Páčky mají odpor proti zpětnému chodu a zde pomáhá pružina přehazovačky. Dobrý nápad.
Kliky a převodníky lehčí jak Campa.
Balíky kam se podíváš.
Vyletované patky.
Po zakrácení.
Po vypilování lůžek pro patky.
Ještě jsem si vyrobil osičku s maticema, která držela patky v ose
Sedí. A fotku po zaletování nemůžu najít.
Takže koza. Kompletní renovace. Kolo mělo nepůvodní lak, tak jsem udělal trikolórní kombinaci národních barev jako připomínku čerstvě nabité svobody v roce 90. Chtěl jsem krapet změnu, tak jsem se rozhodl pro komponenty Gipiemme, ovšem ty poshánět není zrovna med. Zlatá Campa! Vhodné brzdy Gipiemme jsem nesehnal už vůbec, tak posloužili šuplíkové Sachsy. Vidlice nebyla, tak jsem se dal na rámařinu a jednu vidlici si zkrátil z vidlice F1S. Včetně letování.
Přikládám pár fotek.
Tak jak je na foto komplet s pedálama konečně první steel pod 10kg. Hold jsem tu vidli řádně pokrátil:-)
Kolo jede lehce a pěkně a Gipi funguje i po letech super. Hezky se na něj kouká a po čase mám zase z kola radost. Jízda po městě? Jsem prostě za exota:-)
Po strništi jsem nechodil bos:-)
(vloženo 13.8.17)
Značka | Favorit |
Model | F1S |
Modelový rok | 1990 |
Velikost | 58 |
Hmotnost | 9555g |
Rám | Favorit steel |
Vidlice | Favorit steel |
Hlavové složení | Gipiemme |
Kliky | Gipiemme |
Středové složení | Shimano no coment |
Přesmykač | Gipiemme |
Měnič | Gipiemme |
Řazení | Gipiemme |
Převodník | Gipiemme |
Kazeta | Sedmikolečko zbytečně velký rozsah zubů |
Řetěz | Sram co chodí luxusně.... |
Náboj přední | Campagnolo |
Náboj zadní | Gipiemme |
Brzda přední | Sachs New Succes |
Brzda zadní | Sachs New Succes |
Brzdové páky | Gipiemme |
Ráfek přední | FIR 26" |
Ráfek zadní | FIR? 28" |
Dráty | 28/36ks nerez myslím |
Pedály | Look asi model PP76 |
Řídítka | Bullhorn |
Představec | Cinelli |
Sedlovka | Gipiemme 26.2 |
Sedlo | Gipiemme |
Pláště | Wolber 26/Vittoria28 |
MD 1972 – díky za fajn příspěvek. Měl bych o ten nabízený článek zájem. Můj email je – radim.klym@seznam.cz
Děkuji
Ahoj ve spolek..
Nějak mě to nedalo a začal jsem hrabat a dohledal Velotechniku 1992..kde JE článek z roku 1992…
Odpovídal náměstek ředitele ing.ŠVÁB.
A mimo jiné je tam zmínka o tomto kole…(viz.foto)
Takto bylo kolo „V laku“ přímo u fabriky..
Případným zájemcům mohu emailem zaslat celý článek.
Pilane- že u práce dost popíjím:-) kdepak to množství mám na půl roku:-)
Stanislav – tak pošli fotku tvé kozy. Rád se podívám.
Já si kdysi postavil kozu sám a jezdil jsem na ni tady v Ov časovky.Prvni barva byla bílá, nevydržela, tak potom v inspiraci (naší po tradiční modré změnili na tříbarevná) trikolora, ale podle sebe : zadek modrý, střed kola bílý a předek červený. Mám ji dodnes a brzy půjde v obýváku na zeď. !!!
