už jsem zaznamenal, že Eagle je hodně citlivý na ohnutí patky. Stačí troška a přesnost řazení jde do kopru.
carbon rodla si kup, na takovou pilu to je nutnost – spíš teda pro pocit :)
5* co jiného.