Značka | Specialized |
Model | TURBO LEVO FSR SHORT TRAVEL 29 2017 |
Modelový rok | 2017 |
Velikost | XL |
Hmotnost | 22,5 |
Rám | SPECIALIZED M5 PREMIUM ALUMINUM |
Vidlice | ROCKSHOX REVELATION RL |
Tlumič | FOX FLOAT PERFORMANCE |
Měnič | SRAM NX, 11-SPEED |
Řazení | SRAM NX, 11-SPEED |
Převodník | CRANKARMS 32T |
Kazeta | SRAM PG-1130, 11-SPEED, 11-42T |
Řetěz | SRAM PCX1 |
Náboj zadní | SRAM DB5 |
Brzda přední | SRAM DB5 |
Brzdové páky | SRAM DB5 |
Řídítka | SPECIALIZED, 6061 ALLOY, 6-DEGREE UPSWEEP, 8-DEGREE BACKSWEEP, 27MM RISE, 750MM WIDTH |
Sedlovka | ALLOY, 2-BOLT CLAMP, 12.5MM OFFSET, 30.9MM, ANTI-CORROSION HARDWARE |
Sedlo | Skúšam |
Porušovat zákon a ještě se tím vychloubat na veřejným fóru je super nápad.
Co na to říct. Tak hlavně ať někde ve stoupání nesrazíš někoho kdo nebude čekat, že tam někdo povalí 50–70 km/h směrem nahoru…
Mám Specialized Levo Turbo FSR 6Fattie, na 3" pláštích to jede (podvozek) jako cross motorka, kterou mám taky v garáži. Odblokoval jsem si ho hned po koupi přes mobil a teď motor jede až do cca 70 km./hod, (změnil jsme obvod kola a teď si motor myslí, že pohání jen 800 mm kolo, místo původních 2244 mm), nejsem schopen to na takovou rychlost rozšlapat, tak přesně nevím, jinak po lese se dá jezdit kolem 50 km./hod., což je jako na enduru a nikdo vás aspoň nenahání. Zkoušel jsem i Haibika, na zpracování rámu by kluci měli zapracovat, tak snad modely 2019 vypadají už lépe, motor Yamaha je celkem hlučný, nástup motoru není tak plynulý a řazení 2×10 u elektro kola mi přijde úplně zbytečné. Motory u elektro kol lépe tahají při nižších otáčkách cca 70 a některé modely nezvládají vyšší frekvenci než 80, potom přestávají pomáhat. Specialized a jeho motor to zvládá v pohodě a jsem schopen na cyklostezce prohánět kluky na silničních kolech, když dojíždím domů z lesa a zbude mi ještě trochu šťávy v baterce.
chudák holka aby šlapala a tatínek si nechá popohánět šunky, to je příklad
taky jedno RM mám..-))) ,ale mám pocit že dnes je to spíš jen už kultovní značka ,která moc nového nepřináší…toto e kolo se zdálo že je jejich největší počin za posledních pár let …ale už si to nemyslím …
dkny: tak upřímně RM je moje oblíbená značka a sám mám Elementa. Ale jde o to že Bosch nebo Yamaha zabírají až po půl otáčce klikou třeba, kdežto RM Powerplay zabírá prakticky ihned, díky tomu řešení motoru. Jak je to u Spešlu to nevím, na něm jsem nejel a taky proti němu nic nepíšu, je možný, že to právě funguje jako u RM.
to je nějaká skrytá reklama na RM ne ..-)) ? …
Už jen to že výkon motoru je stejný a pak by měl být z toho výsledek rychlost záběru až neuvěřitelná (jak píšeš -tomas.nov8)… ale asi jsou bosch a a yamaha za těch několik let co to už dělají diletanti a nějaký kanadský výrobce udělal z ničeho nic udajně supermotor..navíc napadně podobný německému Bros ,co používá právě specialized…
Myslím že je bez debat ,že nejdál je v elektrokolech Haibike …kdyby trochu zapracovali na designu rámů -tak je to pro mě jasná volba , sice prestiž značky slabší ,ale … jediní (aspon myslím) mají i 200 mm zdvih …a do kopce s pomocí motoru skoro pocitově stejné jak tyto 140 mm a z kopce je to teda uplně jinde .. specialized si trošku k lepšímu pocitu a jistotě pomáhá pluskovými koly (nutno uznat ale že velmi dobře )
Za mě jsou momentálně tyto 2 ekola (v kategorii směr enduro 140 mm a víc …-a s ohledem na jízdu i dolů) – Haibike a Specialized nejlepší..... , není špatná i Motorra (nebo jak se to přesně jmenuje ten model) od cannondale 160 mm.
a Lapierre -no to nevím ,na tom jsem ještě nejel , designově se mi moc nelíbí (celek ,rám .) , ale když mají carbonové ekolo 150 mm -tak to moc firem ještě nemá ..tak se třeba francouzi zlepšují …
Tak to mě RM Powerplay neskutečně chytil, hlavně právě ta rychlost toho záběru je neuvěřitelná, oproti klasickej Boschům, Yamahám..... ale furt mi jako strop připadá Lapierre Overvolt AM Carbon. To těžiště a ovladatelnost je strašně znát.