Pane Jene, ani nevíte jak jste mi kápl do noty. Před chvílí jsem se totiž vrátil ze sklepení, abych mohl potomkovi sdělit, že staronový Modrý je pro něj je nachystán k první testovací jízdě. Jeho kompletace trvala co já vím asi rok a teď je na něm, aby mu občasnou vyjížďkou dal smysl existence. Někoho naplní cesta, někoho výsledek, ale nejlépe, když se podaří obojí. Zvlášť u věcí, u kterých tušíme, že v době svého zrodu nebyly rozhodně tuctové a u kterých rozhodně stojí za to, aby tu s námi ještě nějaký ten pátek vesele vegetovaly.
Learita – opravdu jenom dvě ? Dle obsahu krabice bych soudil… :-)
JSt – neznáme se osobně?
cioran-m – kdyby na té tvé fotce jel doleva:-)
Marek_sbr – díky za příspěvky a podporu. Rveš se jako tygr:-)
Pilane – to půlkilo jsem hodil do koše. Pak k obědu guláš s 12 knedlíky a dvě Plzně:-)
Aktuality – tys mě zase nezklamal. Ty tvoje fejetony nejen středeční mě vážně baví.
Zajímavá debata :). V 80. letech jsem hrál hokej (už je to tu někde napsané). Že by byly jasně dané brusle, hokejka, či helma? Ne. Spoluhráč Jan měl strýce v Kanadě a ten mu za postup do žáků poslal Kohovku a helmu CCM. Já nahříval a ohýbal těžkou sulovku v litinovém radiátoru a nespal, když na vánoce dostal helmu Jofa.
Pokud svaz něco získal, rozdělovalo se to buď dle známosti, starý Svoboda bere na zápasy Barkase a fandí, mladý dostane nové štrupny, nebo podle (kéžby) výkonnosti, kdy první pětka lionky, druhá artisky, třetí a čtvrtá sulovky :). Nemám iluze, že to v cyklistice bylo jiné.
Dnes se to těžko chápe. Žijeme v době, kdy téměř vše můžeme mít „druhý den“. Těšení a radost tak netrvá moc dlouho. Na tyto pocity se těžce zvyká, hledají se a to se odráží na všech. Bez vyjímky. Možná také proto stavba veterána, či lépe starého závodního speciálu, který trvá několik měsíců přináší tyto těžko vysvětlitelné prožitky. Co dnes vím je to, že cesta je více naplňující, než výsledek.
Přesná charakteristika, přesné kombinace polepů, přesné použití dílů, či materiálů, přesný lak, často ani velikosti… závodních speciálů favorit pořádně neexistují. Pokud vím, tak se žádná dokumentace nedochovala. Závodní oddělení v Rokycanech, kde pod vedením nejprve Haška, pak Babického vznikaly speciály F1 byla malá dílna a neměla nic společného s masovou výrobou, ani koly F1, které šly např. do Tuzexu, nebo na export. Tak, jako se měnila móda oblékání, měnila se móda designu kol. Reprezentace se vrátila ze zahraničních závodů a závodníci si nechávali předělávat své stroje podle posledních světových trendů: ”Františku tady máš sedmičku rumu a Sparty. Odstroj mi to a ať mi to kluci fouknou do rozstřiku, jako to měli talijáni.” To je celé. Nehledat žádné složitosti. Podobné oddělení měla (má) Škodovka, Jawa, Tatra, třeba i LIAZ. Pokud existuje katalogová fotka nebo fotka ze závodů, na které lze identifikovat závodníka ČSSR, pak je velmi vysoká pravděpodobnost, že takový stroj existoval a opravdu se na něm závodilo. My pošahanci, blázni a pacienti z těchto fotek čerpáme a tyto fotky nás inspirují. Stejně jako sběratele čehokoli jiného na celém světě.
