Když mi ho přinesli, myslel jsem si , že ho nechám tak , protože vypadal opravdu tragicky.Snad ležel někde 20 let venku a já neměl vůbec chuť s ním něco dělat. Vrátil jsem se k němu asi po půl roce a postupně dával dohromady. Něco z dílů se podařilo zachránit, zbytek nové.díly. Rám je udělaný kompletně znovu, dle původního originálu. Pro detailní pozorovatele, nebyla tam pouze nálepka PWB. Jede celkem dobře. Někdy s ním zkusím vyrazit na pivo.
(vloženo 31.8.17)
Značka | Favorit |
Model | F 12 |
Modelový rok | 1972 |
Velikost | 58 |
Hmotnost | něco kolem 12 kg |
Rám | ocel |
Vidlice | ocel |
Tlumič | - |
Hlavové složení | Favorit |
Kliky | Favorit |
Středové složení | Favorit |
Přesmykač | Favorit |
Měnič | Favorit PWB |
Řazení | Favorit |
Převodník | Favorit |
Kazeta | Velo 73 |
Řetěz | France- víc jsem na článku nepřečetl |
Náboj přední | ocel/hliník- bez značky |
Náboj zadní | ocel/hliník bez značky |
Brzda přední | Favorit speciál |
Brzda zadní | Favorit speciál |
Brzdové páky | Favorit pologuma |
Ráfek přední | favorit galuskový 20-622 |
Ráfek zadní | favorit galuskový 20-622 |
Dráty | pozink 2 mm |
Pedály | Favorit speciál + klipsny super speciál |
Řídítka | Favorit |
Představec | Favorit |
Sedlovka | Campagnolo |
Sedlo | Favorit PWB |
Pláště | Galusky Continental Giro 22 mm |
Aktuality,
No ještě možná jednou a budou vystřílený náboje. Děkuju za chválu ,ale když se tak dívám na fotky z Kokořínské klasiky mám co zlepšovat.
Learita,
kompresor a pistoli nemám. Ale dělám s kamenem, a tak mám přístup k ruční pískovačce , kamoš v karosárně tomu dal základ, a lak je dělaný metalízou ve spreji vč. těch bílých proužků. Ty prošly až na druhý pokus. Po samolepkách bezbarvý lak , zase ve spreji.
Ty světlý pologumy mám, ale trošku v horším stavu, tak jsem tam dal ty černý. Myslel jsem , že byly ve výrobě souběžně.
Určitě je později vyměním ,ale teď musím, na to Brno, dát dohromady tu 56-ku .
Jojo, tou dobou se číslo na té vidlici dalo také najít. Ty pologumy už mohli být, ovšem ty světlé. Tyto černé přišli později dle mého. S tím lakováním klobouk dolů pane a ano zajímají mě právě ty přechody bílých proužků. Super práce. Používáš kompresor a pistoli?
Aktuálně se vrtám v rámu F12 1972. Původní lak nebyl a já ho tentokrát ani nehodlám vracet. Barvy udělám Favoriťácký a nálepky také, ovšem rozmístění barev trošku upravím po svém. Použiji hodně nových věcí které se tváří jako retro a ty doplním některými origo Favorit komponenty.
Tento rám má taky vyražené čísla kolem hlavy, nejspíš to budou úhly. Nestudoval jsem je.
Kolem Kokořína je to pořád dokola – nahoru a dolů:-) neboli za každým horizontem odměna.
Pilane,
děkuji za pochvalu a mnohokráte za radu. Na vidlici je jasně čitelná číslice 72. Už jsem to i opravil v názvu kola. Akorát si teď myslím , a čím dál tím víc , že ty pologumy na 72 asi ještě nepatří a měl by tam být ten starší typ s celogumou a na boku nápis favorit. No musím to ještě opravit.
No moc pěkné, speciálně ten lak je dobře trefené a příslušenství vypadá jako bys ho zrovna vytáhl z krabiček. :-)
S tím rokem výroby, pokud je tam původní vidlice, tak by na ní mohl být vyražen letopočet viz obr. (jestli ho zub času nesežral) Jinak mam F12 rám ze 73 a ten už ty dva bílé proužky mizící do ztracena nemá. Rám z roku 71 ano.
Learita,
u Kokořína se zvedají nebezpečně kopce, což nám nad metrák už dělá problémy. My potřebujeme rovinu a tahat.
A ještě fotka těch číslic na hlavové mufně.
Learita,
lak je moje práce a největší nervy byly s tím bílým nástřikem na koncích samolepek. Kromě galusek je ještě ta pumpička „W. Germany“, ale origo jsme už nenašli.
Obecně,
snad jsem to i dobře trefil s tím rokem výroby , protože na středové trubce nebyl rok dobře čitelný. Ale protože je tam, zaručeně pastorek 73, tak dříve to asi vyrobeno být nemohlo, i když možné by to být mohlo ze skladových zásob, možná rok "72. Naproti tonu mám doma rám F12 rok "74 , kde už je zadní stavba ukončená pod sedlovkou do mufny.
Ještě jsem postřehl, že na hlavové mufně jsou vytlačené nějaké číslice ,asi úhly , tak kdyby někdo věděl proč , nebo co to je, dejte vědět, rád se poučím.
To lakování jsi dělal sám? Tyhle galuskovy F12 mi taky krapet přirostli k srdci. Zrovna teď jednu dávám do kupy.
Máš to krásný a až na ty galdy se dá říct komplet – made in Czechoslovakia:-)
Jinak si myslím, že Giro jsou možná nejlepší galdy na retrobike.
17.9 je cosi v Brně, ovšem nezapomeň, že 9.9 je Kokořínska klasika.
Už se na něj moc těším, Jen doufám, že nebude po tolika letech odpočinku moc divoké.
Wici: podle toho jak přesně znáš tohle kolo, tuším že se asi známe. Díky za pochvalu a pozdravuj naši studentku.
P.S. 17.9. už se blíží. Ten povrch na velodromu je hodně tvrdej.
Jeden sikovny clovek tomu kolu proste zachranil zivot :))) A kolo vypada opravdu skvele
Jeden sikovny clovek tomu kolu proste zachranil zivot :))) A kolo vypada opravdu skvele
Tak tohle kolo znám. Koupil si ho a jezdil na něm můj otec ale asi tak jen 10 let. Potom ho nechal pod šopou svému osudu. Když mi ho otec dával, ještě utrousil, stálo mě tehdy 1000 korun. Je neskutečné jak ho mejla64 zrenovoval. Bylo opravdu v žalostném stavu a teď je z něj takový krasavec. Klobouk dolů.
Nojo tohle je krasa udelat ze srotu nabliskanyho veteranka :) super!
Favo v takovém stavu je něco jako Š 110R – technicky to má své mouchy, ale pohled je to krásný ! :-)
31.8.17 22:09