Kubiczech : tak to samozřejmě netuším ,možné je vše , ale to se mi nezdá , jedině že to vylepšili …od 1.6. 17…
Ježdění s taxishuttle ,to vypadá hezky , tak to jsi to měl asi i na dýl půjčené než já na cca 1 hodinu , navíc Guid od RM chtěl ukázat jak to tedy perfektně jezdí do kopce ..a vybral podle mne nerozumnou trasu do kopce po velkých kamenech ,kde prostě se tomu kolu moc nechtělo ,když jsi náhodou zpomalil , v každém případě ani po asfaltce to nějak se yásadně neodlišovalo od jiných kol ,takže fakt nevím ,navíc i motor mám pocit má stejný výkon.. Možná ten lepší náběh funguje jen v určitých ideálnějších situacích. A nebo bylo zničené od předvádění novinářům atd (i když vizuálně to tak nevypadalo ..) -bylo to krátce po představení toho kola. Ale na E ridera od Conway cca 4 roky zpátky stále žádné e kolo nemá , ale to mělo jiný výkon , i bohužel jinou cenovku v té době ,ale dnešní stále se zvyšující ceny už to dohání tedy fest…
dkny: A neměli to nějaké přiškrcené? On je totiž ten záběr motoru opravdu znatelně rychlejší, alespoň co jsem jezdil já…
Levo se mi líbí. Ať dělá radost…
konkretně přesně tohle jsem měl možnost zkusit …sice jsem musel jet s Guidem ,nevím snad že se báli ,že by jim čech s kolem ujel nebo co ..-)), takže si nemůžeš až tolik vybrat trasu a podobně ,ale i tak asi by se moje mínění o tom kole moc nezměnilo .Prostě zklamání.. Navíc dvojnásobné ,když ještě očekáváš superzážitek…
konkretně přesně tohle jsem měl možnost zkusit …sice jsem musel jet s Guidem ,nevím snad že se báli ,že by jim čech s kolem ujel nebo co ..-)), takže si nemůžeš až tolik vybrat trasu a podobně ,ale i tak asi by se moje mínění o tom kole moc nezměnilo .Prostě zklamání.. Navíc dvojnásobné ,když ještě očekáváš superzážitek…
krabica : RM ALT – no já už jsem na něm jel ,a dost mě teda zklamal ,určitě bych ho nechtěl …navíc jsem těsně předtím na něho četl recenzi jaké přichází na trh superkolo a super motor a tak …takže jsem čekal od něho hodně ,navíc byl jako jeden z prvních v carbonu a nakonec velké zklamání ..včetně motoru ,který se má rozjíždět mnohem lepe než ostatní když začneš v stoupání – a opak byl pravdou, byl spíš nejhorší…
A tu baterku mají podobně blbě se S .
Navíc Specialized mi přijde už i hodně dobré kolo (možná nejlepší) v 27,5 plus (Stumjumper) , což je vlastně stejný rám i rozměr kola
Hned to/ta fota vypadají líp, když se to neodflákne, 5***** za fotky, -* za e-bike, +* za výcvik omladiny = 5*****
jezdil jsem na 27,5 140 mm a jedno z nejlepších e kol …fakt dobré , a ted dokonce ho budou mít i v carbonu .No a až poladí baterku aby se nemusela zapínat a přepínat na boku rámu ,tak to bude asi nejlepší e kolo na trhu (…jejich nesmysl že se to dá ovladat přes tel moc neberu ) . Snad jen Haibike tomu může konkurovat díky vyšším zdvihům ,ale zase ten jejich nic moc design není uplně ideální .
Konecne s dcerou mozem vyrazit do kopcou, lebo tahat ju pri 8–12 percentnom stupani by som sam nevladal a stale po rovinkach nas to uz nebavi a do kopcou ked to trvalo dlho a bola u toho velka namaha, tak somnou uz na buduce nechcela ist. Takto pomalicky trenuje a mozno casom to da aj bez dopomoci. Dnes bola z toho konecne nadsena ze videla srnky, kralikou, kravicky atd, konecne kus prirody, nielen polia. Na cyklostezkach vidime maximalne tie „Kravy“ Len skoda ze casu je malo.
11.8.17 19:15
Ja proti E-Bikum nic nemam, kdyz na to clovek ma, popripade ma slabsi nohy nebo kolena nebo bolestiva zada nebo jine postizeni anebo je proste liny jako prase ale presto chce jit ven mezi lidma kamosema se bavit do prirody, tak proc ne. Samozrejme vec jina je pokud ti je pod 30 let, jsi zdravy jako bejk tak v tom pripade to pak moc nechapu smysl jezdit na E-Biku. Vlastne cele to shrnu tak ,ze mi to nevadi(E-Biky) a ani to nebudu znamkovat, jenom jsem chtel rici co mam na srdci :-)
Ač jsem se úspěšně zbavil Stumpjumpera Evo, musím uznat, že poježdění na Turbo Levo Expert se mi líbí. Konstrukčně má e-biky Spešl hezky vymyšlené a i takhle těžkou krávu jde poslat do vzduchu :).
Pokračování: … Takhle vyfocene to vypadá hned jinak. Rozhodně super nápad s tím zeleným pásem dole v pozadí. Nejde moc vidět ten hnusný střed.
Dávám 5* jako každýmu Specialized.