Tolik obsáhlejší středeční fejeton pana Hájka :)
16.8.17 15:13
Marek: vole, já ti přece lakovnu nevyvracím, jen jsem psal, že přípustné jsou oba tvary, jinými slovy je „lakovna“ a není „stříkárna“ stejně tak jako je „nástřik“ a není „nálak“, že?
tak když si hledáš důvod ke sporu, budiž, najdi ho ale v nějakém pevnějším argumentu
Tak když se na ten rám díváme, tak se asi i vyráběl. To, že se nevyráběl seriově neznamená, že není z výroby Favorit. Rám je nalakován dobře. Jo, a až půjdu příště do fabriky za známým, tak určitě navštívím i místní stříkárnu, aby mi tam nalakovali rám, ale asi nenajdu pochopení, až se budu ptát na cestu do STŘÍKÁRNY (rozuměj lakovny).
P.S. odborník Trepifajxl Ti tam nahoru vzkazuje, žes to nastříkal špatně a ve Favoritu se ten rám nedělal, jen abys věděl.
16.8.17 11:32
znovu opakuji, že takto stříkané rámy Favorit nevyráběl, to že někdo výjimečně stříkal 1–2 kusy, ať už třeba Franta Babický, na tomto faktu nic nemění a nemění nic ani na faktu, že je trikolora na rám nastříkaná špatně
JSt: kombinace prvků může být libovolná, pokud jí nějaký faktor neomezí, v tomto případě je omezujícím faktorem pojem „trikolora“, pokud to nechápeš, nedá se nic dělat, tvá hloupost je mi lhostejná, nebudu se k tomu již vyjadřovat
Marek: čili barva, aplikovaná na nějakou plochu, je na tuto plochu „nalakovaná“… děkuji za poučení, s velkou radostí se tvého svébytného názoru nepodržím
Kolo je krásný a jelikož vím, kolik s tím měl learita práce, tak těch 5 hvězdiček je zasloužených!
Trepifajxl – strašně nudíš a pokud je Franta Babický domácí kutil, tak potom asi jo…ale fotka s trikolorou z jeho Favorit muzea je originál z jeho dílny-myslím tu, co learita přiložil a která ho k laku inspirovala.
Jo a stříkej si na zahradě – rámy se lakujou.
Kolo za pět, to je bez debat. Množné číslo proto, abych se vyhnul „y“. Skoro se bojím tady něco napsat.
Aktuality: práce skutečně osvobozuje, akorát manželka s tím nesouhlasí, když pere ta zašpiněná trička. Doufám ,že tričko s měkkým. Ježišmarja měkkým nebo měkým.
Raději už končím
16.8.17 10:03
16.8.17 10:00
trepifajxl: pokud chces operovat nejakymi pojmy, je treba znat jejich skutecny vyznam. pak by te opravdu nikdo na retorice nemel nachytat. matematicky pojem kombinace znamena, ze vybiras urcity pocet prvku z dane mnoziny, pricemz NEzalezi na jejich poradi. ;-) cili trikolorni kombinace narodnich barev znamena, ze barvy mohou byt ve zcela libovolnem poradi.
tak jsem hodny, ze te poucim a nenecham te zit v bludu. vaz si toho. a tim bych to ze sve strany ukoncil. ;-)
za zbytek mluvi fotka, kterou learita prilozil. a nemyslim tu hotovou vidlici bez laku. ;-)
Mě to teda přijde jako hromada šrotu, bez urážky. K Favoritu žádný vztah nemám, protože v době, kdy Favorit bylo to nejlepší, co se „dalo“ sehnat k ježdění, jsem kolo používal jen jako přesunovadlo k rybníku nebo do lesa na houby a jízda mi tehdy žádné zvláštní potěšení nečinila.:-)
Ale všechna čest, jak jsi to vytunil, kolik sis s tím dal práce a ještě se tady o to podělil. Fakt mi přijde zbytečné řešit gramatiku, protože to nakonec dopadne tak, že sem nebude dávat nikdo nic, protože to každého akorát otráví.
Trepi – tak se tu bavíme barvách na rámu kola, či o barvičkách na nálepce? Já rozhodně o rámu. Pak je bezpředmětné posílat mi kolo modré, když stejné nálepky si můžu prohlížet na mém kole. Když už se tu řeší trikolóra, možná by mi mohl někdo vysvětlit slovo kombinace?
No já jsem ty barvy zkombinoval dle historické předlohy a jsem spokojený.
Dále ti dva na začátku co udělali vtipné poznámky na mou češtinu byli skutečně vtipní a decentní (díky kluci), ovšem ty to tady mažeš už 30 hodin. Zvláštní ulpění k jednomu písmenku. Mám z tebe pocit, že jsi ten tip člověka, který prostě kamenuje ostatní kolem svými názory tak dlouho, až je z toho trošku větší pravda.
JSt má pravdu, že jsem to nevědomě pojmenoval jak jsem pojmenoval. Měl jsem u toho divný pocit, ale mávl nad tím rukou. Netušil jsem, že to pro někoho může mít tak destrukční následky.
No a tak se ti to kolo líbí nebo ne? 13 příspěvků a nic jsem se nedozvěděl. Kolik jsi dal hvězdiček?
Přikládám pár fotek pro pokochání. První dvě dobové momentky a třetí barevná moje vlastní z Babického muzea.
Jasně, nejedná se o stejnou geometrii rámu, ovšem rozmístění barev je sedí.
Za tu dobu co se věnuju Favoritkám, jsem už mluvil s pár lidmi kteří kolem Favoritu něco pamatují, ovšem ne vždy se shodovali a dost z toho co pamatují už si prostě nepamatují:-) žádný zdroj už nemusí být na 100%.
.. k tomu co napsal Aktuality opravdu není co dodat, snad jen praktická otázka kam zmizelo to půlkilo ?, aha jo vlastně ty odřezky z vidle..
Btw: ..pořadí barev na obrázku, ale asi jsme všichni gogo .. prostě tříbarevná kočička
15.8.17 16:07
v rétorice mě nenachytáš, to je marný
použiješ-li výraz „národní kombinace barev“ pak ano, přesně jak píšeš, může to být třeba kropenatý, prostě libovolná kombinace červené, modré a bílé
pokud však použiješ výraz „trikolorní kombinace národních barev“ použít již můžeš pouze pevně stanovené pořadí, protože národní trikolora je striktně definovaný pojem
ale není to důležité, je to prkotina, jak řemeslo beru tu práci bez výhrad
začínáme mu to tu spamovat a venku je pěkně, takže pojďme radši na trénink
zase se pletes. ty resis lak ramu, kterehoz barevnou kombinaci spravne, mozna ne vedome a umyslne, pojmenoval learita „trikolórní kombinaci národních barev“, coz znamena, ze ten ram by klidne mohl byt kropenaty v narodnich barvach. tys tu trikolorni kombinaci narodnich barev zamenil za narodni trikoloru. ta na kole je na nalepkach, ale to uz se opakju, ze. ;-)
15.8.17 14:09
JSt: ale já píšu o trikolorovém nástřiku na rámu a píšu o něm nejen já, řeč o nástřiku je od samého začátku, to, na co poukazuješ nyní, je demagogie
dále, to, že nástřik na rámu má představovat trikoloru si nikdo nevyfabuloval, toto uvádí autor celkem jednoznačně v popisu kola, pro blbé se jedná o druhou větu prvního odstavce.
Zkrátka si napsal hloupost a teď si to nechceš přiznat a držíš se nejapných výmluv jako hovno košile, sorry
sečteno: nástřik, deklarovaný jako nástřik v barvě národní trikolory je chybný
pokud autor vycházel z nějaké předlohy, pak vycházel ze špatné předlohy, kterou vytvořil nějaký domácí kutil, z továrny takto nastříkaná kola nevycházela, tovární trikoloru dokumentuji o pár příspěvků níže
howgh
trepifajxl nema pravdu. tady je patrne, ze trikolora je pouzita stejne jako na jim odkazovane fotce. ;-)
kolo je nejak nastrikano a nekdo si tady vyfabuloval, ze ta modra, cervena a bila maji predstavovat ceskoslovenskou trikoloru. to je jakobych rekl, ze tam ma spatne nemeckou trikoloru, pac pouzil uplne jine barvy. ;-) lze o tom kole maximalne rict, ze je v narodnich barvach. ono je nemozne zajistit spravne poradi barev trikolory v jine nez svisle verzi na veci typu kolo, kdy jednou jede zprava a podruhe zleva. ;-) takze jeste jednou. ta ceskoslovenska trikolora je pouzita akorat na sedlove trubce a spodni ramovce a to ve spravnem poradi, shodujicim se s fotkou, kterou vlozil trpifajxl. ;-)
15.8.17 12:01
JSt: doporučuji v brzké době navštívit očního lékaře, nicméně pro slepé a méně chápavé – naše národní trikolora má barvy definované v pořádí shora: bílá, červená, modrá (verze horizontální) resp. zleva: bílá, červená, modrá (verze vertikální)
na kole je nesprávný nástřik zleva: červená, bílá, modrá
na kole, které dokládám fotkou je správná aplikace polepu: shora: bílá, červená, modrá
podklad modrý, třetí proužek trikolory modrý v jiném odstínu než základová modrá na rámu
trepifajxl: nechapu, co tady resis s trikolorou. na tebou vlozene fotce jsou barvy ve stejnem poradi jako na learitove kole. ;-)
15.8.17 11:33
no tak sem tu fotku hoď, ale pravděpodobně se bude jednat o nějakou dodatečnou uměleckou licenci nějakého předešlého majitele…
a neboj, už jsem to řešil s člověkem, který v té době ta kola stavěl a trikolora se tam dělala tak, jak jsem poslal na fotce já
za to, že píšeš hrubky nemůžu, čeština platí všeobecně, tj. nejen na jazykovém semináři, ale i na B-F a na ty chyby upozornili již dva lidé přede mnou
Aktuality – děkuji za úžasný komentář. To prostě nemá chybu.
Pokud to bude možné, rád tě nechám na kole svézt. Pokud pojedeš třeba KK, můžu kolo vzít sebou.
To kacířské rčení je fakt ostrý:-)
Le Corbusier – to máš ovšem pravdu.
Trepi, Trepi s tebou se to nelepší a nelepší. Někde tam píšu jak jsem to kolo dělal dle dobové předlohy a ty přijdeš s takovou fotkou. To víme všichni, že Favorit dělal kola převážně modré.
A moje chyby v textu? Poukazovat na ně? To je jako kdybys říkal – koukejte jak je blbej a já chytrej. Aby se to neobrátilo proti tobě.Tady jsme na BF a já tu vystavuju kolo. Vše si na těch kolech dělám sám. Lak, letování, leštění atd. Nejsem z branže, jen mě to baví. Aktuality skvěle pochopil o co tu jde.
Hold jsem z jiného kraje.
15.8.17 10:26
Tak kolo do hospody a na nadrazi a kolo do kavarny a na zmrzlinu jsou dve uplne rozdilne kategorie :-)
learita – protiřečí. To je právě věčné dilema hospodských kol.
Zručný řemeslník a zároveň zdatný češtinář? Ne, samozřejmě promíjím :). Sám mám také problémy.
Za vzor stojí dobová fotka kola československého reprezentačního družstva, ne vlajka. Barvy, i přechody jsou tedy naprosto správné a pěkné.
Zkrácení vidlice je řemeslně perfektní. Žádné svářečky, či céóčka, ale plamenem, hodnotím 1*.
Kolo vynikající. Rád bych se svezl a napsal kometář jaké to je (který si raději nechám překontrolovat).
Zajímavé, že se dá odpočívat prací, matláním ve starých součástkách, čištěním, broušením, leštěním, lakováním, lepením, letováním, řezáním, škrábáním, frézováním, obráběním, drhnutím, kdy bolí záda, ruce mastnotou zaprasené, popálené a poškrábané, nohy propíchané od ocelových štětin, boty plné železného odpadu… Napadá mě kacířské rčení "Arbeit macht frei“.
15.8.17 08:38
learita: to malé f bych neřešil, je to sice hrubka, ale taková ta, která vzniká běžným překlepem, já také často píšu ve spěchu jména s malým prvním písmenem, prostě nepodržím pořádně Caps Lock (nebo nevím jak to vzniká), ovšem v původním popisu máš hrubky dvě a ty ne z překlepu… nabitá svoboda je docela fajn podnět k filologickým úvahám no a hold/holt, to je taková B-F klasika
15.8.17 08:33
Jaroslávku, Jaroslávku…
15.8.17 08:06
Nevím, jak hoši přišli na tu trikolóru. Na wikipedii je to jasně napsaný. Má to dobře.
Chlapci už jsem tu. Jedna gramatická chyba a tolik příspěvků:-) opravovat ji nebudu. Zdá se, že si už žije vlastním životem…
Co se týká rozmístění barev, to si opravdu myslíte, že jsem to láknul jen tak bez rozmyslu a pak Vám to tu naservíroval?
Přesně takto dělal Favorit své lepší modely v trikoloře v osmdesátých letech. Pouze jsem se inspiroval historií. Proč to dělali jak francouzskou vlajku? To nevím, možná jim to jen přišlo hezčí, možná proto, že ve francii vymysleli první šlapací kolo, možná proto, že Favorit se ve svých začátcích velmi inspiroval francouzskými koly. Stačí si vybrat:-). Mohu poslat dobové foto.
Já jezdit po Praze, tak mě najdou za 14 dní. Nikde nepíšu o Praze ani slovo.
Kdo se mrknul do mého profilu, přišel na to, že mě baví starý Favoritky a snažím se je dávat do původního stavu. Odpočívám u toho od práce a rád se na kolech svezu. Toto kolo rozhodně není nějaká koza pro zevlování po městě. Každé kolo co postavím samozřejmě také projedu a na tomto u nás na maloměstě když zastavíš u zmrzky vypadáš jako exot:-) Tvl. z jakýho roku zrovna jede atd. :-) Tak nějak byla zamýšlená ona předposlední věta.
Co se týká dlouhé či krátké stavby – je kratší něž běžná silnička a tomu napovídá prohnutí sedlové trubky vpřed. Mohu změřit. Zatím jsem na tom mnoho nenajezdil, takže zatím nechci hodnotit jízdní projev. První dojem byl fajn.
Cioran-m – nebude to Babický, prostě F1S nebo možná SS má totiž stejně zakončené vidle u patek. Původní lak byl pryč a polepy taktéž. Průměr sedlovky 26.2 my na Reynolds nepřijde. Nevím… Babický teprve přijde:-)
Hroch – díky za nabídku brzd, ovšem už to nechci řešit. Ty Sachsy se mi tam zalíbili. Díky.
Le Corbisier – neprotiřečí si tvé dva body trošku:-)
Chlapy díky všem za příspěvky.
14.8.17 19:48
14.8.17 18:04
JSt: no, já jsem na koze taky párkrát seděl… a dobře, beru, žes mohl specifika kola na časovku úpravami změnit, aby bylo živější a dalo se na něm trochu točit, pak ale zůstává otázkou, proč dělat věci složitě, když to jde jednodušše
a nemám nic proti faktu, že z centra města do lesa lze vyrazit na MTB nebo na trénink jízdy proti chronometru, i když to kolo do města úplně ideální není, ovšem tady to je koza stavěná na městské ježdění, alespoň to tak vypadá a to mi prostě přijde zbytečné
nebo je to prostě jen renovace, do sbírky a pro radost, což z popisu přímo nevyplývá, ale možná to tak je
trepifajxl: na zaklade otazky „Jízda po městě?“ se jedna jen o spekulaci. bydlim v centru mesta, takze at vyrazim na jekmkoliv kole, jedu pres mesto. je uplne jedno, jestli vyrazim do lesa na mtb, na silnicce na vylet nebo do prace na mestskem kole. ;-)
casovkarska koza rozhodne dlouhou geometrii nema. zadni stavba byva minimalne stejne kratka jako u bezne silnicky. ma trosku polozenejsi hlavu, coz do delky kompenzuje kratsi vidlice a mensi kolo. tu klidnost rizeni v mem setupu zajistovaly dlouhy kuboj bullhorny. kdyz jsi zalehl a chytl to na konci tech pres 30cm dlouhych rodel, mohls kmitat nohama a trepat se jak fretka a predni kolo drzelo smer bez kmitani. kdyz jsi to chytl vedle predstavce, dalo se s tim rejdit mnohem lip nez s jakoukoliv standardni silnickou, coz okamzite zaznamenal kazdy, kdo si to kolo jen na chvilku zkusil.
14.8.17 15:14
Corbusier: no jo, jenže jestli ty nemyslíš náhodou furtošlap, chlape jeden nezdárná
14.8.17 15:13
JSt: no tak se budeš muset naučit pořádně číst… pozornost můžeš zaměřit na předposlední větu popisu
a jestli považuješ časovkářskou „kozu“ s dlouhou geometrií za obratné kolo, pak k tomu nemám moc co dodat
Trepifajxl – na ježdění do práce a hospody je to fakt jedno. Představ si že někteří odvážlivci jezdí po městě dokonce i na kolech bez brzd. Myslím že už to dorazilo i k vám do Prahy.;)
trepifajxl: nikde jsem nevycetl, ze by to kolo bylo na jezdeni po meste. ale budiz. na koze 26/28" toho mam najezdenyho prave po mestech docela dost a co se geometrie tyce, bylo to nejobratnejsi kolo, na kterym jsem kdy jezdil. jedina nevyhoda, ze ty kozy nemaji misto pro blatniky. ;-)
14.8.17 14:36
kolo do města má být točivé, živé, snadno ovladatelné, aby na něm šlo snadno měnit směr jízdy, vyhýbat se autům, výmolům, kanálům, aby na něm šlo snadno překonat koleje a obrubníky, časovkářská koza je pravý opak, klidná položená geometrie, která drží stopu, aby se jezdec nemusel věnovat řízení, do města naprosto nevhodné
a propos, hold a holt, poklona a hovorový povzdech, B-F klasika, pokolikáte již?
Po městě se dá podle mě jezdit úplně na čemkoliv. Kolo do města musí hlavně vypadat dobře, aby bylo vidět, že na něm nejezdím proto že nemám na auto:) Tenhle bod je za mě splněn. Kolo do města by mělo být relativně levné, aby mě nemrzelo že mi ho ukradli – v tomto bodě tato stavba pokulhává.
Za mě dobrý, ale nejsem znalec silniční historie ani značky Favorit.
14.8.17 12:26
tromboonen: co ty víš jak to myslel… z hlediska klasické filologie lze skutečně svobody nejen nabýt, ale vlastně i jak píšeš, svobodu nabít
konečně již lidumil Havel tzv. „humanitárním bombardováním“ Bělehradu „osvobozoval“, takže v takovém případě, když lotři ládovali bomby do bombardéru, skutečně nabíjeli „svobodu“…
Jó to byly časy, když se svoboda dala nabít a zvládla (občas) odstřelit nějakýho toho komouše…
Tohle neni na jezdeni v baliku :-)
Bych doma volny brzdy a paky gipiemme z r 92 mel. Ale maj uz neco odslouzeno. Pro predstavu Caipirinha v profilu, i kdyz je tam prd videt.
14.8.17 10:51
a k čemu je dobré jezdit po Praze na časovkářské koze???
de facto je to k tomuto účelu vůbec to nejméně vhodné kolo, ale proti gustu…
a přesně jak píše pax, česká trikolora vždy v pořadí modrá, červená, bílá
tebou zvolené pořadí je francouzská trikolora, takže modelem skládáš hold Hinaultovi
14.8.17 08:17